[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jellie

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 19:54

Zilfstar, heb je je poetshulp opgezegd of hou je die toch maar aan?
T lijkt me best makkelijk maar aan de andere kant hou ik er niet van, om
anderen in mijn huis achter te moeten laten..
Had ooit een kennisje die poetste ook en die wist alles over de mensen waar ze poetste..
die snuffelde overal in :r
Lekker zonder zadel op Jippe getuft..

Eline, laatste tijd is t hier idd stuk rustiger.
Wat sneu dat Atlas een luchtweginfectie had. Nu gelukkig weer praatjes :D
Leuke foto van Rowena. Wat balen vn dat balletje boven haar oog.

Martine, t gaat daar echt anders als hier haha.. ook halfjaarlijkse gebitcontroles voor mensen daar.
Darius een mooie wintervacht gekregen.. Hoe koud wordt het bij jullie?
Ahh lief filmpje..

Cloris Piropo ook vrij gegeven met de wind. Hadden wij ook maar gedaan haha..
HIj ging als een razende roeland door de losgooibak :))
Flan trouwens ook.. dus had die 2 toen lekker uit laten waaien.

Moppie wat naar :(:) Je zal Dyio vast missen..

Anouk leuk dat je op die stal mocht kijken.
Tzt wel een foto he van dat halster met tierelantijnen :)
Handen doen gelukkig niet echt zeer meer. Desje ook lekker fris :))

Bully ontiegelijk gaaf at je naar een cursus van Honza Blaha geweest bent!
Lijkt me super *D

Cyrina, heel veel succes!!

Tjilly, leuke foto's.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 01:13

Jellie schreef:
Zilfstar, heb je je poetshulp opgezegd of hou je die toch maar aan?
T lijkt me best makkelijk maar aan de andere kant hou ik er niet van, om
anderen in mijn huis achter te moeten laten..
Had ooit een kennisje die poetste ook en die wist alles over de mensen waar ze poetste..
die snuffelde overal in :r
Lekker zonder zadel op Jippe getuft..

Voorlopig hou ik haar aan. Het fijne is dat ik zelf thuis ben en dus niet haar alleen in mijn huis achterlaat. Want dat wil ik pertinent niet! Dus als zij de strijk doet (waar ik echt een hekel aan heb en manlief draagt altijd overhemden en dochterlief is gek op rokjes, jurkjes etc) doe ik vaak de badkamer en onze eigen slaapkamer (op zolder. Dat is prive daar wil ik haar niet hebben). Dus dan hebben we in 3 uur tijd toch heel wat gedaan.

Ik werk thuis en 1 keer per 4 weken is het superdruk en kom ik aan niks toe van huishouden. Dus dan is wel fijn dat zij beneden alles schoonmaakt. Ook al doet ze er langer over dan ikzelf. Dus voorlopig doe ik het er nog mee en kijk wel of ik het voorzichtig ter sprake kan brengen.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 11:58

idefix4 schreef:
Branka: Tja, ik weet niet of je de vorige eigenaar wel eens spreekt? Het kan ook zijn dat het gewoon diep vertrouwen in jou is dat hij zo makkelijk was met scheren...

Nee, de oude eigenaar spreek ik niet meer. Na een paar maanden heeft die nog een mailtje gestuurd om te vragen hoe het ging en dat was het. Zij heeft Frío ook maar een jaartje gehad, ondertussen is hij al ruim 3 jaar van mij.
Roep zelf altijd dat dieren zich aanpassen aan hun naam, noem dus ook nooit een dier Storm want die hebben vaak een Storm-achtig karakter :+ . Blijkbaar heeft Frío een Frío-karakter :D
De stalgenoot die hem heeft geschoren heeft ruime ervaring met scheren en benaderde hem heel relaxt en vriendelijk tijdens het scheren. Ook wel als hij op andere momenten langs Frío loopt. En dan doet Frío ook niet moeilijk. Die gaat pas moeilijk doen als jij dat ook doet. Actie = reactie.

Peet: Tjsil ziet er super uit! Celine gaat lekker met hem? Hoe gaat het mennen? Moeten binnenkort maar weer eens afspreken. Even kijken of een buitenrit gaat werken met die kale kerels van ons :D

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 15:04

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 16:02

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 20:17

Er zijn er wel die voor de wagen staan :j
Bij ons vroeg iemand t van de week ook, dus ik dacht dat ze Pablo bedoelde maar diegene doelde op Flan haha.. omdat die zo lief was.. helaas heb ik geen vrije uren meer anders had ik t wel gedaan.

Vandaag heerlijk gelest met onze spaanse makker :)
Jan heeft lekker buitenritje met Flan gemaakt dus de paarden zijn lekker aan t werk geweest.

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 21:31

Ik zei niet dat er geen anda's voor een wagen staan,ik zei niet veel.... ;)

De trainer van de stoeterij waar morrie staat heeft altijd tweespan lusi's voor de wagen gehad en daar marathon op hoog niveau mee gereden 8-)

tsjilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 21:31

he branka

ja een ritje moet er wel een keer inzitten meid is al lang trg weer. gaat het goed met lieve frio en bevalt het scheer loos paardje rijden hahaha.met cél en tsjil gaat het super ze hebben leke week goed les en genieten er super van ze gaat heel erg vooruit ,en het mennen we gaan steeds een stapje vooruit dus komt wel goed
dus snel een keer bellen voor het strand ritje he

Snowy2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 16:04

Wow, ik ben gewoon de eerste vandaag. Echt vreemd. :?

Wanda: Ze is nu 1,5 jaar. Thnx, ze is nu alleen aan het puberen. Kan een mens wel eens moe van worden. ;-)
Jeetje een dubbele liesbreuk en beklemming van beide eileiders…..hoe is dat zo gekomen? Fijn dat ze goed hersteld is.
Ja, jij en Jippe zijn heel snel in goed samenwerk verband gekomen. Het is ook echt jou paard. Zo moet het gewoon zijn. ;-)

Shanna: Onwijs spannend. Ben benieuwd hoe je het vind. Ik ga aan je denken…….. Ik zit dan zelf op een bruiloft, maar toch…… ;-)

Martine: Ze kunnen niets zeggen wat het is boven Rowena d’r oog. Er werd wel gesproken over een tumoortje, maar dat zegt ook niets. We moeten het alemaal maar over ons heen laten komen en er het beste van hopen. Ik probeer er ook zo min mogelijk aan te denken. Maar bij die foto zie je hem zo goed zitten. Vandaar.

Angela: Sterkte joh, het zit je niet echt mee.

Jell: Arme Jan. Helemaal weer goed gekomen. ;-)

Branka: Zie je wel….. ik zei altijd dat Atlas het leed van de wereld met zich mee draagt. Elk virusje op stal neemt hij over. Wat een sterke vent!!

Snowy2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 16:13

Gisterenochtend ging ik met iemand van stal een strandrit maken. Het was echt super weer en wij en de paarden hadden er enorme zin in. Komen we op het strand, wat denk je?!
Is er een fietsrace op het strand, die werd begeleid door auto's, crossmotors en hardlopers.
Probleem, probleem. Alles wat niet op het strand hoort dat is eng, dus fietsers, motors en auto's horen daar niet. Alles wat hard gaat doen we een wedstrijdje mee. Nou, zo'n duizend fietsers.... pffffffff.
Ik wilde eigenlijk al van het strand af gaan toen de andere ruiter het toch wel wilde proberen, want die had zich er erg op verheugt. Wij eerst tegen de stoet in, dat ging op het laatst wel, toen bedacht ik me ineens dat als we doorrijden en om moeten draaien en als het mis gaat nergens het strand af konden. Dus zijn we heen en weer gaan rijden. Haha.
Het was op zich een heerlijk breed strand en dus ruimte zat. Op het laatst intereseerde Atlas zich er helemaal niets meer voor en ging zelfs heel makkelijk langs een tractor, die ook op het strand reed. Daarna nog even naast de stoet in de zee en het zwinnetje gespeeld. Het andere paard snapte het spelletje niet helemaal, dus heeft Atlas hem maar nat gespetterd. Ben benieuwd of die het de volgende keer ook gaat doen.
De meeste paarden die met Atlas naar het strand gaan, houden het spetteren in het water er aan over. Best grappig.

In de middag zijn we met Rowena naar de Sinterklaas intocht geweest. Ze vond het erg leuk, vooral het paard van Sinterklaas werd veel aangewezen en dan zei ze paard en dan klikte ze met haar tong. De zwarte Piet die ineens naast haar stond en tegen haar begon te praten, vond ze wel eng. Ze dook bijna in me. Zo ontzettend lief. Daarna sliep ze goed. ;-)

Vanochten lekker in de zeikregen gereden. Ik heb het lekker rustig aan gedaan, want Atlas voelde een beetje stijf. Ik denk spierpijn van de strandrit. Daarna is hij lekker naar de wei gegaan.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 17:22

Snowy2004 schreef:
Wanda: Ze is nu 1,5 jaar. Thnx, ze is nu alleen aan het puberen. Kan een mens wel eens moe van worden. ;-)
Jeetje een dubbele liesbreuk en beklemming van beide eileiders…..hoe is dat zo gekomen? Fijn dat ze goed hersteld is.
Ja, jij en Jippe zijn heel snel in goed samenwerk verband gekomen. Het is ook echt jou paard. Zo moet het gewoon zijn. ;-)

Tsja, dat weten we niet. Ze heeft altijd onrustige momenten gehad en wrs heeft toen die liesbruek er al gezeten en had ze er wat last van, maar ja een 1 jarige kan je dat neit vertellen. echte huilbuien soms ineens die ook ineens weer over waren. Vooral midden in de nacht. Sinds de operatie is dat over +:)+ dus dat is wrs altijd het probleem geweest. Tot op een keer op 29 december 2006 zij dus echt een vreselijke driftbui kreeg. Toen is de zeer kleine liesbreuk aan beide kanten waarschijnlijk verder gescheurd. Want werkelijk 2 uur erna brulde zij van de pijn. Ik kreeg haar niet stil, ze trapte vreselijk in het rond en bij het luier afdoen zag ik ineens 2 bulten zo groot als eieren in haar liezen. Nu wist ik dat een liesbreuk eigenlijk voornamelijk bij jongens voor komt. En dan vaak maar aan 2 kant (hoewel ze in het zkh zeiden dat het vaak na een aantal weken aan de andere kant alsnog ontstaat). Het is eigenlijk gewoon een opening in het vlies dat dicht hoort te gaan als de balletjes indalen en bij meiden de eierstokken dus op hun plek gaan zitten. Al helemaal in vroeg stadium als de baby nog in de buik zit. Maar ze had dus zo'n pijn dat de assistente van de HA haar kon horen op de achtergrond. Ik legde het probleem uit en zij zei meteen: is dat uw dochetr die ik hoor? Ik mocht meteen komen en werd meteen naar het Wilhelmina KinderZKH doorgestuurd. Prima zkh trouwens! Zelfs met deze spoedopname (pijn was door het rijden in de auto afgezwakt) kregen we een koffer met OK spullen en kon ze daarmee spelenderwijs kennis maken. Mocht ze oefenen met het masker en ons verkleden in de zgn scrubs (groene OK kleding). Ik heb haar zelf naar de OK gebracht en op de tafel gelegd. Ooooh wat was ze boos toen ze het masker daar op kreeg! Ze kek echt zo van: je hebtr mij genept. Want ja nu kwam er WEL narcosemiddel uit en dat ruikt toch naar. Maar de dok zei: Goed dat ze boos is, ademt ze mooi diep in en is ze snel weg. Dat was ook zo. Ze is om iets van 19:00 uur de OK in gegaan. Hele nacht bij haar geweest. Was ook prima geregeld hoor. Stretcher ernaast en alles. Heel fijn ziekenhuis!

Volgens de dokter heeft het geen gevolgen voor later, dus daar hopen we maar op. Ze heeft wel 2 littekentjes in het schaamgebied.

En Jippe... jaaaaa echt mijn paard haha. Gister Kirsten er weer op, papa was mee dus kon zien wat ze kon. Dus ook draf en galop. Jippe was allen erg fris en ging er in volle galop de volte op. Dus scheef in de bocht. Dat vodn ze wel eng. 4 voltes volle galop want meneer was niet makkelijk terug te krijgen. Had wel met haar te doen (huilen! ;( ) maar ze is er wel mooi op blijven zitten en dat vond ze wel weer tof. Wilde daarna ook gewoon nog draven enzo. De snelheid was haar probleem niet, maar meer het scheef hangen in de bocht. Stefan wilde niet, maar papa wel. Dus Manlief zonder zadel met voltigesingel en hoofdstel erop. Wilde los (eigenwijs) en niet aan de longe. Nou fijn jongen, toe maar :Y) . Stap ging best (even tussendoor. Manlief heeft in het begin van onze relatie enkele maanden les gehad. Dat is zo indrukwekkend geweest dat hij dat niet meer weet). Hij wilde ook een drafje doen. Nou dan doe je dat toch... zonder beugels of zadel }:0 Op Jippe die wel wilde (stoomtrein is his middle name). Dus manlief kreeg hem niet terug naar stap, liet teugels los en greep zich aan beugels vast en hing al scheef. ja zonder teugels krijg je hem ook niet terug hahaha. Dus ikben er maar naartoe gelopen en het commando stap gegeven. EN toen stond ie stil en kon manlief weer goed gaan zitten. Was wel erg grappig Hahahaaa.

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 21:09

eline lekker zo'n strandrit.. maar wel rot dat je t net moest treffen met die race..
Leuk bij de intocht geweest.

Vanmiddag lekker in de binnenbak gereden. Jan op Pablo en ik op Flan. Ondanks de harde wind waren ze erg braaf +:)+

Bullymonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 22:09

Het is rustig hier vandaag.

Zilfstar: krijg er helemaal een beeld van. Mannen kunnen dat natuurlijk zelf wel. :D Vooral erg leuk dat hij dan voor jouw weer even stopte.

Eline: heerlijk zo'n spetterende strandrit. En Atlas klinkt wel heel stoer.

Marielle: haha Flan als sinterklaaspaard. :+ Is het dan zoiets als een hulpsinterklaaspaard? Of moeten de vlekken gebleekt worden? :D Lekker dat Pablo het zo goed doet hoor.

Branka: aanpassen aan de naam? Haha daar geloof ik niet zo in. Ben er meer van overtuigd dat er sprake is van aanpassen aan de mens.

Martine: gezellig die pups. Nog maar 10. ;( Hopen dat dat zo blijft. Ach, die Flaaf, knuffelpaard hoeft ook niet toch. Ben je nog bezig met je Parellipakket eigenlijk?

Tsjilly: mooie foto's!

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 00:26

@ Bullymonster: Ja ik denk dat Manlief nu iets meer respect en waardering heeft voor mijn rij-ervaring en al het werken wat ik met Jippe doe hihihi. Dat gezicht toen ie scheef hing! Hij heeft daarna nog wat gestapt en hij kneep zijn benen licht aan. Jippe is errug gevoelig afgesteld dus die dacht: Oh je wou nog een drafje? Doen we dat toch :7 Maar nu had Manlief de teugels wel vast en stopte hij hem wat oncharmant door hem tegen het hek te sturen hihi. "Volgende keer wil ik wel met zadel hoor!" Ja schat, doen we :D :+

Ach ja, Hij wilde voor jaareinde een keer op ons paard gezeten hebben. Nou dat heeft ie (geweten)!

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 09:25

Zo ik heb weer lekker meegelezen, maar niet zoveel tijd om overal op te reageren.
Ik heb gisteren een poging gedaan om even buiten te stappen maar dat viel niet mee met die wind.
Moest af en toe wel even mijn cap tegenhouden, en Boukje werd nogal fris van de wind zal ik maar zeggen was blij toen ik weer thuis was en ze weer lekker de wei in kon.

Anouk ik lees dat je lekker bezig bent bij de zadelmaker, ben zeker benieuwd naar je halster.
Snowy, hopelijk valt het mee met de groei van haar bult, ik vind het verder een leuk meisje om te zien.
Zilfstar, ik merk wel dat jij echt super veel plezier met je paard hebt, houden zo.

Ingrid.

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 11:14

Goedemorgen,

Bullymonster schreef:
Marielle: haha Flan als sinterklaaspaard. :+ Is het dan zoiets als een hulpsinterklaaspaard? Of moeten de vlekken gebleekt worden? :D Lekker dat Pablo het zo goed doet hoor.

Hulpsinterklaaspaard is idd een beter woord daarvoor :D Haar vlekken moeten blijven haha..

Hosante een winderig ritje gemaakt gisteren...

Ik ga zo weer plat.. had vanmorgen de paarden wel los gegooid maar toch maar terug naar huis gegaan ipv naar werk.
Voel me draaierig en misselijkachtig.. Dus toch maar beter om even dagje plat te gaan...

Fijne dag!

Bullymonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 12:05

Wat een weer, lang leve de mensen met wel een binnenbak tot nu beschikking. ;(

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 12:20

Ach goede regenbroek aan, waterdichte jas en gaan ;) ik heb sinds 1.5 jaar geen binnenbak meer, natuurlijk is het wel ff lekker als het maar zo regent maar ach het wordt vanzelf wel weer een x beter weer toch *D

Yunyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 12:44

Poeh wat gaan jullie hard met dit topic! Heb alles even snel doorgescand maar moet er echt even voor gaan zitten om bij te lezen. Alleen dat gaat zo langzaam als jullie zoveel foto's van belachelijk mooie paarden plaatsen! Moet ik steeds weer naar de keuken lopen, keukenrol afscheuren, toetsenbord schoonvegen en weer verder lezen...en binnen een paar minuten moet ik alwéér naar beneden lopen! :( Verdorie!!

_Saida_ schreef:
Yunyah -> Goasse is er echt eentje van de barokke types!
Wat een sokken heeft ie, en volgens mij zag ik ook een hele dikke vlecht of niet?

Ja de hoefsmid was laatst een uur bezig...per hoef 10 minuten zoeken naar de hoef en dan 5 minuten kappen ;) :D grapje natuurlijk En ja er zit ook een vlecht op, extra optie naast de airco. Niet superdik maar wel heel lang. Als je zijn manen uitkamt is het net een Barbiepaard :') Alleen dan schaamt 'ie zich wel een beetje tegenover de merries, die vinden het maar niks als hij zo'n eighties look heeft...veel te ouderwets (en een beetje gay)
Afbeelding Afbeelding
:=

Snowy2004 schreef:
Yunyah: Jeetje, wat een dikke benen heeft jou fries voor zo’n maat. Ik vond de mijne altijd al dikke benen hebben. Haha.

Tsja dat moet wel want anders kan ik er niet op rijden, dan kan hij me niet dragen :P Laatst kwam er iemand langs die ook een Fries heeft en die ging helemaal uit d'r dak vanwege zijn beenformaat. Ik dacht dat het wel meeviel, maar toen ik haar Fries zag snapte ik wat ze bedoelde. Ja...hij heeft best wel boomstammen. Maar wel hele mooie! Lekker toch, zo'n stevige man :+:

Heeft iemand hier toevallig ook een hond die mee gaat naar de paarden? Ik heb een Poedeltje maar hij snapt dus niet de formule hoef=au. Ik wil het hem ook niet laten ervaren want dan ehm...is 'ie dood vrees ik. Hij is totaal niet bang voor de paarden, maar ik wil hem graag leren dat hij uit de buurt moet blijven. Want als hij onder het hoofd van het paard loopt ziet die hem natuurlijk ook niet en wordt er zo op hem gestampt. Nu kan ik hem gewoon niet zonder toezicht meenemen en dat vind ik jammer. Iemand misschien tips hoe ik zoiets aanpak?

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 20:10

Ik neem mijn hondje ook regelmatig mee naar stal.
Hij vindt het er geweldig, en rent daar de benen uit z'n lijf.
Meestal zorgt Tommie wel dat hij niet al te dicht in de buurt van een paard komt, maar als hij met zijn vriendjes aan het rondrennen is let ie wat minder goed op.
Als ik het zie dan roep ik hem wel weg daar, maar ik zie niet continu alles.
Ik denk dat hij het eerst eens een keer moet voelen dan, hoe banketstaaf ook, want het weerhoudt mij er niet van om hem mee te nemen.
Hij heeft veel te veel plezier daar om hem thuis te laten.

tsjilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 20:56

ohhhhhhhhhhhh yunyah wat een plaatje heb je ziet er echt heerlijk uit je paardje en lekker he lange manen

Yunyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 11:33

_Saida_ schreef:
Ik denk dat hij het eerst eens een keer moet voelen dan, hoe banketstaaf ook

Mijn hondje is 40cm en weegt 6 kilo...ik ben bang dat als hij iets voelt, dat meteen ook het laatste is wat hij ooit voelt.
Dan eindigt hij als een soort wollige pannenkoek...vastgekleefd onder Goasse's hoef.

Oh man ik moet me dat soort dingen niet inbeelden _O- :')

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 14:37

Saida: gelukkig maar :) schrijf ook eens een egootje, ook al lang geen foto's van je mooie dame gezien! De pupjes zijn zo schattig, je begint echt al verschil in karakter te zien (zo is er een die steeds op je probeert te poepen :r )

Angela: wat naar dat hij weggaat :( maar blijft hij dan in het dorp, kan je hem nog eens op gaan zoeken?

Marielle: mooi, het gaat goed met de paardjes :) en lekker naar de kapper geweest, wel goed soms he, ik was in NL ook weer eens geweest na meer dan een jaar, oeps! Hihi en was het maar zo, veel mensen boven de 40 hebben nog maar enkele tanden over.. Maar het kan ze niet veel schelen ook geloof ik. Hier wordt het op z'n koudst een graad of 10, 12, maar omdat ze niet veel gewend zijn heeft die kleine Darius nu al een superfluff vachtje :D Flavio nog niet echt, dekens zijn nu weer af trouwens 's nachts want het is weer wat warmer geworden.

Eline: wat vervelend, hopen dat het niets ernstigs is.. Mijn vader had ook een balletje maar dan onder zijn oog, jarenlang gehad, was toch niets schadelijks maar heeft hij wel op een gegeven moment weg laten halen. Hehe het was een pittig ritje dus op zo'n druk strand, gelukkig is Atlas een koele kikker 8-)

Margot: deze 10 zijn allemaal wel vechters dus denk dat ze het wel zullen halen :D we hebben al evenveel mensen die wel een puppy willen dus ze zullen allemaal wel goed terechtkomen :) met Flaaf schiet het niet heel erg op met Parelli, dus doe enkel af en toe die 7 spelletjes, heel rustig met hem, hij blijft er soms vreemd op reageren.. Darius vind het wel geweldig om te spelen, vooral met die pionnen dus waar hij de hele bak mee door galoppeert, en als ik met rare objecten kom dan is hij altijd zo nieuwsgierig, aan de ene kant vind hij het wel eng dus rent hij soms keihard weg, maar dan komt hij toch gelijk weer naar me toe geslopen om weer te kijken. Mafkeesje :D post nog eens wat foto's van jouw paardjes!!

Yunyah: lekker ding Goasse :D eehrg, ik zag het ook even voor me, plakje hond onder z'n hoef :(

De pups worden groooot! Gisteren heeft de eerste zijn oogjes opengedaan, en vanochtend de tweede! De rest zijn nog molletjes.. Met de paarden gaat het goed, Flavio even in de bak gereden vanochtend, hmm dat blijft lastig, we vinden er allebei weinig aan := buiten reageert hij overal nu echt perfect op, maar hij moet toch een beetje leren buigen.. Daarna nog een poos met Darius gespeeld, heerlijk maf beest is dat toch!

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 15:26

Beterschap Jellie.
Martine, gelukkig gaat het met de rest van je pups goed.

Mijn hond (Groenendaeler) rent ook gewoon tussen de paarden door, wil ze graag opdrijven maar dat lukt niet zo goed, ze willen tot zijn frustratie niet naar hem luisteren.
Ik hoop dat hij 1 keer een niet al te harde trap krijgt die toch wel zeer doet, maar tot nu toe is hij sneller als de paarden.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 15:44

Yunyah... WAT een voorpluk. Ben jaloers!!!! Jippe heeft op de hals wel mooie lange manen met golfjes (!) en lekker dik ook. Met een speciale grove kam kom je er gewoon niet doorheen. Gebruik dus 1 keer per week een detangler, dat houdt zijn manen bijna een week lang uit de klit. Ze hangen bij hem rechts maar er is 1 pluk vrij bovenaan dat elke dag eigenwijs links gaat hangen :Y) . Maar Jippes voorpluk... 't Is net Kuifje! Echt zo'n veulenpluk wat nog niet eens halverwege zijn voorhoofd komt. Ik kam dus vaak een extra pluk manentop tussen zijn oren door. Dan lijkt het nog iets. Ik hoop dat het in de loop der tijd langer wordt := (hij is pas 6) Dus ik hoop echt ooit zo'n mooie pluk te hebben als jouw mooie Fries.

Vandaag Lange Teugel gedaan. Ging best goed. Voltes, oversteken in stap. Hij liep mooi in aanleuning en echt tegen de draf aan. Dus volgens mij gaat Jippe het ook steeds leuker vinden. Wel weer emt bit gedaan vandaag en dat is toch een heel verschil dan vorige keer bitloos! Maar wat een baggergedoe: longeerbak stond blank :( Dus alleen in rijbak kunnen werken.