Andalusiers, PRE's -en alles ertussenin- in de schijnwerpers #2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 11:13

Wat gaan jullie weer hard!!

Leuk he, paarden en kinderen.
Dan zijn ze vaak de rust zelve :')

Ahh Rambo even een overlopend emmertje
Maar klinkt als een hoop herrie buiten ja..
dan is t even niet gek

Hier ook een ponymens Audesta. Maar ben dan ook vrij klein :+

Ahh knapp Dais! <3
Jammer dat ze niet lekker liep!

Ik ga vandaag wat spullen weghalen van mn oude stal. Moest ineens dit weekend al..
Over 2 weken mn welshje verhuizen naar de nieuwe stal.
Kijken of het wat is, dan kan Star daar ook heen in augustus ongeveer

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 15:01

Oh wauw ik had ook gedacht dat Fuego groter was dan Rambo. Goed dat je bent gestopt, vooral als er zoveel prikkels zijn. Als je eenmaal weet dat dat te veel is, is dit de beste keuze.

Het scheelt ook heel erg wat voor bouw een paard heeft. Hugo is 162 en daar pas ik met mijn lengte prima op. Toen ik hem net had was dat wel anders hoor, toen nog heel smal.

Vandaag voor het eerst geoefend met het zadel, alsof het gewoon de normaalste zaak van de wereld was.
Afbeelding

Flubberboot, staat keurig hoor! Ook omdat jij zelf wat slanker bent. Mooie combo!

_Tarzan

Re: Andalusiers, PRE's -en alles ertussenin- in de schijnwerpers #2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:49

Dat dacht ik al dat jullie zouden denken dat Fuego groter was, maar nee, hij toonde wel gewoon een stuk groter :D

Ze is wel heel stoer en knap hungaro!
Spannend Jolmer!!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:39

Dais_ schreef:
Goede mindset Audesta! Die ga ik onthouden. Ik heb helaas de vervelende neiging om net te lang door te gaan of te veel te willen. Als het goed is, dan is het ook gewoon goed.

Tarzan, ik had ook niet gedacht dat Rambo groter was dan Fuego. Misschien ook het verschil in bouw waardoor hij groter leek?

Flubberboot; ik vind jou prachtig staan op jouw paard!

Pastis, gave hengst! Staat hij in portugal? Insemineer je met diepvries sperma?

Ik durf, zeker met Dulce, wel naar lusitano's te kijken. Zeker als ik er toch geen vol papier bij kan krijgen dan maak ik graag een uitstapje naar de lusitano :j al is er weinig aanbod qua hengsten 'in de buurt' en die niet schimmel zijn :=

Gisteren had ik een trainings ochtend met WE hindernissen, maar ze liep niet goed dus we waren snel weer klaar.
Gisteravond aan de longe zag ik echter niks, dus vandaag zijn we naar het strandje gewandeld. Bewegen is wel goed voor haar want ze is veel te dik. Wellicht dat het zadel niet goed lag..? Heel de achterhand leek ze niet lekker te kunnen bewegen. Ze was wel heel knap <3

Gisteren:
[ Afbeelding ]

Vanochtend aan het strandje;

[ Afbeelding ]

Valt toch wel mee? Zou eens kijken naar Mestre do Penedo dan..fantastische hengst. Ik zie in ieder geval op de jaarlijkse keuring ook veel ander kleurige hengsten dan alleen schimmels. :)
Mooie dame hoor, ze is inderdaad wel wat aan de zware kant..hopelijk loopt ze snel weer goed.

Zo probeer ik het inmiddels ook op te lossen Audesta, en als het niet lukt..ja..jammer dan. Morgen is er weer een dag. Het scheelt wel dat er verder geen prestatiedruk oid achter zit.

Spannend Jolmer!

Mooi dier PreHungaro, zo fijn dat ze met dat soort dingen vaak zo makkelijk zijn he?

Volgens mij zijn de Iberische paarden ook laatbloeiers en duurt het even voordat ze helemaal uitgegroeid en uitgezwaard zijn. Ik kwam tien jaar geleden weleens op een stal waar veel jonkies stonden, maar ik verbaasde me er altijd over dat ze tot een jaar of 3 altijd best eh..lelijk waren en daarna vaak uitgroeiden tot prachtige zwanen.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:50

Jeetje wat gaan jullie hard!

Ik heb ook altijd begrepen dat het laatbloeiers zijn. Mijn paard is zelfs tussen haar 6e en 7e levensjaar nog 1 cm gegroeid 8-)

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:33

Wat gaat dit topic hard! :))
Ruim een week geleden schreef ik dat ik uitgebreider zou reageren… Shame on me :o

Ik lees eigenlijk allemaal leuke en interessante dingen. O.a. over ponymeisjes, (dreigend) overlopende emmertjes, mindsets en fokplannen. Denk dat iedereen goed bezig is, ook degenen waar het af en toe niet vanzelf gaat.

De laatste paar weken heb ik wat rustiger aan gedaan met Taruga. Ze heeft zoveel voor haar kiezen gehad. Maar het gaat nog steeds hartstikke goed met haar.
Afbeelding

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:01

<3

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:59

Wat een lieve foto Dorien <3

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:09

Iemand hier een idee waar je mooie leren barokke halsters kan vinden? Ik zoek een mooie voor shoots maar kan hèt halster net niet vinden. Vind die van Edix suuuper mooi alleen dat clipje op de atlas vind ik minder. En dan voor dat geld iets kopen wat niet 100% is wat ik zoek.