Oh wat leuk zeg! Ik zou ook voor Judith gaan.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
droversrun schreef:Ja Anneke dat hadden ze al gevraagd gelukkig, Adelinde wil ook. Waar heeft Judith jou mee kunnen helpen?
Bedankt voor jullie reacties tot nu toe, ik ben er nog steeds niet over uit...
Bamii schreef:Bij een normale vlecht pak je een plukje en dan doe je die over de andere plukken haar. Bij een onderhandse pak je een plukje en doe je die onder de andere plukjes. Hierdoor lijkt het meer alsof de vlecht boven op ligt, en hij is een stuk steviger en blijft langer zitten is mn ervaring
Bamii schreef:Bij een normale vlecht pak je een plukje en dan doe je die over de andere plukken haar. Bij een onderhandse pak je een plukje en doe je die onder de andere plukjes. Hierdoor lijkt het meer alsof de vlecht boven op ligt, en hij is een stuk steviger en blijft langer zitten is mn ervaring
ak145461 schreef:Ik vind onderhands vlechten eigenlijk makkelijker bij een hengstenvlecht omdat ik op een of andere manier de nieuwe plukken er dan strakker bij kan pakken en de vlecht dus mooier langs de manenkam blijft liggen. Mijn ervaring is inderdaad ook dat deze er beter in blijven zitten en je ze ook kunt maken bij hele korte manen, zelfs als een gewone hengstenvlecht niet lukt. Veel oefenen, dan lukt het vanzelf. Het is vooral even over het automatisme van het normaal vlechten heen komen, want in het begin ging ik onbewust halverwege weer andersom vlechten. En achteraf mezelf maar afvragen waarom de vlecht er zo raar uit zag