[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DinkeyGirl

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 10:59

Over onze stalling:

We betalen 150 per maand per paard, nu krijgen we hiervoor: mesten (niet elke dag), onbeperkt ruwvoer (maar deze winter heel vaak beschimmeld en altijd superstoffig), in de winter overdag 2 aan 2 buiten in zandpaddocks, in de zomer 24/7 weidegang in grote of kleine groepen, een goede, altijd te rijden buitenbak (ook met vorst) en een longeer/losgooipaddock die ook gedraineerd is maar wat niet altijd werkt.

Super stalling zou je toch zeggen, zeker voor de paarden. Maar afgelopen winter was het stro ook van slechte kwaliteit, heel donker en houterig en ook heel stoffig. De eigenaar is met paardenhouden begonnen toen wij daar nog met zijn vijven stonden, en een merrie met veulen die op de wei stonden. Hij zag er wel brood in en nam steeds meer en meer klanten aan, waardoor de kwaliteit achteruit gegaan is. Vroeger werd er namelijk elke dag goed uitgemest en mochten we net zoveel stro pakken als we wilden, en dat stro was van superkwaliteit, net als zijn hooi en kuil.

Bovendien kan je die boer niet altijd vertrouwen, het zijn maar kleine dingetjes maar ik heb eerlijkheid heel hoog staan, dus dat is voor mij gewoon belangrijk. Hij is ook wel eerder boos geworden om helemaal niets, heeft mensen die hij niet mocht of te moeilijk vond als het ware weg gepest daar, en nu met dit gedoe met die paddocks trekt hij die mensen voor. Bovendien is het gewoon zijn eigen schuld, want hij heeft twee nieuwe paarden aangenomen, terwijl er geen ruimte voor was in de paddocks. Hij is er vanuit gegaan dat het gewoon goed ging maar dit is niet het geval, ook omdat die paddocks eigenlijk te klein zijn voor 2 paarden. Maar oplossen doet hij het niet, hij laat het ons zelf uitzoeken waardoor er nu onderling ruzie is. Terwijl hij eigenlijk degene is die moet zeggen: Malin stond hier als een van de eersten, jullie zijn er als laatste bijgekomen dus jullie moeten je maar aanpassen.

Maar net zoals jullie allemaal al zeggen, het is overal wel wat. Zo hoorde ik van een vriendin dat hun stalhouder ineens had besloten om een concert van Jan Smit te organiseren op stal, voor een aantal dagen. Wie het niet eens was met de drukte moest zijn paard dan maar gewoon op eigen kosten ergens anders neerzetten Verward

Maar ben benieuwd naar jullie mening. Zouden jullie ook op zoek gaan naar een andere stal, of zouden jullie hier blijven? Ik bedoel, het waait allemaal wel weer over hoor, maar ik kan er slecht tegen en als het overgewaaid is kan je er toch op gaan zitten wachten tot er vroeg of laat weer iets gebeurd.

En dan nog iets anders: kent iemand van jullie Willy Tenhage?

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 11:24

Je betaalt in mijn ogen wel erg weinig stalgeld. Zelf betaal ik stukken meer.
Heb op een stal gestaan waar ik iets minder dan nu betaalde maar wel zelf uit moest mesten. Super binnenbak tot de beschikking, maar wel veel beperkingen en helaas ook ergernissen.
Noodgedwongen verhuisd naar mijn huidige stal en dat bevalt prima. Stal wordt uitgemest (maar wel volgens oppotprincipe dus als ik mest zie liggen schep ik dat er zelf nog even uit), verder een binnenbak tot de beschikking. Misschien minder goed dan op de vorige stal, maar daarentegen mogen we de paarden er ook in longeren en als ie beschikbaar is ook losgooien. Verder gaan de paarden bijna elke dag in de stapmolen in de winter en in de zomer gaan ze overdag het land op.
Over het voeren heb ik ook niet te klagen. De eigenaar is daar erg bewust mee bezig (afwisselend hooi en kuil. Mooi grote korrel bix) en als hij er over beschikt krijgen de paarden zelfs 's avonds een extra'tje in de vorm van wortels en appels.

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 11:30

Ik vind ook dat we heel erg weining betalen, zeker voor in deze regio (randstad). Ik vind dat hij dan het stalgeld omhoog moet doen en de kwaliteit moet behouden, ipv zich in allerlei bochten te gaan wringen alles zo goedkoop mogelijk te doen.
Ik vind meer betalen ook echt geen probleem mits de kwaliteit gewaarborgd blijft Lachen

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 12:12

Ik betaal 210 euro, ik moet zelf uitmesten, er is een heel ruime redelijk goede buitenbak aanwezig. De paarden worden naar buitengebracht en binnen gehaald, Furia heeft zijn eigen landje en hier staat hij 's ochtends op, dat is een aardig stuk land, 's middags staat er ook een groepje op. Er wordt gevoerd, de eigenaresse houdt in de gaten hoe het paard eruit ziet en hoeveel energie hij heeft met de hoeveelheid voer, kortom er wordt erg goed op de paarden gelet.
Je hebt ook goedkopere, geimproviseerde boxen, deze zijn 110 euro. Furia kan hier niet in omdat hij hengst is.
Reden dat ik voor deze stalling heb gekozen ondanks de redelijk hoge prijs is kwaliteit, dat Furia werd toegelaten en dat het super dichtbij is.

Ik vind 150 voor wat je beschrijft wel aan de lage kant, maar toen ik op zoek naar stalling was heb ik genoeg van zulke stallingen voor die prijs gezien. Als ik jou was zou ik gewoon wat gaan rondkijken, kijken kan zeker geen kwaad.
Laatst bijgewerkt door madelief88 op 17-03-07 12:38, in het totaal 1 keer bewerkt

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 12:33

DinkeyGirl schreef:

Ja die ken ik. Ik krijg les van hem en ik ben echt helemaal weg van hem. Hij kan alles supergoed overbrengen en hij leert je echt heel goed en ook paardvriendelijk paardrijden.

Als je meer wilt weten, vraag maar.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 13:27

Dinkeygirl, dat is inderdaad goedkope stalling zeg, zeker voor in de randstad!

Dat vind je hier echt niet meer...
Alleen dan voor dat bedrag een kale box, moet je de rest zelf regelen en betalen...

Ik betaalde op de laatste stal waar ik met mijn eigen paard stond 225,-.
Dan stond ik bij mensen thuis, had daar een buitenbak, paddocks, stukje land en stapmolen.
Ik moest zelf uitmesten en paarden buiten en binnen zetten deden we met elkaar.
Er zijn hier heel weinig stallen in de buurt die betaalbaar zijn en waar je paard ook nog eens los kan, dat vind ik best een probleem hier...

Dat houd mij eigenlijk ook een beetje tegen om weer een eigen paard te kopen, ik wil gewoon perse dat ze overdags een paar uur naar buiten gaan...

Op maneges hier in de buurt betaal je trouwens al gauw ruim 300,- en dan staan ze vaak ook nog eens de hele dag binnen, en rijd je 'savonds met veel mensen tegelijk in de bak...

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 18:53

heey allemaal Lachen
nou fado staat nu 3 dagen op stal en het gaat echt heel erg goed!! de 1e dag lekker late wennen en de 2e dag er op
hij was op t begin wat fris wilde ff showe maar dat was na n kleine 10 min over Lachen
vandaag weer gereden en vandaag liep hij echt hemels!! ik ben zo gelukkig met hem Haha!
we hebbe veel bekijks op stal vandaag kwamen we de bak in en hoorde ze smiespelen eej dat issi kijk dat issi die mooie andalusier ik meteen helemaal trots op me paardje Haha!
dus t gaat echt prima met m het is echt me droompaard!

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 18:58

Ben erg benieuwd naar foto's Haha!

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 19:58

Jaaaa graag foto's van die nieuwe Andalusier dan Ja Ja Ja

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 20:30

spokie79 schreef:
DinkeyGirl schreef:

Ja die ken ik. Ik krijg les van hem en ik ben echt helemaal weg van hem. Hij kan alles supergoed overbrengen en hij leert je echt heel goed en ook paardvriendelijk paardrijden.

Als je meer wilt weten, vraag maar.

Ja hihi nog bedankt voor het emailadres op het barokke paardenforum! Lachen Ik heb hem een mail gestuurd en hij kan ook bij ons aan huis komen, mag hem morgen even bellen. Heb met iemand anders van bokt nog gePBd over hem en dat klinkt allemaal super, dus ik hoop dat ik zeer binnenkort een afspraak met hem kan maken!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 22:27

Nieuwkomers welkom!! Ik ben erg beniewd naar de andalusier!! Ik wil ook fotooo's Haha!

Verder mee gelezen, zelf weinig te melden eigenlijk Knipoog

Dinkeygirl: Wat vervelend zeg, maar je betaalt echt weinig voor die stalling. Al is de kwaliteit dan wel iets minder. Hier in de buurt vind je voor die prijs echt heeel weinig volgens mij! Veel succes met de situatie, t zit niet echt mee he Ach gut

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 23:08

Dinkeygirl, vervelende situatie.
Misschien een optie om een avond te organiseren met iedereen, je ergenissen te delen onderling en goede afspraken te gaan maken?

Toen ik in Hilversum woonde betaalde ik voor mijn pony 235 euro, toen wij plannen hadden terug te gaan naar Groningen heb ik als eerste mijn pony terug verhuisd, toen ging ik naar (SCHRIK NIET) 77,50 betalen.mijn nichtje ging toen voor haar zorgen. Ze staat 24 uur per dag buiten en heeft beschikking over grote inloopstallen waar ze kan schuilen tegen de wind en regen. Na een week was het een heel andere pony, ze oogde veel gelukkiger, kon haar energie kwijt, was makkelijker te rijden.

Jacolien staat op een andere stal, daar betaal ik 115 euro en heb 1 maal staldienst per week.

Verder iedereen welkom die nieuw is.
Ik ben ook zeer benieuwd naar de fotos.

Bij ons komt Janet Bos volgende 29-03 langs.
Ik kan Jacolien moeilijk te pakken krijgen en ze is heel afstandelijk. Janet bos doet aan Natural Horsemanship en weet alles over paarden taal. Ik heb al enkele weken een flinke dip met Jaco, het gaat eigenlijk alleen maar slechter, niet qua rijden maar met het contact, het lijkt wel of zij niets met mij meer heeft nadat ik een hersenschudding heb gehad. Janet is mijn laatste houvast want ik weet het zelf niet meer. Stond de laatste tijd vaker met tranen in mijn ogen dan met een lach op stal. Ik hoop echt dat zij mij verder kan helpen.
Dit is haar site:http://www.incontactmet-paarden.nl/#

Fijn weekend iedereen

PatriesjeMR2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 01:32

Vervelend Leonie.. ik heb al wel vaker goede dingen over Janet gehoord. Hopelijk kan ze je helpen met Jacolien.

Anders zouden John en Monya(het Balingehof) je misschien nog kunnen helpen.
Zij doen voornamelijk probleempaarden, maar hebben mij ook geholpen met trailerladen van Ensueno(die laadt tegenwoordig zichzelf eigenlijk). http://www.balingehof.nl

Over de stalling. Ik betaal 155 euro voor stal. Simpele stal, maar goede verzorging. Elke dag wortelen, brok en muesli zoveel als je aangeeft(1x p.w. slobber). Goede kwaliteit voordroog(van eigen land). Zomers 24/7 weidegang, 's winters staan ze overdag op ca 1 ha. Stal is stro of vlas, naar keuze. Elke dag wordt er gemest(en de stal ligt er ook echt elke dag weer netjes bij). Stal is overigens 3.5x4 meter, dus lekker ruim Haha!
Geen buitenbak, maar omdat ik les heb op de manege mag ik van de binnen- en buitenbak daar gebruik maken(les is 35 euro per maand). Gezien de sfeer op stal en de mate van betrokkenheid van de stalhouder(is echt supergoed voor de dieren) wil ik absoluut ik niet verhuizen, zo'n plekje krijg ik nooit weer= 1.4 km bij huis weg. Bailando is ook van welkom als hengst...wordt er gewoon een stukje land voor hem afgezet(en we kijken dan ook nog of hij met wat ruinen samen kan).

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 09:42

morge dames ,
nouvel bij klaas of kees wassenaar geen optie?

de dag van gisteren overleeft ..
t is maar goed dat we hadden besloten dat
het de laatste keer was , miste de kracht enorm
zowel mijn man als dinnetje hadden zoiets van kom nick dit kon jij beter , veel beter ..maar t lijfje wil het niet meer
heb nu ontstekingen in de slijmbeuren bij de gehele rechter schouder partij, kom , sleutelbeen , ribbenkast en pols , links gaat nog wel goei

ben blij dat ik toch gisteren nog gedaan heb
was mooie afsluiter en vond het heel leuk dat mijn oude heer ook nog geweest is

kon wel merken dat maike echt in top conditie staat

gisteren bijna 3 uur gereden met als laatste 45 minuten toch wel intensive polo crosse en toen wilde ze nog ff sprintje trekken buiten
moest toch wel even boos doen om te zorgen dat ze bleef stappen
dat was imo het doel van nog ff buiten , ff rustig stappen voor ze weer de trailer op mocht

en gister toch weer gemerkt dat ze gewoon te hard voor de hulpen blijft
en om op L niveau te kunnen lopen (toch niet echt enorm veel gevraagd lijkt me ) moeten we echt 4 x per week serieus op flexibiliteit trainen

bij het losrijden gisteren , voltetje rechtsom 3 x rond komt ze al in opstand ..
dan moet ze gewoon even weer linksom om der spieren te rekken ..
nee , denk dat ik een wijze keuze gemaakt heb

aanstaand weekend gaat ze weg , zij en het nieuwe baasje (klein meisje !)
hadden direct een klik , gaat ze lekker bos crossen ..dat vind ze heerlijk
af en toe een sprongetje

dat was ook zoiets
komen de inrij bak in staan daar hindernissen klaar
moest in eerste instantie alle zeilen bijzetten om haar niet over de hindernis te laten gaan Haha!

dat vind Ze gewoon zooo leuk Haha!

maar verder heeft ze het weer TOP gedaan gisteren
toch harde muziek , weer vreemde lokatie , vreemde paarden
een "spreker" , applaus , witte enge kleine hekjes Duivel en nog meer "enge "dingen Haha! , en vergeet niet het GELE balletje
we hebben zelf een oranje die is niet zo eng meer
maar een geel balletje , hihi , dat was toch weer even wennen Knipoog

vannacht heeft het hier mega gestormd en geregend
en de bak is nog goed ! en stalletje staat nog Haha!
hebben we het toch goed genoeg gedaan Bloos
moet nog 10cuub zand bij maar dat komt nog wel een keertje

martin begint maandag met menlessen
die heeft er helemaal zin in

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 12:04

Leonietje dat is vervelend, ik kan me je verhaal nog wel herinneren. Ben je zelf daarna misschien angstig geworden? Ik hoop voor je dat je snel weer met plezier naar je paardje kan want zo is het ook niet leuk voor allebei.

Ik heb een aardig mailtje van Willy Terug gekregen, ik ga hem vandaag bellen. Spoky wat betaal jij per half uur, ook 20 euro? Mag ook via PB Knipoog

Nicky klinkt als een goede afsluiter. Vervelend dat je weer achteruit gaat, maar doe dan ook eens wat rustiger aan he mutsie Ach gut Polocrossen is nou niet een van de minst veeleisende dingen die je kunt gaan doen als je van alles mankeert Knipoog Hoest nu met de wasmachine? Haha!

Wat betreft de stalling: ik vind het erg moeillijk. Het is daar super voor de paarden maar ik vind goed hooi en voordroog wel een vereiste. Mijn paard is niet de enige die daar last van heeft. Een vriendin van mij gaat met hem praten om te vragen wat er nou precies allemaal gaat veranderen en wat de bedoeling is. Als je volgend jaar een paddock kunt huren voor een bepaald bedrag, huur ik er gewoon een voor Suev en Dink samen, dan hoef ik met niemand anders meer te delen en rekening te houden. Die bespreking die iemand voorstelde heeft geen nut. Die boer kan geen leiding geven, als er een probleem is lost hij dat ook niet echt op, hij laat het je gewoon onderling uitzoeken. Hij is een beetje een slappeling wat dat betreft, dus hij zal zeker geen staloverleg kunnen runnen. Hij is ook altijd zo, dat wanneer er iets doorgegeven moet worden, hij het tegen mij zegt en vraagt of ik dat op het bord wil schrijven. Op die manier als er gezeik van komt, krijg ik dat over me heen en niet hij. Heb hem ook al gezegd dat ik dat dus niet meer doe en dat hij dat zelf maar allemaal tegen de rest mag vertellen. Dat van die veranderingen heeft hij ook alleen tegen mij verteld en niet tegen de rest. De rest weet daar ook nog allemaal niets van, en ik hou lekker mijn mond dicht (behalve dan tegen mijn beste vriendin). Dus ik ben benieuwd hoe het allemaal in het pulletje gaat vallen Haha!

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 12:07

wil het meeste uit mijn tijd halen .. was id mooie afsluiter
ga vd zomer ook op trektochtje ..
nu kan het nog (net Bloos )
wasmachine heeft toch overleeft ,
camera helaas niet ..heb ik toch echt nodig
ivm de shop
maar eerst andere belangrijkere dingen ..

lekker zo "slappe"pension houder
schiet niet echt op zo Ach gut

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 12:41

Moeilijke keuze nicky, maar zal vast helemaal goed komen.
Ben nu dus ff lekker 3 daagjes thuis, morgen weer naar Vlieland. Lekker om de paarden weer te zien.
Moet straks even naar dokter, heb waarschijnlijk een blaasontsteking.. Voelt niet echt fijn..
Over de stallingen kan ik niet mee praten. Heb ze aan huis, hooi en kuil van eigen land, alleen vlas betalen (en brok/muesli). Geen idee hoeveel dat pm is haha.

Hinata

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 13:26

Haha bedankt voor de reactie's over klaar Knipoog

Klaar staat op een boerderij (klaar is niet mijn paard maar paard van oude hobbyboer die het mijn paard noemt, ik mag er dan ook alles mee doen) wij doen alles dus zelf. Ik mest zelf stal uit, en voeren doen we ook zelf. Behalve 's ochtends dan doet de boer het.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 13:56

Ik ga even bijlezen. Kusje

Hebben jullie vandaag tips voor me? Want ik wil lekker iets gaan doen met Picasso maar ik heb geen zin om weer keihard in de bak te trainen (i.v.m. de harde wind) en ik heb ook geen zin om weer de hele dag buiten te rijden. Iemand nog een leuk idee? Haha!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 14:20

schriktraining met een zeil enzo. kan mooi, zeil wappert alle kanten op haha

Hinata

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 14:21

Picassox schreef:
Ik ga even bijlezen. Kusje

Hebben jullie vandaag tips voor me? Want ik wil lekker iets gaan doen met Picasso maar ik heb geen zin om weer keihard in de bak te trainen (i.v.m. de harde wind) en ik heb ook geen zin om weer de hele dag buiten te rijden. Iemand nog een leuk idee? Haha!

Ja inderdaad, zeil, paraplu, of balkjes lopen, longeren, wandelen, vrijspringen Knipoog

Hinata

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 14:22

soeske schreef:
schriktraining met een zeil enzo. kan mooi, zeil wappert alle kanten op haha

Ja inderdaad, beste is op elke hoek een handje zand (of andere bakvulling) te leggen zodat ie niet weg waait Knipoog

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 14:30

Lekker wandelen! Knipoog

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 18:02

DinkeyGirl schreef:
Leonietje dat is vervelend, ik kan me je verhaal nog wel herinneren. Ben je zelf daarna misschien angstig geworden? Ik hoop voor je dat je snel weer met plezier naar je paardje kan want zo is het ook niet leuk voor allebei.

Nee ik ben totaal niet angstig geworden.
Ik ben alweer meerdere keren met haar naar buiten geweest,rijden gaat eigenlijk prima.
Maar haar te pakken krijgen...dat is echt een drama. Het is echt een tante hoor.
Ze bekijkt me van een afstandje en denkt dan daaag !! Bij jou kom ik niet.
Ze word zelfs boos als ik het niet op geef, als ik haar uit eindelijk heb, is ze heel braaf. Maar er is geen band. Ze geeft mij nooit het gevoel dat ze het leuk vind dat ik er uberhaupt ben.
Jacolien is nooit echt een knuffel paard geweest, ik dacht in het begin, dat komt wel we moeten eerst een band opbouwen. Maar ze geeft je bijna geen toegang tot haar wereldje.

Nicky vervelend als je lichaam bepaalde dingen niet meer kan.
Een mooie afsluiting. Leuke dag om op terug te kijken.

Vervelend dat je niet terug kan scrollen..mijn geheugen is soms een zeef Haha!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 18:42

leonietje,
jammer is dat dan...
je wil zo graag een band met je paard hebben en voelen dat ze het fijn vinden als je er bent...
Mijn eigen paard was ook geen knuffel, dat was echt een 'doe maar gewoon' paard, en er werd alleen aanhankelijk gedaan als het haar uit kwam! Haha!
Maar toch kon bij haar ook wel merken dat er een band was, alleen op een andere manier dan bij een heel aanhankelijk paard...
Ze kwam altijd naar me toe in de wei bijv, zo van 'dat is mijn baasje, afblijven!' Haha!

Doe je buiten rijden ook veel andere dingen met haar, zoals wandelen e.d.?
Dat geeft vaak ook meer een band, en dan hebben ze ook niet het gevoel van ojee wegwezen want ik moet weer iets...