Bedankt!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Fabster schreef:Hij is nu net 1,5 jaar? Die groeit echt nog wel!
RoyceMack schreef:Ik maak me zorgen.
Ik was gisteren bij Finn in de weide. Ik heb hem in april (toen was hij net 1) gemeten op ongeveer 1.40 schofthoogte.
Ik vind hem klein, maar ik weet niet hoe hard een Barock pinto (of uberhaupt barokke rassen) groeien..
Ik weet dat het echt een kwestie van afwachten is, en dat barokjes vaak laat zijn in hun groei.
Maar nu waren er gisteravond eigenaren van een andere jaarling bij de wei(die gelijk Finn wilden bekappen, echt helemaal super!!) maar die gaven aan dat Finn erg klein is en dat hij niet veel meer zal groeien. Hij is namelijk al helemaal in verhouding.
Toen ik hem kreeg was hij best wel iel. Dunnetjes, maar niet uit verhouding.
Niet zoon slungel zeg maar, maar dat is hij (aan de fotos die ik van de vorige eigenaar heb gekregen) nooit geweest. Hij klopte altijd wel.
Die mensen zeiden dus gisteravond: als een paard al mooi in verhouding is, groeit hij nooit meer lang door.
Nu is Finn denk ik iets boven de 1,40m hoog.. Maar zijn moeder is tussen de 1,55 em 1,60. en zijn vader rond de 1.60. Hij is het eerste veulen van de merrie. (dus dat isvaak afwachten, vaak zijn de eerste veulens wat kleiner)..
Maar het kan toch bijna niet dat hij echt niet meer groeit..
Ik maak me dan zorgen of ik hem wel kan gaan berijden.. Als dat écht niet lukt, ga ik leren mennen oid. maar het liefst wil ik straks gewoon lekker bosritten kunnen maken!
Wat is nu waar?
Kan ik ervan uit gaan dat hij niet veel groter meer wordt?
Of groeit hij gewoon later?
Ik hoop dat hij minimaal de hoogte van zn moeder haalt.