Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Azmay schreef:Die 10 euro extra zouden dan nog best te doen zijn als boete.
Heb mijn paarden voorheen eigenlijk ook nooit op mijn naam gehad, nog geen last van gehad.
Als ik ga fokken doe ik het denk ik buiten het stamboek, zie binnen het stamboek weinig hengsten die me echt aanspreken in Nederland en als ze al echt bij ze passen betaal je goud geld en mag er echt helemaal niets meer tegen vallen wil je geen verlies draaien op een veulen.
Dat het zo mega duur was had ik niet verwacht nee, een Tinker op naam zetten kost 15 euro
Dais_ schreef:Azmay schreef:Die 10 euro extra zouden dan nog best te doen zijn als boete.
Heb mijn paarden voorheen eigenlijk ook nooit op mijn naam gehad, nog geen last van gehad.
Als ik ga fokken doe ik het denk ik buiten het stamboek, zie binnen het stamboek weinig hengsten die me echt aanspreken in Nederland en als ze al echt bij ze passen betaal je goud geld en mag er echt helemaal niets meer tegen vallen wil je geen verlies draaien op een veulen.
Dat het zo mega duur was had ik niet verwacht nee, een Tinker op naam zetten kost 15 euro
Je kunt geen volle PRE fokken als je paard niet op naam staat/niet apta gekeurd (fokkersnummer nodig) is en of de hengst niet apto gekeurd is (of op naam staat). Je gaat alleen cruzado's kunnen fokken en als deze puur voor de verkoop zijn dan ga je er inderdaad niet veel aan overhouden. Dan ben je naar mijn idee ook gewoon aan het vermeerderen.
Hoeveel hengsten zijn er buiten het stamboek? Als ze de apto keuring al niet doorkomen dan zou ik er sowieso nooit mee fokken.
_Zsazsa_ schreef:Ze hoeven niet duur te zijn hoor. De hengst Deseado is valk en correct gebouwd APTO en kost maar 350,- .
Ik wil graag een hengst die presteerd en daar betaal je dan ook voor. Maar dan weet ik wel waar ik mee fok. Dat was mijn probleem een beetje, maar weinig hengsten lopen goed in de sport. Vandaar ook mijn keus voor Favorito CLV. ZZ zwaar geklasseerd een top karakter, bloedmooi en zeer correct gebouwd. Dan maar iets duurder.
_Zsazsa_ schreef:Na zoveel maanden ellende met de paarden dacht ik alles wel gehad te hebben en me maar verheugd te hebben op het veulen van Els en Favorito dit jaar. Blijkt Els niet drachtig te zijn![]()
Hoeveel ellende wil je hebben. Ik was al gaan fokken omdat ik zelf zoveel lichamelijk klachten heb dat rijden er vaak niet in zit. En nu ook dit nog. Scuderia Eleganza had mijn droom om een Fokkerij te beginnen al om zeep geholpen door me paarden met gebreken te verkopen en nu ook dit.
_Zsazsa_ schreef:30 september voor de laatste keer. Veearts zei nog dat als het er dan nog zit dat je wel goed zit.
Els heeft een tijdje in een natuurgebied gestaan, misschien dat daar iets gebeurd is.
Ze heeft een blessure dus ik had al zo gehoopt dat ze me 1 veulen kon geven. Dat word nu wel een wankelige toekomst. En heel veel geld in de put!
nobje schreef:Nissima - wat een gaaf bij rijd paard heb je, volgens mij heb je, je hart wel een beetje verloren aan Sabby.... en wat een gave omgeving. Dat is wel even anders dan waar ik in rond huppel met al dat groen en bomen hi hi hi
Wel jammer dat je, je paard niet mee kan nemen als je gaat verhuizen.
Dais_ schreef:Nissima, welkom! Waarom zou iemand in godsnaam zo zijn paard rijden?Ik kan me voorstellen dat je er nu wel flink werk aan hebt. Knap dier, wel lang voor een PRE, niet?
Bijzondere omgeving daar. Ik ben ooit eens op vakantie geweest naar Lanzarote (vond het landschap echt heel indrukwekkend!) en ik heb er werkelijk niet 1 paard gezien. Hoe houden ze de paarden daar?
Nissima schreef:Gefeliciteerd Zoey! Leuke naam en wat een leuke aftekening op haar hoofdje. Was het wat je hoopte?
ZoeyDercks schreef:Nissima schreef:Gefeliciteerd Zoey! Leuke naam en wat een leuke aftekening op haar hoofdje. Was het wat je hoopte?
Dankje!
Ik ben heel blij dat het bruin is. Geslacht maakte mij niet heel veel uit, ze is voor de verkoop. Heb momenteel niet de middelen om het zelf te houden.
Over een paar jaar wil ik wel nog heel graag een nakomeling van Fedra voor mezelf