barock pinto eigenaren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Leo

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 22:17

Moeder was een lichtbruine kruising fries ponymerrie. Afgeleid van foto's :)
Bedankt! :D

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 22:54

Hallo daar :)

vind die van jou een heel sprekend dier Leo, jammer van zn stokmaat maar zn uitstraling maakt al een hoop goed toch?

Ik las ook iets over het wel of niet accepteren van een bepaalde stokmaat in het bonte paardenstamboek? Vind dat maar een vreemd verhaal als ik heel eerlijk mag zijn......... inmiddels al meer bekend?

Hier gaat het heel goed met Alejandro.
Zijn rustig aan het trainen voor de L2, kijken of we dit jaar in ieder geval een winstpunt kunnen scoren in de L2, en daarna gaan we het rustiger aan doen, tot eind van het jaar. hij is tenslotte pas 4,5 en het gaat eigenlijk net iets te hard.
Inmiddels zijn er 4 merries drachtig van hem, dus we hebben wat om naar uit te kijken volgend jaar!

Heb van mijn eigen merrie een volg topic gemaakt haha

[KS-MK] 2016 - 50/50 kans op bont, wat gaat het worden :)

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 13:02

Afbeelding

Afbeelding

Onder het motto: lol met je knol. Cadeautje voor mezelf. Ingepakt en wel. :D

Suusenmalvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 13:05

Woooow, wat dapper!!! Leuk cadeautje :P

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 13:20

Leo, zat net je topic te bekijken over je Rocky :)
Ik vond zijn bouw heel veel weghebben van de mijne :)
Dacht al dat het een BPtje was, (niet helemaal goed gelezen wat voor ras t was in t topic).

Mooi dier zeg! En een hele uitdaging. echt tof

xCynthiaVos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 16:29

Ik heb mijn geweldige Barockje in een western outfit gestopt, nu nog opzoek naar een goed passend zadel en dan gaan we lessen! (:

Afbeelding
Afbeelding

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 19:23

Zó! Ook een knappert!

Suusenmalvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 21:28

Wauw!!!!! <3 <3 <3

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 10:06

Staat 'm goed Cynthia! <3

Fabster, dat moet ik ook ooit met Sterre gaan proberen. Ik denk trouwens dat die er hetzelfde bij staat als de jouwe... haha.

En Ivy, ik ga je topic volgen! (ook al duurt het nog een tijdje...)
Alejandro is een knappe hengst dus bont of niet bont, met dat veulen komt het wel goed! :))

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 12:45

Esaqar schreef:
Fabster, dat moet ik ook ooit met Sterre gaan proberen. Ik denk trouwens dat die er hetzelfde bij staat als de jouwe... haha.
)

Sjaak is best een heethoofd, maar dit deed hij echt zonder mokken. Grappig, hè!

Rachel_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 14:20

Update van Barock Pinto Femme :D

Afbeelding

Femme is net een paar daagjes 4 jaar. Ze meet nu 1,51 en wordt met de dag breder :)

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 16:30

Ik maak me zorgen.
Ik was gisteren bij Finn in de weide. Ik heb hem in april (toen was hij net 1) gemeten op ongeveer 1.40 schofthoogte.
Ik vind hem klein, maar ik weet niet hoe hard een Barock pinto (of uberhaupt barokke rassen) groeien..
Ik weet dat het echt een kwestie van afwachten is, en dat barokjes vaak laat zijn in hun groei.

Maar nu waren er gisteravond eigenaren van een andere jaarling bij de wei(die gelijk Finn wilden bekappen, echt helemaal super!!) maar die gaven aan dat Finn erg klein is en dat hij niet veel meer zal groeien. Hij is namelijk al helemaal in verhouding.
Toen ik hem kreeg was hij best wel iel. Dunnetjes, maar niet uit verhouding.
Niet zoon slungel zeg maar, maar dat is hij (aan de fotos die ik van de vorige eigenaar heb gekregen) nooit geweest. Hij klopte altijd wel.

Die mensen zeiden dus gisteravond: als een paard al mooi in verhouding is, groeit hij nooit meer lang door.
Nu is Finn denk ik iets boven de 1,40m hoog.. Maar zijn moeder is tussen de 1,55 em 1,60. en zijn vader rond de 1.60. Hij is het eerste veulen van de merrie. (dus dat isvaak afwachten, vaak zijn de eerste veulens wat kleiner)..
Maar het kan toch bijna niet dat hij echt niet meer groeit..
Ik maak me dan zorgen of ik hem wel kan gaan berijden.. Als dat écht niet lukt, ga ik leren mennen oid. maar het liefst wil ik straks gewoon lekker bosritten kunnen maken!

Wat is nu waar?
Kan ik ervan uit gaan dat hij niet veel groter meer wordt?
Of groeit hij gewoon later?
Ik hoop dat hij minimaal de hoogte van zn moeder haalt.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 16:34

Je kunt de touwtjes methode toepassen :) dat is voor mij altijd een betrouwbare methode geweest.

Je legt begin van het touw op de kogel en trek het door naar de elleboog, dan draai je die punt op de kogel naar de schoft terwijl je het touw op de elleboog punt houd. Het uiteinde van dat touw bij de schoft geeft verwachte stokmaat

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 16:43

Wat hierboven wordt gezegd... en je paard is nog geen twee lees ik van je profiel. Hij groeit echt nog wel even door hoor! (:

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-15 17:20

Mijn barolje was met 1 jaar krap 132 hoog, hij is het land ingegaan en terug gekomen met 150 hoog als bijna 2 jarige. Hij is nu 2.5 (1 Sepa)en zal nu nog 155 zijn en ook hij is in verhouding dus dat zegt helemaal niets, ze kunnen klein blijven .maar ook best nog een paar groeispurten krijgen zoals de mijne.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 17:22

En daarbij, alejandro zat begin dit jaar goed in elkaar maar heeft recent weer een groeistuip gehad (ruim 4 is hij nu) dus nu weer wat overbouwd. Vind het dan ook echt onzin, paard van 2 jaar gaat nog zoveel veranderen.

Vorig jaar op de hk is alejandro op 1.58 gemeten, hij was toen net 3. Dit jaar is hij op ruim 1.61 gemeten, net 4. Dat is bijna 4 cm in een jaar tijd.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 17:26

Hij is nu net 1,5 jaar? Die groeit echt nog wel!

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 17:31

Fabster schreef:
Hij is nu net 1,5 jaar? Die groeit echt nog wel!

Ik zie het nu in het profiel!!
15 april 2014, die is nu pas 16 maanden oud! En dan al zo'n uitspraak doen.... die mensen zouden zich nog eens achter hun oren moeten krabben.
Echt, als we dit gesprek over een jaar nog een keer overdoen, is dat dier allang weer een stuk gegroeid!

Suusenmalvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 18:22

Nee hoor, maar je geen zorgen.. Die groeit nog!! Mijn tinker is in zijn tweede jaar zelfs ruim 10 cm gegroeid! Komt helemaal goed.

Suusenmalvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 18:24

Afbeelding
Nog even een foto van m'n knappe Belle.. ZE is zo leuk. ZE leert ontzettend snel en dat is echt lekker werken. Dat hele sensibele, bijna neurotische, wordt al iets minder. Al blijven de plassen naast de bak heel erg eng en shetlanders heel vreemd.. Hihi..

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 15:42

Eerste echte buitenrit zondag met Sterre ging goed.
Lekker naar het bos geweest!
Helaas wel een pech momentje gehad.
Ze schrok en sprong opzij het fietspad op, alleen daar fietste mijn moeder en toen sprong ze daar weer voor opzij het zandpad op.
Helaas was het fietspad nogal glad waardoor ze onderuit ging.
Mama kon gelukkig optijd remmen!
Sterre heeft een klein onschuldig wondje op haar achterbeen.
Ik heb niks.
Gelukkig maar... was ook niet zo schrikken en Sterre was ook totaal niet onder de indruk.
Volgende keer ga ik gewoon weer op buitenrit, dit kon de beste overkomen! Gewoon pech ;p

realmagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 10:40

RoyceMack schreef:
Ik maak me zorgen.
Ik was gisteren bij Finn in de weide. Ik heb hem in april (toen was hij net 1) gemeten op ongeveer 1.40 schofthoogte.
Ik vind hem klein, maar ik weet niet hoe hard een Barock pinto (of uberhaupt barokke rassen) groeien..
Ik weet dat het echt een kwestie van afwachten is, en dat barokjes vaak laat zijn in hun groei.

Maar nu waren er gisteravond eigenaren van een andere jaarling bij de wei(die gelijk Finn wilden bekappen, echt helemaal super!!) maar die gaven aan dat Finn erg klein is en dat hij niet veel meer zal groeien. Hij is namelijk al helemaal in verhouding.
Toen ik hem kreeg was hij best wel iel. Dunnetjes, maar niet uit verhouding.
Niet zoon slungel zeg maar, maar dat is hij (aan de fotos die ik van de vorige eigenaar heb gekregen) nooit geweest. Hij klopte altijd wel.

Die mensen zeiden dus gisteravond: als een paard al mooi in verhouding is, groeit hij nooit meer lang door.
Nu is Finn denk ik iets boven de 1,40m hoog.. Maar zijn moeder is tussen de 1,55 em 1,60. en zijn vader rond de 1.60. Hij is het eerste veulen van de merrie. (dus dat isvaak afwachten, vaak zijn de eerste veulens wat kleiner)..
Maar het kan toch bijna niet dat hij echt niet meer groeit..
Ik maak me dan zorgen of ik hem wel kan gaan berijden.. Als dat écht niet lukt, ga ik leren mennen oid. maar het liefst wil ik straks gewoon lekker bosritten kunnen maken!

Wat is nu waar?
Kan ik ervan uit gaan dat hij niet veel groter meer wordt?
Of groeit hij gewoon later?
Ik hoop dat hij minimaal de hoogte van zn moeder haalt.

Ze groeien nog wel een poos door hoor, Mijn andere kruising fries ( met nrps) is bij mij geboren en altijd vanaf ong 6 maanden oud een soort mooi compact geweest en gebleven, dus niet overbouwd e,d geen hogere kont gewoon af maar klein. die is 158 geworden, moeder was 156 en vader weet ik niet, hij was een ongelukje

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 11:39

Die groeit echt nog wel!
Mijn paard was ook ongeveer zo groot als 2 jarige, en nu kan hij nog wel eens de 1.70m aan gaan tikken :j
Hij is nu 4 maar groeit nog steeds door.

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-15 12:46

Pfff vanochtend een trap tegen mijn kuit gehad van charmeur. Ik was zijn rechter achterroef aan het uitkrabben toe er ineens een hond onder hem vloog waar hij van schrok. Dus uit reactie trekt hij zijn been uit mijn hand en geeft een trap. Hond miste hij maar mijn kuit dus niet. Schade valt geloof ik mee tot nu toe. Loop een beetje mank en het is pijnlijk maar dat is gelukkig ook alles.

ReadTheRulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 22:13

we hebben de merrie van mij vd week even gemeten, maar er klopte iets niet met de meter! volgens de meter was ze 1.42, maar dat zal eerder 1.52 moeten zijn. (binnenkort eens kijken om een andere meter of deze even goed nakijken)

Afbeelding