Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
.
Blijven ze sterk! 

Wat fijn ook dat de Kolonel ook zo braaf is zelfs met harde wind! Ben nog steeds geen lid van de vereniging trouwens.....
. LouiseB schreef:Wat ik overigens ook super vind aan dit ras is dat je na een langere periode van niet rijden, 'gewoon' weer kunt opstappen, dan super relaxed zijn en je bijna meteen weer verder kunt waar je gebleven bent.

, maar als ze de wei op gaan en genoeg beweging krijgen, dan moet je gewoon weer op kunnen stappen.
, ik zou geen verantwoordelijkheid daarvoor aan een ander durven overlaten. Maar vind het zelf ook veel te leuk! Ik ga er elke dag naar toe en rij ongeveer 3-4 keer per week en de andere dagen vrijheidsdressuur, longeren of niks, afhankelijk van hoe druk ik het heb. EmEm schreef:Ik vind eigenlijk dat dat wel moet kunnen met elk (normaal) paard. Ja je moet ze geen 4 weken op stal laten staan, maar als ze de wei op gaan en genoeg beweging krijgen, dan moet je gewoon weer op kunnen stappen.
Bij mijn warmbloeden kon dat ook gewoon. Kon ik rustig 3 maanden niet mee rijden en dan opstappen een rondje bos mee doen.
Sowieso al 3x op rij geen gedoe met gillen en brullen druk doen terwijl hij alleen was. Dat is super. En dressuurmatig gaat hij zo mooi vooruit met maar heel weinig training eigenlijk. Hij komt super op lengte, ik moet hem zelfs voorzichtig gaan begrenzen daarin. Verder komt hij veel mooier uit de schouder, hij
) niet meer zo, hij is lichtvoetiger en vloeiender. Per keer is hij constanter. Echt, ik heb nog nooit zo'n fijn paard gereden.
We hebben zelfs een galopje gewaagd, dat is nog erg moeilijk voor hem maar dat komt vanzelf goed. Tot zover de lyrische praat van een blije eigenaar.
. Heros is een prachtige fribi en zijn achterhand lijkt al heel krachtig! Is Heros geschoren? Ziet er chique uit
Hij is idd geschoren anders duurt het te lang voor hij droog wordt na de training. En het lijkt idd ook erg mooi vind ik
.