Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
.
.
en een spier 'vastpakken' is vrij pijnlijk.. vet kan overal zitten ook op de buik maar dat wat je vast kan pakken is meestal vel of vet

Zilfstar schreef:Snotteren jullie paarden ook momenteel?
Bij ons op stal zijn een aantal paarden met een loopneus (wit of glazig/doorzichtig snot. Niet geel/groen ofzo).
Is er iets (natuurlijks) om te geven dat ze daar beter doorheen komen? Jippe had gister ook wat snot zitten na het rijden. Hij brieste het eruit, recht in mijn haar![]()
En daarbij nog een vraagje. Tijdens het rijden (45 minuten) heeft Jippe 3 keer gehoest. 1 kuch per keer, 3 keer achter elkaar. In box, poetsen etc niet. Dit hoesten was na de eerste draf en daaran niet meer gehoord. Kan dit gewoon zijn van een verkouden neus in combi met de koude en natte lucht gisteren?

Die komt er heus!
Volgens mij is dat heel gezond!
Stal is inmiddels helemaal vol!
Het filmpje is ook mooi. Maar meer vanwege het kwijlgehalte om je paard joh! Wat je rijd is nog net iets boven mijn niveau...
Een ontspannen spier kun je toch ook heen en weer bewegen? Maar bij Sam blief ik ook te denken dat het spieren zijn... Hoe vaak train je met Atlas en als hij zo mager is zou ik toch meer vet willen... Wel een rare DA?
Ik heb hem een beetje bang gemaakt voor de zweep de vorige keer denk ik. Hij was dan ook zo super ongeïnteresseerd! Nu overduidelijk niet meer haha! Snowy2004 schreef:Cloris: Bedankt voor je uitleg. Ik zat toch liever in de waan dat het een hele grote spier was.
Atlas had gisteren ook een dagje vrij. De wind was mij te sterk.....of te vet. Het is maar hoe je het bekijkt. Haha.
Ik had de voltigesingel erop gedaan zodat ik hem zadelloos kon uitstappen eventueel. Hij was echt goed nat dus ik dacht: effe krukje ernaast en ik stijg zo op. Niet dus
Hij bleef eerst al niet stil staan (hoewel ik hem dit wel geleerd heb). Na heel veel pogingen
stond ie dan stil en ik mijn been erover heen... en toen liep ie dus alsnog aan. En ik hing dus zo aan hem met 1 been erover heen en me aan de beugels vasthoudend. Sh*t dacht ik. En nu?
Gelukkig stapte hij heel kalmpjes weg en begreep ook niet echt wat ik daar deed en bleef vlak langs het hek lopen. Dus dat gepakt (Jippe stond meteen stil) en eraf gegleden. Iemand die in de bak reed adviseerde hem een snoepje te geven bij opstijgen als ie stil staat. OK dacht ik bij mijzelf. Dat gaan we even vanaf het begin aanpakken.
Achteruit geoefend en toen het simpel (ahum) halthouden oefenen naast de kruk. En dan ik op de kruk etc. Ik heb hem ook even moeten aanpakken door een tik op zijn billen te geven, want hij wilde elke keer achteruit lopen om bij mijn zakken met snoeppies te komen. Ik dacht: we zien wel hoe ver we komen. Heb hem tussendoor na een 2 a 3 keer de oefening herhaald te hebben, even pauze gegeven met draven, stappen. En zo in stapjes dus opgebouwd. Na een 15 a 20 minuten stond hij helemaal stil met mij op de kruk en 1 been erover heen. Dat had ik hem al een aantal maanden terug geleerd en nu dus helemaal terug gehaald. Mooi dus. Toen dat laatste stapje genomen. En mijzelf erop gezet/ gesprongen/ gehesen. En ja... toen ging ie dus lopen
Moest dus nog even wat hijsen en was blij met de voltigesingel! En toen zat ik. Heb hem toen ook niet beloond!
Dat zat lekker. Zelfs even drafje gedaan, heel rustig tempootje pakte hij, maar o o o dat was toch wel even spannend voor mij hoor. En met een touwhalster is ie echt megasterk in zijn hals en snapt ie het sturen helemaal niet. Maar hij reageerde goed op mij en ging al snel weer terug in stap. Volgende keer toch maar met gewoon hoofdstel doen

Ik ben weer flink aan het sporten, dus misschien dat hij met verloop van tijd weer verdwijnt.
Cyrina schreef:FF Ego, het is hier zo druk met plannen van de reis!~!
Mijn officiele deelnameformulier is dan eindelijk gisteravond aangekomen (wat een hoop stress daarvoor van te voren al, ben nu al kapot!).Morgenochtens om 5 uur vertrekken we. Om 22.00 uur zijn we dan ongeveer op ons logeeradres een boerderij vlak voor de Pyreneeen. Daar rusten we dan 12 tot 14 uur uit en vertrekken we zondagmiddag naar Sevilla.
Ik heb heel veel zin om er te zijn maar ik heb een knoop van hier tot Tokio in mijn buik voor het achterlaten van het hele spul thuis, ook al hebben we goede verzorging en ook voor het risico van Cantaor in de trailer, ben zo bang voor ongelukken!!
De Jeep is net helemaal nagekeken, 4 gloednieuwe banden er onder, we nemen een gloednieuwe Blomerttrailer mee, dus we hebben ons uiterste best gedaan. Wat ons nu rest is wakker blijven en opletten.
Maar ik ben wel op vakantie met mijn paard, iets wat ik al vanaf kinds af aan graag wil!
Dat voorbrengen ben ik helemaal niet zenuwachtig voor, ik verwacht er helemaal niets van en ze kennen me er toch niet
Snowy2004 schreef:Er zit een balletje boven Rowena haar linkeroog.
Daar zijn we mee bezig met het ziekenhuis. Ze kunnen het niet bekijken wat het is. Het groeit wel erg hard, maar ze heeft er geen last van.
Ze kunnen het pas bekijken als ze een jaar of 5 is. Om te scannen moet ze onder narcose en daar is ze nog te jong voor. En om een punctie te doen wordt het litteken op deze leeftijd erg lelijk.
Ik hoop alleen dat hij binnenkort stopt met groeien, want als ze er last van krijgt moeten ze het wel nu al gaan bekijken.
Dus dat werd een spoedoperatie. Maar goed hersteld hoor.
En eigenlijk ben ik pas sinds september echt begonnen vanwege mijn schouder.
zal ook even bij jouw nieuwe topic kijken
arme Atlas, hij was dus ziek.. Gelukkig gaat het weer beter, zijn kuren zijn weer terug
wat zielig van Rowena, ze ziet er leuk uit, hopelijk groeit het inderdaad niet meer. Waarschijnlijk is het dus niet iets kwaadaardig?
maar sinds de zomer nog maar 4 dagen regen gehad.. Hihi en er zouden vast leuke baby's uitkomen
pff en dat pitbullbloed is ook heftig ja, wij hebben er ook een, tsja ik wilde er niet aan, maar vriendlief kwam ermee aanzetten, een stel gasten wilden het kleine hummeltje voor hondengevechten gebruiken! Het is echt een schat maar errrg actief inderdaad! Haha en voor paarden dus net zoiets, jouw kleintje dus onder het mes, succes ermee!
hmm hier is het nu wel iets frisser, tussen de 20 en 25 overdags, maar wel lekker hoor
geloof wel dat Egypte toch een ander klimaat heeft, maar zal vast ook nog wel lekker zijn nu
hoe lang ga je, en waarheen?
hier was het een paar dagen terug ook nog een dikke 25, nu koelt het iets af, maar nog altijd zonnig
en thanks
hoe ben jij in Spanje terechtgekomen? Denk je dat je daar blijft wonen?
Pablo wordt dus een beetje druk.. Maar gelukkig heeft hij de les begrepen 

ondanks dat ze wel aan bod kwamen voor melk, waren ze denk ik toch te zwak een paar... De rest is nu wel flink dik aan het worden, nog een kleintje zit er tussen maar dat is wel een pittige, duwt zo alle dikzakjes aan de kant
en ja het landschap is echt prachtig hier, ik ben steeds meer aan het verkennen nu, al die kleine weggetjes lijken natuurlijk precies op elkaar, soms kom ik per ongeluk wel eens in iemands tuin terecht
hoe gaat het nu met jou en Rintske?
maar die lijken gelukkig in goede gezondheid. Het was eigenlijk een ongelukje, de honden zijn losgebroken tijdens haar ongesteldheid
wel een goede tip van die bak trouwens, zoiets is wel een goed idee om in elkaar te zetten ja. Leuke honden ook BS he
de pups zullen zwart blijven, ongeveer de helft helemaal zwart en de andere helft zwart met bruin. Gek, want de vader is cremekleurig! Leuk, een les gehad bij de zadelmaker
blijf je nu bij deze voor stage of was dit een groepsles? Hihi en die Despi, zomaar ervandoor peren, het is toch eigenlijk best een luilakje?
met de paarden gaat het erg goed, Darius is een echte teddybeer geworden, hij heeft een gigantische wintervacht gekregen. Flaaf gaat ook heel goed, tsja het is gewoon geen knuffelpaard maar verder gedraagt hij zich voortreffelijk
http://www.flickr.com/photos/97911988@N00/4117420548/
Richting Flan ging hij inhouden haha.. ondeugd. Daarna over t pad uitgestapt. Was ie nog een paar x balorig...
Haar is gelijk een stuk donkerder ivm nog wat uitgroei van verf.

Gelukkig viel de schade wel mee en was t inmiddels al weer opgedroogd... Dus volgende x mag ie niet klussen als ik niet thuis ben