[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Snowy2004

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 16:29

Jell: Zo dan, jij hebt al een flinke start gehad vanochtend. Gelukkig is het allemaal wel goed gegaan. Behalve de pleisters dan.

Wanda: Dat was bij ons op kantoor ook zo. Daar lopen ze met zijn tweeen. Eerst deden ze er met zijn tweeen 3 uur over, dus bij elkaar 6 uur en dat ging echt op het dooie gemakkie. Nu moeten ze het in 1,5 uur doen, dus nu bij elkaar 3 uur en redden ze het ook makkelijk. Je moet toch je tijd vol zien te maken. Maar ja, je hebt haar niet voor niets…..toch?!

Jeah, ik ben weer bij.
Ben ik nou gek of gaat het de laatste weken een stuk minder snel????

Snowy2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 16:43

Nou, even een update van de afgelopen dagen.
Vrijdag ochtend kwam ik op stal om de paarden (van mij en een vriendin) buiten te zetten en vond Atlas erg suf. Kijk ik in zijn voerbak, ligt daar al het voer nog. Niets voor hem natuurlijk. Ik hem getempt. 36,1 dus geen rare temperatuur. Hij heeft normaal 36,4. Voor de zekerheid nog een keer getempt 36,3. Gelukkig geen koorts, maar hij wilde niet zijn boks uit. Paard van mijn vriendin buiten gezet en nog een keer proberen om hem uit zijn boks te krijgen. Hij wilde echt niet en was echt flink suf, dus lekker in zijn boks laten staan.
Gauw naar mijn werk en de da gebeld. Volgens hun geen spoedgeval, maar ik moest hem wel in de gaten houden. Dat gaat lekker makkelijk als je op je werk zit. Duh. Ik moest bellen als hij onrustig zou worden.
Ik bijna de halve stal gebeld en gelukkig iemand zijn vriend was op stal en zou even bij hem gaan kijken. Hij bleef rustig. In mijn lunchpauze ook nog even wezen kijken en er was geen verandering.
Kwart over 7 was hij er eindelijk en wat denk je………. koorts. Ik mijn termometer er weer ingehangen, 36,3. Termometer dus stuk. Had hij dus al de hele dag koorts. Arme Atje.
Hij heeft een luchtweginfectie. Hij kreeg een spuit en de da kwam de volgende dag terug.
In de ochtend had hij nog verhoging en was nog wat suf, maar had wel wat gegeten.
In de middag kwam de da en die heeft hem nog een spuit gegeven en hij krijgt nu antibiotica. Hij is nog wel wat suf, maar het gaat nu een stuk beter met hem.

Maandag voor het eerst weer wat gedaan. Voor het eerst op mijn zadel gereden, echt vreemd weer. Wel fijn, maar tijdens het rijden wel spierpijn en kramp in mijn bovenbeen.
Gisteren is mijn verzorgster weer geweest en Atlas gedroeg zich helemaal op en top als Atlas.
Tijdens het longeren in plashouding gaan staan en niet meer gaan lopen. Naar binnen komen, niet willen draaien. Als er galop gevraagd wordt heel hard gaan galoperen. Dus al met al voelt hij zich al weer een stuk beter. ;-)

Snowy2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 17:33

O ja. De da en ik hadden nog een meningsverschil over vetten en spieren. Ik ben heel benieuwd wat jullie daarvan vinden.
We waren aan het kijken of Atlas al weer wat vet heeft. De da voelt achter het voorbeen van Atlas en zegt ja hoor, voel maar. Ik pak daar iets engs beet en vraag hem vertwijfeld of dat geen spier is.
Begint hij te lachen en pakt zijn buik beet. Dit is ook geen spier hoor.
O zeg ik toch wat meer twijfelend. Bij mij is het wel spier.
Die man kwam bijna niet meer bij……. maar eh, wat denken jullie?
Bij mij dan hè, spier of vet……..
Maak me nou niet aan het huilen aub. ;-)

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 17:37

heey

Snowy : fijn zon kapotte thermometer. Gelukkig is ie alweer en stuk opgeknapt :).
Het is hier idd een stuk rustiger geworden.

pfff wat een rotweer zeg :(.

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 09:08

Snowy; vet voelt wel heel anders dan spieren hoor ;) en een spier 'vastpakken' is vrij pijnlijk.. vet kan overal zitten ook op de buik maar dat wat je vast kan pakken is meestal vel of vet :+

Ik heb Piropo gister ook maar een dagje vrij gegeven, windkracht 9 haha vond het net ff teveel van het goede, straks maar weer *D

Snowy2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 16:45

Cloris: Bedankt voor je uitleg. Ik zat toch liever in de waan dat het een hele grote spier was. ;-)

Atlas had gisteren ook een dagje vrij. De wind was mij te sterk.....of te vet. Het is maar hoe je het bekijkt. Haha.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 23:42

Zilfstar schreef:
Snotteren jullie paarden ook momenteel?
Bij ons op stal zijn een aantal paarden met een loopneus (wit of glazig/doorzichtig snot. Niet geel/groen ofzo).
Is er iets (natuurlijks) om te geven dat ze daar beter doorheen komen? Jippe had gister ook wat snot zitten na het rijden. Hij brieste het eruit, recht in mijn haar :r :D

En daarbij nog een vraagje. Tijdens het rijden (45 minuten) heeft Jippe 3 keer gehoest. 1 kuch per keer, 3 keer achter elkaar. In box, poetsen etc niet. Dit hoesten was na de eerste draf en daaran niet meer gehoord. Kan dit gewoon zijn van een verkouden neus in combi met de koude en natte lucht gisteren?

Nope! Nog niet gezien hier. ;)

Angela: Dan was dat niet jouw paardje! Jouw paardje staat klaar voor je en wacht op het juiste moment. ;) Die komt er heus!

Margot: Ik blijf kritisch en denk goed na wat ze allemaal zeggen. Ik zeg niet dat alles fout is en ik heb nu een reuzeleuk contact met 2 sportmasseurs. Ik sta open om te leren, maar ik blijf kritisch. :+ Volgens mij is dat heel gezond!

Ingrid: Het jammere is dat de jury na de prijsuitreiking hier altijd allang het hazenpad heeft gekozen... Dus overleg met hen is onmogelijk. Ik ga van mijn eigen gevoel uit. De jury moet zijn eigen plan maar trekken. ;)

Martine:WOw 12 pups! Da's een werk! Is het een rashond? Hij lijkt op de hond van een goede vriendin van mij. Die van haar is al weer 14... En foei toch Darius! Je hebt hem toch wel uitgelegd dat mensen daar niet voor gemaakt zijn? Ik zag dat jij ook culturele Antropologie hebt gedaan een poos. Een nicht van mij ook al! Was dat in Nijmegen?

Arianne: Whaha, ook al zo gek als een deur zeker? leuke voorstelronde! Ben benieuwd naar je paardenavontuur. Wij gaan begin juli 2010 weer naar Alpha d'el Pi. We gaan met de auto, dan komen we lángs Barcelona. Is het leuk wonen daar?

Shannah: Weer super gedaan!!! En Derek Ogilvie. Ga je voor jezelf of voor iemand anders?

Branka: Tja, ik weet niet of je de vorige eigenaar wel eens spreekt? Het kan ook zijn dat het gewoon diep vertrouwen in jou is dat hij zo makkelijk was met scheren...

Jellie: Ja, ontzettend veel! Ik mocht zelfs bij een bekende stal komen kijken vandaag. Wel tof om te zien hoe de toppers trainen. Ik kan intens genieten van een goede combi om naar te kijken en vaak steek ik er ook nog van op. Verder maakte ik een aardige indruk door onmiddelijk een scheef zadel ook te herkennen, maar deze was dan ook echt superrscheef, haha. Zowiezo was dit een stal om door een ringetje te halen. Zag er allemaal heel keurig uit en de paarden waren goed verzorgd. De ruiter moest me even inschatten volgens mij. Hij was volgens mij bang om een pennymeisje te treffen. Maar volgens mij mag ik door naar de volgende ronde.
De veulens staan op de wei... ;) Stal is inmiddels helemaal vol!
en uhm, geen naaimachien voor mij. Alles moet met de hand. En dat valt nog niet mee om een rechte lijn te naaien. Maar ik vind het nog steeds heel erg leuk. Vandaag mijn eerste reparatietje mogen doen. En nu mag ik gaan tekenen. Ik moet een halster gaan natekenen en als ik een bestaand halstertje netjes heb uitgewerkt, mag ik een leren halster gaan maken met tierelantijntjes. Die wordt voor Sammie!

Lobke!!! Wouw, wat een foto! Die eerste, als ik er al niet weg van was, dan was ik nu helemaal verliefd op Licor, maar dat was ik al. :+ Het filmpje is ook mooi. Maar meer vanwege het kwijlgehalte om je paard joh! Wat je rijd is nog net iets boven mijn niveau... :D

Jantien, ook een mooie voorsteller! Jouw Fries mag er ook wezen! Wat een mooie sjabrak heb je onder je zadel!

Martine: Mijn moeder heeft jaaaren Berners gefokt. Wij hadden een houten vierkante bak met een houten rand erlangs van minimaal 10 cm breed op 10 cm hoogte. Dan konden de pups er onder rollen en zo werden ze niet geplet door mama. Mss heb je wat aan mijn tip? Spam jij maar raak! Haha. Mooie hondjes. Worden ze net zo bruin als mama of blijven ze deze kleur?

Haha, hoe kan dat nou! Ik heb opeens zo'n zin in vakantie? Wat een mooie Flaav-foto's!

MarielleB: Mooi friesje! Een Beard?? (of hoe schrijf je dat?) En hoe gaat het met Kuurtje? Hopelijk is ze gebeterd?
Ik heb een KWPN met een spaanse naam, dus ik kan je niet informeren over zadelkeus, ben wel in de leer als zadelmaker... :P :P

Naatjuh: Gecondoleerd met de dood van de K Welsh! Dat gaat je niet in de koude kleren zitten. Ik heb het hier ook eens van dichtbij zien gebeuren met het paard van mijn moeder. Hij was ook binnen een paar uur opeens dood! Vreselijk om te zien gebeuren, maar om daarna dan ook nog te horen dat ze zo veel pijn gehad hebben. Dat vond ook ik het ergste. Sterkte met het verlies!
Mooie foto's van Garbosa en Betunero. Hopelijk krijg je gelijk en komt er een mooi veulentje!

Angela: Dat is mooi nieuws, dan kun je af en toe nog Dijo zien! Leuk joh!

Jellie: Ik word altijd zo vrolijk van jouw verslagen! Hopelijk doen je handen niet te zeer?

Eline: Dat kan ik hiervandaan niet zien! Ik ben wel in de leer en vaker treffen we vet aan dan spieren... :o Een ontspannen spier kun je toch ook heen en weer bewegen? Maar bij Sam blief ik ook te denken dat het spieren zijn... Hoe vaak train je met Atlas en als hij zo mager is zou ik toch meer vet willen... Wel een rare DA? :o?

Ik heb een leuke dag gehad vandaag. Had mijn eerste heuse les bij de zadelmaker. Heb warempel al een kleine reparatie verricht en veel gezien. Het was een heel leuke dag!
Verder hebben Sam en Des gerolen! Haha, Des heeft nu eens laten zien dat ie er vandoor kan peren!!! Haha, ik kon hem maar net houden aan de DLL. Van Sam had ik het verwacht, maar het werd dus Despi... :D Ik heb hem een beetje bang gemaakt voor de zweep de vorige keer denk ik. Hij was dan ook zo super ongeïnteresseerd! Nu overduidelijk niet meer haha!
Helaas heeft het weer en de drukte ervoor gezorgd, dat Sam al weer 3 dagen geniet van rust...

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 23:43

Ik ga voor mezelf, Anouk! Niet echt met een specifieke reden. Ik vind het heel mooi wat hij doet en wil dat graag een keer van dichtbij meemaken.

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 09:03

Snowy2004 schreef:
Cloris: Bedankt voor je uitleg. Ik zat toch liever in de waan dat het een hele grote spier was. ;-)

Atlas had gisteren ook een dagje vrij. De wind was mij te sterk.....of te vet. Het is maar hoe je het bekijkt. Haha.

Dat zou best kunnen hoor maar het is zo moeilijk oordelen vanachter dit scherm ;)

Bullymonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 10:13

Even geleden dat ik hier geweest ben. Het was weer belachelijk druk bij mij. Van de week nog naar een cursus van Honza Blaha geweest in Duitsland waar ik een en ander aan gave dingen gezien heb en met Aliso nog wat demo's gegeven. Gewoon lekker thuis. Het was weer een fijne week!

Anouk: haha die Des. Je krijgt het nog zwaar met 2 draakjes. Dat wordt dus werken aan het ok zijn met de zweep bij Despi?

Snowy: geen idee of het een spier is of vet is. Moet zeggen dat hier bij de paintjes de spieren wel met gemak vast te pakken zijn, maar dat zijn dan nogal bodybuilders. Heel fijn dat Atlas in ieder geval al een eind is opgeknapt. En houdt het voor jezelf gewoon op spieren. ;)

Zilfstar: dat is erg, hele gezin griep. maar je hebt dus niet echt een harde werker in huis gehaald. Succes met de drukte maar!

Marielle: Fijne dag heb je gehad zo te lezen. Maar een goed gesprek met een van je paarden doet alti wel een tijdje goed. :D

Madelief. Gaaf die foto's van Furia. Jammer dat je nog geen huisje hebt gevonden.

Nathalie: wat een mooie foto's weer. Wat erg van de pony van je zusje.
Ben benieuwd naar jaar paarden zondag. En het was leuk dat je er was gisteren.

Shanna: zal zo even naar de enquete kijken.

En verder wens ik ieder natuurlijk een hele fijne dag!

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 10:27

FF Ego, het is hier zo druk met plannen van de reis!~!
Mijn officiele deelnameformulier is dan eindelijk gisteravond aangekomen (wat een hoop stress daarvoor van te voren al, ben nu al kapot!).Morgenochtens om 5 uur vertrekken we. Om 22.00 uur zijn we dan ongeveer op ons logeeradres een boerderij vlak voor de Pyreneeen. Daar rusten we dan 12 tot 14 uur uit en vertrekken we zondagmiddag naar Sevilla.
Ik heb heel veel zin om er te zijn maar ik heb een knoop van hier tot Tokio in mijn buik voor het achterlaten van het hele spul thuis, ook al hebben we goede verzorging en ook voor het risico van Cantaor in de trailer, ben zo bang voor ongelukken!!

De Jeep is net helemaal nagekeken, 4 gloednieuwe banden er onder, we nemen een gloednieuwe Blomerttrailer mee, dus we hebben ons uiterste best gedaan. Wat ons nu rest is wakker blijven en opletten.

Maar ik ben wel op vakantie met mijn paard, iets wat ik al vanaf kinds af aan graag wil!
Dat voorbrengen ben ik helemaal niet zenuwachtig voor, ik verwacht er helemaal niets van en ze kennen me er toch niet

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 10:56

Kan mij voorstellen dat het gruwelijk spannend is. Het is een hele onderneming!
Maar heeeeeeeel veel succes en natuurlijk graag reisverhalen en ervaringen van de sicab! :D

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 12:50

YES! Weer stapje verder gekomen!

Eerst het stapje terug: Gisteren had ik Jippe met de bijzet gelongeerd. Het commando Rustig pakt hij zo mooi op. Hij vind het ook een fijn tempo begin ik te merken en vind het leuk om te doen. Ik let wel op dat ie actief blijft lopen, dus niet gaat sloffen, maar je ziet hem gewoon de cadans "denken" :D Ik had de voltigesingel erop gedaan zodat ik hem zadelloos kon uitstappen eventueel. Hij was echt goed nat dus ik dacht: effe krukje ernaast en ik stijg zo op. Niet dus :n Hij bleef eerst al niet stil staan (hoewel ik hem dit wel geleerd heb). Na heel veel pogingen ;( stond ie dan stil en ik mijn been erover heen... en toen liep ie dus alsnog aan. En ik hing dus zo aan hem met 1 been erover heen en me aan de beugels vasthoudend. Sh*t dacht ik. En nu? }:0 Gelukkig stapte hij heel kalmpjes weg en begreep ook niet echt wat ik daar deed en bleef vlak langs het hek lopen. Dus dat gepakt (Jippe stond meteen stil) en eraf gegleden. Iemand die in de bak reed adviseerde hem een snoepje te geven bij opstijgen als ie stil staat. OK dacht ik bij mijzelf. Dat gaan we even vanaf het begin aanpakken.

Vandaag clicker meegenomen en een bak vol koekjes. Touwhalster aangedaan (wil ik toch voor de VD gaan gebruiken) en de voltigesingel. Dat ging prima. Toen eerste de clicker "uitgelegd" en dat hij dus na de klik een snoeppie krijgt had ie snel door. :+ Achteruit geoefend en toen het simpel (ahum) halthouden oefenen naast de kruk. En dan ik op de kruk etc. Ik heb hem ook even moeten aanpakken door een tik op zijn billen te geven, want hij wilde elke keer achteruit lopen om bij mijn zakken met snoeppies te komen. Ik dacht: we zien wel hoe ver we komen. Heb hem tussendoor na een 2 a 3 keer de oefening herhaald te hebben, even pauze gegeven met draven, stappen. En zo in stapjes dus opgebouwd. Na een 15 a 20 minuten stond hij helemaal stil met mij op de kruk en 1 been erover heen. Dat had ik hem al een aantal maanden terug geleerd en nu dus helemaal terug gehaald. Mooi dus. Toen dat laatste stapje genomen. En mijzelf erop gezet/ gesprongen/ gehesen. En ja... toen ging ie dus lopen :Y) Moest dus nog even wat hijsen en was blij met de voltigesingel! En toen zat ik. Heb hem toen ook niet beloond!

Maar dit gaan we zo mooi even volhouden. Woensdag gaat zoon weer mee en die stijgt ook zelf op. Mag hij mooi meehelpen ook dit laatste stukje te leren aan Jippe. Dat ie echt stil blijft staan tot NA het snoeppie als de ruiter aangeeft dat ie mag.

Maarreh.. ik heb dus wel een 10 minuten zadelloos en bitloos op hem gestapt. :D Dat zat lekker. Zelfs even drafje gedaan, heel rustig tempootje pakte hij, maar o o o dat was toch wel even spannend voor mij hoor. En met een touwhalster is ie echt megasterk in zijn hals en snapt ie het sturen helemaal niet. Maar hij reageerde goed op mij en ging al snel weer terug in stap. Volgende keer toch maar met gewoon hoofdstel doen :Y)

tsjilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 13:32

ja ik ben er weer lees al die tijd wel lekker mee hoor dus vergeet jullie niet
maar vondt het nu wel weer tijd voor een paar fo`to`s van mijn kanjer
dus sorry beetje veel maar dan zien jullie hem weer :D :D

hier onder ff wat foto`s van mijn hartes dief ceck dat hartje op zijn bil
Afbeelding
Afbeelding
net voor de les van vanmiddag
Afbeelding
ook nog ff wat schieten voor de les en natuurlijk was de batterij leeg op het moment van de les :twisted:
Afbeelding
ceck het hartje op zijn bil
Afbeelding
Afbeelding
gewoon een lekker bekkie

Afbeelding
en mijn nieuwe aanwinst de nieuwe kar !!!!!!! :lol: :lol:
Afbeelding
en dan mag deze niet ontbreken hahah nu nog alles leren bij hem maar tot nog toe pakt hij het goed opja we zijn aan de men gegaan wouden dit al een hele tijd maar kwam er nooit van nu maar doorgezet het is ook zo een lieverd he hij laat alles toe
alleen de tractors die zijn zo eng dat we dit nu eerst ff in de binnebak trainen als de bak gesleept word rij ik er gewoon achter aan en laat hem zo maar wennen

dus meiden weer leuk om me toppertje te zien of moet ik maar stoppen met foto`s

Snowy2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 14:04

Anouk: Da is ok hoor. Het is een beetje vet en daar ben ik erg blij mee. Ik had alleen gehoopt dat het bij mij geen vet was, maar helaas….dat heb ik overgehouden aan mijn zwangerschap.
Misschien nu ik weer wat meer sport dat het wat minder word. Ik stoor me er behoorlijk aan.
Van mij mag Atlas al mijn overtollige vet hebben. Hij gaat er wel steeds beter uit zien, maar het duurt echt lang voordat hij weer zijn oude maat heeft.
Ik probeer elke dag wat met hem te doen, maar ben nog in de opbouw fase.
Grappig dat Des nu zo doet. Is Sam extra lief. Haha.
Leuk dat je zulke interesante dingen leert bij de zadelmaker. Ben erg benieuwd naar je eigen gemaakte halster. Lijkt me erg leuk om er zelf één in mekaar te flanzen.

Shanna: Leuk Derek Ogilvie. Ben benieuwd of hij nog ergens mee komt. Wanneer ga je. Ik heb dit gemist en las het antwoord van Anouk, vandaar.

Cloris: Helaas probeer ik aan niet gelukte struisvogelpolitiek te doen. Bij mij is het een hele grote vetband, helaas geen spier. ;-) Ik ben weer flink aan het sporten, dus misschien dat hij met verloop van tijd weer verdwijnt.

Bullymonster: Bedankt voor je positieve peptalk. ;-)

Cyrina: Spannend allemaal. Heel veel plezier daar en een goede reis. Geniet ervan.

Wanda: Jij hebt ook zo’n lief eigenwijs friesje. Atlas deed vroeger altijd een stapje opzij als ik via iets op wilde stappen. Met snoepjes is het mij uiteindelijk ook gelukt. Nu geef ik hem nog steeds een snoepje als ik op kan stappen zonder zadel met opstap terwijl hij stilstaat, dan geef ik hem dat zodra ik er goed op zit. Werkt perfect.
Met je zoon erbij kan je het helemaal oefenen. Echt super.

Tsjilly: Leuke foto’s en een leuk paard.

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 14:05

Cyrina schreef:
FF Ego, het is hier zo druk met plannen van de reis!~!
Mijn officiele deelnameformulier is dan eindelijk gisteravond aangekomen (wat een hoop stress daarvoor van te voren al, ben nu al kapot!).Morgenochtens om 5 uur vertrekken we. Om 22.00 uur zijn we dan ongeveer op ons logeeradres een boerderij vlak voor de Pyreneeen. Daar rusten we dan 12 tot 14 uur uit en vertrekken we zondagmiddag naar Sevilla.
Ik heb heel veel zin om er te zijn maar ik heb een knoop van hier tot Tokio in mijn buik voor het achterlaten van het hele spul thuis, ook al hebben we goede verzorging en ook voor het risico van Cantaor in de trailer, ben zo bang voor ongelukken!!

De Jeep is net helemaal nagekeken, 4 gloednieuwe banden er onder, we nemen een gloednieuwe Blomerttrailer mee, dus we hebben ons uiterste best gedaan. Wat ons nu rest is wakker blijven en opletten.

Maar ik ben wel op vakantie met mijn paard, iets wat ik al vanaf kinds af aan graag wil!
Dat voorbrengen ben ik helemaal niet zenuwachtig voor, ik verwacht er helemaal niets van en ze kennen me er toch niet

Nou ik kan me je zenuwen helemaal voorstellen hoor, ik zou die reis ook best eng vinden.. verzekering van Cantaor goed geregeld? ik kreeg toen het advies voor een aparte 'dood-verzekering' voor de reis voor het geval er iets zou gebeuren, ja iets waar je niet aan wil denken natuurlijk maar toch door je hoofd spookt..
Maare je houdt ons wel een beetje op de hoogte he?

Snowy2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 14:06

Hoe vinden jullie Rowena worden?
Afbeelding

Snowy2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 14:09

Er zit een balletje boven Rowena haar linkeroog.
Daar zijn we mee bezig met het ziekenhuis. Ze kunnen het niet bekijken wat het is. Het groeit wel erg hard, maar ze heeft er geen last van.
Ze kunnen het pas bekijken als ze een jaar of 5 is. Om te scannen moet ze onder narcose en daar is ze nog te jong voor. En om een punctie te doen wordt het litteken op deze leeftijd erg lelijk.
Ik hoop alleen dat hij binnenkort stopt met groeien, want als ze er last van krijgt moeten ze het wel nu al gaan bekijken.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 14:52

Snowy2004 schreef:
Er zit een balletje boven Rowena haar linkeroog.
Daar zijn we mee bezig met het ziekenhuis. Ze kunnen het niet bekijken wat het is. Het groeit wel erg hard, maar ze heeft er geen last van.
Ze kunnen het pas bekijken als ze een jaar of 5 is. Om te scannen moet ze onder narcose en daar is ze nog te jong voor. En om een punctie te doen wordt het litteken op deze leeftijd erg lelijk.
Ik hoop alleen dat hij binnenkort stopt met groeien, want als ze er last van krijgt moeten ze het wel nu al gaan bekijken.

He bah, wat naar! Hoe oud is ze nu? 't Is wel een schatje hoor!
Ja met narcose zijn ze voorzichtig. Mijn dochter moest met net 2 wel want ze had een dubbele liesbreuk met beklemming van beide eileiders :(:) Dus dat werd een spoedoperatie. Maar goed hersteld hoor.

Cyrina: Volgens mij ben je nu al onderweg, maar jee wat een onderneming! Ik wacht je verslag rustig af en wil alles straks weten haha.

Snowy: Ja eigenwijs is Jippe wel, maar niet vervelend eigenwijs. Hij wil graag werken en als je het hem goed "uitlegt" en hij de bedoeling snapt dan pakt ie het ook snel op. Als hij de bedoeling niet snapt of de oefening niet dan gaat ie in verzet en doet ie wat ie zelf wil. Als ik kijk wat ik hem nu in de 6 maanden geleerd heb... +:)+ En hij mij... :Y) En eigenlijk ben ik pas sinds september echt begonnen vanwege mijn schouder.

Tsjilly: Mooie foto's!!! Mooi paard!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 16:15

Snowy: ik ga 2 december naar Derek!

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 17:06

Madelief: thanks :D zal ook even bij jouw nieuwe topic kijken :)

Snowy, dank je :) arme Atlas, hij was dus ziek.. Gelukkig gaat het weer beter, zijn kuren zijn weer terug ;) wat zielig van Rowena, ze ziet er leuk uit, hopelijk groeit het inderdaad niet meer. Waarschijnlijk is het dus niet iets kwaadaardig?

Yunyah: ja het is kan hier behoorlijk heet worden! Moet zeggen dat nu de winter wel begint te komen, nog maar een graad of 20 ;) maar sinds de zomer nog maar 4 dagen regen gehad.. Hihi en er zouden vast leuke baby's uitkomen ;)

Cloris: heb nog even gekeken, prachtige honden had je, en ook je nieuwe hond is een leukerdje zeg! Inderdaad, die kleintjes lijken altijd wat hyperactiever he ;) pff en dat pitbullbloed is ook heftig ja, wij hebben er ook een, tsja ik wilde er niet aan, maar vriendlief kwam ermee aanzetten, een stel gasten wilden het kleine hummeltje voor hondengevechten gebruiken! Het is echt een schat maar errrg actief inderdaad! Haha en voor paarden dus net zoiets, jouw kleintje dus onder het mes, succes ermee!

Soeske: dankje :) hmm hier is het nu wel iets frisser, tussen de 20 en 25 overdags, maar wel lekker hoor :) geloof wel dat Egypte toch een ander klimaat heeft, maar zal vast ook nog wel lekker zijn nu :) hoe lang ga je, en waarheen?

Arie: hmm lekker hoor :) hier was het een paar dagen terug ook nog een dikke 25, nu koelt het iets af, maar nog altijd zonnig :) en thanks :D hoe ben jij in Spanje terechtgekomen? Denk je dat je daar blijft wonen?

Marielle: hehe nee, dat kennen ze hier niet.. De meeste mensen gaan hier ook enkel naar de tandarts als ze vergaan van de pijn :') Pablo wordt dus een beetje druk.. Maar gelukkig heeft hij de les begrepen :)

Ingrid: dank je, en fijn dat Boukje steeds beter gaat :)

Saida: en nu nog maar 10 ;( ondanks dat ze wel aan bod kwamen voor melk, waren ze denk ik toch te zwak een paar... De rest is nu wel flink dik aan het worden, nog een kleintje zit er tussen maar dat is wel een pittige, duwt zo alle dikzakjes aan de kant :) en ja het landschap is echt prachtig hier, ik ben steeds meer aan het verkennen nu, al die kleine weggetjes lijken natuurlijk precies op elkaar, soms kom ik per ongeluk wel eens in iemands tuin terecht :+ hoe gaat het nu met jou en Rintske?

Naatjuh: wat zielig van de pony.. Wat een doorzetter was dat dan.. Wat een foto's, heerlijke paarden heb je!

Angela: fijn dat hij in het dorp blijft :)

Anouk: ja een hoop he! Alleen zijn er nu nog maar 10 in leven ;( maar die lijken gelukkig in goede gezondheid. Het was eigenlijk een ongelukje, de honden zijn losgebroken tijdens haar ongesteldheid :o wel een goede tip van die bak trouwens, zoiets is wel een goed idee om in elkaar te zetten ja. Leuke honden ook BS he :) de pups zullen zwart blijven, ongeveer de helft helemaal zwart en de andere helft zwart met bruin. Gek, want de vader is cremekleurig! Leuk, een les gehad bij de zadelmaker :) blijf je nu bij deze voor stage of was dit een groepsles? Hihi en die Despi, zomaar ervandoor peren, het is toch eigenlijk best een luilakje?

Cyrina: wow, een hele onderneming zeg! Nemen jullie hem dan mee naar Spanje?

Hier gaat alles goed, de pups groeien flink door alleen zijn het er nu nog maar 10 ;( met de paarden gaat het erg goed, Darius is een echte teddybeer geworden, hij heeft een gigantische wintervacht gekregen. Flaaf gaat ook heel goed, tsja het is gewoon geen knuffelpaard maar verder gedraagt hij zich voortreffelijk :)
Hier een klein filmpje om te laten zien in wat voor een herrie wij de hele dag zitten :+ http://www.flickr.com/photos/97911988@N00/4117420548/

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 17:43

Martine -> Met Rints gaat het goed, we zijn weer een klein beetje aan het opbouwen nu.
Dat filmpje van die puppies! Zo lief!

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 18:07

Heey
Sorry even ego bericht

dyio is vandaag gekeurd hij is helemaal goed gekeurd en word waarschijnlijk vanavond verkocht |( ;(

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 19:14

Lekker middagje gehad. Thuis eerst effe poffertjes op en daarna naar stal gegaan.
Had Flan en haar din los willen doen maar de bakken waren bezet. Gelukkig kon Flan nog wel in de kleine paddock.
Lekker dichtbij de longeercirkel waar we Paab aan t werk hebben gezet :D
Die deed t best braaf.. af en toe een gekke hups of een paar zwiepen met zijn koppie als ie vond dat ie te veel achter zijn broek gezeten werd :+ Richting Flan ging hij inhouden haha.. ondeugd. Daarna over t pad uitgestapt. Was ie nog een paar x balorig...
Hij houdt je wel bezig :))
Flan nog heel even in de cirkel laten lopen, dat ging ook prima.

Daarna moest ik me snel omkleden om nog op tijd bij de kapper te zijn. Lekker haartjes laten wassen en knippen.
Aardig stuk af... lekker hoor eindelijk van die dode punten verlost :) Haar is gelijk een stuk donkerder ivm nog wat uitgroei van verf.
Was iig ook gezellig. Zij had ook een paard gehad dus ook wel erg geslaagd om over te kleppen.

Toen ik thuis kwam was Jan in de garage aan t zagen. Later kwam ie binnen en toen zag ik bloeddruppels op zijn kop := :+
Had de lat van de vensterbank in de keuken hem aangevallen := Gelukkig viel de schade wel mee en was t inmiddels al weer opgedroogd... Dus volgende x mag ie niet klussen als ik niet thuis ben :))

Nog ff bij de paarden geweest. Pablo, Flan en Roosje een borstelbeurt gegeven en toen we klaar waren, werden ze gevoerd :Y)
Wij hebben ook net gegeten. Straks nog ff Lem wandelen en dan doen we lekker de kachel aan.
T is nu beetje regenachtig geworden hier.

Zo even bijlezen :)

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 19:38

moppielover schreef:
Heey
Sorry even ego bericht

dyio is vandaag gekeurd hij is helemaal goed gekeurd en word waarschijnlijk vanavond verkocht |( ;(

He Meissie: :(:) :(:) :(:)