Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Zilfstar schreef:Snotteren jullie paarden ook momenteel?
Bij ons op stal zijn een aantal paarden met een loopneus (wit of glazig/doorzichtig snot. Niet geel/groen ofzo).
Is er iets (natuurlijks) om te geven dat ze daar beter doorheen komen? Jippe had gister ook wat snot zitten na het rijden. Hij brieste het eruit, recht in mijn haar![]()
En daarbij nog een vraagje. Tijdens het rijden (45 minuten) heeft Jippe 3 keer gehoest. 1 kuch per keer, 3 keer achter elkaar. In box, poetsen etc niet. Dit hoesten was na de eerste draf en daaran niet meer gehoord. Kan dit gewoon zijn van een verkouden neus in combi met de koude en natte lucht gisteren?
Snowy2004 schreef:Cloris: Bedankt voor je uitleg. Ik zat toch liever in de waan dat het een hele grote spier was.
Atlas had gisteren ook een dagje vrij. De wind was mij te sterk.....of te vet. Het is maar hoe je het bekijkt. Haha.
Cyrina schreef:FF Ego, het is hier zo druk met plannen van de reis!~!
Mijn officiele deelnameformulier is dan eindelijk gisteravond aangekomen (wat een hoop stress daarvoor van te voren al, ben nu al kapot!).Morgenochtens om 5 uur vertrekken we. Om 22.00 uur zijn we dan ongeveer op ons logeeradres een boerderij vlak voor de Pyreneeen. Daar rusten we dan 12 tot 14 uur uit en vertrekken we zondagmiddag naar Sevilla.
Ik heb heel veel zin om er te zijn maar ik heb een knoop van hier tot Tokio in mijn buik voor het achterlaten van het hele spul thuis, ook al hebben we goede verzorging en ook voor het risico van Cantaor in de trailer, ben zo bang voor ongelukken!!
De Jeep is net helemaal nagekeken, 4 gloednieuwe banden er onder, we nemen een gloednieuwe Blomerttrailer mee, dus we hebben ons uiterste best gedaan. Wat ons nu rest is wakker blijven en opletten.
Maar ik ben wel op vakantie met mijn paard, iets wat ik al vanaf kinds af aan graag wil!
Dat voorbrengen ben ik helemaal niet zenuwachtig voor, ik verwacht er helemaal niets van en ze kennen me er toch niet
Snowy2004 schreef:Er zit een balletje boven Rowena haar linkeroog.
Daar zijn we mee bezig met het ziekenhuis. Ze kunnen het niet bekijken wat het is. Het groeit wel erg hard, maar ze heeft er geen last van.
Ze kunnen het pas bekijken als ze een jaar of 5 is. Om te scannen moet ze onder narcose en daar is ze nog te jong voor. En om een punctie te doen wordt het litteken op deze leeftijd erg lelijk.
Ik hoop alleen dat hij binnenkort stopt met groeien, want als ze er last van krijgt moeten ze het wel nu al gaan bekijken.