[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bullymonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 18:47

Yunyah, wat een manen. Supermooi zeg!

Martine: Hoe bedoel je dat Flaaf vreemd reageert? Darius is volgens mij echt een grappenmaker. En fijn dat het zo goed gaat met de pups nu. Heb echt veel te weinig foto's nu. Kijken of ik morgen wat kan filmen, was ik al langer van plan, het komt er alleen nooit van.

Zilfstar: leuk, dat lange lijnen. Ja met bit is alles vaak wat losser he? Fijn dat jullie zo goed gaan.

Ik ben gefrustreerd. Net te horen gekregen dat mijn lessen met Michael Wanzenried volgende week niet doorgaan omdat hij griep heeft. Had alles al geregeld en betaald en had er zoveel zin in dat ik er al slecht van ging slapen. Dus nu een alternatief zoeken als troost.

Vandaag heb ik lekker 2 uur met Aliso buiten gereden, fijn op het halstertje. Want we hebben een zwembak helaas. Hij was lief. Lekker scheuren over de dijken en op het laatst nog een beetje zijgangen gedaan en aan een goede houding geknutseld, wat opzich net zo goed gaat als met bit, alleen is het anders.

Gisteren heb ik Garbosa en Betunero van Nathalie mogen ontmoeten. Wat een geweldige paarden zijn dat ook. Was erg leuk en gezellig.

xxxNaatjuhxx

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 21:32

was zeker leuk en gezellig :D en heel leerzaam :P :D hahaha

tsjilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 22:02

bullie wat in het vat zit verzuurt niet moet je maar denken toch

Yunyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 08:13

@ Lakshmi: Op je poepen? Wat een pervers hondje! :=

@ Zilfstar: Ja die voorpluk is echt enorm en dat wil ik ook graag zo houden, dus daarom loopt mijn stoere kerel altijd met een mietjesvlechtje rond *\o/*

Ik vroeg me trouwens af...hoe groot is de gemiddelde PRE eigenlijk?
Ze tonen vaak zo massief maar dat valt toch best mee?

Bullymonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 10:00

Tsilly: dat is de vraag: hij woont nl in Zwitserland.

Yunyah: meestal zo boven de 1.60 dacht ik. Maar ze zijn er wel veel groter ook tegenwoordig. Al zal het gemiddelde nog steeds wel hier liggen. En er zijn nog wat oudere paardjes die een stukje kleiner zijn ook.

Even ontbijten hier en dan lesgeven bij een barbiefries met verschrikkelijk lange manen. :P
Ik wens iedereen een mooie dag toe met droog weer.

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 10:15

Zo ik laat ook weer eens hier wat van me horen. Lees nog steeds fanatiek bij maar bijreageren kost echt te veel tijd. Dus even een egootje om te laten weten dat ik nog leef :P

Met Hincapie gaat alles prima alleen heeft hij weer puberbuien haha. We zijn ondertussen verhuisd van stal en hij is waar we nu staan veel meer op zijn gemak! Ben ik echt heel blij mee!

Verder ben ik druk als invalkracht aan het werk. Werk op 4 verschillende scholen en heb voor donderdag en vrijdag voorlopig een eigen klas omdat de leerkracht met zwangerschapsverlof is.

Yunyah ik denk dat het gemiddelde toch wel lager ligt dan dat bullymonster zegt want veel pre's zijn in de 1.50 en een stuk minder boven de 1.60...

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 10:24

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 13:48

Martine, hihihi raar hondje,... Ga je meer foto's plaatsen, hondjes met oogjes open?
Yunyah wooow wij zijn hier jaloeoeoeoers, op die lange manen!
Barroco ik ga meteen kijken!

Snowy2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 14:29

Wanda: Klinkt zeker als een fijn ziekenhuis.
Haha, mannen kunnen ook zo lekker eigenwijs zijn. ;-)
Fijn dat je dochter ook lekker zo kan rijden.

Jell: De strandrit was zeker super, maar ik heb een dagje zadelpijn gehad en Atlas was gister nog iets stijf.
Intocht was erg leuk. Ze vond zwarte Piet niet leuk en als Sinterklaas met Ameriko langs kwam wees ze naar het paard en begon te klikken met dr tong. Ik geloof dat ze Sinterklaas zelf niet eens gezien heeft. Veel te druk met het paardje kijken. ;-)
Ik wil je niet bang maken, maar je voelt je de laatste tijd vaak niet lekker, misschien moet je daar eens naar laten kijken.

Bullymonster: Atlas is ook heeeeeel stoer! ……………af en toe. ;-)
Ik hou niet van binnenbakken. Vroeger op de manege reed ik in een binnenbak, maar sinds Atlas (13 jaar lang) geen binnenbak voor ons. Heerlijk buiten in de frisse lucht en idd af en toe regen. Lekker verfrissend toch?
Komt Michael Wanzenried dan niet een andere keer?

Yunyah: Niet dat soort dingen zeggen over je hondje. Ik heb ook zo’n inbeeldingsvermogen en het plaatje van een platte poedel zit nu (enigszins grappig) op mijn netvlies gebrand. Ik ben blij dat mijn collega er nu niet is, anders had zij mij voor gek verklaard.
Mijn toetsenbord is nu ook nat, maar dan van het lachen.

Martine: Haha, Atlas een koele kikker. Daar moet ik een tegeltje van laten maken. Je bent de eerste die het zegt. Sorrie, ik ben een beetje melig geworden van Yunyah.
Ach, wat lief. Foto’s kom op!! Puppie foto’s!! Meer meer meer!!

Voor alle hondeneigenaars: Wij hadden een paar jaar geleden een waakhond op stal. Die liep altijd achter de paarden aan. Atlas heeft hem een trap gegeven, dat de zware duitse herder toch wel van de grond werd getild en een paar meter verder terecht kwam. Een paar minuten bleef hij roerloos liggen en dacht ik dat de hond dood zou gaan. Zijn bek stond scheef en hij jankte flink. Een paar weken lang ging hij alle zwarte paarden uit de weg. En ging daarna ook weer gewoon naar Atlas. Dus die leerde er helemaal niets van. Dus kijk aub uit.

Laura: Heb je je supermooie stal verlaten? Waarom dan? Ik dacht dat hij daar wel goed stond.
Leuk je eigen klas, wat voor leeftijden?

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 14:43

Snowy ja de stal was echt super mooi maar het was gewoon te druk voor Hincapie. Moest hem te vaak op zijn kop geven omdat hij echt de hengst uit hing en dat is niet eerlijk als hij constant merries onder zn neus heeft...
Ennuh mn klas is een groep 4 kids zijn gem. 7 jaar oud.

Yunyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 17:21

@ Barocco: Mooie foto's, hij heeft een super draf!
Leuk koppie ook, net of hij op vakantie zijn skibril vergeten was :=

@ Snowy: Tsja sorry...
Ik loop dus zelf ook al de hele dag aan hem te denken als plakje onder Goasse's hoef :')

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 18:29

Martine, jij in NL ook naar de kapper geweest.
:D allemaal mummelmondjes in Tunesië :D Nog best lekker 10 - 12 graden..
maar idd niet gek dat ze dan ook een vachtje aanmaken.
Wat fijn dat de pups groeien en oogjes open bij een paar :)

Thanx Hosante.

Bully wat balen dat je lessen niet doorgaan :(:)

Laulau Hincapie verhuisd naar een fijn plekje..

Eline toch zadelpijn gehad :(:) En is Atlas weer soepel?
Ik hou mijn lijfje wel in de gaten. Heb nu al een paar dagen veel geslapen en dat doet wel heel veel goed.

Op onze vorige stal mochten er geen honden mee want daar is er een x 1 doogetrapt door een paard.
Op de huidige stal lopen wel honden van de staleigenaren zelf. Op 1 na zijn het flinke honden.
Maar ze lopen wel tussen de paarden door als je bijv. aan het poetsen ben maar ze zoeken de paarden niet echt op zeg maar..

Ik heb niet veel te melden :D veel liggen pitten en wat tv gekeken.. Wel even bij de paarden geweest.. Jan heeft mazzel want die rijdt al vanaf zondag op Pablo :D Die is ondanks de stormen best braaf +:)+

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 19:04

Onze hond Nour gaat mee op Sahara trektocht tegenwoordig. Hij is dan heel braaf. Hij is gek op de paarden en wil absoluut niet mee met de dromedarissen trekken wanneer die wat langzamer gaan. Wanneer we kamp opzetten en er zijn vrouwtjesdromedarissen dan helpt hij wel die dromedarissen opdrijven en wegjagen. haha, maar dat is een verhaal niet niet helemaal in het hollandsche grauwe weer past ben ik bang. Thuis op de ranch, 'helpt' hij de paarden opdrijven op het belachelijke af. Hij is totaal geen hulp, hij krijgt ook wel een beet of een trap. Het houdt de boel aardig levendig en hij is toch een doorzetter in wat ie wil en gaat niet zielig in hoekje zitten piepen. Stoere hond!

Hoera hoera we hebben een cover op de Horsimo en een interview dat ik nog niet heb gezien -ik moet 10 dagen wachten op de post, ik zal niet in alle topics egofoto's en reclame maken dus geinteresseerden verwijs ik door naar mijn profiel!

Zowiezo bedankt aan alle barokke bokkers voor alle mentale ondersteuning en de oe's en ah's zo nu en dan en vooral de pb's!

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 19:37

Yunyah schreef:
@ Zilfstar: Ja die voorpluk is echt enorm en dat wil ik ook graag zo houden, dus daarom loopt mijn stoere kerel altijd met een mietjesvlechtje rond *\o/*

Helpt dat ook om zijn pluk te laten groeien????
Doe nu 1 keer per week met detangler om zijn manen en voorpluk goed uit te kammen. Zoek naar een mogelijkheid de lengegroei te bevorderen... :o

tsjilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 20:03

bull das wel jammer dan en je geld kan je dat trg vragen of lukt het niet

Bullymonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 20:47

Laulau: fijn dat je paardje nu beter staat.

Barocco: mooie foto's. Gaaf paardje heb je toch.

Snowy: ja wel verfrissend die regen. Zeker wel lekker. Als de bak maar niet blank staat. ;) Michael komt hopelijk misschien nog in februari. Atlas al 13 jaar bij jou. Dat is ook lang!

Jellie: die Jan, vast helemaal gelukkig met een fulltime Pablo. Dus jij hebt straks nog wat in te halen. Voel je je wel beter al?

Bedouin: Gaaf van je cover. Denk dat het de hond wel goed doet, heeft hij het idee dat hij een taakje heeft misschien ook. Alleen neemt hij het duidelijk iets te serieus. :D

Tsjilly: Hopelijk lukt dat ja. Heb ervoor gemaild.

Zou er iets werken om manen langer te laten worden dan? Ik kan me voorstellen dat vlechten het afbreken tegengaat. En dat er dan minder haren uitgetrokken worden. Maar bij sommige paarden wordt het toch gewoon niet langer?

Vandaag echt super gereden met Aliso. Na een paar dagen geen bak gingen we weer als een speer. Als we niks aan het doen zijn zie ik hem altijd nog als een kleutertje, lief, maar jong en als ik dan op zijn rug zit lijkt hij wel degene die mij leert, zo ijverig is hij. Na het rijden kregen we wat bezoek, ze wilden wat zien. Aliso liet totaal niet merken dat hij moe was. We deden zo los op de grond nog even een hele berg fancy stuff. Even een collected galopje om me heen met wat wisseltjes en een hele berg andere kunstjes. Hij heeft er weer flink wat fans bij. :D Maar ik blijf de allergrootste fan!

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 22:04

Even een vraagje

Iemand heeft een poos terug een link neer gezet van een webshop met allerlei barokke tuigen...ik kan het nu nergens meer vinden ;(
weet iemand nog zo'n link?

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 22:50

borderjay schreef:
Even een vraagje

Iemand heeft een poos terug een link neer gezet van een webshop met allerlei barokke tuigen...ik kan het nu nergens meer vinden ;(

Bedoel je deze? http://www.usfriesianreferral.com/tack.html

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 23:15

Yunyah -> Tommie is 50-55 cm. lang en weegt bijna 8 kilo, ook niet groot dus.
Maar het plezier wat hij daar heeft door het spelen met de andere honden kan en wil ik hem niet afnemen.
In het park kan ie ook gegrepen worden door een grote hond, maar dat weerhoud mij ook niet om met hem naar het park te gaan.
Kan me jouw gedachtengang wel voorstellen, hoor, daar niet van. ;)

Martine -> Nou leuk karaktertje, hoor, door op je te poepen! :D
En de oogjes al open, dan zijn ze nu een week of 3 oud toch?
Heb je al liefhebbers voor ze?
Rints en ik zijn even door een rotperiode gegaan, en ik had niet echt de behoefte om dit open en bloot neer te zetten.
Dus vandaar dat ik al een poosje niets meer post over ons.

Wenda -> Gaaf dat jullie in de Horsimo staan!
Ben meteen het stukje gaan lezen! Nouja stukje..... 7 pagina's!!!
Als dát geen reclame is!
Hebben jullie vast wel extra personeel nodig aankomende zomer of niet? := O:)

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 23:20

_Saida_ schreef:
borderjay schreef:
Even een vraagje

Bedoel je deze? http://www.usfriesianreferral.com/tack.html

Jaaa!!!Dank je :*

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 00:25

Bullymonster schreef:
Zou er iets werken om manen langer te laten worden dan? Ik kan me voorstellen dat vlechten het afbreken tegengaat. En dat er dan minder haren uitgetrokken worden. Maar bij sommige paarden wordt het toch gewoon niet langer?

Jippe is pas 6 en een half. Ik hou de hoop op een lange voorpluk!! :D

Bullymonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 09:37

Ik hoop met je mee. Dan komt hij bij Aliso vast ook nog. :D

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 10:08

Shapleys MTG is wel een smeer middeltje dat de haargroei daadwerkelijk bevorderd.Het stinkt en het is vettig,maar tot nu toe het enige middel waarvan ik weet dat het daadwerkelijk werkt.
Op bokt is er volgens mij ook nog ergens een topic over...

En mijn haf heeft voor haar slechte hoeven een poos op de Kerabol gestaan,en dr manen groeiden ineens echt mega!(terwijl ze al 16 was)
Kerabol zit wel glucose in....en dat is dan weer jammer voor de eczeem paarden ;(

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 11:51

neee ik was niet verdwenen van de aardbol, was alleen een weekje naar NL en dus geen computer :+
hoe is het hier allemaal verder?

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 12:21

_Saida_ schreef:
..., Nouja stukje..... 7 pagina's!!!
Als dát geen reclame is!
Hebben jullie vast wel extra personeel nodig aankomende zomer of niet? := O:)

Heh 7 pagina's? :oo :oo O dat wist ik nog niet ik heb alleen de cover-scan pas doorgekregen,...
Sollicitaties om vrijwillige werkervaring op te doen zijn altijd welkom,... extra personeel zouden we eigenlijk in de herfst, winter en lente maanden nodig hebben,...