Wie kent mn merrie?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-08 15:41

Aankomst bij mij op 16/09/07. Zó (slecht) zag ze eruit:
http://i250.photobucket.com/albums/gg266/Amigo_tje/Ceara1.jpg

1 maand later, op 19/10/07, al een hele verbetering:
Afbeelding

28/10/07:
Afbeelding

20/01/08, buikje wordt steeds ronder.
http://i250.photobucket.com/albums/gg26 ... -01-07.jpg

27/01/08, laatste recente foto van haar.
http://i250.photobucket.com/albums/gg26 ... -01-08.jpg

Zoals je wel kan zien is er al serieus wat veranderd en niet alleen uiterlijk. Innerlijk is ze zo veel méér veranderd dan uiterlijk. Ze voelt haar al stukken beter en we zijn op de goede weg, mn meisje en ik :)

En dan als laatste, een foto waar ik echt van hou. Ze staat er zo mooi op, vind ik
http://i250.photobucket.com/albums/gg26 ... ofdbos.jpg
Laatst bijgewerkt door Nickeltje op 01-02-09 15:54, in het totaal 3 keer bewerkt
Reden: Max. 2 foto's ter illustratie, overige in link gezet.

Aims

Re: Wie kent mn merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 15:49

Zie ziet er echt stukken beter uit! Je ziet haar echt opknappen en die vacht zie je ook veranderen.. En die laatste foto, echt een mooi koppie!! Haha!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 18:22

Heeft ze nog veel pijn? Ik vind haar achterhand nog zo mager... Hou vol en succes met haar!

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-08 22:09

detour schreef:
Heeft ze nog veel pijn? Ik vind haar achterhand nog zo mager... Hou vol en succes met haar!

Nee, ze heeft geen pijn meer of ze zou meer dan een fantastische actrice zijn. Met haar achterhand is niks mis, dat is haar bouw. Kan niks aan gedaan worden, buiten wachten tot er wat meer vlees en bespiering op komt.
De osteopate heeft ze compleet onderzocht en heeft geconstateerd dat ze niks geen pijn heeft, nergens blokkades of vast. Ze is perfect gezond op haar been na en zelfs haar schouder van da been staat er super voor.

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 23:27

Die achterhand is denk ik ook wel beetje fries eigen. Mijn fries heeft ook een hoekkige kont. maar haar buik groeit goed en dat is het belangrijkste die achterhand komt vanzelf wel een keer. Fijn dat haat gebit weer in orde is dan kan ze nu weer goed eten.

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-08 23:58

biancanij schreef:
Die achterhand is denk ik ook wel beetje fries eigen. Mijn fries heeft ook een hoekkige kont. maar haar buik groeit goed en dat is het belangrijkste die achterhand komt vanzelf wel een keer. Fijn dat haat gebit weer in orde is dan kan ze nu weer goed eten.

Ze heeft heel rechte achterbenen, ze zouden iets minder recht mogen zijn, maarja, zo is ze nu eenmaal gebouwd. En ik heb idd al meerdere Friezen gezien met zo'n achterhand en laag aangezette staart. Bij haar valt het nu wel supergoed op, omdat daar niets van vlees ofzo meer opstaat.

Ze heeft deze avond een vitaminespuit gekregen van Vitasporal. Ik ga dit af en toe herhalen, kan ze mss wel goed gebruiken.

Oliviaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 00:03

is er al een dierenarts langs geweest voor de knie en de misschien aanwezige foetus?

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-08 09:20

In september is ze gescand op een veulen en zijn er 2 DA geweest voor haar been.

Wanneer het veulen afgespeend is ga ik foto's van haar been laten nemen om te zien wat er juist aan is en of er héél mss nog iets aan te doen is. Dat gaan we dan zien.

In de loop van deze maand ga ik ze nog eens laten scannen om te zien of alles nog OK is en of er mss kan gezien worden wanneer ergens in april ze zal bevallen (begin, midden of eind april?).

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-08 12:28

Foto's van zaterdagnamiddag. Voor het eerst sinds lang zonder jas naar buiten en ze vond het leuk. Mn glimwormpje was al gauw geen glimwormpje meer, maar eerder een modderbeest. Voor de rol was ik nét te laat om foto's te nemen.

http://i250.photobucket.com/albums/gg266/Amigo_tje/IMG_0450.jpg

http://i250.photobucket.com/albums/gg266/Amigo_tje/hoofdje-1.jpg

http://i250.photobucket.com/albums/gg266/Amigo_tje/10-2.jpg

Mooie sokken heeft ze wel, hé Knipoog
http://i250.photobucket.com/albums/gg266/Amigo_tje/sokachter.jpg

Ik moet mn foto's de laatste tijd altijd in link zetten wegens te groot Boos! Ik weet nie hoe ik ze moet verkleinen, dus ja, sorry daarvoor Verward

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 18:54

Zo hier even weer een reactie. Het topic was helemaal naar beneden gezakt, en er staat nu bij dat er al 2 weken niet is gereageerd dus ik moet wel een nuttige reactie hebben. Clown

Ze heeft inderdaad mooie sokken! Net zoals mijn friesje. Haha! Hoe gaat het nu met de merrie? Heb je al een scan laten maken?

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-08 11:58

Ja, sokken, ik hou heel erg van Friezen met veel sok. Mn meisje heeft het geërfd van haar vader. Ik hoop dat ze het zelf ook goed doorgeeft.

Ik heb nog steeds geen nieuwe scan laten doen, wordt steeds verschoven Bloos Ik moet er echt es werk van maken Verward

Maar mss weet jij het? Zou je bij een paard - net zoals bij de mens - aan de grootte van het veulen kunnen zien voor wanneer het ongeveer zou zijn? Ze is dus voor april, maarja, wanneer, é? Begin, midden of einde? Zou de DA dat kunnen zien bij een scan?

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 13:24

Ja dat moet de DA aan de hand van een scan wel kunnen zien. Ik weet eigenlijk niet of ze het helemaal zo precies als bij een mens kunnen zeggen maar ze moeten toch wel een aardige planning kunnen maken.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 13:31

Amigo_tje schreef:
Ik moet mn foto's de laatste tijd altijd in link zetten wegens te groot Boos! Ik weet nie hoe ik ze moet verkleinen, dus ja, sorry daarvoor Verward

http://www.bokt.nl/verkleinen.php

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-08 13:44

biancanij schreef:
Ja dat moet de DA aan de hand van een scan wel kunnen zien. Ik weet eigenlijk niet of ze het helemaal zo precies als bij een mens kunnen zeggen maar ze moeten toch wel een aardige planning kunnen maken.

Ah, ok, dan ga ik dat even navragen Knipoog Het moet niet per sé tot op de dag zijn, hoor, maar als ik zo ongeveer een gedacht heb van waar ergens in de maand april, zou dat al heel mooi zijn.

ikenindi schreef:

Thx Haha!

GreaseMonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 16:22

Hey ik kon het niet opbrengen om de héééle topic te lezen... maar ik ben benieuwd of je al hebt besloten of je haar al dan niet gaat houden? Ze ziet er iig al een stukje beter uit als toen je haar net had opgehaald!

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-08 11:42

Het is idd al een aardig lang topicje geworden Clown

Ik heb al een aantal maanden geleden het besluit genomen dat ze blijft. Ze gaat niet meer weg Haha!
Ik wacht nu haar veulen af dat in april voorzien is. Dit weekend hebben we camera gaan halen om in haar stal te installeren, zodat ik haar niet iedere keer doe schrikken als ik ga kijken 's nachts.

Dit jaar wordt ze uiteraard niet gedekt en volgend jaar ook niet. Ik ga kijken hoe ze zich voelt en hoe ze is in 2010 en dan, héél mss wordt ze dan geïnsimineerd.

Binnenkort ga ik de DA nog es laten komen voor een scan (als da nog kan) en nog es check up.

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 13:45

Oh is was dus benieuwd naar de uitslag van de scan maar die heb je nog niet laten maken. Nog een maandje ongeveer en dan is hetzover. Ben echt heel benieuwd wat voor een veulen ze zal krijgen.

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-08 22:26

Vandaag weer even wat fotosen genomen van mn lieve merrie-meisje Ceara. Het gaat weer een héél stuk beter met haar en dat laat ze ook zien. Ze krijgt sinds februari iedere maand een Vitasporal-spuit en 1 à 2 x per week een lekker slobber met groenten en fruit. Heerlijk vindt ze het.

Vandaag had ik ze buiten gelaten op de wei. Rollebol en rondkijken... Ik had ze daarna meegenomen om wat verder op de wei te zetten, maar dat was niet haar ding. Ze trok haar los, spurtte in een snelgalop naar de deur en deed ondertss een gigantische bok. Wat was dat grappig, jammer dat ik te laat was voor de foto >:(

Maar ik laat jullie niet langer in spanning, hier zijn de pictures!

Deken net af gedaan en wachten om naar buiten te gaan. Hierbij ook nog een foto van haar wondermooie hoofd :D
Afbeelding
Afbeelding

Natuurlijk moet er ook gerold en vuil gemaakt worden :) Ze zou anders te proper blijven, é ;)
http://i250.photobucket.com/albums/gg26 ... G_0466.jpg
http://i250.photobucket.com/albums/gg26 ... G_0465.jpg

Mn meisje kan ook héél gekke bekken trekken :P
http://i250.photobucket.com/albums/gg26 ... G_0468.jpg
http://i250.photobucket.com/albums/gg26 ... G_0467.jpg

En de laatste alweer voor vandaag :( Hier stond ze aan dat hekken zo van: "awel, waar blijfde nu...?"
http://i250.photobucket.com/albums/gg26 ... G_0464.jpg
Laatst bijgewerkt door Nickeltje op 01-02-09 15:54, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Max. 2 foto's ter illustratie, overige in link gezet.

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 22:30

Leuke foto's . Ze krijgt al weer steeds meer buik alleen de ribben blijf je nog zien. Maar dat zal denk ook nog wel blijven tot veulen eraf is. Hoop dat ze het aan kan om het veulen te voeren.

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-08 22:38

biancanij schreef:
Leuke foto's . Ze krijgt al weer steeds meer buik alleen de ribben blijf je nog zien. Maar dat zal denk ook nog wel blijven tot veulen eraf is. Hoop dat ze het aan kan om het veulen te voeren.

Ja, dat hoop ik ook. Kan wel zijn dat ik het bijvoeder met de fles. Volgende week komt de DA, eens bespreken wat zij ervan denkt enzo.

Je blijft idd die hardnekkige ribben zien, ik haat het. Ze krijgt echt wel genoeg eten, hoor. Soms krijgt ze haar baal hooi per dag zelfs niet helemaal op. Nuja, door het feit dat ze geen overschotten heeft en geen vlees bijkrijgt, krijgt ze nu wel veel vitamines en supplementen bij.
Ik doe écht super mn best voor haar en krijg steeds meer het gevoel dat ze het apprecieert wat ik doe voor haar.
Ik zou haar niet meer kunnen missen, die mooie meid van mij... Lovers

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 00:31

Ik bedoel ook niet dat je haar niet genoeg voert hoor!! Dat doe je wel anders zag ze er nu niet zoveel beter uit. Maar ik maak me echt zorgen of ze het veulen aankan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 00:42

Ik hoop ook dat alles goed komt maar ik denk dat het met het veulen wel losloopt. Wel zou ik eens informeren naar krachtvoer waar ze van bijkomt. Van alleen hooi komt een paard niet aan namelijk.

sorry, ik heb het begin van je topic eerst niet goed doorgelezen, je gaf haar dus wel degelijk krachtvoer, maar mag ik vragen hoeveel je haar geeft?

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 00:48

Sorry hoor ik vind haar nog erg mager.
Kijk ze is wel aangekomen maar vergeet niet dat er een veulen in zit wat er over een maand uit komt rollen.
Niet rot bedoelt tegen jou.
Je hebt prima werk gelevert en ik vind het super dat je haar toch houd en daar bij die andere eigenaar hebt weggehaalt.
Maar wat ik al zeg ik vind haar nog wel erg mager.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 00:53

Dat vind ik dus ook, Peetorlan, maar ik denk dat die ribben nog wel een hele tijd zichtbaar zullen blijven, je hebt dat vlees er niet snel weer op maar vandaar was ook mijn vraag of het paard wel voldoende krachtvoer krijgt, verder vind ik de hals nog erg, erg mager.

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 01:01

Ja en ze moet het ook niet zien dat ik haar aanval hoor das echt niet mijn bedoeling.
Maar als ik dan zie hoe mijn merrie met beebje in buik er bij staat en dan die.
En tuurlijk kan ik het niet helemaal vergelijke.
Omdat ze mijne niet mager is geweest.
Maar net als meerdere hier vraag ik me dan toch af als straks het veulen eruit is en die gaat zoveel vragen van je merrie.
Hoe ze er dan uit komt te zien.
En dan heb je wel een probleem voor je merrie en voor het veulen.

Dus ook mijn vraag is op hoeveel voer staat ze.
En is het niet verstandig om inplaats hooi voordroog te geven daar zit net weer meer in dan in hooi.
Geef je haar merriebrok?? of wat dan ook en hoeveel?/
Misschien moet je wat maismeel en zemelen bij gaan geven dat zijn dik makers.
Voor de rest toppie dat je zoveel voor dit beesje doet meid