foto's zijn van gisteren trouwens , ze zijn nu al wat wolliger en knuffeliger. ik kan er ook naar blijven kijken. ik vind dit echt super leuk en een geweldige ervaring. en het is toch closer als met een veulen o.i.d. vind ik
dank jullie wel.
Nouvel
Geplaatst: 08-05-16 17:11
agos wat klein...
cherell0
Geplaatst: 08-05-16 19:04
haha ja idd. maar moeders is ook maar 2 kg. tot 2,5 kg. dus dat was te verwachten. paps daarin tegen is het dubbele.
kittens wogen vandaag : 75gr. 81gr. 65gr.
dat is dus vergelijkbaar met een smartphone.
cherell0
Geplaatst: 09-05-16 16:08
Net de grijze in moeten laten slapen... Voel me echt zo klote ...
Ik heb met m'n beesten altijd pech. Ik ben het soms zo enorm zat en zou overal mee willen stoppen... maar ja opgeven als het moeilijk gaat is zo makkelijk.
Dus we bijten maar weer door... Maar ik ben er echt beroerd van. Kreeg van de stress ook gelijk uitslag.
My_Chimanga
Geplaatst: 10-05-16 18:45
Ach wat sneu Cherel! Dat zijn nooit leuke dingen… Wij zitten er ook aan te denken met onze Britse korthaar te fokken, maar ik wil er eerst net even wat meer over weten inderdaad, zodat ik ze zo goed mogelijk kan opvangen als ze geboren worden! Heb je tips?
Xyzutu wat grappig, dat klinkt inderdaad heeeeel bekend. Ze doet het precies bij overgangen, spanning of het moment dat het inderdaad echt moeilijk begint te worden. Als een soort 'uitweg' of 'short-cut' zet ze het dan in. Ik focus me echter ook echt op de draf en niet op de Marcha, want daar kan ik zelf voor mn gevoel niets mee. Het gaat de draf ook echt beïnvloeden als je probeert om ze beide goed in stand te houden, is mij ooit eens verteld. Zweefmoment heeft de mijne zeker als ze goed meewerkt, maar haar gang is echt wel vlakker dan van bijvoorbeeld een KWPN ja, dat merk je goed. Zelf vind ik het wel veel fijner zitten op een iets vlakker paard. Schouder er mooi uit zetten is lastig en ze komen gewoon eerder in de knoop met zichzelf heb ik het idee. Bij mijne zit het vaker in de achterhand dat ze even de weg kwijt is. In galop bijvoorbeeld ook heel veel wissels springen enzo. Ik hoop dat wij snel weer op kunnen gaan bouwen en ga het dan ook anders aanpakken hoor! Gewoon weer bij 0 beginnen en zien waar we uit komen.
Duimen jullie mee? Morgen wordt de pees gescand en weet ik eindelijk hoe de schade daar mee is…
Anoniem
Geplaatst: 10-05-16 20:17
Dan duim ik zeker mee!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 11-11-22 18:13, in het totaal 1 keer bewerkt
My-chimanga, ik pb je in deze week even. Help me maar herinneren als ik het vergeet op mijn mob. is het niet zo handig en de lt. niet bij de hand.
1 ding wel. ondanks alles had ik dit niet willen missen. Let wel als je met papieren wil fokken moet je eerst een cattery opstarten bij een erkende vereniging (ik zit bij het npv.) Bij directe vragen staat mijn pb altijd open
Haha wat een wankel ding!! In heb alleen foto's van de kleine, geen filmpje helaas
O prima Cherell! Ik ben benieuwd naar tips. Ik heb inderdaad twee poezen met papier, waarvan ik met 1 wil kijken hoe het gaat. Zij heeft al vaker nestjes gehad, maar niet bij ons
Anoniem
Geplaatst: 10-05-16 23:11
[quote="My_Chimanga"]Haha wat een wankel ding!! In heb alleen foto's van de kleine, geen filmpje helaas
Ik had iets te snel getypt, hij was hier nog geen 1 dag oud, maar dit was een foto op zijn eerste dag, een paar uur nadat hij geboren was. Maar inderdaad een wankel gratenpakhuisje met een aparte gangenmix. Nu gaat hij richting echte drieganger, maar met weinig zweefmoment in de draf en galop dus ik vermoed dat de marcha batida ook wel een voorkeursgang zou kunnen zijn/worden. Weet je trouwens zeker bij jouw merrie dat ze onder het zadel echt een zweefmoment heeft als ze draaft? Die twee gangen lijken zo op elkaar dat ik ook altijd nog eens moet kijken bij [***]. Maar goed, eerst maar eens hopen dat jouw merrie snel weer aan de beterende hand is!
Ja iets met life events enzo. Maar ik heb het overleefd, modesta staat op een geweldig plekje en vanaf half juni ga ik ook weer naar een eigen plek toe.
Nouvel
Geplaatst: 10-05-16 23:48
fijn dat jullie dan nu weer in beter vaarwater zijn,sterkte met alles en hopelijk gaan jullie weer genieten!
van de week ook nog even foto's met valkje bij de tulpjes gemaakt... weer heel ander gezicht dat met mijn zwartje, maar ook leuk!
Ik heb vrijdag shoot met lette, meteen een mini zwangerschaps shoot erbij Wilde graag foto's bij zonsondergang en juliette bood aan dat meteen erbij te doen. Dus eerst mag lette om 19.30 en dan wij nog even, denk lekker in het gras van de wei