Jasper vind ik erg mooi! jammer dat hij iets aan de kleine kant is. Time vind ik ook echt supermooi. tije is de vader van t veulen van mijn verzorgfriesje. die vind ik ook heel mooi alleen vind ik friezen die wat breder gebouwd zijn net wat mooier
Ja, je vind natuurlijk altijd de vader van je eigen het mooiste! Ik ga toch voor Gerryt 360. Ook vind ik Tietse 428 een hele mooie hengst. Voor de rest Nanno (die is helaas afgekeurd op afstammelingen) maar fokt mooie luxe paarden waar ik wel van hou. Ook Jasper 366 natuurlijk, alleen wat klein maar super bewegen.
Jaa, het zou eerst Botte worden voor Katie, maar die staat nu niet meer bij de Nieuwe Heuvel dus wist ik het wel zeker, Lolke Natuurlijk ook nog om advies gevraagd; En dat kwam ook bij Lolke uit voor mijn merrie. http://www.denieuweheuvel.com/gfx/lolke_l.jpg 1e premiehengst, Goedgekeurd op Afstammelingen.
Geboren in 1995, stokmaat 1.66m. Lolke is een aansprekende en bijzonder sterk gebouwde hengst. Hij heeft het centraal verrichtingsonderzoek met een zeer gelijkmatige cijferlijst afgesloten. Lolke scoorde hoog voor karakter en gebruikseigenschappen. In 2005 prolongeerde Lolke zijn 1e premie op de hengstenkeuring in Leeuwarden.
Als jonge Oege is hij een aanwinst voor de fokkerij. Lolke is inmiddels goedgekeurd op afstammelingen en mag nu zonder limiet dekken. In één seizoen hebben zijn nakomelingen het verrichtingsonderzoek met ongekend hoge cijfers afgesloten.
De Lolke nakomelingen worden zeer gewaardeerd op het keuringsveld. Reeds vele nakomelingen ontvingen een 1e premie en een hoge plaatsing. Zo werd o.a. Lobcke vd Paraden Reserve Jeugdkampioen in Esbeek in 2003. Ook in Esbeek, maar nu in 2004, leverde Lolke de Reserve-Dagkampioen Fyline.
In 2005 werd zoon Felle 422 goedgekeurd voor de dekdienst en werd Sil van Vels aangewezen als beste hengstveulen in Kootwijk. Lolke heeft een hoog sterpercentage. Citaat rapport nakomelingen onderzoek: “Het alom goede exterieurpatroon komt ook tot uitdrukking in de indexen”.
In de sport doen de jonge Lolkes het uitstekend: IBOP testen worden veelal met goed gevolg afgelegd. Zowel in de dressuur- als in de aangespannen sport komen we regelmatig Lolke-nafok op de eerste plaats tegen. Dat de Lolke kinderen hun sporttalent niet van een vreemde hebben blijkt wel uit de resultaten van de hengst zelf. Lolke wordt op dit moment door Brandien van Doorn succesvol uitgebracht in de Z2 dressuur.
Laatst bijgewerkt door Djilna op 16-07-06 16:56, in het totaal 1 keer bewerkt Reden:Foto in link veranderd
Adel was de enige friese hengst die ik al lang kende en die ik ook al in t echt gezien heb. Nu hij de papa blijkt te zijn van onze net aangekochte fries is hij onomstotelijk favo geworden
ik ben erg fan van mn eigen hengst is jelmer. http://www.mijnalbum.nl/Foto=7AR8DXKH en van zn papa is gradus365 en verders vind ik brandus ook een erg mooi beestje
Laatst bijgewerkt door Djilna op 16-07-06 16:57, in het totaal 1 keer bewerkt Reden:Foto in link veranderd