Naar Portugal om een Lusitano uit te zoeken

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kinke

Re: Naar Portugal om een Lusitano uit te zoeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 09:50

Raar gedoe. Ik was juist super tevreden over hun, ze hebben mijn merrie (en een paard van een andere Bokker) helemaal uit Zuid-Spanje gehaald, ging perfect. Werd ook onderweg op de hoogte gehouden.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 10:41

rider schreef:
Ja, dat BSS out of the blue de paarden ineens pas een volle dag later komt brengen. -O- Geen idee waarom of wat ze er in de tussentijd mee aan het zeulen zijn. >;)

Het kan zijn dat ze wachten bij een tussenstop op een paard wat ook met ze mee moet.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 12:35

Jennyj01 schreef:
Het kan zijn dat ze wachten bij een tussenstop op een paard wat ook met ze mee moet.

Estame was de laatste, dus hooguit hebben ze op de terugweg een paard ergens afgeleverd en een nieuwe erop gezet terwijl dat niet vooraf was ingeplanned.

En het ging op de heenweg en in Portugal ook al mis. De eigenaar van Estame kon het hele weekeinde niet weg terwijl er dingen waren geplanned, want het transport zou vrijdag zijn. Zaterdag om vier uur, omdat ík belde, wisten we dat het zondag zou worden en moest hij zijn pannen voor zondag ook verzetten.

Als je alleen maar ontvanger bent en je wilt de paarden goedkoop laten vervoeren en je hoeft zelf de papieren niet te regelen en een dag meer of minder maakt niet uit, dan is er niks aan de hand, maar als je verstuurder bent die papieren in orde moet maken, en je moet er voor thuisblijven, is het andere koek.
Want er zijn nog wat dingen die meetellen als je de verzender bent, zoals een gezondheidsverklaring die maar tien dagen geldig is en waarbij het paard binnen 48 uur nadat het afgegeven is moet vertrekken.
(En dan heb ik het nog niet eens over niet kloppende of afwezige gegevens op het routeplan dat me beide keren is overkomen dat ik paarden met ze meestuurde. Daar heb je als ontvanger ook geen erg in, dat we die hier op kantoor moeten zitten verbeteren of invullen).

Ontvangers zullen niet snel spreken over slechte ervaringen, omdat ze geen erg hebben in bepaalde dingen, maar verzenders dus wel, vandaar de wisselende reviews. :D

Maar goed, het belangrijkste is dat de paarden goed van de wagen komen.

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 14:02

Oh wat een ge-emmer zeg!

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 14:42

Mijn vorige ervaring was een stuk beter met BSS (ook vanuit de verzender) maar ja, het is schijnbaar geen uitzondering dat het niet zo soepel loopt...

rider

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-15 22:22

En nog een dag later...

Gelukkig heb ik nog even met ze gebeld, anders hadden ze de paarden ook nog op het verkeerde adres bezorgd. En niet een beetje verkeerd maar 8 uur verderop. :wow: Terwijl het correcte adres op de reispapieren staat...

Enfin, ze staan nu nog een nacht op stal bij BSS en het gaat gelukkig goed met ze, ze hebben weinig stress ondervonden aan het reizen, dat is het belangrijkst. Morgen komen ze dan hopelijk eindelijk hier aan...

L_Ruiterhuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 00:48

Gaat lekker zeg, was dus haast nog 8u extra reizen voor ze..

Alvast heel veel plezier morgen.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 07:06

Dat hoeft niet. Het verkeerde adres kan ook 8 uur eerder zijn.

rider

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-15 08:31

Nee ze zijn al in NL. De transporteur had ze bijna naar het verkeerde deel van DL gebracht.

Shalimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 08:41

oehhhh aftellen!!

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 08:41

O jee... :x
Belangrijkste is natuurlijk dat de paarden helemaal ok zijn.

rider

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-15 11:43

En ze willen weer een dag langer wachte. Wat een soap dit... %)

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 11:48

>;) Ik zou nu boos worden _-:(
Misschien een dom iets, maar kan je ze niet zelf ophalen als ze toch al in NL zijn ?

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 11:48

Why???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 11:59

Nou ik zou toch eens flink mijn idee zeggen! Klant is koning, je wilt jouw paard vandaag! Je zou jou beginnen afvragen of alles wel correct is verlopen.??

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 12:04

De verkoper van Estame was bijna in tranen vanmorgen toen hij hoorde dat ze nog niet aangekomen zijn.

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 12:08

Kruipt even uit haar meeleeshoekje: wat zijn die lui aan het doen?

Doef

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 12:10

Vind het inderdaad ook een beetje raar, zou nu wel echt boos worden!

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 12:13

Balen zeg. Geen reclame ook zo voor BSS. Ik heb indertijd voor Marcel Jordan gekozen zoals eerder gezegd, was echt 100% volgens afspraak en ook goed gecommuniceerd met de verzendende partij die nul ervaring had hiermee.

Er moet nog een veulentje van mij van NL naar Portugal later dit jaar, als dat zo zou gaan als nu bij jou zou ik helemáál gek worden. Dan zou ik thuis ook in tranen zitten zoals de verkoper van Estame, nog erger wel denk ik met zo'n baby.

x_Irisje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 12:15

Jeetje wat een gedoe.
Ik had de trailer aangekoppeld en was ze gaan halen...

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 12:34

Ik heb net BSS gebeld om te horen wat er aan de hand is en het ligt blijkbaar vooral aan het feit dat er niemand is om overdag de paarden op te vangen op het aflever adres en zij geen chauffeur buiten kantoortijden willen sturen. Lastig op te lossen van één kant.
Er is niks aan de hand met de paarden, die staan gewoon op stal.
Dat is op zich wel een opluchting.

(Er is trouwens nog een derde paard nog niet afgeleverd)

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 13:04

Tja, ik vind het gewoon hun probleem; het was wel de afspraak om de paarden buiten kantooruren te brengen omdat zij zelf elke keer data verschoven. Anders was het gewoon zondag geweest :Y) En je kan ook niet verwachten dat mensen elke keer vrij nemen. Was ook leuk geweest... had ik dan 3 dagen vrij moeten nemen omdat steeds de data verschoven?

En met 3 kids thuis kun je ook niet even in de auto springen en paarden ophalen. En dan is ook nog eens de trailer niet beschikbaar.

Nee, ik had goede ervaringen, maar voor mij ook geen BSS meer.

rider

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-15 13:08

Lusitana schreef:
Ik heb net BSS gebeld om te horen wat er aan de hand is en het ligt blijkbaar vooral aan het feit dat er niemand is om overdag de paarden op te vangen op het aflever adres en zij geen chauffeur buiten kantoortijden willen sturen. Lastig op te lossen van één kant.
Er is niks aan de hand met de paarden, die staan gewoon op stal.
Dat is op zich wel een opluchting.

(Er is trouwens nog een derde paard nog niet afgeleverd)

Dat hadden we vantevoren besproken met BSS en daarom gekozen voor een transport dat oorspronkelijk in het weekend zou aankomen...dus dit is de puinhoop van BSS. :(

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 14:21

Nou ze stonden bij mij toch ook uiteindelijk om 1 uur snachts hier op een vrijdag avond dus wat nou geen chauffeur willen sturen buiten kantoortijden. En ik maar wachten urenlang. Ik ben dus ontvanger en verzender geweest en beide keren slechte ervaringen.
Vroeger was het niet zo, maar ik zou zelf nooit een paard meer via BSS vervoeren tenzij een klant er uitdrukkelijk op staat. Beter iets meer betalen en niet deze ellende. Geen enkel respect hebben ze voor de planning van de personen waarmee ze te maken hebben.

En stalling is ook niet zomaar altijd geregeld van te voren. Ze komen rustig ergens aan met plots de vraag of er plek is voor 5 paarden een nacht te stallen. Zo niet blijven ze op de vrachtwagen staan :(

Wat Lusitana al zegt als verzender is het nog het ergste er komt best wat kijken qua papieren bij een internationaal transport. En het is niet zo dat hier in een uithoek in Tirol het zo gemakkelijk is om op elke dag of tijdstip de amtztierarzt te bereiken voor de gezondheidsverklaring en gratis is het ook niet om steeds te moeten wijzigen plus dat ik er enkele reis elke keer 30 km voor moet rijden.
Ik verkocht een heel dierbaar paard door omstandigheden en dacht dus nog een afscheidsritje te kunnen maken wat ook akkoord was met de nieuwe eigenaar. En dan ineens een belletje krijgen we zijn over 2 uur bij je was bepaald niet tof en extreem stressvol.

Ik hoop dat Estame snel bij je is :(:)

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 14:59

CrazyCat schreef:
Nou ze stonden bij mij toch ook uiteindelijk om 1 uur snachts hier op een vrijdag avond dus wat nou geen chauffeur willen sturen buiten kantoortijden.

Die kwam denk ik niet van hun basis? Vanuit het buitenland zijn ze natuurlijk gewoon "nog onderweg".

Ik blijf er trouwens bij dat er gewoon schandalig omgesprongen wordt met betrokken mensen, wat betreft plots verzetten van tijden etc. Het is al eerder gezegd hier dat klant koning is. Zeker in een service verlenend bedrijf.

Wat me het meest schokte vandaag was dat er plots totaal geen vriendelijkheid en begrip meer was en dat hij zelfs nog zei dat de paarden nu alleen maar geld stonden te kosten.
En wat Riddershow al zei, als zij zich gewoon hadden gehouden aan de afspraken waren er geen problemen met aflevering ontstaan.
En zo´n dag als gisteren, dat je gewoon helemaal geen contact krijgt is gewoon onvergeeflijk.