Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 11:19

Thanks allemaal!
Voel me alweer iets beter dan gisteren, hopelijk kan ik vanavond gewoon naar de verjaardag van mijn moeder.

Knappe paarden zie ik weer voorbij komen zeg.

Heb gisteren ook snel even een topic geknutseld :)

[ITP] PRE Modesta met en zonder sneeuw!

Tesssz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 14:49

Wat leuk dat er toch heel wat ondeugende bengeltjes tussen zitten :P
Super mooie foto's Robijntjah! Heel handig zo'n vriendin! Ik wil ook nog steeds graag een keer professionele foto's laten maken, maar denk dat ik daarvoor maar tot de zomer of het voorjaar wacht, als hij weer mooi glad in z'n vacht zit ;)

deleted_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 17:53

Ik hou van PRE's!
Helaas nog nooit 1 ontmoet, maar wel verliefd <3

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 19:57

Mooi topic Robijntjah ! Hier nog iemand die eens een deftige fotoshoot wil, maar idd wachten op beter weer of de fotograaf verzuipt hier :')
Vandaag mijn lieve vriend nog eens gelongeerd...was euhm...een jaar of 4 geleden ... ik doe dat niet zo graag namelijk :o Ik vond zelfs geen bijzetteugels meer, dus gewoon maar zo wat laten rondhupsen...vond ie ook wel geinig :D

Diamante_LV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 22:09

Hallo iedereen,
Ook ik ben helemaal zot van de Iberische paarden en zelf heb ik sinds sep 2013 een mooie Lusitano hengst die ongelooflijk zijn best doet voor mij. Hij is 6 jaar en nog speels en ongelooflijk voorwaarts maar, zoals de meeste Lusitano's heel slim en werkwillig.
Ik heb ook steeds een aantal andere PRE's of Lusitano's te koop staan en ook zij hebben allemaal dat fantastische karakter.

Mijn Diamante:
Afbeelding

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 22:30

Nog al zo'n knapperd!

Omdat ik geen recente foto's heb, eentje van eind zomer 2013!

Afbeelding

Dorien_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 08:47

Weer twee knapperts! <3

Charly85

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 10:39

Lollieloes, ik kan Spaarnwoude in of landgoed Beeckestijn goed voor uren wandel en rij plezier:)
Moet wel een stukje langs de weg maar hij kijkt gelukkig nergens van op! (van verkeer dan, een nieuwe laag beton op de flyover is MEGA eng!)

Die van mij is de laagste in rang, houdt van lekker spelen en zit op het moment zo lekker in zijn vel dat hij de hoger geplaatste aan het uitdagen is:)
Wat dus weer allemaal wondjes opleverd! Heerlijk zo'n paard.

@Robijntjah fijn om te zien dat ze positief aan het veranderen zijn he?:) Die blije koppies:) Daar doe je het voor:)

rebecc1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 20:48

Dit is stiekem toch wel mijn lievelingstopic hoor, met al die gave paarden!

Vandaag weer lekker gereden met mijn ventje, hij wordt echt steeds gaver. Waren we aan het galopperen, verstapt hij zich, waardoor hij bijna valt. Ik verloor mijn evenwicht, maar hij heeft zich in alle mogelijke bochten gewrongen om mij op te vangen. Ben dus blijven zitten! :) wat een heerlijk paard!

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 23:00

Ik heb vandaag ook echt super fijn gereden. Kan me niet herinneren dat ik Candor zo'n lang stuk aan elkaar in stap, draf en galop zo fijn voor elkaar had. In de galop is hij de laatste tijd echt geweldig, stap is altijd oke, maar nu was de draf ook echt super fijn.

Wat een lekker ding is het toch, echt met een big-smile gereden, en die is nog steeds niet weg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 23:03

Gaaf Zoey!

2 dames fijn gereden :D

Ben nog steeds ziek, wel al iets beter dan eergisteren....

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 23:34

Dat is inderdaad altijd fijn Angela, als het zo goed gaat! :D

Gelukkig gaat het al ietsje beter Jolijn, hopen dat het snel over is.

Ik vermaak jullie even met een foto van zomer 2013.
Dit is de merrie die ik momenteel rijd. Fedra, 12 jaar oud, 1.55m hoog.
Op het moment van de foto was ze drachtig. Dit jaar niet.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 23:38

Fedra is ook echt een knappert <3

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 23:42

Dankje Jolijn! Haar looks heeft ze mee en haar bewegingen ook. Wat het mij soms erg lastig maakt om te blijven zitten als ze gaat showen :')

Na komende week gaat ze op bootcamp van mij en gaan we drie weken lang alleen maar trainen. Daarna ga ik een vriendin lesgeven op haar. Ze staat nu gelukkig onder een deken dus echt last van haar wintervacht heeft ze niet.

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 14:41

Hey de knappe papa van mijn baby!
Ik heb sinds een paar maandjes ook mijn droom waar gemaakt <3 ik heb een andalusier baby van nu 8 maand oud. Ik ben super benieuwd hoe hij uitgroeit!

Tesssz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 17:02

Mooie foto's Zoey! En verlang nu wel heel erg naar de zomer als ik dat zo zie... Fedra is echt een mooie merrie, volgens mij is dat een WH'tje of niet? Op een één of andere manier herken ik die van mij erin :o

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 17:05

Dankje Tes!

Fedra is inderdaad een WH, haar vader is Grelo!
Goed gezien, hahaha!

Op het moment zit ze wat dikker in de vacht, maar nogsteeds knap:

Afbeelding

Afbeelding

Ondertussen hebben we elkaars vertrouwen helemaal gewonnen. Ze is een topper!

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 23:12

Knap dier hoor!!

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 23:18

Zal haar binnenkort eens in het sjiek steken... :D

Dan komt ze veel meer tot haar recht.

Carantona

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 15:09

@Zoey jullie passen bij elkaar dat zie ik zo! En ze is gewoon mooi zoals ze is, daar is geen opschmuck voor nodig ;-)

Ik zal ook even updaten na alle drukte
Vandaag heb ik voor het eerst de kleine meid op de poetsplaats gezet en ook vastgezet. Ze vond het wel spannend maar haar kleine grote vriend Don Bajo was er natuurlijk bij om haar gerust te stellen. Wat een lekker relaxed veulen is het toch net als haar zusje Platina en grote broer Rioja en zo ''bewerkbaar''( met wat je kunt doen met een veulen) . Ze heeft een poetsbeurt en massage gehad, voetjes aangeraakt en toen een beloning. Alles nam zo'n 5 minuten in beslag en dat is dan voor mij weer voorlopig genoeg positiefs.

Rioja heeft vorige week voor het eerst een echt zadel op zijn rug gehad, hij vond het allemaal goed zoals ik van hem gewend ben. Het zadel had ik hiervoor al eens in zijn stal gelegd en hij had het behoorlijk toegetakeld met zijn tanden. Rio wist dus al dat dit ''ding'' niet gevaarlijk is. De dag ervoor had hij een elastische singel met shabrakje opgehad en mocht hij gewoon los rondlopen in de rijbak. Het zadel opleggen was een beetje spannend want ik doe dit in ''vrijheid'' hij heeft dus de keus om weg te lopen als hij het eng vind.Uiteindelijk na wat aanmoediging bleef hij rustig staan en kon ik het zadel vanaf beide kanten opleggen en afhalen. Natuurlijk staat veiligheid voorop dus het zadel aan singelen doe ik wel met een touwtje aan zijn halster en in het midden van de rijbak. Ik ben immers altijd alleen als ik mijn paarden iets aanleer, niet omdat ik dat wil maar thuis zijn helaas geen liefhebbers van paarden. Na een rondje of 3 samen te hebben gestapt heb ik het weer afgehaald, beloond en hem verder met rust gelaten. Voorlopig is het voldoende voor een jong paard en positief afgesloten, ik kijk wel uit naar het echte werk maar dat duurt nog wel even!

Ik ben zo blij met mijn super relaxte PRE's Calida is ook zo rustig zadelmak gemaakt en heeft in haar carierre nooit 1 x iets geks gedaan, wss is ze daar ook te lui voor hahaha

Leuk om ook weer even bij te lezen hoe het iedereen vergaat,ik blijf volgen....

melrovers

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 15:15

Ik ben gisteren lekker bezig geweest met mijn 10-jarige merrie die ik afgelopen augustus heb gekregen vanuit Spanje. Ze was nog helemaal groen en erg bang. Het gaat nu al stukken beter, ik kan nu eindelijk haar achtervoeten rustig vastpakken. Heb alle 4 haar voeten mooi bij kunnen vijlen. Vaststaan is ook geen probleem meer, haar halster aandoen gaat ook aardig. Met het halster afdoen is ze nog wel bang, ze wil niet dat ik met mijn handen achter haar oren kom. Maar ook dat gaat steeds een ietsjepietsje beter. Ik hoop haar in maart zadelmak te kunnen maken, aan de longe lopen doet ze goed, dubbele longe ook. Ze is heel gevoelig en beleefd. Jammer dat ze zo bang is, maar dat komt ook wel goed. Haar lijf wordt ook steeds mooier. Het is echt een prachtig paard <3 .

MaluH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-15 15:20

Fijn dat het allemaal zo goed gaat.
Helaas kan ik niet veel doen paddocks en bak onderwater dus meer dan poetsen en een beetje over het erg wandelen en grondwerken kan helaas niet.

Toch is het altijd genieten met mijn mooie Spaase vent

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 20:05

Vandaag weer helemaal verliefd op mijn knuffelkont. Ze staat me blij aan te kijken als ik aan kom en vraagt lief of ik haar wil kriebelen. Heerlijk zo'n pony <3

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 20:09

Aaaahhhh dat kriebelen is hier ook helemaal '' in '' :D
In de stal of op de weide komt hij zichzelf zo zetten dat je hem precies moet kriebelen daar waar hij het leuk vindt ...stapje vooruit, stapje achteruit tot je precies met je hand op die plek bent waar hij het hebben wil :+

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 20:26

Fee die vind kontkriebels helemaal geweldig.
Dus die draait soms haar achterste naar me toe whahaha.

Afbeelding