[HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

dapperedodo

Re: [HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 10:02

Hoi geeske net zo nieuw als ik.
Gisteren de hele dag bij me paardje geweest hij is echt zo makkelijk ze waren aan het bouwen en het doet hem helemaal niks. Hij heeft gisteren ook voor de 2e keer met zn nieuwe maatje gestaan een 2 maanden oud kwpn veulen en ze zijn zo lief samen en spelen zo leuk heb een foto van de 2 zal hem er zo opzetten.

veders niet veel te melden ben nog druk met lezen want ja jullie kennen elkaar allemaal al tijdje en ik kom zo binnen vallen is best ff lastig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 10:06

Snap ik dat dat lastig is!
Maar komt vanzelf goed!

Mag ik even schelden?
Ik heb volgens mij weer blaasontsteking... Eindelijk een half jaar geen last van gehad en nu... :(

dapperedodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 10:12

haha ja idd is best lastig

en ja schelden mag blaasontsteking is nooit leuk. Je kan proberen een aantal vitamine C pilletjes te nemen daardoor wordt de zuurgraad van je urine zurder en daar houden de bacterie niet van maar ja dat werkt bij een lichte en anders zou ik zeggen breng je urine ff weg bij de huisarts en neem een lkkr antibiotica kuurtje mee naar huis

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 10:41

Geen van allen werkt bij mij ;)

Heb een nierziekte en al 2 keer een jaar chronisch blaasontsteking gehad.
AB ben ik over het algemeen resistent voor en vitamine C is het probleem niet... Helaas!
Ik ben het wel op een drinken aan het zetten!

dapperedodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 11:06

oke ja dat wist ik niet en ja dan wordt het lastig.
met de vit mc bedoelde ik meer de zuurgraad veranderen niet dat je te weinig hebt, maar weet niet of het werkt als je nierziekte hebt werkt ook meestal bijde kleinere ontstekingen.

maar sterkte veder weet dat het heel ongemakelijk kan zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 11:14

Zuurgraad helpt ook niet helaas, ik heb last van reflux naar mijn nieren waardoor er dus besmette urine terugkomt in mijn blaas...

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 11:24

balen robijntjah hopelijk voel je je eigen snel weer beter

dapperedodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 11:39

Robijntjah schreef:
Zuurgraad helpt ook niet helaas, ik heb last van reflux naar mijn nieren waardoor er dus besmette urine terugkomt in mijn blaas...

owja das niet fijn nee dan werken dat soort dingen niet.

grr.. ben aan het wachten op telefoontje van de huisarts maar ze bellen maar niet en ik wil naar stal maar lopen met een stuk glas in je voet is ook niet fijn

wat deden jullie eigenlijk met je jaarling dit is me eerste en ben benieuwd wat andere er mee doen hoor zoveel verhalen wat elkaar tegenspreekt

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 11:56

Saida, knap paard heb je toch!!

Jolijn, vervelend blaasontsteking.

Welkom Geeske

Dapperedodo. Toen Xantha een jaar was stond ze lekker met vriendjes in de opfok! Ik ging ongeveer 1 x per maand kijken, gaf haar een knuffel, borsteltje erover en voetjes uitkrabben. Lekker paard laten zijn ;) Paarden leren elkaar het meest!

Martine, ik had zondag les gehad en dat ging lekker, maandag is mijn bijrijdster geweest, dinsdag heb ik weer gereden.
Er stond heel veel wind en er was iemand een bodem uit een aanhanger aan het slijpen, dat vond ze niet zo leuk. Maar ze bleef braaf!
Strakjes gaan we het weer proberen!
Heb je al foto's van je loge??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 12:09

Ik heb nooit een jaarling gehad maar zou die idd lekker laten staan in de opfok..

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 12:41

Dank jullie wel!

Dapperedodo, dan moeten we ons er maar tussen proppen niet? ;)
Allemaal paarden fans, dus dat moet niet moeilijk zijn...
Ik zou met je jaarling gewoon af en toe eens lekker gaan kroelen, wat gaan oefenen met lopen aan het toutje, voetjes geven en verkeersmak maken! Dat scheelt je ZO veel als je er echt mee kunt gaan werken! Maar nooit te intensief hoor, ze zijn nog zo vol in de groei!

Gelijk mijn vraag aan jullie allemaal! Hoe komen jullie met paard en al de winter door?
Blijven ze buiten? Wat zijn dan je bewegings-mogelijkheden enz.? Chim is zo'n druktebol dat ik haar in de winter toch drie maanden op een binnenmanege ga zetten om goed los te kunnen gooien en te rijden! We pakken nu net alles op...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 12:53

Mijn pony komt gewoon iedere dag buiten in de winter.
Heb wel alleen een buitenbak maar zodra ze een beetje onder het zadel is wil ik toch buiten rechte lijnen gaan rijden, al is het alleen maar stappen.

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 13:11

Ja, bij ons staan ze dus ook gewoon buiten, maar omdat ze nu net echt onder zadel komt wil ik dat in de winter even goed op kunnen pakken. Bij ons bevriest altijd echt alles!! Sjouwen met emmers warm water vanuit huis, ijs breken voor de stal, de bak is gelijk knalhard bevroren en madam kan nog niet de straat op, dus vandaar ;) ik dacht dat ik niet de enige zou zijn met het 'winter probleem'.
Mijne wordt altijd dol als ze naar buiten mag, en dan komt het woord VOORZICHTIG niet voor in haar woordenboek! haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 13:14

Ik heb gelukkig wel al gemerkt in de afgelopen maand dat mijn dame met gladheid erg voorzichtig is.

dapperedodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 13:35

Wij zijn net verhuis naar een nieuwe stal en daar staat mijn pony ook samen met me 3 verzorgpony´s dus weet nog niet zo goed hoe het er aan toe gaat maar ze staan standaard een dagdeel buiten in de paddock en de rest wordt gereden en 2 lopen er mee in de lessen en die gaan gewoon door wel hebben we een goede bak.

Ik ben al bezig met amortje verkeersmak te maken dit moet ook wel want het weiland moeten we lopent heen langs een drukke weg veders speelt ie veel met de andere paarden en kent eindelijk goed voetje geven dus ben benieuwd hoe het morgen gaat want dan gaat ie voor de 2e keer in zn leven naar de hoefsmid toe, dus spanned.

en net zelf de huisarts maar gebeld en ze gaan het glas wat al sinds vorige week woensdag in me voet zit en aankomende dinsdag in het ziekenhuis eindelijk uit snijden kunnen we weer normaal zonder het speldekussen lopen.

@ My_Chimanga we moeten ons der maar tussen proppen ja is denk de beste oplossing

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 13:37

Gelukkig is mijn meissie al wel verkeersmak.

Eigenlijk is ze al compleet klaar voor het inrijden, dankzij de vorige eigenaresse :+:

dapperedodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 13:39

Robijntjah schreef:
Gelukkig is mijn meissie al wel verkeersmak.

Eigenlijk is ze al compleet klaar voor het inrijden, dankzij de vorige eigenaresse :+:

ow kijk das handig en makkelijk wou dat had

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 13:40

Naja, ben er vooral tegenaan gelopen, weer een paard kopen stond totaal niet op mijn planning :')
Sterker nog, was bezig met al mijn spullen verkopen :+

dapperedodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 13:42

Robijntjah schreef:
Naja, ben er vooral tegenaan gelopen, weer een paard kopen stond totaal niet op mijn planning :')
Sterker nog, was bezig met al mijn spullen verkopen :+

haha ja dat had ik ook met deze en van het ene na het andere moment stond ie er en kon niks heb hem nu bijna 4 maanden maar was daar voor nooit in handen geweest

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 13:46

Mja, opzich logisch voor een jonkie :+

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 15:32

Heey

Dapperedodo: Welkom :D Wat een leukerd zeg <3
Wij hebben ook een jaarling en ze is voor ons ook de 1ste. Ze heeft in de opfok gestaan maar daar kwam ze erg mager en vol met wormen van terug. Nu staat ze lekker thuis. Ik borstel haar 1x per week en af en toe gaan we wandelen of de bak in om te spelen. Ze vind het beide geweldig. Verder komt ze wel elke dag in handen maar niet zo dat ze elke dag iets moet doen. Ze krijgt dan haar voer en we knuffelen wat.
Ik vind het ook erg lastig om het goed te doen. Er zijn idd zoveel tegenstrijdige verhalen.

Geeske: Welkom :D Knappe schimmel hoor <3

Saida: Balen dat je even een stapje terug moet doen :(:)

Jolijn: Wat leuk dat je er al 2x op gezeten hebt :D
Beterschap met je blaasontsteking :(:)

Martine: Ach, arm paardje :(:). Fijn dat hij goed aangekomen is.

Ik merk echt al verschil na de 1ste keer met grondwerk.
Ze is veel aanhankelijker en ze zoekt mij uit haar zelf op.
Waarschijnlijk vanavond ook weer even aan de slag. En ander morgen.

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 16:08

Xantha staat in de wintermaanden een dagdeel in de paddock en dan kom ik haar natuurlijk nog beweging geven. In de zomer staat ze 24 uur p/d op het land. Rijden kan altijd, wij hebben een binnenbak(je).
Maar als het even kan rij ik lekker in de buitenbak :D

Angela, je bent lekker bezig! Leuk he grondwerken?

Ik heb vandaag weer even gereden en Xantha was weer braaf, wat heb ik toch een superpeerd!! <3

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 19:09

moppielover schreef:
Geeske: Welkom :D Knappe schimmel hoor <3

Dankje /3 Ik werd ook echt spontaan verliefd op haar!
Heerlijk als je een binnenbak tot je beschikking hebt in de winter! Ik rijd altijd lekker buiten, maar dat wordt hem hier al steeds minder! Dus vandaar de tijdelijke verhuizing. Ik ben heel erg benieuwd hoe dat gaat! Ze is nog nooit in een binnenbak geweest...
Chim is 4.5 jaar lekker veulen geweest. Wel in de hand geweest maar verder nooit echt gezag gekend. Nu ze bij mij is moet ook zij dus heel erg wennen ;) Ze weet namelijk ERG goed dat ze groter en sterker is dan iedereen hier. Maar, ze is gelukkig wel heel eerlijk. (naar ons dan, ze is echt een krengetje naar andere paarden!!)
Ze begint nu echt mijn maatje te worden, we spelen veel in de bak en we wandelen samen, ze weet nu dat ze niet door me heen mag lopen en ze vindt het steeds gezelliger om juist dicht bij me te blijven!
Heerlijk!

Ik denk dat dat heel belangrijk is bij de opvoeding, om dat alvast door te hebben voor ze zo groot en sterk zijn! Dat was echt even doorpakken, eng en moeilijk hoor! Toen ze hier zo kwam :Y)

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 19:47

Debby: Ja, nu vind ik het echt leuk om te doen :D Eerst dacht ik altijd dat het saai was maar dat is helemaal niet. Is echt heel leuk en leerzaam.
Wat fijn dat je lekker hebt gereden :D

Bij ons staan ze allebei 24/7 buiten. We hebben alleen een buitenbak dus ik kan in de winter niet echt rijden. Maar dat geeft niet want de paarden hebben het super naar hun zin daar.

Net even lekker met Nikita bezig geweest. In het begin lette ze niet zo goed op maar na een paar keer corrigeren deed ze goed mee. Dan is het echt genieten als ze zo goed meewerkt <3.
Ze liet zich voor het eerst ook normaal pakken. Normaal loopt ze 2 of 3 passen weg en dan kun je der pakken maar nu bleef ze zo staan :D.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 19:50

Ik doe het nu ook al een maand lang met Mo, zo leuk!

Echt grappig, heb ik nog nooit meegemaakt. Als ik met haar in de cirkel aan het werken ben en ik roep, of ze nou stapt, draaft of galopeert, komt ze meteen naar me toe in de gang waar ze in zit! :+: