[HK]Barokke paardenliefhebbers kletsen door in deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Barroco

Re: Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 19:29

Hmm.. alles mag maar er kunnen wel punten van verzorging af gaan denk ik.. Je kan het altijd eerst aan de jury of andere mensen op t terrein vragen.

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 19:31

Dat is zo. Ik kijk morgen wel even.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 19:57

Mag je eigenlijk wel met chaps rijden? Ik rijd zelf geen wedstrijden, maar dacht dat je alleen met laarzen mocht rijden? Volgens mij moet je de proef ook altijd met jasje rijden tenzij door de jury/organisatie bepaald wordt dat het ook zonder jasje mag ivm de warmte.
Kan zijn dat ik er helemaal naast zit hoor!

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 20:40

Ik stel jullie voor aan Elvis;

Zoekende naar een vriendje voor Piropo kwam ik deze stoere knul tegen, een zwarte 5-jarige minishet hengst, van oorsprong genaamd Turbo, maar 1 blik en ik riep; ELVIS, He's Alive The King Cool

Hij is stoer, heeft een EGO zo groot als een Shire hengst en schroomt niet om zijn kont naar je toe te draaien of even zijn tanden te gebruiken, hoopies opvoed werk te doen dus, maar hij liep zo de trailer op, heeft geen stap fout gezet en kwam eruit zo van; Here I am.
Hij is nu wat ontheemt want hij stond samen met een ander hengstje, de eigenaresse moest door prive omstandigheden afstand doen van haar pony's jammer genoeg.
Ze stonden samen in 1 ha. land met gras tot aan hun buik en dat is te zien want hij is echt ronder dan rond, het gras in de paddock staat ook hoog maar is erg schraal gras gelukkig, hij gaat maar eerst even aan de lijn :clown:

Genoeg, meet ELVIS Cool

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 21:05

Ik had hem al even mogen aanschouwen via PB maar ik vind hem echt geweldig! En zn hoofdje lijkt echt op die van Dink maar dan donkerder.

Esmee volgens mij mag je niet met chaps starten?

Saida heb je al nieuws?

Hier ons verslagje van de jonge hondendag:

Citaat:
Aeden, Aydi en Luna waren met zn drietjes uit een nest van 7. Helaas waren de fokkers en ouders er niet bij Verdrietig Wij hebben wel steeds gezellig bij elkaar gezeten en de hondjes hebben lekker gespeeld. Aydi en Luna hebben zelfs nog samen op een kluif gekauwd, ieder aan 1 eind. Echt grappig! Vork
Er waren echt ontzettend veel verschillende kleuren en types, maar er waren echt heel veel donkeren. Ook waren er allemaal leuke standjes en een stand van de Nederlandse Border Terrier Club. Na lang wachten, want het was een beetje uitgelopen en wij waren ook nog eens het laaste nest, mochten wij dan de ring in. Luna kreeg tot ons aller verbazing een oranje lintje, dit hadden we niet verwacht omdat ze natuurlijk eigenlijk iets te groot en te zwaar is voor de rasstandaard. Hiermee was ze geselecteerd voor de finale van haar klasse.

Wel kregen we als tip om de vlag aan de staart wat bij de plukken voor de finale. Nadat ik dit had gedaan leek het net of er een knik in de staart was gekomen Verward dus had een vrouw van het secretariaat, die ook trimster is, ons even geholpen om er weer een beetje mooi model in te brengen. Dat was op het nippertje want toen moesten we alweer de ring in voor de finale van onze klasse die in totaal bestond uit 55 honden. Er waren er 9 geselecteerd waar Luna er dus 1 van was *trots*.

Ik was echt zenuwachtig, ik was er totaal voor de lol heen gegaan en had niets verwacht maar nu begon het toch te kriebelen. Helaas hadden we geen prijs maar het waren allemaal erg mooie hondjes die ook netjes liepen en ringtraining hadden gehad. Luna rende steeds de andere kant op, bleef niet staan, ik hield haar staart niet omhoog en nog meer van die dingetjes Haha! Maar ik vond het super om eens mee te maken en ook heel leuk dat ze toch een lintje had gehad! De eerste 4 hadden een mooie beker gewonnen en een zak voer. En toen de keurmeesters kwamen bedanken voor het meedoen, heb ik hun ook bedankt. De vrouw die Luna al eerder had gekeurd zei "She's a nice little bitch."

We hebben dus een superleuke dag gehad en we zijn erg trots op ons meisje!!

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 21:16

Jawel, met gladlederen chaps en jodphurs mag je officieel starten Knipoog. Hmm, ik kijk morgen wel ff, hoop dat het warm word aangezien me jasje niet echt mooi valt.

Ga zo bijlezen, eerst voetbal kijken en het tuig in het vet doen Haha!.

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 21:26

ess succes morgen. enne morgen moeten jullie het 9 dagen zonder mij stellen, gaat wel lukken denk ik he?
desperado is niet naar z'n logeeradres, hij wilde absoluut niet de trailer in. nouja dan maar niet, heeft ie wel de pech dat ie de hele week op stal moet blijven. ik wil geen gedonder als ie bijv. uitbreekt als ik er niet ben. na de vakantie wat te doen dus: trailer. erin gaat ie dat heb ik hem al beloofd. sam heeft het destijds ook geleerd (op een erg harde manier maar hij doet het nog steeds goed) dus waarom dessie niet. maar goed eerst maar eens genieten van de zon

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 21:32

Ja je mag idd met gladlederen zwarte chaps starten Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 21:42

Cloris Issie drachtig? Clown

Frank Hele fijne vakantie!! Komt hij er dan helemaal niet uit als jullie op vakantie zijn?

Es Succes morgen!

En wat een K eerste helft van de wedstrijd zeg. Zelfde opstelling als bij Italie en Frankrijk, maar heb niet echt het gevoel dat ze echt als team spelen. Die Russen zijn ook nog best gevaarlijk. Ben benieuwd straks de 2e helft. Heb hier in ieder geval al aardig zitten schelden... Duivel Vork

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 22:15

cloris, hij is cool! Cool

ess, spannend joh, heel veel succes! Knipoog

frankiej, veel plezier!
wat jammer dat 'ie de trailer niet in wilde zeg...

dinkeygirl, leuk verslag!

yenneke, je mag inderdaad tegenwoordig met gladleren chaps rijden.
Ik doe het ook, bevalt super en het lijken net laarzen!

ess, zonder jasje mag alleen als de jury daar toestemming toe geeft, boven een bepaalde temp. volgens mij...

barroco, stoere foto! Haha!

karina, wat een pech allemaal!
fijn dat je nu weer een beetje aan het rijden bent!

soeske, cool zeg, opgetreden! Cool

verder teruglezen lukt even niet zonder extra schermen te openen... Clown

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 22:39

Yenneke: ja sieluggg hè, wat het arme beest allemaal door moet maken Haha!
Ik weet niet of ik vrijdag eind van de middag nog hier in de buurt ben, als het goed is ga ik weer een weekendje naar Bent Branderup kijken en dacht er over om maar vast een eindje in die richting te gaan vrijdag... het is nu wel heel ver rijden vanaf Alkmaar. Maar we houden er even contact over!

Cloris: Oh geweldig is ie, die naam ook! Dat is gewoon helemaal meteen goed! Ik hoop dat het leuk gaat klikken met Piep.

Esss: Veel succes morgen! Wel foto's maken hoe jullie er uit zien hoor!

GOALLLLLLL!! Eh... ik hou helemaal niet van voetbal, maarja het staat toch op hier op de achtergrond...

Vanmiddag heeft mijn dochter foto's gemaakt van Veludo en mij!
Ik vind 'm zo stoer, hij is al net een heus paard Haha!
Helaas kunnen jullie het geschuurde-manen-drama nu ook goed bekijken.... echt zo jammer. Ik weet dat ik eigenlijk de voorste helft er ook maar beter af kan halen, maar dat doet nog een beetje teveel zeer Huilen

Okee, commentaar mag uiteraard, maar... be gentle with us, dit is pas ongeveer de 9e keer onder het zadel, en dan tel ik echt alles mee.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 22:47

Nou, ik vind het er heel vriendelijk uitzien! Haha! Hele leuke foto's.

Pff morgen half 6 op maar aangezien ik voetbal wil kijken nog steeds niet in bed Nagelbijten / Gniffelen. Ga me nu maar is klaarmaken, nu ze nog een tijdje moeten spelen. Tuig is helemaal mooi, ben niet eens zenuwachtig!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 22:49

Karina, gave foto's!
Ziet er goed uit hoor!
Wat voor zadel heb je?

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 22:58

ben ik weer
wat baal ik als een stekker zeg.
had best goed gereden en hoorde van mensen die keken ook. word ik laatste en vriendin van mij derde. dus ik vraag aan omstanders was het terecht mijn laatste plaats en van vele mensen hoorde ik van niet.
baal superr erg nu

Zoë_Iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 23:00

Karina: ik vind het juist een fijn rustig beeld geven!

flamon: ja dat is altijd ontzettend balen Boos! ach er komt vast weer een nieuwe keer!
Werd er duidelijk waarom je laatste was? Stond dat niet op je protocol?

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 23:15

Nouvel schreef:
Karina, gave foto's!
Ziet er goed uit hoor!
Wat voor zadel heb je?

Thanks! Pling
Een Hulsebos is het, type Ultimate als ik me goed herinner. Als ik de foto's terug zie denk ik dat ik 'm misschien een beetje te ver naar voren had liggen. Het is wel een heel fijn zadel, ben er blij mee.

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 23:31

Karina schreef:
Nouvel schreef:
Karina, gave foto's!
Ziet er goed uit hoor!
Wat voor zadel heb je?

Thanks! Pling
Een Hulsebos is het, type Ultimate als ik me goed herinner. Als ik de foto's terug zie denk ik dat ik 'm misschien een beetje te ver naar voren had liggen. Het is wel een heel fijn zadel, ben er blij mee.

Die heb ik ook, hij zit zalig he Ja

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 23:39

Esmée -> Getver, wat een naar nieuws over je vader!
Hopelijk is hij toch zo verstandig om naar een arts te gaan, want als je zo'n val maakt en niet eens kan lopen dan is dat toch echt géén goed teken!
Succes met de wedstrijd morgen!!! OK dan!

Michelle -> Ja ik begrijp er zelf ook niets van, hoor....
Er lopen zoveel mensen daar in de rondte, dan kan er toch wel iemand vertellen als het niet goed gaat met een paard.
Ik zou het liever 20x horen dan helemaal niet.
Ik hoop echt zo erg dat ze ermee instemd en dat Grytsje bij mij mag komen staan, wat zal ze daarvan opknappen!
Ze MOET gewoon bij mij komen!!!
Jullie gaan echt hard vooruit zeg!
Elke week lees ik wel weer iets over dat jullie een stap vooruit zijn gegaan. Toppie!

Sanne -> Om eerlijk te zijn heeft de boerin totaal geen verstand van paarden en daar ook niet genoeg interesse voor.
Ze vindt het friese ras mooi en ze vindt het leuk om haar eigen friesjes te hebben, maar ze doet er verder niets mee.
Ze herkent haar eigen paard niet eens......
Ze zegt het zelf ook dat ze er totaal niets mee heeft en ze is er niet gelukkig mee.
Misschien erg banketstaaf om te zeggen, want ze heeft verders een goed hart en het is een lieve vrouw, maar al zou er een paard voor haar neus dood neervallen dan zou ze reageren met; Wat doet dat rare knol nou?
Met Cipke gaat het best goed.
Hij heeft nog 1 plekje in zijn nek waar nog wat viezigheid uitkomt, en het plekje op zijn sprong is nog een beetje open, maar verder ziet hij er goed uit en is hij een echt hengstveulentje met zijn streken. Haha!

Karina -> Het heeft je niet echt meegezeten de laatste tijd, hopelijk komt er nu een heeeeeeele lange periode aan waarin het je goed gaat!
Ik vind het er op zich netjes uitzien voor nog maar zo kort onder het zadel, maar het lijkt net alsof je te ver achterin je zadel zit, of ben ik nu gek?

Esther& Yenneke -> zie reactie bij Sanne. Vork

Jasmijn -> Hahaha! Die Dizo!
Helaas heeft het maar weinig geholpen......

Cloris -> Hahaha! Elvis lijkt wel drachtig! Haha!
Wat een stoertje!

Malin -> Nee helaas nog geen nieuws........
Klinkt als een leuk dagje met de honden!

Rintske had vanavond weer een kroel/knuffelbui.
HEERLIJK VIND IK DAT!!!
Kan ik zo van genieten! Haha! Ja

Ik was water aan het bijvullen in het weiland en ze vindt dat karretje met die emmers erop maar niks.
Die zijn heul eng!
Dan loopt ze te snuiven en te snorken, lijkt wel een olifant! Haha!
Als het karretje stil staat durft ze er uiteindelijk wel naartoe te gaan, maar zodra er een geluidje vanaf komt of ze denkt maar dat het beweegt dan is ze weg.
Nouja, zal ze ook aan moeten wennen, of ze drinkt maar uit de sloot.....
Doet ze toch niet want dat vindt ze vies, haha!

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 00:11

Karina, super fotos!!!!

Enne Elvis is niet drachtig, gewoon Barok Cool

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 00:36

Es: succes morgen! Ennuh....vergeet geen camera mee te nemen Haha!
Cloris: Hij is stoerrrrrrr Cool
Karina: mooi hoor! maar dat wist je al Knipoog
Frank: Fijne vakantie,geniet er lekker van! En je hebt een leuk "trailer laden projectje" als je weer thuis komt Haha!

Vandaag voor het eerst een stukje buiten gereden met Moreno! Ik vond het zo stoer van mezelf Cool

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en voordat ik naar buiten ging,even binnen:

Afbeelding

Afbeelding

Knappe vent hè? Lovers

Ik zie dat mijn handen,maar vooral ook mijn benen een eigen leven leiden Clown
Ik heb echt zo'n stoelzithouding,heb nog net geen kop koffie in mn hand...Tsja,dat krijg je als de haflinger een bospony is die zit als een fauteuil Knipoog
Ik heb wel weer even een aantal lessen nodig,maar misschien is een dressuurzadel ook wel wat....
even over denken Knipoog

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 05:59

@ Fanny: Dat is balen zeg!

Ik weet een paar mensen die foto's maken dus dat komt wel goed, en mijn moeder maakt een filmpje.

Wat ben ik moe! Pas om 1 uur in slaap kunnen vallen.

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 08:13

ess: Je stond nu toch op een hele rustige manege?? Of meisjes van de oude manege die willen rijden?
Zadelvormig dekje is toegestaan volgens mij, zolang het maar wit is! Niet te zenuwachtig zijn! Alles komt goed en wijst zichzelf wel uit! Succes

jasmijn: Dizo zn stoere ouftit heeft niet geholpen! Maar hij ziet dr wel leuk uit!
Sjaakie is gelukkig al oranje Knipoog

Cloris: Wat een grappig ding!!! Die buik!

Karina: Mooie foto's! Lekker ontspannen

Malin: Ookal heb je geen prijs, klinkt toch als een hele leuke dag!

frank: Fijne vakantie!

fanny: Balen!! Blijft helaas een jurysport, wat andere ook vinden

Saida: Elke keer met rijden gaan we iets vooruit, op die inzinking na dan Knipoog

joyce: Stoer hoor! Die eerste stoere stappas van hem, ken het helemaal...

Volgens mij mag je wel met leren zwarte chaps starten, iig met springen zie je het redelijk vaak...

Weer zelf opgestapt en weer er niet vandoor gegaan!!!! En we reden al iets rechter dan vorige keer!!! Vandaag misschien weer wat foto's!
Vanmiddag ga ik nog met een vriendin naar Breda Hippque Lachen

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 09:27

morgen meiden! ik ben er weg van nu.
nog ff gauw een hoop mooie foto's mogen aanschouwen.
idd yenneke blijft ie binnen. daarom wilde ik m ook wegbrengen maarja dan niet he. na de vakantie gaan we eraan beginnen.
pffff wat is het vandaag benauwd zeg. nou de groeten allemaal!

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 09:56

Cloris: Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! Hij is stoer Vork
Ik ben benieuwd wat Piropo van het vindt.

Malin: Gefeliciteerd! Dat heeft je hondje toch netjes gedaan, volgende keer wordt ze vast kampioen Knipoog

Frank: Fijne vakantie!!

Esmee: Succes vandaag!

Karina: Dat ziet er al netjes uit, hij loopt al lekker ontspannen,
alleen wel jammer van zijn manen inderdaad Ach gut

Saida: Ik vind het fijn om te lezen dat het zo goed gaat met Cipke!
En ik begin er steeds minder van te begrijpen dat jij Grytsje niet gewoon mocht kopen Verward
Haha, Rintske is een kieskeurig dametje Tong uitsteken
Weet je al meer over Grytsje?

Borderjay: Het ziet er leuk uit jij en Moreno, maar je mag hem voor wel iets meer geven, hij loopt nu wel heel kort in zijn hals.

Vandaag moet ik weer werken, ik heb zo het idee dat mijn mannelijke collega's niet zo gezellig zullen zijn Nagelbijten / Gniffelen (ik ook niet overigens, ik ben weer een illusie armer)

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 10:13

Wat een drukte weer!!
Cloris, gave aanwinst Haha! echt super.

Voor de rest nog mooie foto's voorbij zien komen Ja