[FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kever

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 11:11

Heerlijk Utopia, duidelijk aan het genieten <3

Imke95 Ik vond de Recuptex voor Anouk echt te warm worden, die werd gewoon heet op d'r rug. Kan ook nooit goed zijn voor de spieren als het te warm wordt.

De mijne heeft inderdaad ook zeker geen grotere voeten dan menig KWPN'er hier op stal. Ze is 163 cm. Ik was eigenlijk op zoek naar minimaal 165, en eigenlijk ook een ruin. Maar goed, niet gelukt haha.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 21:19

AnneJ1995 schreef:

Imke95 Ik vond de Recuptex voor Anouk echt te warm worden, die werd gewoon heet op d'r rug. Kan ook nooit goed zijn voor de spieren als het te warm wordt.

De mijne heeft inderdaad ook zeker geen grotere voeten dan menig KWPN'er hier op stal. Ze is 163 cm. Ik was eigenlijk op zoek naar minimaal 165, en eigenlijk ook een ruin. Maar goed, niet gelukt haha.

Is de deken niet gewoon te dik? Het is nog niet erg koud.

Zelf ben ik erg fan van de dekjes van Back on Track. Werkt volgens mij op dezelfde manier. Pasvorm is ook top.

Ik was ook op zoek naar een groter paard.
En uiteindelijk heel blij met een "kleintje". Scheelt wel dat ze redelijk rondgeribt is. Mijn benen hangen er niet onder zeg maar.

Mijn grootste merrie was altijd heel smal, dus die voelde veel kleiner.

Inmiddels is ze door het stilstaan vanwege haar blessure een behoorlijke buffel geworden. :o

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 21:35

boemel schreef:
AnneJ1995 schreef:

Zelf ben ik erg fan van de dekjes van Back on Track. Werkt volgens mij op dezelfde manier. Pasvorm is ook top.

En uiteindelijk heel blij met een "kleintje". Scheelt wel dat ze redelijk rondgeribt is. Mijn benen hangen er niet onder zeg maar.

Inmiddels is ze door het stilstaan vanwege haar blessure een behoorlijke buffel geworden. :o

[ [url=m/6nQF3M.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik zag de foto op Facebook voorbij komen, super leuk! Knap paard!

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 21:45

Dankjewel, ik moet nog wel een beetje aan haar nieuwe ruige uiterlijk wennen, maar ze is in ieder geval erg lief en grappig. :D

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 21:50

Mijn nieuwe Fries is echt een kindervriendin. Zo voorzichtig en zacht, mooi om te zien.

Hier 2e keer bitloos met een 8 jarige op haar rug.

Afbeelding

Kever

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 23:36

boemel schreef:
AnneJ1995 schreef:

[ [url=m/6nQF3M.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nee het uitproberen was afgelopen winter, juist omdat ik het gevoel had dat ze misschien wat stijf kon zijn door kou.

Wat een leuke foto’s zo met de kindjes! Brave paarden <3

Schadows17

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 14:53

Ik doe tot nu toe alleen wat dressuur oefenen aan de hand met een leadrope en kaptoom. Ga binnenkort beginnen met lessen lange teugelen. Iemand ervaring mee hoe lang de teugels moeten zijn? Ik kreeg deze teugel geadviseerd maar vraag me af of 5.5m lang genoeg gaat zijn? Ik heb ook een dubbele longe, maar dat gaat teveel lijnen in de hand zijn denk ik zo.

https://www.dnshop.nl/home/Lange-teugel ... t6W6eWYV80

Als ik zo zelf verder zoek kom ik deze site tegen voor teugels:

https://www.lovelance.nl/langeteugel en daar staat dan weer duidelijk dat ik zeker 6m zou nodig hebben bij een stokmaat van ongeveer 165cm.....en dan al die verschillende haakjes hahah teveel keus.

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 16:03

Schadows17 schreef:
Ik doe tot nu toe alleen wat dressuur oefenen aan de hand met een leadrope en kaptoom. Ga binnenkort beginnen met lessen lange teugelen. Iemand ervaring mee hoe lang de teugels moeten zijn? Ik kreeg deze teugel geadviseerd maar vraag me af of 5.5m lang genoeg gaat zijn? Ik heb ook een dubbele longe, maar dat gaat teveel lijnen in de hand zijn denk ik zo.

https://www.dnshop.nl/home/Lange-teugel ... t6W6eWYV80

Als ik zo zelf verder zoek kom ik deze site tegen voor teugels:

https://www.lovelance.nl/langeteugel en daar staat dan weer duidelijk dat ik zeker 6m zou nodig hebben bij een stokmaat van ongeveer 165cm.....en dan al die verschillende haakjes hahah teveel keus.

Ik gebruik gewoon menleidsels. Werkt prima.

Schadows17

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 07:49

Oke en hoe lang zijn jou menteugels ongeveer?

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 14:46

Oehh, 5 meter lijkt me erg kort. Ik doe ook wel dubbele longe/lange lijnen met Floris.. heb dan zeker een lijn van 20 meter, totaal.. heb dan nog een stukje dubbel in me handen liggen, dat vind ik wel fijn werken. We hebben ook een redelijk grote longe bak. Dus dat werk wel prettig. Anders sta je er zo dicht op.

Vanochtend Floris naar de training stal gebracht voor het zadel mak maken. Hij keek zijn ogen uit daar, van alles te zien natuurlijk! Op stal direct heel braaf! Lekker eten en stond zelfs op rust. Dat gaf me wel een fijn gevoel toen ik weg ging!
Afbeelding

Afbeelding

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 14:49

Gisteren voor het eerst met Tjitske geoefend.. ik vond het moeilijk en zij ook haha
Afbeelding

Afbeelding

En onze kleine Jelske heeft een buik wond, gelukkig niet groot maar wel naar. Baal er flink van gelukkig is ze super braaf en laat ze het spoelen netjes toe.

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 14:55

kusvoorjou schreef:
Oehh, 5 meter lijkt me erg kort. Ik doe ook wel dubbele longe/lange lijnen met Floris.. heb dan zeker een lijn van 20 meter, totaal.. heb dan nog een stukje dubbel in me handen liggen, dat vind ik wel fijn werken. We hebben ook een redelijk grote longe bak. Dus dat werk wel prettig. Anders sta je er zo dicht op.

Vanochtend Floris naar de training stal gebracht voor het zadel mak maken. Hij keek zijn ogen uit daar, van alles te zien natuurlijk! Op stal direct heel braaf! Lekker eten en stond zelfs op rust. Dat gaf me wel een fijn gevoel toen ik weg ging!
[ [url=m/IJduCo.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/3ePrn0.jpg]Afbeelding[/url] ]

Longeren met de dubbele longe is wat anders dan lange lijnen. Met lange lijnen wil je echt geen twintig meter in je handen hebben hoor dan kun je je men zweep niet meer kwijt.
Ik gebruik het ter voorbereiding voor het voor de wagen zetten.
Afbeelding
Afbeelding

Dit zijn nog oude foto's van titus hoor. Dit is niet jelske

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 16:24

Aaah zo! Sorry verkeerd gelezen dan! Succes :D

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 19:44

Spannend kusvoorjou, met Floris! Ben benieuwd hoe hij het doet :D :+:

Mooie foto's van Titus <3
Ik gebruik de termen: dubbele longe en lange lijnen ook door elkaar :') Geen idee wat ik precies doe _O-

Netjes Janine!! Maar wat rot van de wond... beterschap.. :(:)

ThornForest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 19:57

Ik longeer ook met mijn lange lijnen én ik doe lange lijnen ermee. :') zal ze binnenkort wel even opmeten. Die van mij zijn ook niet zo heel lang, des te minder in de handen des te beter.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 21:08

Utopia, bedankt! Ik maak me zorgen om haar gezondheid niet alleen om haar wond. Morgen komt de dierenarts maar ze lijkt wel sip ondanks dat ze goed blijf eten en vaak de emmer probeert te vermoorden wanneer de brokjes op zijn.

Ze doet me erg denken aan onze eerste Jelske die is overleden. Voelt wel pijnlijk dan ofzo :(

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 21:48

Ahh wat extra rot dan Janine... misschien toch gewoon een ziek gevoel.. hoop dat de DA kan helpen :(:)

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 22:06

Ik hoop het ook, ik vermoed dat we ook gelijk weer opnieuw moeten ontwormen.

Foto van vandaag.
Beetje trots want ze begint het te snappen :)
Afbeelding

Schadows17

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 08:19

ThornForest schreef:
Ik longeer ook met mijn lange lijnen én ik doe lange lijnen ermee. :') zal ze binnenkort wel even opmeten. Die van mij zijn ook niet zo heel lang, des te minder in de handen des te beter.

Oke ben benieuwd hoe lang die zijn :)!

Maar jullie hebben dan niet het gevoel dat je teveel in je handen hebt als je aan de lange lijnen werkt tov longeren met dezelfde lijnen?

Hopelijk knapt je paardje snel op Janine, beterschap!

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 08:31

Ik zou ook graag eens willen werken met lange lijnen en dubbele lijnen longeren.. Toevallig afgelopen week een les dubbele lange lijnen longeren gewonnen op Facebook. Ben erg benieuwd :)

Om meteen de link tussen lange lijnen en mennen te leggen, deze staat ook nog hoog op het lijstje. Picasso is beleerd voor de kar, dus zou dat graag eens oppakken (met iemand die er verstand van heeft). Maar iets met tijd en teveel dingen willen.... :')

Janinevv, hopelijk meer verduidelijking vandaag dan... Y;(

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 10:11

Waarschijnlijk terug val van het spenen dus mogen haar brok gaan opvoeren naar meer. Daarnaast is de wond waarschijnlijk ontstaan van onze leuke Shetlander die bij haar staat ;(

Maar niemand anders vind haar leuk maar Sientje tolereert het meest van haar. Misschien kan ik haar moeder erbij zetten zodat ze niet alle zorg alleen heeft.

Over twee weken weer ontwormen en goed de wond schoon houden met betadine spray en heb nog zink spray gekregen.

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 10:42

Janinevv schreef:
Waarschijnlijk terug val van het spenen dus mogen haar brok gaan opvoeren naar meer. Daarnaast is de wond waarschijnlijk ontstaan van onze leuke Shetlander die bij haar staat ;(

Maar niemand anders vind haar leuk maar Sientje tolereert het meest van haar. Misschien kan ik haar moeder erbij zetten zodat ze niet alle zorg alleen heeft.

Over twee weken weer ontwormen en goed de wond schoon houden met betadine spray en heb nog zink spray gekregen.

De moeder van die shet of de moeder van je veulen? Ik zou de moeder van het veulen voor iig een half jaar niet terug er bij scharen als je haar net afgespeend hebt.

Dan kan je weer opnieuw beginnen.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 10:50

Nee de moeder van veulen is niet hier..

Moeder van de shet bedoelde ik. Beetje onduidelijk. Maar ik denk dat de Shetlander teveel moeder rol speelt omdat de Fries heel erg aan haar optrekt ..

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 11:24

Janinevv schreef:
Nee de moeder van veulen is niet hier..

Moeder van de shet bedoelde ik. Beetje onduidelijk. Maar ik denk dat de Shetlander teveel moeder rol speelt omdat de Fries heel erg aan haar optrekt ..

Oh zo. Ja kan hoor. De mijne heeft met drie bonus mama's gestaan tot hij tien maanden werd(toen probeerde hij de derde pony te dekken) . Maar de kleine hackney die we inmiddels verkocht hebben. Die heeft hem het meest opgevoed.Die beschermde hem ook voor de grote maat Hackney. Maar ze was wel gruwelijk fel. Als hij dramde kreeg die gelijk een fixe correctie in het begin. Iets later was oren in de nek voldoende.

Dus daar trok hij ook het meeste mee op. Naar mensen is hij best een beetje lomp nog. Maar naar andere paarden is hij ontzettend beleefd voor een hengst.

Niet lang geleden een friese merrie opgevangen bij het hek in het wekeromse zand die was los gebroken bij een foto shoot. Hij bleef staan en hinnikte een beetje met z'n hals er op. Maar hij liet zich verder hartstikke prima handelen. Geen maaiende voorbenen niks. Kon hem ook zo meenemen zonder dat hij zich los probeerde te trekken.

Dus het komt wel goed hoor.

Ik heb ook een blij ei nu. En hij heeft echt wel de nodige tikken gehad ~~}>

Afbeelding

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 11:39

Het is wel een merrie veulen maar heel rustig. Als ze in de groep komt jaagt iedereen op haar. Daarom staat ze nu weer apart met de Shetlander. Ik zie geen kwaad in het veulen alleen heel onbenullig ...

Ik vroeg me af kan een kudde een slecht veulen af stoten ??

Of is het omdat ze nog jong is dat het gewoon rang zoeken is ?

Ziet er zo heftig uit met zo’n uk...