Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Felien_Kyra schreef:oh daar denk ik helemaal niet aan. Hier staan ze 7 dagen in de week, de hele dag buiten. Alleen is natuurlijk niet bij elke stal vanzelfsprekend. Alleen TS haar uitleg is telkens nogal kort. Dus kon dat er ook niet uithalen.
Nessie schreef:Ik rijd dagelijks bij andere paarden in de bak. Soms heb je wel eens hengstige merries die vervelend zijn naar mijn hengst (of een x een dominante ruin welke de ruiter niet onder controle had en mijn hengst aanviel), maar hij reageert er niet op. Ook niet als mensen hun merrie niet bij ons wegkrijgen, blijft hij rustig op mij letten. Het ligt echt aan het karakter en daarbij de kunde / handigheid van de ruiter(s). Er zijn ruiters welke hun merries dusdanig niet onder controle hebben tijdens de hengstigheid, dat zij voor hunzelf liever niet hebben dat ik erbij in de bak rijd.
Spiegels zijn hier ook echt geen issue.
_Penotti schreef:Succes met verhuizen vandaag!
Veel plezier en geluk op je nieuwe stal.
Ik heb wel stress
Zijn er hier ook mensen die je helpen? Dat zou fijn zijn
En mag je paard hier wel elke dag naar buiten, nu dan zonder groep?
Misschien als hij er even staat dat ze dan wel zien dat hij een lieve hengst is en is er een ruintje waar hij samen mee kan.
Ik ga voor je duimen.
Chanelle007 schreef:Oké, we zijn verhuist. Het ging goed. Wintoe de merrie ging op draf de camion en voor Apollo de hengst hebben we iets meer moeite moeten doen maar het lukte, ze stonden samen op de camion (hengst en merrie
mavantos schreef:Chanelle007 schreef:Oké, we zijn verhuist. Het ging goed. Wintoe de merrie ging op draf de camion en voor Apollo de hengst hebben we iets meer moeite moeten doen maar het lukte, ze stonden samen op de camion (hengst en merrie
Fijn dat het goed is gegaan, maar in de toekomst zou ik toch 2x rijden... Echt onverstandig.
Oakland1990 schreef:Geen slimme zet. Nu was die wellicht nog teveel bezig met evenwicht en overdonderd zijn. Je moet niet willen dat die over een schot wil springen oid. Als het over een grote vrachtwagen gaat met ruimte tussen de twee paarden is het iets anders.
Dit bedoelde ik![]()
Maar die kleine B rijbewijsjes zijn daar niet voor bedoeld, naast het feit dat je dan waarschijnlijk ook overladen bent.
Verhuizen was met mijn hengst het kantelpunt dat ie van hanteerbaar naar te veel hengst ging...
sevke schreef:Komt wel goed. Mijn hengst is ook al vervoerd samen met een merrie in een B-camionetje hoor. Gewoon hengstenschot ertussen en klaar. Je moet ook niet in alles een probleem zien, mensen.
Chanelle007 schreef:SjonnieZ schreef:Fijn dat de reis goed gegaan is TS
Hoe bevalt het ze op hun nieuwe plek tot nu toe?
Ze zijn nu hun hooi aan het eten
anjali schreef:Fijn dat de verhuizing goed is gegaan ts. Volgens mij is jouw merrie al oud? Nu even een min of meer offtopic vraagje van mij,worden oude merries minder hengstig en reageren ze minder op hengsten? Of heeft bij paarden de leeftijd daar geen invloed op?