[HK] Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk3

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Miichelle90

Re: [HK]Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 10:18

Ilona gefeliciteerd met je verjaardag, maar goed ik zie je zaterdag! :D

Saida gefeliciteerd met je paard :D

en debby natuurlijk gefeliciteerd met je zoontje :D

(K)(K)(K)

Whaha echt zo'n benthe actie wel leuk :p

xxxNaatjuhxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 10:21

Debby: uhm ben even kwijt wanneer je zoontje jarig is, maar (alvast) Gefeliciteerd :D

Cloris: wat erg van je honden :( veel sterkte ermee. De hond van mijn moeder (eigenlijk mijn hond, heb haar niet meegenomen toen ik op me
eigen ging omdat ze al zo oud is) is ookal 15 of zelfs bijna 16 jaar, het zit eraan te komen dat ze het opgeeft maarm oet er niet aan denken
dat onze Sarah die er al is zolang ik het me kan herrinneren ineens weg zou zijn...veel sterkte ! kan me goed voorstellen hoe erg het is.

Saida: wat een smerige man zeg op die foto bah bah. en gefeliciteerd met Rintske :D

Laura: hahaha ik ken eht met de vakantie foto's, ik doe het wel altijd gelijk als ik terug thuis ben, maar van de hoeveelheid schrik ik niet
moet op vakantie ook echt altijd zoveel foto's maken als ik kan hahha :P en die borden joh hahaha, bne je in afrika geweest ?

zasread: oeh balen van je tentamen... :( leuke foto's ook, volgens mij wel mooi bij jullie in de buurt.

Soeske: wat een gave foto !!! echt super leuk ! jammer dat hij echt zo HEEL donker is, maar hij is echt gaaf !

Ilona: GELICITEERD !!!! hopelijk heb je een leuke dag en veel k-dootjes :D

Frankie: hahaha nou ik begin er net een beetje aan te wennen om wat langer op bed te blijven liggen hahaha, vandaag was ik al om
8 uur wakker :D vind ik knap van me eigen hahaha

Jolijn: eh bah wat raar joh ! en nu dan ? heb je er nog wat van gehoord ? (ben een beetje een ramptoerist :o )

Gisteren Betunero en onze andere paardjes overgebracht naar de nieuwe stal. Die 2 van mijn zusje was geen probleem, maakte ze ook niet veel uit...
Betunero daar in tegen was toch neit helemaal zeker ervan hahaha, de laatste keer dat hij op een trailer/vrachtwagen moest was hij 3/4 dagen onderweg en stond hij ineens in
een vreemd land met vreemde mensen, dus die moest wel even 2x denken voordat hij erop ging, maar het was geen drama. Hij zat z'n eigen wel helemaal op te fokken op de trailer
en zwaar ademen, je zag echt dat hij het niet helemaal vertrouwden. Eenmaal geariveerd snapte hij niet dat hij er achteruit af moest, dus moest hem echt eraf douwen, en toen stond hij halverwege de laadklep en toen drong het ineens tot hem door van: sh*t waar ben ik !?! Stond eerst nog een paar minuten met hem voor de ingang van stallen omdat
hij weer even stoer moest doen en het nut er niet van in zag om naar binnen te gaan :P Maar toen hij weer wat was gekalmeerd liep hij dribellend en schreeuwend mee de stallen in.
Iedereen moest horen en zien dat Betunero geariveerd was. (tenminste ik denk dat dat zijn bedoeling was) Ik heb hem toen maar snel op in z'n nieuwe stal gezet voordat meneer
de kans kreeg om z'n lange benen in me nek te gooien. En toen was hij rustig, eerst gerolt in z'n nieuw stal en daarna heb ik al z'n speelgoed in stal gelegd en opgehangen en er
was niks meer aan de hand :D Ben heel blij dat we nou daar staan de mensen komen nu al vriendelijker over en wouden Betunero gelijk zien. dus als hij het ook naar z'n zin krijgt
staan we hier perfect ! :D

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 10:27

Marcel kwam vanochtend mij gefeliciteren met mijn over over groot oma schap :+

Afbeelding Afbeelding

*\o/*

Uitleg ik had vroeger een ezeltje die later naar de kinderboederij ging omdat op ons land huizen op kwam testaan.
andere ezels werden verkocht behalve de mijne :o
mijn ezeltje schonken we aan de kinderboederij op voorwaarden dat ze nooit weg ging of verkocht werd.
onder tussen heeft mijn ezel aardig wat kindertjes op de wereld gezet :D
helaas is zij naar de ezel hemel en liet een mooi kind achter op de kinderboederij (eindelijk een merrie ze gaf steeds hengsten)
en Ijor zo heet haar eerste merrie kind kreeg ook een mooi merrie kindje Juultje en nu heeft Juultje ook een leuk veulentje een hengstje dit keer :D

de dag dat ze uit gerekend was was ik nog bij haar geweest maar ze liet ons mooi zitten.
en nu een mooie verrassing leuk als je zo wakker word en ze staat in de telegraaf :D
Laatst bijgewerkt door Machonito op 09-04-09 10:35, in het totaal 2 keer bewerkt

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 10:28

Heidi -bedankt voor je uitleg en informatie ik heb hier veel aan :o als het van de week nog niet over is ga ik weer terug naar me huisarts dus even afwachten maar

Iloon - lekker hoor shoppen voor je paard en je eigen (als je maar niet al teveel koopt ;) ) jammer genoeg moet ik morgen werken anders had ik ook graag naar hyporama gegaan

naat - fijn dat die lekker overgezet is naar een andere stal hopelijk krijgen jullie hier wel plezier

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 11:39

Denise: Jammer hoor dat je niet kan, is altijd leuk haha ;)

Heidi: Aaah, wat een leuk stukje joh!!! *\o/*

Ik ben net verwend op me werk haha! Ze hebben voor me gezongen, heb een mooie bos rose rozen gehad!! :D En ook nog een ander leuke plant en een mooie kaart met geld, zo lief!!! :D

Arghhhh :( Niet leuk dit. Nu zegt 1 van me beste vriendinnen dat ze moet oppassen zaterdag, tot 23.30 uur... :\ . Omdat dr ouders geen oppas kunnen regelen...... Vind dit behoorlijk balen, ga heel goed met dr om, en dat 2 dagen van te voren horen is niet leuk... Verjaardag is dan bekant al afgelopen :( .

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 12:12

Ik heb op mijn werk tussendoor volgens mij 10 bladzijden bij gelezen en alles in Word gezet, ik hoop dat ik niemand vergeten ben.

Leuk stukje Heidi.
Esther, dat is wel fijn als je moeder het wil voorschieten, ik zal proberen te kijken of ik je zie op tv (als ik het niet vergeet) :D
Michelle: Mooie binnenbak wordt het zeg en wat jammer dat je bij Sanne niet op de eerste plaats komt maar toch nr. 2 is ook niet slecht.
Michelle Sanne: ik vind dat jullie de opening van dit topic goed gedaan hebben en wil jullie zeker aanmoedingen alvast na te denken over een vervolg.
Benthe: gelukkig valt de diagnose mee. Wat een grapjas die Irma. _O-
Karina: succes en hopelijk houdt ze haar veulen binnen tot je thuis bent.
Cyrina: leuke foto’s onze paarden lagen van de week ook lekker in de wei te slapen en zelf om te grazen bleven ze liggen.
Jolijn: fijn dat de echo goed was. Wel schrikken zo met die man voor je deur gelukkig zeg.
Sanne gefeliciteerd met je jubileum, heb je het nog gevierd?
Jammer van je tentamen maar ik zie dat je wel lekker gereden hebt toch nog iets goed gegaan.
Saida: ik ben benieuwd naar je clinic gefeliciteerd met je paard en wat een geweldige foto.
Ilona: het gaat echt goed met jou en Chico zeg. En gefeliciteerd met je verjaardag.
Debby: gefeliciteerd met je zoon, en heel veel sterkte met de chemo’s hopelijk slaat het goed aan en kan je weer verder met je leven.
Laura: Wat rot dat Hincapie zich verstapt heeft, maar ik las later dat het wel weer goed ging.
Cloris: Ik vind het heel vervelend voor je dat je je hond in moest laten slapen, ik vind het ook nooit leuk maar soms is het gewoon beter. En gelukkig heb je Napoleon nog een geweldig beest zo te zien.
Frankiej: arm paard, maar je hebt gelijk hoor ik zou het ook doen als hij erg druk wordt.

Mijn paardjes zijn heel gelukkig mogen lekker de wei op en zondag hebben we een clinic met Pedro d’Almeida dus we gaan weer genieten en een hoop leren.

Ik weet niet of ik van het weekend veel zal kijken dus iedereen een goed weekend gewenst.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 12:46

DinkeyGirl schreef:
Benthe, kogeldruk, dat is toch de trekkracht die op de papieren van je auto staat? Onze auto mag niet meer trekken dan 1200 dus ik dacht, dan heb ik dat papiertje niet nodig (wel heel veel les gehad van mijn zwager in Noorwegen).

Heel snel even, ga zo verder reageren:

Zonder rijbewijs E

De MTM van de trailer mag niet meer zijn dan het ledig gewicht van de auto. De MTM van de auto en trailer samen mag niet boven de 3500 kilo uitkomen. For example: Je hebt een Ford Focus van 1290 kilo met een MTM van 1800 kilo. De trailer heeft een MTM van 1900 kilo (Even een voorbeeldje, de genoemde gewichten zijn niet op waarheid berust).

Trailer: 1900, auto 1290. Dit mag dus al niet. Heb je een 1 paardstrailer van 1200 kilo MTM ziet het er als volgt uit:

Trailer 1200, auto 1290. MTM auto 1800 = 1200 +1800 = 3000. Toegestaan. Je zult zien dat een 1.5 trailer als hij niet teruggekeurd is al erg moeilijk, zo niet onmogelijk word als rijbewijs B trailer.

Met rijbewijs E

Enkel het feitelijk gewicht telt. Wat de MTM van je trailer ook is, als je auto het gewicht wat je eraan hebt hangen mag trekken, is het goed. Enkel in Belgie is de wetgeving weer anders!

Heel het kogeldrukverhaal valt hier dus buiten, een 1.5paards geeft 50-75 kilo kogeldruk.

Sorry, maar ik word helemaal gek van iedereen die het beter denkt te weten dan de wet :+

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 12:50

Il, ik ben er ook pas om 23u? Moet eerst werken. Dat had ik al gezegd toch?

Saliquant detail, dat verjaardagsfragmentje heb ik om 23.59u ingezongen en verstuurd. Omdat ik niet zeker wist of het goed gegaan was, voor de zekerheid maar twee keer verstuurd. Overigens kan ik helemaal niet zingen, dus je moet wel gehoord hebben dat het onvervalst ikke was :+

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 12:59

Beetje slecht nieuws van mijn kant,

Igneo heeft een longinfectie :(:)
Hij was al steeds wat aan het hoesten en had een beetje een snotneus, maar ik dacht dat het een nasleep van de spoelworm was en dacht dat het vanzelf wel weer over ging. (Zo ben ik thuis ook opgevoed, niet te snel naar de dokter, het gaat wel weer over) Maarja, deze keer dus niet zo'n goede keuze geweest.
Het is een tijdje wat minder geweest, maar afgelopen week was hij weer flink aan het snotteren en vanochtend dus ook... Nu wilde de dierenarts hem niet enten (logisch natuurlijk!!) Hij heeft een antibiotica kuurtje gekregen en nog wat poeder om het slijm op te lossen.
Hopelijk is dit echt het laatste wat mijn kleine ventje heeft! Als het goed is moet de neusvloeiing een dezer dagen stoppen en hoesten moet over 6 dagen ook weg zijn. En dan kan hij over 2 weken alsnog zijn enting krijgen.

Gelukkig is mijn poppetje nog wel vrolijk een eet hij goed :(:)

polina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 12:59

xxxNaatjuhxx Bij deze wil ik er even op wijzen dat het rsc waar je het over hebt een buitengewoon bekwame stal is met vakbekwaam en vriendelijk personeel. Je hebt dan ook het recht er NIET toe om op deze wijze het rsc af te kraken of wat dan ook. Ik wil je dan ook vriendelijk verzoeken om uitspraken over het rsc voor je te houden en andere beweringen in te trekken. D&L zijn goed en vriendelijk met je omgegaan en alle andere mensen op stal ook. Voortaan eerst goed nadenken wat je beweert, en ik verzoek je om zulke vreemde uitspraken nooit meer op internet te schrijven.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 13:05

Sanne - :( Wat balen! Verwijt jezelf niets hoor, dit zijn fouten waarvan je leert. Ik blijf zelf ook altijd te lang doorlopen, en ook mijn paarden gaan niet voor ieder wissewasje naar de veearts.

Polina - koest. Het is hier een besloten forum en er zullen wel meer onwaarheden worden verteld in het Barokke paardentopic. Een verhaal heeft twee kanten, altijd. Kennelijk is het tussen jullie niet goedgelopen, nou, dan is het toch enkel maar beter zo?

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 13:13

Iloon, ja, met mijn halve spiegelreflex haha. Hij kan super mooie fotos maken, soms wel beter dan een wat mindere spiegelreflex. Allerhande functies erop, super dus.
Mies, dankje, gister en eergister zulke lucht gehad ;)
Naat, dat vond ik er juist mooi aan hihi

polina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 13:27

Beweringen over stallen zijn zowiezo verboden om in het openbaar te zetten. Naatjuh je zou beter moeten weten!

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 13:29

zasread schreef:
Beetje slecht nieuws van mijn kant,

Igneo heeft een longinfectie :(:)
Hij was al steeds wat aan het hoesten en had een beetje een snotneus, maar ik dacht dat het een nasleep van de spoelworm was en dacht dat het vanzelf wel weer over ging. (Zo ben ik thuis ook opgevoed, niet te snel naar de dokter, het gaat wel weer over) Maarja, deze keer dus niet zo'n goede keuze geweest.
Het is een tijdje wat minder geweest, maar afgelopen week was hij weer flink aan het snotteren en vanochtend dus ook... Nu wilde de dierenarts hem niet enten (logisch natuurlijk!!) Hij heeft een antibiotica kuurtje gekregen en nog wat poeder om het slijm op te lossen.
Hopelijk is dit echt het laatste wat mijn kleine ventje heeft! Als het goed is moet de neusvloeiing een dezer dagen stoppen en hoesten moet over 6 dagen ook weg zijn. En dan kan hij over 2 weken alsnog zijn enting krijgen.

Gelukkig is mijn poppetje nog wel vrolijk een eet hij goed :(:)

Sanne, balen joh!
Maar je moet jezelf niets verwijten hoor.
Het komt allemaal wel goed, hij is nog jong en sterk en het wordt mooi weer!!!!!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 13:30

Ook hoi Polina. Zullen we het gezellig houden? Misschien kun je je even voorstellen ofzo, anders ff via pb met Naat doen?

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 13:30

Meningen niet. Jij stelt jezelf ook niet echt professioneel op zo. Ik zeg niet dat je ongelijk hebt, of dat Naatje gelijk heeft, maar mensen kinderen, groei op!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 13:34

Inderdaad Utixo, regelen Naat en Polina maar ff onderling, hebben wij niets bij nodig en meningen zijn altijd toegestaan. Klaar.

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 13:45

Iloon - ik vindt het ook jammer dat ik niet kan maar aan de ene kant maar beter ook kost het me ook geen geld

Sanen - ag gos :(:) arme igneo hopelijk knapt hij snel op, en verwijt jezelf niks ik heb ook altijd mee gekregen ''het gaat vanzelf wel over'' :(:)

Polina - ook jij goedemiddag dit is een ''besloten'' topic en wat jij en naat samen hebben hoef je niet met ons te delen wij willen het hier gezellig houden, naat heeft haar mening gegeven dat zij dat er van vondt en dat mag zij doen ook jij mag je mening geven maar liever niet zo ''letterlijk'' hier doe het dan via PB

mauss

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 13:45

trouwens als toevoeging Polina, we leven in een land met vrijheid van meningsuiting.

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 14:03

polina schreef:
Beweringen over stallen zijn zowiezo verboden om in het openbaar te zetten. Naatjuh je zou beter moeten weten!

Nee hoor ik mag gerust mijn mening over een stal hier neerzetten en daar zou jij mij met al je geblaat niet vanaf kunnen houden, iemand die overigens al zo loopt te schreeuwen over iets wat er niet is heeft meestal zelf wat te verbergen :+
Doe jezelf eens even voorstellen over netheid gesproken

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 14:10

Sanne wat balen van je kleine mannetje!
Gelukkig is hij zelf nog lekker energiek.
Geef hem maar een knuffel van hier :(:)
En jezelf ook ;)

Polina, ieders ervaringen zijn anders. De een vind iets geweldig de ander vind dat nou weer net niet goed.
Waar mensen zijn zijn meningen, get used to it ;)

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 14:35

Eerstehand ervaringen en meningen zijn toegestaan op bokt, ook goedemiddag Polina ;)

cojolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 14:39

Even binnen vallen Cloris gecondoleerd met je hond :(:)

Ben er weer weg van, ik hoop jullie 19 april te zien doei doei :evaw: :evaw: :evaw:

masaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 14:41

polina zij geeft een beschrijving van haar mening en verder niet dus zoek dit verder onderling uit en meer niet.

naatje ben blij dat je nieuwe stal goed bevalt hoop dat je paarden het ook naar hun zin hebben.

sanne veel succes met je ventje en hou ons op de hoogte

en verder iedereen die jarig is gefeliciteerd

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 14:49

Naatjuh: Gelukkig dat de reis naar de nieuwe stal goed verlopen is ;).
Machonito: Wat een leuk verhaal van de ezel ;).
Sanne: Hopelijk knapt Igneo snel weer op! Het is idd lastig om te peilen wanneer je nu wel een dierenarts erbij haalt en wanneer niet...
Polina: Volgens mij mag je altijd ergens je mening over geven! En wanneer mensen zo reageren vraag ik me altijd af wat erachter zit... Dan heb ik altijd het idee dat er toch wel wat klopt van het verhaal. Vind het ook niet echt professioneel om zo te reageren!

Ik heb weer even lekker bijgepraat met een vriendin van me, helaas geen terrasjes weer, maar ach binnen was het ook gezellig :). Daarna nog even gewinkeld, meer voor me moeder gekocht als voor mezelf maar goed (had gewoon een heel lijstje mee gekregen :P). Toch altijd lekker om geld uit te geven :=. En dan kom je thuis en krijg je het weer terug :P.