[HK]Barokke paardenliefhebbers kletsen door in deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

peetisgreat

Re: Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 10:34

zo erg mooie foto`s gezien
frank zet de trailer voor de stal en ze lopen er zo in geloof me
verder heel
veel plezier op je vakantie en neem de zon maar mee

flamon jammer dat je niet zulke goede punten hebt gereden maar als je zelf tevreden bent is het toch goed
het blijft een jury sport kan je bijna nooit wat aan doen
ik heb zelf ook wel eens een verschil van bina 35 punten gehad na het rijden van proef 1 en twee dusssssssss

saida weet je al wat van grytske raar hoor

karina mooi beetsje lijkt veel langer onder het zadel mooi hoor ga zo door
en dan nog onze nieuwe ELVIS wat een kanjer heb je weer maar meteen meer foto`s maken hoor

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 11:07

Hehe, ben er weer. Ff bijkomen hoor, schrijf zo wel verslag Haha!.

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 11:20

Stoer hoor, Moreno zo buiten! Kleur dekje staat hem mooi. Hij krult zichwat makkelijk op ja, maar komt vast goed. Zeg eh... kun je hem niet lekker daar laten staan, wereld van het luxe!

Oeh, Desperado gaat dus niet zo'n fijne vakantie tegemoet, jammer dat je blijkbaar niemand in de buurt hebt die je ermee vertrouwd Frank.

Saida jammer dat je naast het plezier om je eigen paardje nu zoveel zorgen om Gryts hebt. Wel fijn dat Cipke goed gaat. Ik vind wel dat de eigenaren in eerste instantie verantwoordelijk zijn voor hun paard, snap wel dat je baalt als het niet tegen hen gezegd wordt als het niet goed met haar gaat, maar aan de andere kant zou het niet nodig moeten zijn.

Essss vertel!

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 11:20

Zo hehe, ff omgekleed.

Nou Fuego was echt opvallend braaf. Was beetje laat aangekomen dus door mij pas kwart over 7 vertrokken, kwartier te laat Nagelbijten / Gniffelen. Maarja, gezellig met de groep daarheen gelopen te paard. Eenmaal aangekomen had ik heel wat tijdverlies, moest namelijk nog heel wat doen. Daarna heb ik iets van 20 minuutjes ingelopen, wat veelste veel is, heb ik gemerkt. Eerste proefje ging beter dan de 2de. Natuurlijk die dingen als stelling en de tempo en verkeerde galop, maar ik vond het voor de eerste keer goed gaan! 164 punten daarvoor. En sja, bij de 2de had ik een soort black-out, ik hoorde niets meer wat de voorleester zei en reed haast alle figuren verkeerd, hahah. Maar heb er wel om gelachen gelukkig, kan gebeuren. Fuego was gewoon bek af, ik kon geen beweging meer uit hem halen, waardoor ik ook ongelovelijk moe was. Daarvoor had ik 167 punten, + 6 strafpunten, is 161 Haha!. Maarach, wat maakt 't uit, hij was iig precies het tegenovergestelde wat die normaal altijd is (macho man, vliegend de bak door, weigeren bij alles, is die normaal, nu een watje.) en heeft voor mijn gevoel goed zijn best gedaan, voor de eerste keer! Als ik verhalen hoor over een paard dat in alle ringen heeft gereden behalve in de ring waar ze in moest rijden omdat haar paard in alle ringen vloog, ben ik opgelucht dat Fuego maar zo'n watje was Haha!!

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 11:23

Ik heb wel mensen foto's zien maken een een bokker ontmoet die foto's zou maken dus die komen vast wel!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 11:48

ess, jammer van je punten, maar wel een goede eerste wedstrijdervaring zo te lezen!
fijn dat hij zo braaf was, die punten komen wel! Knipoog

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 12:15

Ess: Het belangrijkste is dat je er zelf een fijn gevoel over hebt,en zo te lezen is dat zo! Al fijn om te weten dat hij ook braaf kan zijn,voor de volgende keer Knipoog

Moreno krult zich inderdaad érg op....Hij loopt als je hem zijn gang laat gaan met zijn onderlip tegen zijn borst.Ik ben nu aan het proberen hem wat langer te krijgen,meer ontspannen en neusje er meer uit.Maar dat zal nog wel wat tijd gaan kosten Haha!

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 12:25

Borderjay -> Heeft Moreno fries bloed in zich?
Omdat hij van die zwarte benen heeft met sokken en dat zie je meestal terug in kruizingen.
Ik vind hem wel erg leuk! Pling

Frank -> Hele fijne vakantie!!!

Sanne -> Ik begrijp het ook niet, hoor.......
Ze heeft ooit een friese merrie gehad waar ze heel gek op was en die lag op een dag dood in de stal, daar was ze wel kapot van.
Ook daar deed ze niets mee, maar ze kwam wel elke dag bij haar, even een aai over d'r bol en een knuffel geven.
Grytsje kwam voor haar in de plaats, maar dat is natuurlijk een heel ander paard, dat zei de boer ook tegen haar.
Ik vermoed dat ze er nog steeds moeite mee heeft dat die merrie er niet meer is en daarom Grytsje nog niet los kan laten.
Maar hopelijk geven de kwalen van Grytsje haar dat schopje om wakker te worden en te beseffen dat dit niet goed is voor Grytsje.
Mocht ze haar niet naar mij toe brengen dan zal ze echt iemand moeten vinden die haar elke dag aandacht en beweging geven want anders ben ik bang dat het alleen maar bergafwaarts gaat met haar.
Maar ik weet nog niets, heb nog niets gehoord........

Petra -> Nope, nog geen berichtje gehad of ze komt of niet......

Karina -> Ik vind het ook in en in triest dat er niemand iets heeft gezegd.
De boer wist wel dat ze weer af en toe vast stond maar niet dat het zo erg was.
Is ook een fout van hem, hij hoort dat ook in de gaten te houden vind ik.
In principe heb je ook gelijk, het is mijn verantwoording niet meer.
Met al die andere paarden heb ik dat gevoel ook niet, ook al vind ik ze nog zo leuk.
Als het met die paarden slecht gaat heb ik niet de dwang om ze op te vangen, is mijn pakkie an niet.
Maar met Grytsje heb ik dat wel, ik heb ook sterk het gevoel dat ze aan het wegkwijnen is.
Met Mayke had ik het daar ook over, Fauno heeft ook een jaar of 5-6 niet op zijn plek gestaan en nog is hij niet de oude.
Fauno heeft zich toen helemaal afgesloten/geblokkeerd en dat zie ik Grytsje nu ook doen.
Mayke zei al dat zoiets heel ver kan gaan.......
Als ik bij Rintske ben dan ga ik bewust eerst haar stal mesten en andere dingen doen voordat ik naar haar toe ga.
Zo kan ik eerst even alle zorgen e.d. van me afzetten en me dan met Rintske bezig houden.
Ik heb haar nog maar 4 weken, maar zij spiegelt me nu al en dat kan ik heel goed merken! Knipoog

Esmée -> Voor een eerste keer op wedstrijd hebben jullie het helemaal niet gek gedaan, hoor!
Dat Fuego zo ontzettend braaf was telt al voor 4 winstpunten! Vork

Ik heb nog steeds niets gehoord van de manege over Grytsje.
Misschien dat ik vandaag nog even die kant op ga en anders wordt het dinsdag.
Ben wel nieuwsgierig of er al een VA bij is geweest......

Straks weer naar mijn pareltje toe!
Ik zal m'n meissie weer eens aan het werk zetten, ze heeft al 2 dagen niets gedaan dus het wordt wel weer tijd om rondgeslingerd te worden, hahaha!
Ik heb het zo naar mijn zin daar op de pensionstal, echt zulke leuke en aardige mensen daar!
Gisteravond zei Saskia al dat ze dit jaar weer een bbq willen gaan organiseren, lijkt me echt supergezellig!

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 12:33

Saida: Moreno heeft zeker fries bloed in zich! Dat is wel duidelijk als je hem ziet...alleen hoe en wat weet ik niet,vader én moeder onbekend...
Ik heb net even de fotoshoot uit je link gekeken ,wat is Rintske schitterend!Vreselijk mooi hoofdje Lovers
Laatst bijgewerkt door borderjay op 22-06-08 12:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 12:39

saida, wat vervelend zeg...
Kan me voorstellen dat je daar een rotgevoel van hebt...
Is er dan echt helemaal niemand te vinden dat voor haar kan zorgen?

borderjay, ik vind 'm erg stoer!

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 12:58

Nouvel schreef:
borderjay, ik vind 'm erg stoer!

Ik ook Cool Ik ben echt zwáár verliefd Lovers

Oh ja,als ik veel van mijn berichtjes later nog "bijwerk", dat komt omdat mijn toetsenbord versleten is...de letters zijn niet meer te zien Bloos En aangezien ik nog ouderwets met 2 vingers tik.... Haha!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 15:31

Jullie gaan weer snel zeg Haha! . Ik kan het amper bijhouden. Daarom ook maar even een korte reactie op alles... Ik ga zo maar eens snel richting de manege, wil vandaag lekker gaan rijden Lachen . Wou eigenlijk een rondje buiten doen, maar ivm het weer waag ik het er maar niet op Nagelbijten / Gniffelen . Ik geef eigenlijk niks om voetbal, maar toch érug jammer hoor van NL.... Had zo leuk geweest als ze hadden gewonnen, maar helaas..

Sanne; Wauw, jij en Tibje zien er goed uit samen!! Je rijkunsten maken zeker voorderingen! Ik ga mee met het commentaar wat je zelf geeft.. maar oefening baart kunst Knipoog

Peet; haha, jij ook leuke foto's van celine en roxy! En die gekke tjillert, hij lijkt wel bambie op de laatste foto Haha! .

Saida; Ik hoop dat ze het nog laten horen over GRyts....ben benieuwd. Sorry dat ik het zeg, maar ik snap echt niet dat zulke mensen paarden hebben Nagelbijten / Gniffelen ... Als je niet eens weet hoe je eigen paard eruit ziet, dan moet je je echt schamen Bloos . Ze mogen in hun handen klappen dat jij nog op dr let... Lachen Boven alles hoop ik het beste voor gryts natuurlijk.

Yenneke; Amanda gaat 30e naar het land, dus volgende week maandag al. En dan blijft ze lekker 2 maandjes staan Lachen . Ik zal je wel een pbtje sturen tegen die tijd wanneer ik ga. Ze komt aan de paralelweg te staan, heb geen idee waar het is Bloos maar moet bij mr. ed in de buurt zijn.

Mies; Jeetje, jammer dat de rit niet meer doorging zeg Ach gut . Gelukkig wel uitgebreid afscheid kunnen nemen!! En daarna lekker gegeten lees ik Vork Leuk hoor van jou & shannon!! Haha!

Malin; Lachen zeg zo'n honden dag Haha! . En nog eens zo dichtbij de prijzen komen ook !! Haha! Super zeg. Nog leuke foto's van Luun?

Karina; Jeetje, jij en Veludo zijn vooruit gegaan zeg! Super foto's, heerlijk ontspannen beeld ervan Ja . Wel een hoop pech heb je gehad zeg!

Gab: Leuke foto's van jou en je knapperd!! Het is een leuk beestje om te zien Ja . Lekker blijven trainen, dan komt vanzelf het neusje eruit Knipoog

Jasmijn; Hahaha, die gekkie Dizo! Haha! . Wat een lekkerding is dat toch! En leuk dat je een oppas hondje hebt! Mijn hondje zou dat niet zo leuk vinden haha Knipoog , maar dizo is een schat. Lachen En voor jou ook leuk!

Cloris; hihi, stoer zeg die Elvis! Echt een heerlijke beatle met dat haar zo Cool

Es; Fijn dat Feugo braaf was met rijden! Dat is toch spannend Knipoog . Jammer van je punten, maar goed, het is ook een 1e keer. Knipoog

Zo, dat was het even snel hoor Bloos . Ga nu lekker snel naar stal, even lekker met amanda aan de slag, want die heeft niet zo gek veel aandacht gehad afgelopen 2 dagen. Beetje druk met van alles, maar eigenaresse is weekendje weg Knipoog . Dus vandaag maar een flinke troetel en poetsbeurt Haha!

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 18:32

Borderjay -> Ik dacht het idd al te zien ja, dat er fries bloed in zat.
Maar nu ik die foto's zag en op 1 van de laatste de sokken had ik zoiets van; dat kan haast niet anders! Vork
Ja wat is Rintske mooi hè?
Ze is ook heeeeeel lief!
Ik ben dan ook onwijs trots dat ze van mij is! Haha!

Ellis -> Gek hè dat er niemand is die de zorg op zich wil nemen?
Ja voor een korte periode is er gerust wel iemand te vinden, maar aangezien dit niet iets is dat met 3 weken over is........

Tsjeempie zeg! Het waait hier best wel hard en Rintske reageert hier behoorlijk op.
Ik zou madam longeren, maar in de bak hoorde ze de tractor aan komen rijden en daar reageerde ze wel heel heftig op!
Ze ging steigeren en bokken, maar rukte zich niet los ofzo.
Ik vond het wel erg overdreven zoals ze reageerde en heb haar even flink op d'r nummer gezet.
De tractor kwam nog een paar keer langs rijden en toen wilde ze ook weer gaan steigeren, maar toen ik een ruk gaf aan het looptouw met een flinke brul deed ze het toch maar niet en hield ze het bij dreigen.
Eenmaal het looptouw los liet ze zich flink gaan, galopperen, bokken, gek doen, niet normaal meer!
Ik heb nog maar even gekeken of ik echt een merrie heb ipv een hengst...... Nagelbijten / Gniffelen
Eenmaal aan het werk deed ze braaf wat ik van haar vroeg, zelfs toen de tractor de schuur in kwam rijden!
Ze kan het heus wel, maar is lekker aan het uitproberen, de draak! Vork

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 18:49

peet: vind het ook zo jmmr dat dressuur ook echt een jury sport is. maar voor mijn gevoel heb ik fijn gereden en ben super trots op mijn meisje ze heeft echt haar best voor me gedaan. het rijden gaat nu wel weer wat minder maar dat hebben we wel vaker we rijden met pieken en dalen ( denk wel dat meer mensen dat hebben Bloos ) dus hier komen we ook wel boven op.

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 18:59

nou flamon fijn dat je zelf wel een goed gevoel erover hebt

was het bioj jullie ook zo benouwd vandaag ik ou gaan rijden maar we hebben ze maar even in een ander stukje wei gedaan je zag ze helemaal niet meer hihihi

Afbeelding
het gras staat daar tot aan hun buik en roxy zag je bijna helemaal niet meer
Afbeelding
en rennen dat ze deden lachu hoor
Afbeelding
foto`s zijn van mij telefoon dus niet heel schrp

vanmiddag dus niks gedaan met het spul morgen moet ik les geven en dan neem ik ze lekker mee naar buiten dus dan geniet ik wel
Haha!

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 19:41

haha leuke foto's peet Haha!
dat gras echt superr hoog daar kunnen mijn paardjes alleen van dromen zo'n hoog gras Tong uitsteken
veel plezier morgen
ben even mijn profiel aan het pimpen Tong uitsteken

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 19:50

ess: fijn dat hij rustig was, hij zal onder de indruk geweest zijn van alle nieuwe dingen. De eerste wedstrijd is altijd lastig!

saida: Zo hoort het wel te gaan, gewoon gezellig maar toch je eigen ding kunnen doen.
Ik wil jou wel is aan het werk zien, met name die brullen die je af en toe uitkraamt Tong uitsteken

Heerlijk vakantie, ik beleef niet erg veel maar wel lekker!
Heb wel weer een lekker luxe probleem, ik ben dun Vork Nou moet ik van de dokter brinta eten en van die smerige energie granen repen. Doordat ik dun ben mis ik soms de energie die ik nodig heb bij het rijden en dan wordt ik zoo slap! Nou yakult schijnt ook goed te zijn maar dat vind ik ook niet te drinken..... Ben nog aan het zoeken naar iets lekkers en gezonds..

Krijg later nog foto's van mij en shannon vandaag Lachen

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 19:52

Heb ontzettende hoofdpijn, lees vanvond of morgen bij Lachen.

13 Juli is me volgende wedstrijd.

horsieslii

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 19:59

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 20:41

nou ik lijk wel dronken hoe ik het getypt heb hihi zo erg ik kan het bijna zelf niet lezen laat staan jullie

he is er hier iemand of meerdere die een meeting met de paarden willen of een leuk weekendje ofzo!!!!!! ik ben er wel voor in de stemming maar alleen is niet zo leuk natuurlijk laat maar horen

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 20:47

heb je die link van dat andere topic nog? Van die friezen meeting...

leestekens zouden helpen Tong uitsteken

horsieslii

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 20:51

Ik kan evt ook vragen of ik mee mag met de meeting, ben er ook voor in de stemming Haha! alleen weet niet of ik dan kan, en of het mag van me ouders.Ik heb de link niet..

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 21:21

stomme televisie! Allemaal zielige verhaaltjes enz!!!!!!!

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 21:31

mij lijkt het ook superr gezellig

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 22:27

Peet; haha leuke foto's! Haha!

Saida; Had Rints de wind in dr staart Tong uitsteken . Amanda heeft daar gelukkig niet zo'n last van, maar meerdere paarden gaan dan uit hun bol Tong uitsteken Maar het moet niet gevaarlijk worden natuurlijk, dan mogen ze best even weten dat ze normaal moeten doen zo dichtbij de baas Nagelbijten / Gniffelen Knipoog

Mies; Leuk foto's van jou en shannon Haha! . Zo kunnen we goed de vorderingen zien Haha!

Zo vandaag weer even lekker gereden met amanda. Ze pakte alles weer super lekker op, dus was wel tevreden! De linkergalop was wel weer even moeilijk (springt ze vaak verkeerd aan), maar uiteindelijk toch gelukt. Al met al lekker gereden, daarna buiten even uitgewaaid, en er stond een wind Wow! Maar wel lekker, want het was in de bak erg benauwd..