[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 07:37

Anouk nu al een 250 grams terwijl dat paard geen dekens gewend is, lijkt me niet zo'n slim idee? Het word volgende week weer 23C ;)

Het rotte is met dekens dat je goed het weer in de gaten moet houden, en je dekens daar op aan moet passen. Vooral in de overgangsperiode van geen deken naar deken (bij mij 0 grams regendeken, die houden ook warmte vast), van deken naar tussendeken (150-200 grams) en van tussendeken naar dikke deken (350-400 grams). Mijn paard is een PRE die het snel warm heeft en ook veel haar aan maakt, al scheelt het heel erg bij hem als hij 's nachts op stal kan gedurende weideseizoen in de zomer. Hij wordt als hij te veel haar krijgt (meestal eind oktober, november maar ik probeer altijd zo laat mogelijk) geschoren en krijgt dan meteen zijn tussendeken op. Pas als het echt koud wordt doe ik de dikke deken op. Verder gebruik ik zweetdekens (fleece en in de winter wol) na het rijden en een uitrijdeken met rijden.

Lau gedver van dat ijzerdraadje, dat klinkt niet lekker |( Is zijn been nog dik geworden daarna? Wel vaag, normaal ligt daar niets op de grond :? Hopelijk is hij weer okej! En dat verhaal van de wei, je zult wel geschrokken zijn. Hopelijk is de wei snel weer gemaakt!

Yen nog geen tijd gehad om je laatste PB te beantwoorden maar sux6 met je sollicitatie! Ik vind het nogmaals zwaar kl*te voor je maar hopelijk vind je snel een nieuwe baan en is dit het begin van een nieuwe en wie weet veel betere en leukere periode in je leven! Ik heb nog niets van Claudia gehoord (met wie ik volgende week zou gaan rijden) maar hangt ook een beetje van het weer af. Ik laat het je weten zodra ik nieuws heb!

Foto van ons hondje (border terrier) volgt later, net als de rest van mn bijreageren, moet nu rennen naar de trombosedienst en daarna werken :Y) Geld verdienen voor paarde- en hondebrokjes zeg ik altijd :P

Oh nog even snel, mn vriend had gisteren bijna mn rambo fly buster (dazendeken van 190 euries) weggegooid _-:( Ik had hem afgedaan de dag van de verhuizing en dat ding stond thuis in een vuilniszak in de hal, om gewassen te worden. Gaatie het afval weggooien en gelukkig zeg ik net op tijd: waar komt die tweede vuilniszak vandaan? Dacht hij dat het afval was en zegt nog heel droog: "Nou daar heb je dan geluk mee, want ik wilde het eigenlijk vanmiddag al doen" en toen was ik dus nog niet thuis..... PFFFF ik had onderhand een hartverzakking, die deken is zo ongeveer de duurste deken die Suevo heeft haha en die lag dus bijna in de ondergrondse vuilstort container waar je alleen met een pasje dingen in kunt gooien en nix meer uit kunt halen |o

Ben nu echt weg! :*

nadina

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 07:43

Good morning! Zag een hele gave foto van een flying dog :D Ga aan het werk, tot later!

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 07:44

Even spammen;

Even wat foto's van het trio, die als ze door de wei lopen net een stal olifanten zijn. Kop aan kont; Engreida voorop dan Arrojado en jerezana sluit af, pfff gelukkig dat ze geen slurf hebben :sad:

meneertje begint al een heus maskertje te krijgen. Het is echt zo'n lekker mannetje, staat al flink te hinneke als hij je op stal aan hoort komen, zo schattig!

Afbeelding

Hij is nu al bezig een hengstenkap te ontwikkelen, kan je natuurlijk niet vroeg genoeg mee beginnen :shock: En kijk mama kwaad kijken naar de heren; als jullie het wagen..... terwijl ze niet eens interesse hebben!

Afbeelding

En hij is ook flink in de groei!! Momenteel is de achterkant het meest vlug :mad:

Afbeelding

Jerezana bedacht een week of 2 geleden dat ze toch echt een bruine wilde worden;

Afbeelding

maar heeft bij nader inzien toch maar weer besloten om zwart te worden :o

Afbeelding

En deze vond ik ook zo grappig. Ze kunnen dus goed olifanten imiteren, maar een giraffe is ook geen probleem;

Afbeelding

O ja, Taco vroeg of hij er ook bij mocht...nou oke dan;

Afbeelding

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 07:52

Zo even snel bijreageren want ga zo (als het weer zo blijft als dat het nu is) weer met Hinc naar het bos! Volgens buienradar de komende uurtjes nog geen regen gelukkig!

Malin nee tis niet dik geworden je ziet er zelfs niks meer van gelukkig.

Anouk equidoux smeer ik op zowel manen als staart. Werkt super maar bij mijn vorige paard was het schuren na een dag weer terug als ik het vergat. Wanneer ik het langere tijd had gedaan bleef het wel weg. Trouwens gewoon te halen bij de Boerenbond.

Lisenka als het gaat kriebelen.... 19 sept is er een Barokke wedstrijd in Maarsbergen.. doe gezellig mee dan ben ik tenminste niet de enige uit dit topic hihi...

Verder geweldig al die honden!Echt leuke koppies zitten ertussen!

En ook weer leuke paardjes voorbij zien komen hihi!

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 07:57

Cyrina leuke foto's!

Lau, lekker man t bos in... zit er hier 1 jaloers te wezen :D

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 07:59

Karina schreef:
borderjay schreef:
(papa van de vliegende border van karina)

Moet je eigenlijk zijn woest vliegende watersprong-foto doen :P

U vraagt,wij draaien ;)

Afbeelding

nadina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 08:03

:D Onwijs leuke foto's, zowel van de hondjes als van de paardjes!

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 08:14

Wauw,Cyrina bij jou lijkt het een echt paarden paradijs! En dan ook nog eens met hele knappe paarden :wow: :+:

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 08:22

Cyrina wat een leuke foto´s!

Jellie, met Perla gaat het heel erg goed :j
Ben zooooo benieuwd naar het kleine veulentje :D
Maar moet nog even wachten!
Ben ook heel benieuwd hoe het uitgroeit als volwassen dier.
Kan ik er ook weer mee naar de keuringen enzo!

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 08:27

Jullie gaan weer veel te hard!!
Na al die foto's kan ik natuurlijk niet achterblijven.
Ik heb tegenwoordig alle dieren grijs!

Mijn Meissie
Afbeelding

Mijn Harry (wat wordt hij al groot he?)
Afbeelding

En mijn oudste vriendje Tommy
Afbeelding

Gisteren zijn we wel naar stal geweest maar hebben we niets met de paardjes gedaan.
Veel te slecht weer en ze staan toch lekker op het land :P
Gisterenavond moest ik wel een paar keer aan ze denken hoor, met het noodweer hier.
Mijn tuin zag er gisterenmiddag laat zo uit
Afbeelding

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 09:14

wat een knappe grijsjes heb je! tommy heeft echt zo'n lief grijs bekkie :+:

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 09:15

nombrado schreef:
borderjay schreef:
Leuk om de honden achter de mensen te zien *D

Mag mijn look-a-like cavia niet ontbreken natuurlijk:

Afbeelding

)

heeee, die ken ik...die zit wel eens bij gemelo op zn staart :(:)

* proest*
_O- _O- :')

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 09:19

Citaat:
Mayke: Is die Berner van jou? Met stamboom? Wat is het er voor één. Mijn moeder heeft echt meer dan 15 jaar berners gefokt en onze buuv doet het nu nog. Ik heb ook een zwak voor Berners. Ben er groot mee geworden.. Wat lijkt ze mooi getekend! Hij lijkt op de eerste Berner die mijn moeder had. Aura heette die. Zij kwam uit Frankrijk. Een zoon van haar El-Tjip uit 't Groes heeft heel wat dames zwanger gemaakt.
Citaat:

jep...ehhhhhhhhh, master is wel een echte man hoor! *D
op die foto keek ie op zn allerliefst, hij kan nog steeds een onschuldige puppenkop trekken.

Master is mijn 4e berner al...helaas zijn ze allen niet oud geworden. 6, 6.5, 3,5.
Sanne (zonder papieren, maar een reus van een teef, en mijn zielemaatje!!!)
Jelle, wel een met papieren (gefokt in breda)en een heel gevoelig mannetje , bovenstaande 2 waren altijd samen.
ze overleden 1/2 jaar na elkaar, Jelle had de ziekte van Lime/ Sanne een chronische baarmoederontsteking doorgeslagen naar de nieren .

Toen een tweedehands 1 1/2 jarige REUS van een berner....Spook , die was 66 kilo, gefokt ergens in limburg. ook echt zon zielemaatje.....hij is nog vaak bij ons, evenals bovenstaande . ze staan master en mij nog wel eens bij.

master als 1 jarige gekregen...een adhd berner sennen hahahahahahahha....had altijd hazewind willen worden, wat hem soms met spelen met andere snelle lenige jongens nogwel eens fataal wordt. Hij heeft nu met spelen zijn linkerschouder geblesseerd.(ging echt letterlijk over de kop) en loopt regelmatig met spelen , medewandelaars onder de voet }> Master is gefokt in Kootwijkerbroek. daar is denk ik wel wat gebeurd, want master is heel angstig en onzeker naar vreemde. (schiet ie echt in angst)
vreemd genoeg is hij een leermeester voor onzekere bange kleine hondjes (daar gaat ie echt bij liggen om zich kleiner te maken en ze mogen dan over hem heen springen en klauteren)

Ondanks dat ik weet, dat ik maar kort van ze kan genieten , is het echt mijn type hond...lekker groot, lekker harig (en zanderig }> vanuit mijn buitenbak naar binnen hollend

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 09:27

Anoek, op het kruis toucheren helpt het paard vaak even zakken in de achterhand en net even wat meer buigen in het sprongewricht bij bepaalde oefeningen, hij gaat dan ondertreden (halbe tritte) een opstapje richting meer passage/piaffe achtige passen. Het paard moet daar zijn buikspieren voor aanspannen, zijn bekken kantelen en zijn rug iets 'bollen' en het toucheren is net een fijne hulp daarvoor, zeker als het paard dan begrijpt dat hij het wel degelijk kan is de link snel gelegd.

Als we het dan over vliegende honden hebben:
Afbeelding

Afbeelding

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 09:36

nombrado schreef:
bedouin schreef:
Mijn Omar is dus echt niet zo intelligent als jouw Goloso.
Met geen mogelijkheid bleef hij in het teiltje Omo staan, nu maar een zak met watten en een middel dat dezelfde werking zou hebben als natrium bicarbonaat (kennen ze niet hebben ze niet, net zo min als biotex laat staan groene) maar vloeibaar en roze. Van de apotheek. Het zou een desinfecterende werking hebben met een zekere trekkracht. Maar even aankijken, wat het effect is straks.

ik denk wel dat jou Omar zeker intelligent is ;) , zeg hem , wat je gaat doen....je zal echt verbaasd staan, hoeveel ze begrijpen.
Niet dat ze altijd luisteren hoor :D
goloso ook niet
Afbeelding

Whahahahaha het is een bonte geworden :Y)

Maar bovenstaande klopt wel! Al heb ik het idee dat het ene paard er wel beter mee is als het andere.

Jerezana is een hele aparte, zelfs Berend kwam er mee en die is nooit zo van die dingen.

Het begon al toen we haar voor het eerst gingen bekijken, ze wilde zich niet laten vangen door de toenmalige eigenaar. Berend een beetje met haar gespeeld en toen; kom nu maar en ze kwam..

Haar ophalen in de trailer was een ramp, ze schopte de hele boel kort en klein. Na een half uur is Berend uitgestapt bij een benzine station, naar haar toegelopen, maar wist eigenlijk ook niet wat hij er mee aan moest. En is toen maar gaan vertellen dat ze moest stoppen, dat het dan veel minder erg is en dat we naar allemaal nieuwe leuk vriendjes en vriendinnetjes gingen...en het was over het hele volgende uur lang en madame stapte volkomen kalm van de wagen af bij ons aangekomen.

Eergisteren stond ze zo te gillen op stal, ik dacht wat is er toch aan de hand?? Ik er heen. Hadden de buurmeisjes de shet meegenomen waar ze mee op stal staat. Ik zeg tegen haar; je hoeft niet te gillen, want hij koms straks terug. Ook over!? Het is wel een aparte deze dame....

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 09:50

Marialva; wat een geweldige katten heb jij, heerlijk!! Ze komen zo uit de tekenfilm! Nog bedankt voor je reactie op youtube trouwens!

En al die honden zijn ook leuk, wat een sportievelingen allemaal!..dat kan je van die van mij niet zeggen, hihihi

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 10:20

Naatje, wat is het daar prachtig! Zo de zee in met de paarden! Moet vast mooi zijn geweest ja :D

Laura: Haha, dat heb ik dus ook wel eens met Chico. Als ik dan denk, tsjeee, als die nú iets doet, ben ik de sjaak := En dan issie braaf :D . En soms bij een onbenullig iets kan die maf doen.. paarden :roll: :D

Sanne: Haha, precies, zo dacht ik ook! Ik denk het is tijd voor een mooi plaatje weer voor me avatar :D . En gelukkig gaat het beter met mams en pup!! Kleine spruit, wel een moeilijke start zo. Hopelijk is het snel groot en sterk genoeg! En oh oh.. die Iggie.. :(:) . Das niet slim van hem.. Ik denk een spiertje even verrekt? Hopelijk zal het hem leren dat op nat gras rennen niet echt aan te raden is! ;) Ik hoop ook dat hij er verder niks aan over houd! Dosie weer lief :D . Dat vraagt om foto's!!! :j Jeeeeeeeeeeetje, shopfreak :D ! Ik wil ook nieuwe kleren!! Geld is er, alleen vind ik vaak niet wat ik zoek :(

Madelief: Leuk zeg, Fuur en jij aan de VD! Ben laat bezig geweest met Chico en toucheren. Maar die vond er werkelijk niks aan := . Die snapt het wel een beetje, maar staat me gewoon dom aan te kijken, zo van "pff, moet dat". _O- Ik wil dus even wat andere dingen gaan verzinnen!

Lisenka: Leuk, weer wedstrijden :D ! Jij maakt ook vast een goede kans! Met wie doe je mee? Ik hoorde dat Paljas bij jullie komt wonen!! Ze is heel lief, Sanne kent haar ook. :) Hoop echt dat jullie er veel plezier aan beleven, het is een wereld dier *D

Karina: Leuke foto's van de hondjes! :D En logisch dat je niet alles bijleest, gaat hier veel te snel! Heb dr zelf ook gewoon moeite mee, echt waar :+

Regine: Ook jij een mooi hond!! Gave foto's ook :j

Kelly: Ooohh, hoezo verliefd op Adorno :D ! Jij kan alleen aan hem denken, zo lekker om te lezen hihi! Ben benieuwd naar je t-shirt :D ! En leuk, foto's van Fortuno! Ben benieuwd! Pfff, ben een beetje plaatselijk zenuwachtig hihi :):)

Martine: Wat een leuke hond!! Mooie camelkleur of niet?!

Jellie: Jij kan aan de studie dus! Fijn dat het binnen is :j

Anouk: Lekker met de paardenbezig geweest, geweldig hoor, zo'n paardenfamilie! Knappe Sabrine en Prince ook :D !

Malin: Zooooooo tsjeee... :oo Bijna je dure deken weg... pfff!! Gelukkig net op tijd zeg.. je moet er toch niet aan denken dat ie echt weg was gegooid :=

Cyrina: Jaaa, fotospam :# . Wat wordt die kleine mooi! Zn kleurtje gaat veranderen hihi. En hij wordt al mooi groot en gespierd voor zo'n ukkie! :D Wat zien de merries er ook toppie uit! :9 En het koppie van Taco erop, wat kijkt hij toch nog fier uit de oogjes :j *leest het verhaal over Jerezana... :oo Jeetje, bijna eng om te lezen... wel bijzonder zeg!*

Gab: Zo dan, kicke actie foto zeg :~ waauw, full power!

Debby: Zo dan, die achtertuin :oo . Ja het ging lekker tekeer he! En Knappe Xantha en Harry en tommy :D !

Cloris: Whieeehoee.. kijk hem gaaan 8-) . Die van jou kan er ook wat van! ;)

Gisteren lekker storm hier. Harde wind, en onweer.. := . Toch maar gaan rijden.. en het was lekker druk. Iemand aan het longeren en nog 3 andere in de bak.. Pff, moeilijk om je dan te concetreren, vooral voor Chico. Er gebeurd zoveel. Maar ondanks dat toch nog mooie stukken ertussen, ben niet helemaal ontevreden, maar het was het net niet zeg maar :+ . Ach, hij was iig braaf anders het klapperende dak enzo.. Dus heb niks te klagen! :D

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 10:50

Cyrina heerlijke plaatjes van jouw 'kudde' wat heb je een paradijsje daar zeg ;)

Zag nog een hele mooie merrie voorbij komen van Naatjuh geloof ik, prachtig dier!

Heb gister ook gelest in windkracht 8, haha pet op zodat mijn oortje goed bleef zitten en fijn met rennende paarden in het land, Piropo werd er helemaal druk van en was niet van plan zijn aandacht bij mij te houden, moest heel duidelijk zijn wat ik nou wilde maar daardoor gooide hij er een galopappuyement uit die gewoon zo gruwelijk mooi was hihi, gek paard!

Ik had zijn bloed laten testen, doe ik altijd voor de winter zeg maar, omdat hij natuurlijk 16 is en de rui-periode er weer aankomt. Zijn magnesium, calcium en nog wat dingen :o waren perfect, weer heel fijn om te horen vind ik altijd, weet ik dat hij niets tekort komt met zijn voeding iig, hij is apk goedgekeurd :+

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 11:01

Hihi, Piropo was er dus ook lichtelijk dol van :+ . Chico vond het ook wel erg winderig, en deed in het begin wat schijnbewegingen haha! Maar is toch niet echt optimaal rijden met dat weer hoor, ben blij dat het vandaag rustiger is kwa weer! Hoop ook in de bak := . En wta grappig dat je bloed laat trekken! fijn dat alles okee is!

Wel super grappig dat hij een hele mooie galopappuyement uitgooide :9 .

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 11:35

Heidi, bedankt voor het aanbod, maar Friesland/platteland is voor mij goed :D
Naat, Leuke fotos!
Saida, haha, jij geluk ;) heb maandag weer vrij, dan donderdag en vrijdag weer.. Tommie is ook leuk!
Yenneke, dankje. Ja, dat is het mooiste wat er is.. Hoop dat ze je aannemen!
Anouk, ja, ik moet het ook van een afstand doen hoor, anders staan ze ook op..
Lau, jaa, ze hebben het zo zwaar hier ;) Wel even in de regen buiten blijven staan en als het droog is in de schuilstal ;)
Sanne, fijn dat het beter gaat met de pup! Mijn neus teugel zeg maar is de teugel onder mijn pink. Mijn stang teugel dan tussen
ringvinger en pink
Zilfstar, ik kreeg Goya rond april, hij stond binnen met een dikke winterdeken. Heb hem overdag buiten gezet, met een zomerdeken
en 's avonds bloot binnen. OP een gegeven moment 's nachts alleen met zomerdeken buiten, overdag ook buiten en op gegeven
moment gewoon bloot buiten. Hij krijgt toch een lekkere wintervacht nu :) Dekens doe ik verder nooit meer aan, alleen ene
fleecedeken na het rijden als hij bezweet is..
Kelly, ik heb het in Harlingen gedaan. Je kunt het opzoeken wel op internet, zal wel eens voor je kijken
Cyrina, leuke fotos!

Vanmorgen ehbben me ouders Spirit bij de buurman weg gehaald. Soms toch wel nadelig hoor, paarden bij huis ;) Goya en Bram waren al
van slag, maar ik sliep gewoon door (normaal ook niet, maar was wel erg moe) en me ouders maar zoeken. Totdat ze hem bij buurman zagen
Gekke pony..

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 11:37

Hahaha, ontsnapping van Spirit, kleine dondersteen :+

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 11:49

Ooooow wat leuk bijna iedereen hier heeft ook een hond! En wat een leuke allemaal zeg!!

Anouk mijn hond is een schat, helemaal niet nerveus. En tis geen Rex maar een Rexona hahaha! Ze is in huis echt de rust zelfe, ligt lekker te pitten en lui te zijn en buiten wandelen is ze altijd blij. Ik heb haar nu 5 jaar en ze is nog nooit uit haar humeur geweest!

Cyrina mooie paardenfoto's ook! Die giraffen hahaha, die is echt leuk!

Cloris gaaf dat je ondanks dat hij zo druk is dan toch zo een appuyement kan rijden! Super! En lekker dat hij helemaal gezond is.

Zilfstar ik denk dat als je je paard gewoon buiten laat zonder deken hij ditmaal wel zijn wintervacht aanmaakt. Mocht hij niet zo dik in zijn vacht komen als nodig kun je altijd nog een deken op leggen. Misschien is een regendeken met voering van 100 of 150 dan wel voldoende. Niet te moeilijk doen met dekens, ik heb er welgeteld 2 voor van de winter. Een gevoerde regendeken en een 250 grams en Cap blijft hier mee prima in de haren. Niet te koud voor buiten rijden en niet te warm om eeuwig uit te moeten stappen.

Cynthia hahahahahahah geweldig die griep! Ik heb bij mij ook een depot geopend voor de liefhebbers :+

Kelly ik ben benieuwd naar het shirt wat je hebt gemaakt! Heb je de beschermers op de post gedaan?

Nombrado geweldige foto! Lekkere smeerkees! Ik ehb ook zo’n foto van Cap en gek genoeg is het een van mijn favoriete foto’s!

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 11:53

nombrado schreef:
heeee, die ken ik...die zit wel eens bij gemelo op zn staart :(:)

Oh die is gemeen! _O-

Jellie schreef:
Lemmyteck spot allemaal lekkere honden :))
Afbeelding

Hij eet ze toch niet? :=

Wenda -> Teatree olie werkt ook tegen oa parasieten!

Karina -> Ik ben ook voor je aan het speuren geweest naar gedroogde gember, maar kon alleen een gesuikerde versie vinden of op oliebasis.
Is niet echt wat je zoekt dus.....
Kan de persoon die het je heeft aangeraden je er niet aan helpen dan?

Sanne -> Gelukkig gaat het beter met het pupje, en met Igneo!

Wenda -> Geen vent achterop hoor, als ik aan het rijden ben!
Komen ongelukken van, hahaha! :D
Volgens mij is de hond op de foto een kruising Mechelse herder?

Anouk -> Tommie is een Jack Hussell. :D Kruising dus.
Hij is idd reu.
Niet omdat hij dekneigingen had, maar omdat er 1 bal niet was ingedaald.
Het is echt een geweldig leuke hond, luistert vrij goed en gaat graag mee naar stal.
Sabrina heeft flink de smaak te pakken, zeg!
Echt leuk om te lezen!
Komt ze de volgende keer op Rintske galopperen? ;)

Martine -> Dat filmpje heeft bij ons zelfs de nieuwsuitzending op tv gehaald.
Het eerste wat mij opviel was dat de auto's gewoon door blijven rijden.
Was ik echt verbaasd om, zou niet in mij opkomen nl als ik een paard op me af zie komen.....
Net als gisteravond lieten ze in een tv-programma dit filmpje zien.
Niemand die gaat helpen om die man in de auto eruit te halen, maar wel staan te filmen en te praten! :(
Het duurt echt zo lang voordat er uiteindelijk iemand te water springt, ik kan daar echt NIET bij, en kan me daar best kwaad om maken!

Marielle -> Fijn te lezen dat de uitslag van de longscan goed was!

Cyrina -> Leuk om weer eens foto's te zien van je beestenboel!
Ze zien er allemaal heel tevreden en goed uit.
Arrojado is flink gegroeid zeg!

Debby -> Xantha is duidelijk lichter geworden!

Beda -> Whahaha! Die oortjes van Napoleon als ie springt! _O-
Bloed van Señor Piropo was dus goed gelukkig! Weer een fijn idee dan de jonge heer goed in z'n vel zit. :D

Suzanne -> Ondeugende Spirit! Hahaha!
Hopelijk heeft ie niet al buurman z'n plantjes opgegeten? ;)

Ik bracht Rints zojuist naar het weiland en zag dat zij de enige is die nog zonder deken staat.
Ik had echt iets van; ben ik dan zo strontmakkelijk? >;)
Het is helemaal niet koud, 15 graden, en er staat alleen een flink windje.
Staan jullie paarden al onder een (regen)deken?

Praten doe ik ook altijd met de paarden.
Als ik 's morgens binnenkom roep ik meteen 'Goeiemorgen boefjes!' en krijg ik blij gehinnik en gebrom als antwoord terug.
Rintske breng ik altijd als eerste naar buiten, doe ik dit niet dan is ze gepikeerd en staat ze te bokken en gek te doen in haar stal.
Als ik met haar ga werken dan laat ik haar dus staan, maar zeg ik haar wel dat we straks gaan rijden/longeren/spelen/enz.
Meestal helpt dit wel en doet ze niet zo maf, maar zodra ik bij haar kom doet ze wel ongeduldig en moet het meteen gebeuren ook.
Zodra ik dan met haar bezig ben is het goed.
Als ik haar op de trailer zet praat ik ook tegen haar en vertel ik waar we naartoe gaan, wat we gaan doen en hoe leuk dat is.
9 van de 10x stapt ze er zo op.
Die ene keer dat het moeizamer gaat zal ze er dan niet zoveel zin in hebben denk ik maar, hahaha!
Ik denk ook vaak in plaatjes als ik bij Rintske ben, alsof ik een diavoorstelling afspeel in mijn hoofd.
Of ik praat tegen haar en heb daarbij een afbeelding in mijn hoofd om haar iets duidelijk te maken.
Ik ben er van overtuigd dat ze dit oppikt, ze wordt er meestal rustiger van.
Paarden begrijpen veel meer dan wij denken!

Rints is verlost van haar ijzers en mag weer lekker op blote voetjes lopen.
Ze zaten er 8 weken onder, maar waren veel te krap geworden.
De afgelopen 2 weken zijn haar hoeven (ik denk) door de vochtige grond héél snel gegroeid!
Ik schrok er vorige week van toen ik haar hoeven aan het krabben was, terwijl ik dat zo ongeveer om de dag doe.
Het was me nog niet eerder opgevallen.....
Gelijk de hoefsmid gebeld en die heeft haar vanmorgen weer netjes op haar blote voetjes gezet. :Y)

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 12:06

Saida, geen idee, hij is op vakantie :clown:
Leuke fotos van de hondjes. Onze Gimly:
Afbeelding

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 12:19

Saida Jemig zeg...ik ben helemaal in shock door dat filmpje...echt ongelooflijk! Die agent mag van mij voor zijn leven geschorst worden dat ie zo stom staat toe te kijken...en al die mensen doe staan toe te kijken,zijn ze bang om vies te worden ofzo?Tsjonge...ik kan er met mn verstand niet bij :(
Heeft die man het nog overleefd?