Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Jessliey schreef:Mensen die hier de overstap hebben gemaakt van KWPN naar PRE?
lovelance schreef:Jessliey schreef:Mensen die hier de overstap hebben gemaakt van KWPN naar PRE?
Mijn eerste paard was een KWPN, toen hij met pensioen stond gezocht naar een barok paard. Heb toen een PRE jaarling uit Spanje gekocht.
Ondertussen is deze PRE 8
Ik heb ook nog een PRE merrie, ik vind de sensitiviteit heel fijn. Gevoelig, maar nuchter zijn ze eigenlijk. Zelfs als ze temperamentvol worden of op adrenaline gaan blijven ze licht. Dat was met mijn KWPN minder. Hij was super en we waren wel echt een team, toch zei hij sneller nee, was hij best brutaal in mijn ruimte en kon zich op een andere manier flink opblazen.
Maris schreef:Ha Lovelance ( das een tijd geleden !) ! Dus je hebt nu ook een PRE dame ?
Ik begreep nooit wat mensen vertelden over Pre's, dat sensibele etc. Zoals jij het nu uitlegt snap ik het veel beter. MAAR je verteld ook dat je zelf een onzekere ruiter bent en toch heb je 2 pre's ? Hoe gaat dat dan samen ?
En voor iedereen : ik hoorde laatst dat pre's gemakkelijker te rijden zijn voor mensen met rugproblemen omdat ze niet zo hoog opgooien. Klopt dat ?