Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Dus voor ons beide mentale voorbereiding.
Jessliey schreef:Mensen die hier de overstap hebben gemaakt van KWPN naar PRE?

lovelance schreef:Jessliey schreef:Mensen die hier de overstap hebben gemaakt van KWPN naar PRE?
Mijn eerste paard was een KWPN, toen hij met pensioen stond gezocht naar een barok paard. Heb toen een PRE jaarling uit Spanje gekocht.
Ondertussen is deze PRE 8
Ik heb ook nog een PRE merrie, ik vind de sensitiviteit heel fijn. Gevoelig, maar nuchter zijn ze eigenlijk. Zelfs als ze temperamentvol worden of op adrenaline gaan blijven ze licht. Dat was met mijn KWPN minder. Hij was super en we waren wel echt een team, toch zei hij sneller nee, was hij best brutaal in mijn ruimte en kon zich op een andere manier flink opblazen.

(met links naast hem zijn halfzusje Guapa van 1 jaar oud, met wie hij onafscheidelijke beste vriendjes is)
Maris schreef:Ha Lovelance ( das een tijd geleden !) ! Dus je hebt nu ook een PRE dame ?
Ik begreep nooit wat mensen vertelden over Pre's, dat sensibele etc. Zoals jij het nu uitlegt snap ik het veel beter. MAAR je verteld ook dat je zelf een onzekere ruiter bent en toch heb je 2 pre's ? Hoe gaat dat dan samen ?
En voor iedereen : ik hoorde laatst dat pre's gemakkelijker te rijden zijn voor mensen met rugproblemen omdat ze niet zo hoog opgooien. Klopt dat ?
Ze komt inderdaad bij Margot vandaan! De bruine 8 jarige Jabato rij ik niet en op de grond ben ik wel een stuk zekerder.
. Het lijkt vanuit de schouder te komen. Osteo is woensdag geweest en gaf aan gewoon rustig te beginnen met rek en strek oefeningen maar ik ben er totaal niet gerust op nog. Ben er echt heel verdrietig van. Van nu af aan lees ik echter weer mee en hoop ik weer op jullie leuke verhalen te kunnen reageren
Heeft hij zich niet gewoon verstapt in de wei of iets geks gedaan? In een schouder zitten zo ontzettend veel lagen spieren over elkaar dat een paard daar heel makkelijk iets verrekt, maar het kan ook gewoon weer genezen. [***] heeft vorige jaar zijn rechterschouder geblesseerd door eerst op hol te staan en met zijn achterbenen in de stijgbeugels te blijven haken en een week later in drijfzand te zakken en vervolgens had hij geen interesse in rustig en braaf zijn en rende hij er steeds weer doorheen tot ik hem maar fulltime op kamille en valeriaan zette om hem relaxed te houden (vooral ook in de kudde). Uiteindelijk heeft het 4 maanden geduurd voor de spieren zich hersteld hadden en de osteo & dierenarts alleen nog littekenweefsel in de spier voelde (in zijn oksel voelde ze 'strengetjes' zitten ipv glad spierweefsel). Ook dat is uiteindelijk helemaal weggetrokken, dus het kan ook gewoon weer beter worden.
had gekneusd en hij daarom op het harde korter liep, omdat hij dan hardere klappen kreeg van de grond. Ik heb hem toen na het een paar maanden op de traditionele manier aankijken als test zijn schokdempende, soepele hoefschoenen omgedaan aan de voorkant en meteen liep hij op het harde weer net zo vlot en ruim als op het zachte. Toen ging het herstel in een keer heel erg snel omdat hij met het lopen op de verharde paddock niet steeds weer zijn schouder bezeerde/iets verder kneusde. Als hij 's nachts op de stoep stond kreeg hij de hoefschoenen om en overdags op de (zachtere) wei liep hij bloot.