[HK]Barokke paardenliefhebbers kletsen door in deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

spokie79

Re: Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 12:34

Nouvel schreef:
Hier is 'ie dan! Cool
Afbeelding

Wat gaaf dat een aantal van jullie het al had gezien!

Ik herkende je gisteren gelijk, op mijn deurmat.

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 12:38

Banditto schreef:
HOLA naamgenoot!
Hihi ik had het idd al gezien.
Helaas was de profielnaam Bandito al weg dus heet ik nu Banditto met dubbel t......grrrr.
Bandito komt van een Nederlandse andalusier fokker (koerthuis) en die heeft eigenlijk een taalfout gemaakt want in het spaans is het Bandido en geen Bandito. Dat heeft jouw fokker dus ook verkeerd gedaan, grappig!
Als je kijkt in de PRE stamboeken site (http://www.ancce.es)zie je namelijk heel veel Bandido's en Bandida's maar één Bandito en dat is die van mij:-)))))))! Ik zie alleen dat jij een Cruzado hebt daarom staat hij er niet bij.
Leuk om mn naamgenoot te ontmoeten!
Joyce & Dito

Ik heb hem zelf zijn naam gegeven Lachen. Hij heeft pas op latere leeftijd een paspoort gekregen en die mensen hadden hem Billy genoemd. Dat vond ik niet echt een leuke naam dus ging ik wat bedenken, en ik vond hem echt een boef dus vond Bandito erg goed bij hem passen. Had iidd gezien dat het Bandido is, maar vond dat niet zo leuk klinken Bloos

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 13:25

Bandito; welkom hier! Grappig dat jasmijn en jou paardje dezelfde naam hebben! Ik vind het ook een stoere en leuke naam Ja ! Had al in je profiel gespiekt, en je hebt een knapperd hoor! Pling

Mies; oje, vanavond al... Wat jammer! Maar een leuke rit is dan nog wel erg fijn natuurlijk. Valerie, als je dit leest; geniet ervan!!

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 14:29

Hallo allemaal,
Ik lees hier regelmatig mee(stiekem Knipoog ) en geniet al heel lang van jullie verhalen en van jullie paardjes.Mijn vriendin(Karina,je weet wel,die van Baron Haha! ) heeft andalusiers gehad en nu een Lusitano,en ik ben dol op barokke paarden!
Wij hebben een barokke haflinger Clown maar die is éigenlijk van mijn dochter,dus ben ik een half jaar geleden gaan zoeken naar een eigen paardje...het liefst natuurlijk een stevig gebouwd,niet te groot paardje.
Het kostte heel erg veel kilometers,nog meer teleurstellingen en een hoop ellende.Voorbeeld:Ik was al 2 x naar een schitterende andalusier in Delfgauw wezen kijken,had hem al mondeling gekocht en een afspraak bij de kliniek gemaakt voor de aankoopskeuring,verdween de verkoopster plots uit beeld,niet meer te bereiken...later veel vage verhalen gelezen en gehoord over deze dame, en uiteindelijk 4 weken later de boodschap dat ze hem toch maar niet verkocht....en bedankt Boos! )...
Een paardje in Belgie wezen kijken,ze zou hem vasthouden tot ik thuis mijn man de filmpjes had laten zien en haar zou bellen...thuis gekomen meteen gebeld dat ik hem wilde hebben...kreeg ik te horen dat ze hem al verkocht had!
Maar dat had natuurlijk allemaal moeten gebeuren omdat deze mooie jongen op mij stond te wachten:

Mag ik jullie voorstellen,Moreno:

Afbeelding

Afbeelding

Is hij barok genoeg voor dit topic?

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 15:17

Moreno is prachtig!!!!! vertel eens wat meer over hem Pling

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 16:00

Het klinkt idd alsof het zo had moeten zijn Knipoog. Moreno heeft echt een heel leuk koppie Lachen.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 16:08

Borderjay: Wat een leuk verhaal over jezelf!! Haha! Welkom hier, en klets vooral gezellig mee Ja Wat een lekkerding heb je zeg Kwijl Wel vervelende dingen in je zoektocht las ik, maar deze is zeker de moeite waard!! Hij is prachtig!

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 16:51

De foto's die ik heb gezien zijn super gaaf geworden van Tibi, ik moet alleen nog even wachten tot ze upgeload zijn... Ook het veulentje heb ik op de foto gezet en die is zo lief Lovers Ik moet nog even kijken of ik de foto's een HAW-topic waardig zijn, aangezien mensen er tegenwoordig alleen nog maar commentaar mogen leveren.

Saida: Gefeliciteerd met je zadel!
En laat je snel weten hoe het af gaat lopen met Grytsje?

Regine: Wat een gave foto's, die heeft Iris mooi gemaakt.

Banditto: Welkom!

Esther: Het is altijd wel leuk om dat soort dingen te horen, vooral als ze voornamelijk positief zijn Haha!

borderjay: Welkom!! En Moreno is mooi!!! Vingers aflikken

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 17:03

Sanne, ben benieuwd.
Nou mensen, kom er echt niet aan toe om bij te reageren, vanmorgen moest vriendlief naar t ziekenhuis, had aldoor al onwijze buikpijn blijkt er een klep bij zijn dikke darm niet meer te werken *voor de rest onsmakelijk verhaal*.

En nu net is ons logeehondje gebracht, een West Highland Terrier, zo'n ceasar hondje erg schattig! Gaat ook prima tussen haar en Dizo.
Het is echt zo'n vrolijk hondje haha.

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 17:58

Oh, bah! Jasmijn, kunnen ze dat wel weer oplossen?
Wens hem maar beterschap van mij!

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 19:07

Ja, hij krijgt *ahum* laxeermiddelen op t moment, zijn systeem moet zeg maar weer in beweging gezet worden... daarom zei ik niet zo smakelijk haha Clown.

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 19:32

hahaha, ik zeg niets Schijnheilig

Zoë_Iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 19:38

oeh jasmijn! Da's niet niks voor je vriendje!
Een vriendin van mij heeft ook darmproblemen dus ik ben wel wat verhalen gewend hahaha Haha!

horsieslii

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 20:01

Borderjay: Welkom!

Vandaag mijn paardje, ze mocht even haar halster om dr nek, ze heeft altijd een halster aan en nu hoefde ze het even niet, is soms toch fijn. En dat touwtje, dat was het touwtje van m'n halster. Tong uitsteken
Afbeelding

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 20:26

Ik heb toch maar besloten om geen topic van mij en Tibi te maken, te confronterend Tong uitsteken Ik weet wel wat ik fout doe Nagelbijten / Gniffelen

- Tenen moeten naar binnen
- Niet naar mijn paard kijken (gaat al beter)
- Zo nu en dan niet te streng zijn met mijn binnenhand

Tiberius is een enorme angsthaas en vandaag vond hij werkelijk alles eng! Het lint om de bak was eng, dus 2 hoeken ben ik niet eens geweest. Hij deed een drol en vervolgens wilde hij daar ook niet meer langs en het zweepje aan de kant van de bak was ook doodeng en dan had je ook nog de fotograaf en het hindernismateriaal, al met al een super enge rit Tong uitsteken (zijn ook de nodige foto's van)
Verder ging het redelijk goed, alleen vind ik het echt heel moeilijk om Tibi netjes te laten lopen en te gelijkertijd op mezelf te letten.

Maar geniet van de foto's, want ik vind ze toch wel redelijk mooi geworden Haha! en vergeet ook zeker de links niet!

1.
Afbeelding
Meet Tibi Lovers

2.
Afbeelding
Proud to ride a Lusitano!

3.
Afbeelding
beetje inrijden, nog niet echt rond gevraagd

4.
Afbeelding
volte

5.
Afbeelding
wat meer sluiten

6.
Afbeelding
toch best netjes Ja

7.
Afbeelding
nog een volte, en niet naar beneden kijken Hamer

8.
Afbeelding
Dit begint er al aardig op te lijken.

http://i85.photobucket.com/albums/k61/z ... G_0250.jpg
En toen werd het eeeeengggg!!! Tong uitsteken Clown clown!

9.
Afbeelding
Galopje, mag nog meer zakken met z'n hoofd

10.
Afbeelding

11.
Afbeelding
even stappen tussendoor

12.
Afbeelding
inzet volte, en ik kijk goed en Tibi loopt mooi Hyper!

http://i85.photobucket.com/albums/k61/z ... G_0408.jpg
Galopwissel Pling

http://i85.photobucket.com/albums/k61/z ... G_0448.jpg
Hellup! Daar ligt een zweepje aan de kant!! Nagelbijten / Gniffelen

13.
Afbeelding
Kleine volte, ziet er toch ook wel netjes uit.

14.
Afbeelding
hier doe ik bijna alles goed, ik zou alleen mijn handen nog wat meer mogen dragen.

15.
Afbeelding
En als laatste nog een galopje.

En en? Wat vinden jullie van deze prachtkerel (en van mijn rijkunsten)

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 20:33

mooi paard, mooie foto's, mooie meid haha en ga zo maar door. nee ff serieus: het ziet er goed uit hoor, afgezien van die paar schrikfoto's. waar ik jezelf niet over hoor praten is je onderbeen: meer hakken uitdrukken en tenen naar binnen, dan ziet het er net wat meer opgesloten uit. Je hebt een sterke zit vind ik.

welkom joyce en gabriella, weer een paar mooie spanjaarden erbij in dit topic. schroom niet om foto's te plaatsen, daar zijn wij verzot op.

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 20:36

mijn benen zijn een groot probleempunt

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 21:14

Nr 12 is zeker gave foto!
Vind het er iig vriendelijk uit zien Lachen.
Ben nou wel benieud naar de rijfoto's van mij en Danny haha Clown Zag er ook niet al te goed uit Bloos
vind het ook zo moeilijk om op een minder voorwaarts paard te rijden.

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 21:24

Echt serieus grappig mensen, had dus donderdagavond een advertentie op marktplaats gezet voor hondenoppas in de periode juni/juli, en had dus gisteren al gelijk een reactie, dat hondje is nu bij ons, en nu heb ik ook nog een mail ontvangen voor een Briard! (wel pas als die andere weg is natuurlijk!)
Vind het erg leuk Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 21:54

Jasmijn Wat vervelend voor je vriend!! Helemaal als alles nu ook nog eens lekker 'doorgespoeld' gaat worden. Hoop dat alles snel weer op gang komt!

Sanne Mooie heldere foto's! Je mag inderdaad echt op je beenhouding gaan letten en dan met name zoals je zelf aangeeft je tenen naar binnen. Je spoortjes staan al redelijk omhoog en met je tenen naar buiten raak je hem daar continue mee aan. Misschien verstandig om eerst zonder spoor te rijden en met een stokje als hulpmiddel? Misschien ook je beugelriemen een gaatje langer doen? Zie foto 11. Je komt zo ook best ver achter in het zadel te zitten. Hij stapt daar overigens wel mooi met een wat doorhangend teugeltje. Netzoals op foto 2 waar hij netjes in balans staat en waar je teugeltje ook wat los hangt. Wat voor zadel gebruiken jullie voor hem?

Iloon Wanneer gaat Amanda op het land? Dan moeten we zeker een keertje meeten hoor. Kan je die stoutert van mij ook eens komen bewonderen! Knipoog

MiesHij is gewoon echt heel slim. Gelukkig heb ik goede begeleiding. Willy verteld me precies wat ik op welk moment moet doen. Ik merkte aan mezelf dat ik m'n spieren in m'n rug heel vast hield van de spanning, maar doordat ik hem voor ben en aan het werk houd kan ik dan ook weer meer gaan rijden en echt gaan zitten. Het is voor mij de eerste keer dat ik een jong paard vanaf het begin opleid. Maar ik leer er wel echt super veel van!

Ik zit wel een beetje te twijfelen wat ik moet doen. Ze begon het freestylen namelijk wel heel goed, maar het zwakte daarna steeds meer af. Ze zou zondag weer komen, maar mailde dat haar vader een hartaanval heeft gehad en die was op het moment in Zwitserland. Daar moest ze dus onmiddelijk naar toe en kon onze afspraak niet doorgaan. Best heftig!
Dus nu een mailtje te sturen dat ik het toch niet wil gaan proberen met haar vind ik ook zo ongepast op dit moment. Moeilijk, moeilijk, moeilijk!

Banditto en Borderjay Welkom!!

M'n vriend gaat morgen voor een week naar Gran Canaria. Hij gaat daar surfen met wat gasten van de surfvereniging. Ben dus een week heel zielig home alone. Nee, hoor vind ik niet erg Vork
Ga maandag naar het concert van Kylie Minogue samen met m'n collega. Die blijft dan gezellig bij me slapen en dinsdag slaap ik weer bij haar want ga woensdag weer naar het noorden (Fryslân) reizen en er komen nog wat vriendinnetjes van me een avondje bij me eten. De week zal zo weer voorbij zijn!

We hebben ook nog een reactie gekregen van de makelaar. Er staan meerdere appartementjes hier te koop en ze hebben ze nu ongeveer allemaal bekeken, maar die van ons vonden ze toch wel erg leuk en vooral de keuken vonden ze mooi. Ze gingen als het goed is vandaag de knoop doorhakken op welk appartement ze een bod gaan uitbrengen. Ben dus benieuwd of we na het weekend wat horen! Hoop het wel! Het zou namelijk wel een stunt zijn als ons appartementje binnen een week verkocht is terwijl de rest al een paar maanden te koop staat. Haha!

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 21:55

zasread hele mooie foto`s en het commetaar is al gegeven door frank
ziet er mooi uit hoor

nieuwelingen welkom met jullie mooie paarden wel meer foto`s graag mag best hoor

hier nog wat foto`s van vanmiddag
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

kijk die maantop van roxy zo lesde celine vanmiddag mee hhihihihihihi
en tsjillert ging lekker liggen rollen na de les

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 22:11

hahaha die maantop staat echt goed

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 22:14

Zag een prachtige Lusitano voorbij komen, let idd op de onderbenen, doordat je je tenen naar buiten doet komt de spoor constant in contact met je paard, spoortje af en dan heb je dat niet meer, en dan lekker daar aan werken, komt vast goed Knipoog

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 22:21

hahaha ik zie nu ook dat roxy zijn tong uitsteekt hihihi

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 22:30

frankiej schreef:
welkom joyce en gabriella, weer een paar mooie spanjaarden erbij in dit topic. schroom niet om foto's te plaatsen, daar zijn wij verzot op.

Uhm....Moreno heeft wel een spaanse naam,is lekker barok gebouwd,maar "oer hollands" (anders was hij voor mij ook onbetaalbaar geweest Knipoog
Ik val eigenlijk best wel ineens zo binnen Bloos Maar doordat ik dit topic al vaak las,heb ik het idee dat ik jullie al een beetje ken en jullie paardjes ook Knipoog
frank: gewéldig mooie vent heb je! ik vind hem echt een droompaard!
Mies-Apollo: ik had jou ook gemaild over Sita toen we nog zoekende waren Knipoog gefeliciteerd met je eigen paardje!
Heidi: jou "ken" ik van foto's en verhalen van karina,en je paard ken ik persoonlijk Sigaar
Prinslover: jouw droompaardje komt er ook nog wel hoor!
Zasread: wauw,wat een geluk dat je zo'n kanjer mag rijden!
Cloris: jouw propje ís gewoon een droompaard,echt geweldig! Lovers

Zo,dan maar eens wat duidelijkheid over mezelf,ik ben Gabriella maar wordt altijd Gab genoemd,37 jaar,heb een zoon(11) en een dochter(14) en een man(40 Haha! ) en een andere hobby van mij(buiten paarden om) is schapendrijven met border collies(foto's in profiel) ik werk nog een aantal ochtenden in de week(momenteel 5) ik heb 3 honden; 2 border collies,1 kruising malthezer/Yorkshire,ik heb 5 drentse heideschapen (om te trainen) een haflinger,een shetlander,en nu dan ook nog een nieuw paardje erbij. (beestenbende)
Onze haflinger Nancy,de liefste die er is Knipoog en lekker barok Haha!

Afbeelding

Afbeelding

Samen met wat van mijn schapen:

Afbeelding

Sjaakie de shet:

Afbeelding

Afbeelding

en ik gisteren voor het eerst op Moreno: (ik kan niet zo goed rijden als de meeste hier hoor,dus wees voorbereid...)
Afbeelding

Afbeelding

Nog vragen of opmerkingen? Kom maar op Pling