[HK] Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 15:50

heeft iedereen hier tijd over of wa? Ik had op school aan het werk staan er weer tig pagina's bij haha gezellig hoor..

Over de vakantie dat was inderdaad in Afrika, Namibië om precies te zijn. Mijn vader zit daar regelmatig voor zijn werk en soms mogen wij mee. Daar zeg ik natuurlijk geen nee tegen haha..
Hier een paar voor de liefhebbers.
http://i88.photobucket.com/albums/k161/ ... C_1818.jpg
http://i88.photobucket.com/albums/k161/ ... 5_Nwhb.jpg
http://i88.photobucket.com/albums/k161/ ... 5_ocNg.jpg
http://i88.photobucket.com/albums/k161/ ... 5_r9P0.jpg
http://i88.photobucket.com/albums/k161/ ... 5_Rq_S.jpg
http://i88.photobucket.com/albums/k161/ ... 5_vfPI.jpg
http://i88.photobucket.com/albums/k161/ ... 5_OoAg.jpg
http://i88.photobucket.com/albums/k161/ ... 5_eElV.jpg
Ben echt verliefd op dit land!

Saida gefeliciteerd met je paard. Wat is het toch een beauty! Ennuh goedzo dat je foto's laat maken want wij zijn natuurlijk totaal niet nieuwsgierig :P

Mies lekker hoor rijden in een binnenbak. Hier heeft het vandaag nog niet geregend..

Kelly haha ja paarden blijven je verrassen. Ennuh spaanse draf. Ben wel benieuwd hoe dat er uit ziet haha...

Ilona al leuke cadeautjes gehad?? Ik zit er bijna iedere dag op al is het maar 5 min. Merk namelijk dat hij als ik het een dag oversla hij het de dag erna moeilijker vind en enger. Dus voorlopig doen we het bijna iedere dag tot hij zo lekker rustig is dat we het makkelijker een dagje over kunnen slaan.
Hoe laat ga je morgen naar tentenkamp of had ik dat al gevraagd want ik ga ook...

Naatje ik doe het normaal ook altijd meteen en schrijf ook meteen een reisverslag wat ik er in doe. Maar dit keer heb ik lang moeten wachten voordat ik de foto's van mn pa en broertje kreeg dus dan schiet het er bij in haha...

Heide Aaaah wat schattig die ezeltjes.

hosante (weet zo gauw je naam niet) veel plezier bij de clinic!

Sanne aah wat rot. Ja ik ben ook zo hoor dat ik er de DA niet snel bij haal. Eerst een paar daagjes aankijken. Je hebt er ook die als een paard een keer hoest of zich verstapt dan staan er meteen fysio en da omheen. En wat zeggen die dan... kijk het maar even aan haha. Althans meestal dan.

Polina beetje nutteloos en kinderachtig om je hiervoor op bokt aan te melden. in een topic dingen te gaan beweren en dan volwassen reacties te verwachten. Ik zou zeggen meld je weer af op bokt en te volgende keer tot 10 en dan zie je dat het helemaal niet zo erg is als dat je zelf denkt.

Kelly_Taco

Re: [HK]Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 15:54

mauss

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 15:55

die laatste 2 foto's zijn heel er gaaf waarbij zeg. Dat je trouwens daar zo dichtbij kon komen

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 15:56

Kennis van mij zit heel vaak in Afrika voor zijn werk.
Die heeft ook altijd van die mooie foto's!

Lijkt me echt een super ervaring.
Denk dat ik nog maar eens in zijn koffer kruip :+

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 15:57

Aaaah,arme igneo :(:) hopelijk knapt hij snel weer op

ennuh...wordt het niet weer eens tijd voor igneo foto's?? :o :D

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 16:10

Laura: Mooie foto's zeg! Ik begrijp wel dat je verlieft bent op dit land :D. Ooit ga ik er ook nog wel een keer naartoe, daar ben ik van overtuigd ;).

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 16:15

Spaanse pas wel en zwemdraf maar spaanse draf niet haha....

Maurice die leeuwen is met een telelens gemaakt hoor. Zat er echt niet zo dicht bij. Die cheetahs wel. Dat was bij een roofdierenopvang. Daar vingen ze weesjes op en dieren die gevangen waren door boeren omdat ze het vee opaten. Als ze dat eenmaal doen merken ze hoe makkelijk die als prooi zijn en bijven ze dat doen. Vandaar dat ze niet meer vrij kunnen want de meeste boeren schieten ze dood..
Door toeristen er rond te laten lopen verdienen ze weer extra geld om meer dieren op te kunnen vangen.

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 16:21

Ilona: Monique hanteerd de camera zaterdag en valerie maandag bij mn dressuurles ;) Is allemaal al geregeld!
owow de eerste partypooper al gemeld!

heidi: Gefeliciteerd oudje :P

hosante: 2 is niet slecht nee..had beter gekund natuurlijk ;) Wat voor clinic ga je precies volgen?

sanne: Arme iggie!!! Beterschap!

Over nathalia/polina: Ben ik het helemaal met polina eens. Over onze stal heeft ook is wat negatiefs en totaal onredelijks op internet gestaan, was hier niet bepaald blij mee. En de kant die hier heeft gestaan...tsjah ik hou er mn mond maar over.

En toen ik wilde gaan rijden was het droog :P Niet dat dat erg is natuurlijk. Weer heerlijk gereden!! Zal na het weekend vol foto's wel een topic maken..ben wel benieuwd naar jullie mening!
Encanto ook maar even aan het werk gezet, meneer voelt zich een stuk sterker en denkt ook een beetje baas te kunnen spelen. Hij kan heel goed doen alsof hij braaf is, maar ondertussen. Dus maar even in de bak geoefend met mooi loslaten ;)

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 17:45

Utixo schreef:
DinkeyGirl schreef:
Benthe, kogeldruk, dat is toch de trekkracht die op de papieren van je auto staat? Onze auto mag niet meer trekken dan 1200 dus ik dacht, dan heb ik dat papiertje niet nodig (wel heel veel les gehad van mijn zwager in Noorwegen).

Heel snel even, ga zo verder reageren:

Zonder rijbewijs E

De MTM van de trailer mag niet meer zijn dan het ledig gewicht van de auto. De MTM van de auto en trailer samen mag niet boven de 3500 kilo uitkomen. For example: Je hebt een Ford Focus van 1290 kilo met een MTM van 1800 kilo. De trailer heeft een MTM van 1900 kilo (Even een voorbeeldje, de genoemde gewichten zijn niet op waarheid berust).

Trailer: 1900, auto 1290. Dit mag dus al niet. Heb je een 1 paardstrailer van 1200 kilo MTM ziet het er als volgt uit:

Trailer 1200, auto 1290. MTM auto 1800 = 1200 +1800 = 3000. Toegestaan. Je zult zien dat een 1.5 trailer als hij niet teruggekeurd is al erg moeilijk, zo niet onmogelijk word als rijbewijs B trailer.

Met rijbewijs E

Enkel het feitelijk gewicht telt. Wat de MTM van je trailer ook is, als je auto het gewicht wat je eraan hebt hangen mag trekken, is het goed. Enkel in Belgie is de wetgeving weer anders!

Heel het kogeldrukverhaal valt hier dus buiten, een 1.5paards geeft 50-75 kilo kogeldruk.

Sorry, maar ik word helemaal gek van iedereen die het beter denkt te weten dan de wet :+

Dit weet ik allemaal al, dat kan je zo terug zoeken op de site van het RDW! Daarom is onze trailer teruggekeurd tot 1200 MTM. Maar mijn vraag ging over kogeldruk, want daar weet ik dus niets over ;) Ik denk dat mijn edele viervoeters 500 en 175 kg wegen, als ik ze 1 voor 1 vervoer heb ik dan niet te veel kogeldruk :+

Balen van Iggie, ik zal duimen voor je kleine mannetje! Geef hem maar een dikke knuffel :(:)

Denise waar ken jij Willemien van dan? Echt een lieve meid, ken ik al heel lang! Moet nog steeds een keertje bij haar gaan kijken op haar nieuwe stek :j

mauss

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 17:56

de paarden staan als het goed is op de as van de trailer. De kogeldruk is het geen op de kogel zelf aan gewicht drukt. Dit is bij kleine aanhangers vaak 25 kilo, maar
De kogeldruk mag nooit hoog zijn. Dit heeft te maken met de soort kogel die gemonteerd is aan de auto. Dit heeft dus niets te maken met hetgeen de auto mag trekken.

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 17:57

Okej bedankt! Want onze trekhaak zit vrij laag dus vandaar dat ik het even vraag!

mauss

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 17:58

deze kogeldruk ligt trouwens vaak tussen de 50 en 75 kg

Citaat:
Kogeldruk (vertical load)

Onder kogeldruk wordt verstaan de druk die de kogelkap van de koppeling in verticale richting uitoefent op de trekhaakkogel. De maximale kogeldruk welke de trekhaak mag hebben staat vermeldt op het typeplaatje van de trekhaak. Deze waarde bedraagt meestal tussen de 50 en 75 kg. Ontbreekt het typeplaatje, dan geldt een maximale verticale last van 50 kg. In dit geval mag de aanhanger ook niet meer dan 750 kg wegen, of indien dit lager is, het ledige gewicht van de auto. Het belang van een juiste kogeldruk wordt vaak onderschat. Zo leidt een te hoge kogeldruk onder bepaalde omstandigheden tot enorme krachten op de trekhaak en dus op de trekauto. Bij stevig afremmen of slingeren van de combinatie kan de kracht op de kogel vele honderden kilo's bedragen. Een te lichte kogeldruk leidt daarentegen tot een 'zweverig' De AM-controller is een handige kogeldrukwegeren instabiel rijgedrag. Controleer daarom altijd voor vertrek of de kogeldruk juist is. Hiervoor zijn verschillende kogeldrukwegers te koop, waaronder de handige AM-controller welke op de trekkogel wordt geplaatst.

mauss

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 18:00

wanneer de trekhaak laag zit zie je dat de trailer scheef naar voren gaat staan. je zou in dat geval eens moeten kijken of je een kogeldrukmeter kan krijgen en die op de juiste hoogte kan zetten onder de trailer om zo de druk te meten. Wat voor auto heb je eigenlijk als ik vragen mag?

mauss

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 18:01

wanneer de trailer trouwens scheef naar voren staat, krijg je dat de achterkant van de auto lager komt te liggen en met een drempel voel je dan vaak dat je met de trailer de grond raakt. Je krijgt op die manier een overbelasting van de achteras van je auto. Let hierbij wel op op de bandenspanning van de achteras

mauss

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 18:02

hopelijk heb ik je hiermee voldoende informatie gegeven.

xxxNaatjuhxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 18:06

even om het hele verhaal op te helderen.

"Polina" heeft mij gebeld vanmiddag ne gezegd dat ze dit hier had geplaatst, had ze idd mischien wel beter gewoon tegen mij persoonlijk kunnen doen. Ik heb alleen mijn mening gegeven over hoe IK het daar vond. Ik heb niks negatiefs over de stal ZELF gezegd (dit even voor mies ;) ) de stal zelf is een fijne ruime stal met al voorzieningen voor paarden. ik had het er alleen veel meer naar me zin toen ik er alleen met "Polina" werkte.
en pas toen de 3e erbij kwam was het voor MIJ gewoon niet meer wat het eerst was. Wat de mensen op de stal zelf betreft daar heeft iedereen ook z'n eigen mening over, en er zaten ook absoluut mensen bij waar ik het heel goed mee kon vinden, maar ik ben niet voor niks weg gegaan daar, en heb de reden daarvoor al eerder opgegeven. want het moet wel leuk blijven.
Maar niks verkeerds over de STAL ZELF. (zou neit eens meer durven om iets verkeerds te zeggen nu)

Heb net mijn verhaal terug gezocht en lees ook dat ik NIKS verkeerds over de stal zelf heb gezegd, dus snap niet wat er zo verkeerd aaqn is dat ik mijn mening over derest
heb gegeven...
nou bij deze dit ook weer afgesloten en weer gezellig verder ;)
Laatst bijgewerkt door xxxNaatjuhxx op 09-04-09 18:20, in het totaal 2 keer bewerkt

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 18:08

even uit de meeleesmodus...

ilona gefeliciteerd!!! *\o/*

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 18:37

Iloon, gefeliciteerd. Was ik helemaal vergeten.

Ook Debje gefeliciteerd met je jongste.

Mies, jammer dat het droog was ;). Ik hoop voor mij dat het straks wel droog is. Heb zo lekker les met Sunnie.

Naat, fijn dat het opgehelderd is. En klinkt gezellig op je nieuwe stal.

Sanne, arme Iggie. Hopen dat hij snel weer een beetje het mannetje is. Mooie foto's weer.

LauLau, mooie foto's zeg. Ben wel een beetje jaloers op de laatste foto. Ik ben namelijk helemaal gek van alle katachtigen. Dus zoeits zou ik zeker ook graag willen. Ook dat klooster in Thailand, waar de monniken met de tijgers samenleven, lijkt me heel gaaf.

Ellis, fijn dat alles weer goed gaat het spookje en dat je weer lekker kan rijden.

Robijn, fijn dat de echo goed was. En lekker zeg zo'n vent voor je deur. Ik zou echt in mijn broek schijten. Hoe gaat het nu met Robijn?

Heidi, gefeliciteerd met je achterachterkleinkind :).

Denise, balen dat je je zo slecht voelt. Maar kan inderdaad heel goed hyperventilatie zijn. Maar dat moeten ze dan ook wel echt vaststellen. Ik heb er ook een hele lange periode last van gehad. En voelde toch wel vaak alsof ik dood ging. Ook veel pijn op de borst, hartkloppingen enz. Soms nog een klein beetje last van, maar ik weet nu wat het is en dat ik er niet dood aan ga. Betekent dan gewoon dat ik een stapje terug moet doen.

Saida, gefeliciteerd met Rints.

Hoop dat ik nu iedereen heb gehad. Zal vanavond even bijreageren.

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 18:47

Spokie (kan je echte naam niet vinden in je profiel...) Ja dat klooster in Thailand lijkt me ook heel gaaf. Staat ook nog op mijn verlanglijstje om oooooit te gaan zien haha. Ben wel van alle dieren. Mij mag je met een auto in een wildpark dumpen en na een jaar verveel ik me nog niet denk ik heeeeeerlijk haha...

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 18:58

Heey
Gave foto's laura ;) Ook super dat Hincapie weer goed loopt :D.
Er zijn nog meer mooie foto's voorbij gekomen :D
Gefeliciteert ilona :D
Jeetje jolijn dat is schrikken zeg :(:).
Hopenlijk voel je je snel beter denise :(:).
@ sanne : Veel beterschap voor je paardje :(:).

Ik denk zelf dus ook dat het spierbevangen is geweest. Ik doe zeker rustig aan met hem. Ik ga voorlopig ook nog niet rijden.
Ben vandaag nog niet bij moppie geweest dus weet ook nog niet of ie nog erg stijf is

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 19:28

Ik ga nu naar moppie toe doeiiii

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 19:33

laulau85 schreef:
heeft iedereen hier tijd over of wa? Ik had op school aan het werk staan er weer tig pagina's bij haha gezellig hoor..

Over de vakantie dat was inderdaad in Afrika, Namibië om precies te zijn. Mijn vader zit daar regelmatig voor zijn werk en soms mogen wij mee. Daar zeg ik natuurlijk geen nee tegen haha..
Hier een paar voor de liefhebbers.
http://i88.photobucket.com/albums/k161/ ... C_1818.jpg
http://i88.photobucket.com/albums/k161/ ... 5_Nwhb.jpg
http://i88.photobucket.com/albums/k161/ ... 5_ocNg.jpg
http://i88.photobucket.com/albums/k161/ ... 5_r9P0.jpg
http://i88.photobucket.com/albums/k161/ ... 5_Rq_S.jpg
http://i88.photobucket.com/albums/k161/ ... 5_vfPI.jpg
http://i88.photobucket.com/albums/k161/ ... 5_OoAg.jpg
http://i88.photobucket.com/albums/k161/ ... 5_eElV.jpg
Ben echt verliefd op dit land!

Kelly haha ja paarden blijven je verrassen. Ennuh spaanse draf. Ben wel benieuwd hoe dat er uit ziet haha...
.

Wat een mooie foto,s :D
ik kan geloven dat je daar verlieft op word op zo een mooi land :o
en de laatste dat wil ik nou ook :D

over spaanse draf :D
Bent Branderup zat op Baron en ineens ging meneer showen :D
Baron ging ineens over in de spaanse draf :P
iets waar we met tranen in onze ogen stond tekijken en onze monden viel gewoon open :o
en ik vergat gewoon foto,s tenemen :o zo verbaast was ik ;)
Karina was erbij en we hebben samen een traantje gelaten :o

Afbeelding

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 19:40

Moppielover, dat is niet zo mooi. Verwen moppie de komende tijd dan maar lekker.

Laura, ik heet Anita. En ik ben ook wel van alle dieren, maar katachtigen vind ik echt nog geweldiger.

Heidi, wauw. Maar ik moet dan zeggen dat Ik Bent ook wel heel gaaf vind. Die foto's van Bent met macho in je profiel. Echt geweldig. Ik hoop ooit ook nog eens naar Bent te mogen. Maar heb dan nog wel een lange weg te gaan :).

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 19:43

Kelly_Taco schreef:
Ik ben zoooo trots op Taco.
Gister tijdens het rijden werd meneer een beetje stoer dus ik sloot hem terug aan de voorkant, deed hij gewoon een paar passen spaanse draf :+
Hij blijft me verbazen.

Ik vond toen al zo knap met je optreden bij de HCN :D

Spaanse draf :D
Afbeelding

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 19:47

spokie79 schreef:
Moppielover, dat is niet zo mooi. Verwen moppie de komende tijd dan maar lekker.

Laura, ik heet Anita. En ik ben ook wel van alle dieren, maar katachtigen vind ik echt nog geweldiger.

Heidi, wauw. Maar ik moet dan zeggen dat Ik Bent ook wel heel gaaf vind. Die foto's van Bent met macho in je profiel. Echt geweldig. Ik hoop ooit ook nog eens naar Bent te mogen. Maar heb dan nog wel een lange weg te gaan :).

Ja lief he Bent met Macho hij wilde hem zo mee nemen naar zijn huis _O-
Maar dat laat ik niet toe hahaha :P

Ja die man is goed wat ie uit Baron haalde stonden we verbaast van te kijken.
Baron deed dingen dat we niet eens wisten dat ie dat al kon :o

wie weet les je ooit bij hem :D