Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Arthis

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 08:33

Meer foto's ga ik vanmiddag maken heb er niet meer

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 08:53

Gefeliciteerd Arthis.
Zelf zou ik gewoon wat toepasselijke namen door google translate gooien en kijken wat er uit komt.
Of check de stamboom op namen en kijk of je daar iets mee kunt maken/verzinnen. Succes :)

nobje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 10:12

Arthis schreef:
Ik plaats niet vaak wat maar wou dit ff plaatsen. Gister avond rond 22u. Is onze merrie bevallen van een valk kleurig hengstje ( lijkt er niet op dat het een schimmpie word maar wie weet) . Is nog wel beetje de vraag of we hem houden kan. Dat het een hengst is. Papa is de knappe doblon tr. Op de foto is de kleine net geboren ga vandaag als het lukt even betere foto's maken. Als iemand nog suggesties heeft voor een naam hoor ik het graag. Hij is nog ff naamloos

[ [url=m/9zh6vS.jpg]Afbeelding[/url] ]

O wat een prachtig veulen kind <3
Van harte gefeliciteerd...
en vind je het ook zo moeilijk om een naam te vinden ?
met grote bewondering lees ik vaak dat de veulentjes meteen al een naam hebben.
Die van ons is ook nog steeds naamloos.... :P
Behalve de knuffel naam "kleine man" *D
Spam je nog wat foto's van hem en zijn mamma <3

Arthis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 11:44

Afbeelding

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 11:52

Wat een leukerdje, en heerlijk al gelijk naar buiten!

Nobje, hoeveel paarden heb jij nu? heb je een veulen van die prachtige schimmelmerrie?

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 12:16

Wat een prachtig mooie veulens zeg! <3

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 12:57

Elisa2 schreef:
Leuk om te zien Nissima, het ziet er inderdaad droog uit..branden die paarden niet weg in de paddocks? rijfilmpje ziet er braaf uit, leuk paardje. Goed over de rug gaan trainen, dan komt dat wel weer wat omhoog.

Dank je! De schuilstallen in de paddocks staan zo dat ze wat ochtendzon hebben en daarna altijd schaduw hebben. :)

Arthis, gefeliciteerd! Wat een knapperd! Mijn vriend (Spanjaard) riep Cortado als naam, zoals de koffie :)) Ik dacht aan Leche Dulce (zoete melk, is ook iets bruinig). Heeft ook een leuke dubbele betekenis, als iets 'la leche' is, dan houdt dat in dat het supergoed is. En dulce is natuurlijk zoet. Misschien vind je het wel helemaal niks hoor :))

Dais_ ik zou wel voorzichtig zijn met Google Translate, want er komen soms hele gekke dingen uit :)) Zo las ik laatst een berichtje van iemand die 'Separado' opnoemde want dat zou 'apart' betekenen. Dat komt inderdaad zo uit google translate maar het betekent 'gescheiden', na een huwelijk, dus. :=

nobje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 17:09

Elisa2 schreef:

Nobje, hoeveel paarden heb jij nu? heb je een veulen van die prachtige schimmelmerrie?

Ik durf het bijna niet te schrijven... maar ik heb 2 P.R.E merries, waar ik onwijs blij mee ben..
En ze kregen allebei een veulentje.
Dus Carmen (Amanda Aurelia) is inderdaad zoals je dacht van de schimmelmerrie.
En het veulen van dit jaar, het henstje is van de donkere koffie vos merrie. En ik denk dat het veulen ook een koffie vosje word als ik zo moet gokken.

Verder vind ik het heerlijk om te mennen, en dat doe ik met kleine poownys.
En dat is natuurlijk ook helemaal leuk {:}
Maar na de komst van de eerste merrie ben ik helemaal overstag gegaan... en wilde ik graag nog zo een super coole en niet al te grote merrie erbij. En ik had eigenlijk nog nooit echt kennis gemaakt met het karakter van deze paarden... maar heer ... wat zijn ze leuk ! <3 <3

Hoeveel paardjes heb jij lopen ?
Ik heb het ergens gelezen maar ik weet het niet meer... :o

Zoals je ziet groeit ze flink... nu net een jaar geworden.
En ze is al zooooo leukkk (mijn vriendin houd een groei foto lijstje bij, echt zo top ! hi hi hi)
Afbeelding

En hieronder nog 2 linkjes ... allebei 2 topics die bij de merries horen <3
In het ene topic staan ook foto's die ik van de vorige eigenaar heb gehad van de bruine merrie. Wel gaaf.. dat had ik ook wel leuk gevonden om van de schimmel merrie te hebben. Daar heb ik nog niks van weten te achterhalen.

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 18:49

Gaaf Nobje! Houd je alles aan?

Arthis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 19:44

@ nobje: We hadden een lijstje gemaakt met namen. Maar we moeten met 3 man beslissen... merrie naam waren we uit maar voor de hengst niet. We kunnen het niet hellemaal eens worden.

@Nissima : Ik leg de namen ook voor. Hopelijk heeft hij snel een naam.

Heb vandaag ook nog ff wat duidelijkere foto's gemaakt van de kleine spuit. Het is wel een dwars ding.. nu al hoop dat dat een beetje bijtrekt.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

nobje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 07:45

_Zsazsa_ schreef:
Gaaf Nobje! Houd je alles aan?

Dat weet ik eigenlijk niet... liefst wel. Maar van de koffiebruine merrie hoop ik dat het zal lukken om dat ik toch wel begin te vermoeden dat ze een lichte vorm van zomer exceem heeft. Dus als ik dat in goede banen kan leiden wil ik haar erg graag houden. Behalve lief vind ik het ook een erg mooi sprekend maar met haar vierkante maar toch elegante bouw en uitstraling. Met een paar goede gangen in haar lijf. Ik denk dat ze een fantastisch rijpaard zou zijn. Breca is wel echt mijn favoriet.. en van de kleintjes ga ik het even afwachten hoe ze uitgroeien. Ik hoop dat ze niet te groot worden, maar ze zijn nu beide al flink aan de maat. Maar ik zou een slechte fokker zijn hi hi hi... ik wil ze allemaal houden <3 <3

Arthis schreef:
@ nobje: We hadden een lijstje gemaakt met namen. Maar we moeten met 3 man beslissen... merrie naam waren we uit maar voor de hengst niet. We kunnen het niet hellemaal eens worden.

Heb vandaag ook nog ff wat duidelijkere foto's gemaakt van de kleine spuit. Het is wel een dwars ding.. nu al hoop dat dat een beetje bijtrekt.

Ha ha ha... dat probleem hebben we hier ook.. iemand roept iets... en iemand anders roept NNNEEEEEEEE maar komt dan niet met een alternatief hi hi hi hi

En wat een ontzettend leuke foto's... foto nr. 3 met dat oortje.... <3

@Nissima schreef:
@Nissima : Ik leg de namen ook voor. Hopelijk heeft hij snel een naam.

Ik ben super benieuwd naar de namen van jullie veulens...

Ik heb inmiddels wel een back up naam bedacht voor als het wachten niet meer langer kan hi hi hi
Maar ik hoop toch op wat originelers...
Maar verder dan kleine man of klein mannetje.... wat zijn knuffel naam voor nu is komen we niet...
voor Carmen hadden we zo een naam.... dus waarom het voor ons kleine mannetje zo moeilijk is... :P

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 10:45

Leuk Nobje! Als Cuba een hengst was geweest had ik haar graag gehouden maar helaas. ik ben toch echt meer een hengsten persoon haha

Ik had trouwens de 13 jarige merrie terug wegens problemen van de vorige eigenaresse.
Dus mochten jullie iemand weten. Dit is de merrie met lichte zomer eczeem. Gelukkig is het echt meteen klaar als je de deken oplaat.
Afbeelding

Cuba Libre groeit als Kool, best een apart bewegend veulen.
Was er gisteren iemand in Lunteren bij de Pre dag? Was erg leuk en heb mooie paarden gezien!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 15:21

nobje schreef:
Elisa2 schreef:

Ik durf het bijna niet te schrijven... maar ik heb 2 P.R.E merries, waar ik onwijs blij mee ben..
En ze kregen allebei een veulentje.
Dus Carmen (Amanda Aurelia) is inderdaad zoals je dacht van de schimmelmerrie.
En het veulen van dit jaar, het henstje is van de donkere koffie vos merrie. En ik denk dat het veulen ook een koffie vosje word als ik zo moet gokken.

Verder vind ik het heerlijk om te mennen, en dat doe ik met kleine poownys.
En dat is natuurlijk ook helemaal leuk {:}
Maar na de komst van de eerste merrie ben ik helemaal overstag gegaan... en wilde ik graag nog zo een super coole en niet al te grote merrie erbij. En ik had eigenlijk nog nooit echt kennis gemaakt met het karakter van deze paarden... maar heer ... wat zijn ze leuk ! <3 <3

Hoeveel paardjes heb jij lopen ?
Ik heb het ergens gelezen maar ik weet het niet meer... :o

Zoals je ziet groeit ze flink... nu net een jaar geworden.
En ze is al zooooo leukkk (mijn vriendin houd een groei foto lijstje bij, echt zo top ! hi hi hi)
[ [url=m/HgK55U.jpg]Afbeelding[/url] ]

En hieronder nog 2 linkjes ... allebei 2 topics die bij de merries horen <3
In het ene topic staan ook foto's die ik van de vorige eigenaar heb gehad van de bruine merrie. Wel gaaf.. dat had ik ook wel leuk gevonden om van de schimmel merrie te hebben. Daar heb ik nog niks van weten te achterhalen.

Wat een knap dier al! ik ben echt weg van jouw schimmelmerrie..wat een beauty. Ja als je eenmaal spaanse paarden hebt..wil je nooit meer anders haha.
En mennen met de kleintjes lijkt me ook erg leuk..behoorlijke beestenboel bij jullie dus :)

Ik heb alleen nog maar mijn "oude" kwpn'r, de spanjaarden zijn helaas verkocht. En mijn ouders hebben nog een fries en tinker.

Jammer Zsazsa dat de merrie terug is, maar wel fijn om te weten dat de ZE erg licht is. Ik ben niet in Lunteren geweest, hoewel het hier om de hoek is. Maar moest even bijkomen van de ballonvaart die ik zaterdagavond heb gemaakt. {doodeng!}

pringle11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 13:37

Hallo allemaal!
Ik rijd geen Andalusiër maar ik heb wel een vraagje. Ik rijd nu namelijk een Connemara hengst, ik zet er wel een foto bij, en dat is echt een schatje. Als ik over ga naar de paarden (Dat duurt nog wel even dus ik heb geen haast) wil ik eigenlijk een soort van grote versie van mijn pony als dat mogelijk is natuurlijk :D. En ik dacht dan lijkt een Andalusiër of PRE het meest op mijn pony. Het is trouwens echt niet zo dat ik dat perse wil, als er een ander leuk paard op mijn pad komt dan kies ik daar waarschijnlijk wel voor.
Ik ben nu 14 jaar en ik rijd met mijn pony Z1 dressuur. Ik wil daarom ook het liefst een paard dat al wat hoger is opgeleid in de dressuur zodat de overgang van pony naar paard niet te groot is. Ook is het wel belangrijk voor mij dat het paard een beetje braaf is omdat ik niet heel veel vertrouwen heb.

Dus ik weet niet of het een rare vraag is maar weten jullie misschien leuke PRE's of Andalusiërs voor mij? :o

Dit is mijn Connemara hengst:

Afbeelding

Afbeelding

Ik doe er straks ook nog wel een dressuur foto bij maar ik zit nu op mijn laptop en die moet ik van mijn mobiel halen.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 18:28

De moeder van mij ruin staat te koop. Zwarte merrie 10 jaar oud de 160 eerlijk nuchter paard ohz nog vrij groen, word nu heel afwisselend rustig getraind Ze is Apta-gekeurd en heeft 1 veulen gehad. In haar bloedlijnen vinden we vrnl. YM, Escalera en Guardiola.
Ze is in orde met de stamboekpapieren en in bezit van Carta Titularidad

Zosamaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 11:03

9 juni onze trouwdag, onze knapperds ook op de foto's ♡

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 08:43

Gefeliciteerd! leuke foto's!

pringle: volgens mij vind je de meeste hoger opgeleide pre's in Spanje. Ik weet niet wat je budget is maar als je echt een goede wilt denk ik dat je beter in Spanje kunt gaan shoppen.
Alhoewel ik er hier laatst ook een paar voorbij zag komen op Marktplaats, die wat hoger afgericht waren..maar daar hing ook een behoorlijk prijskaartje aan.

LisaLounda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 22:17

Gefeliciteerd met jullie huwelijk! Echt een droom om zulke trouwfoto's te hebben!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 11:36

Wat gaaf pauline!

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 15:06

Oh man wat een paard heb ik.
Gisteren gepromoveerd tot springpaard toen hij uit stilstand over een hek van 1.20 sprong en alleen een oppervlakkig schaafje aan over hield.

Maar wat een enorme knuffel. Aandacht vind ie echt geweldig :')

Volgende week gaan we het zadel even uittesten, ben heel benieuwd hoe hij daarop gaat reageren aangezien hij een boomzadel is gewenst.

Dus ik dacht, doe eens gek en neem mn camera mee op zijn vrije dagje.
[ITP] Castañeda's voorstel rondje

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 08:19

Oeps...waarom deed hij dat? hij is leuk Kelly..heb even in je topic gereageerd.

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 09:03

Elisa2 schreef:
Oeps...waarom deed hij dat? hij is leuk Kelly..heb even in je topic gereageerd.

Het is inmiddels een maand geleden dat zijn zaakje er van af is gehaald. En hij staat alleen met een ruin.
Maar ik wil graag met hem langs de weg oefenen omdat we (Als de 6 weken om zijn) gaan verhuizen en dit gebeurt lopend. Zit immers 500 meter verderop.

Dus ik wilde zien hoe hij op merries reageerde voordat ik over de weg gesleurd zou worden. Mini shetje er bij gezet.

Ging allemaal goed, was wel heel nieuwsgierig maar piemel bleef binnen.
Op het moment dat we haar de bak weer uit willen halen (Hij stond naast de bak) rende ze richting stal samen met het ruintje.
Toen stond Casta ineens naast ons :')

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 13:46

Haha oeps!
Pluto is vorige week heerlijk gemasseerd door de masseur. Zijn rug zaten wat blokkades in en bij zijn borst. Zadel lag helaas ook niet helemaal goed dus daar moet even een oplossing voor komen. Tot die tijd een schema gekregen voor het werken aan de hand!
Afbeelding

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 16:39

Gave foto's Pauline!! Erg mooi!

Mijn vorige hengst sprong ook over de omheining heen KellyR, ook nadat hij later geruind was. En kom hij er niet over, dan maar erdoor. Vervelend trucje werd dat.

Fijn zo Claudia vdx! Ziet er ontspannen uit. Zadels blijven altijd een issue.

Ik heb besloten dit jaar 3 merries te dekken. Was er eigenlijk helemaal klaar mee na ellende van afgelopen maanden. Maar we proberen het gewoon nog een keer.
Els wordt geïnsemineerd met de vos van Cyrina, Lebrijano de Flora.
Calida met de donkerbruine Otro van de Woeste Hoeve.
En Dadi met Favorito (Moijto) van Caballos de Colores. En nu duimen dat het goed gaat allemaal. Morgen word Calida als eerste en woensdag Els als 2e geïnsemineerd.

Arthis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 19:50

Kleine Cortado 2 weken oud
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding