Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
setteke schreef:Nee, ik snap er geen fluit van, maar knevelen klinkt niet zo leuk, leg uit...

setteke schreef:Mwah, je sluit een paard op, tussen het bit, of je hem nu knevelt of op stang rijdt of slof. Met wat voor aandrijving dan ook. En je geeft been en je verwerkt het.
setteke schreef:Nee, ik snap er geen fluit van, maar knevelen klinkt niet zo leuk, leg uit...Oftewel, wijzig, bitten gebruik je voor duidelijke hulpen
setteke schreef:Nee hoor Renske, geen probleem nergens, je hebt helemaal gelijk. Dank je voor je scherpte en onderzoeksplicht. Ik zal niet meer reageren. Ondanks het feit dat Mindfields en Moll wel gewoon op me reageren, anders zou een discussie geen discussie meer zijn toch? Ik denk over het meeste anders, maar is dat een probleem? Ik wil piafferen als toetje, zij ook toch? Passage als bijgerecht, ik teken ervoor. En als bijgerecht wissels om de 4, 3, en 2 en uiteindelijk 1.
setteke schreef:Knevels, en verder is allles verboden? Ik heb nog nooit gereden met een knevel, maar oh, wee, als ik het woord slof gebruik of S&T? Ik vind knevel veel erger klinken als, zeker in het gebruik van leertjes. Knevelen, mooi werkwoord. Maar laat iedereen dan ook vrij, mits een beetje rijderij (maar hebben jullie dat met kneveltrens?)?
setteke schreef:Nee hoor Renske, geen probleem nergens, je hebt helemaal gelijk. Dank je voor je scherpte en onderzoeksplicht. Ik zal niet meer reageren. Ondanks het feit dat Mindfields en Moll wel gewoon op me reageren, anders zou een discussie geen discussie meer zijn toch? Ik denk over het meeste anders, maar is dat een probleem? Ik wil piafferen als toetje, zij ook toch? Passage als bijgerecht, ik teken ervoor. En als bijgerecht wissels om de 4, 3, en 2 en uiteindelijk 1.
Matsje schreef:Even wat anders, gezien we hier een aantal friezenliefhebbers bij elkaar hebben, een vraag:
Mijn fries heeft behoorlijk veel beharing, met name aan de benen. Nu zie ik op verschillende foto's van mensen hier dat zij bij hun fries bijna alleen maar echt sokjes hebben, en naar boven toe niets meer. Bij die van mij loopt het echt tot over het buigende deel (wat bij ons mensen knie heet maar waar ik de paardennaam even van vergeten ben)
Knippen jullie dit weg, of groeit het gewoon niet hoger?
Ik trim die van mij wel hier en daar, maar hoor graag jullie mening over hoe jullie dit doen/zien...