[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

frappa

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 11:51

Heey nickyu hoe is het verder bij jouw en met je paardjes ??

Ik ga lekker van het weer genieten, ga nu richting rhoon , les geven, dan nog een haffie rijden.
daarna richting manege en me eigen diertje doen en er nog eentje rijden. Dus een druk paardendagje Haha!

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 11:54

we leven nog Haha!

vicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 16:29

Ik kwam er achter omdat ze steeds lastiger werd op rechts..
Ik wilde eerst weten of er wat was, of dat ze gewoon stout deed. Na diverse onderzoeken kwam dat er dus uit.
En doordat ze haar been is gaan ontlasten is het in haar rug ook een beetje gaan ontsteken.
Goed heel verhaal dat was dus eind nov. inmiddels al weer terug geweest. Goede verbetering, eind april weer terug.
Tot die tijd rust houden, dus af en toe mee naar het strand en verder niks.... Ja buiten in de blubs staan...

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 17:10

Dat is vervelend zeg Vicky! Als je paardje niet zo veel kan doen. Gelukkig is een strandritje dan wel weer erg leuk, zeker voor afwisseling Knipoog

Frappa idd tijdje niet gezien hier, leuk dat je weer van de partij bent Haha! Fijn dat Mio ook weer goed is, kan je weer lekker rijden! Ben wel jaloers op jou dagje van vandaag zeg, wil ook lekker paardrijden, maar kan volgende week maandag pas weer Scheve mond

frappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 19:38

Ja het was een heerlijk dagje en veel gereden. alle soorten en maten.
Begon met een fjordje, daarna de eigenaresse les gegeven. Toen een haflingertje van 3,5 jr. Die overigens heel fijn ging. Richting de manege getuft, lekker raampje open, muziekje erbij en gaan.
daar op paard van mijn bazin gereden, een heel fijn dier. Collega had inmiddels gebeld of ik een paard wat zou zij rijden of ik hem niet kon doen maar dat is zo'n ontzettend fijn paard dus gelijk ja gezegd.Die heerlijk gereden en toen mijn eigen drukke anda.
Alles lekker in de buitenbaan dus laat voor mij het zonnetje maar schijnen.
Nu voldaan thuis, zo douchen omkleden en richting vriend.

cojolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 19:41

peetisgreat schreef:
beterschap lustiano,

ik heb een vraagje aan jullie,

ik heb zoals jullie weten een jonge barokke friese hengst van 3 jaar.
nu moet ik nog een zadel kopen,
maar ik ben bang dat ik na een tijdje weer een ander passend zadel moet kopen.
ivm het groeien van de spieren
wie kent dit en zou bv met een oud zadeltje begingen wat wel goed past he !!!!!!! en na hoeveel tijd zal je weer moeten kopen gemiddeld dan he Knipoog

of zouden jullie gewoon een goed zadel al durven te kopen

graag advies van jullie

Ik heb een 2e hands zadel, kon hem na 3 maanden ook alweer opvullen omdat hij weer anders in zijn bespiering is komen te zitten, ik heb nu een Angly en ik had een wintec, maar die lag helemaal niet goed, Rod heeft gewoon echt een hele brede boom nodig.

vicky wat goed dat je er zo achter bent gekomen, wel balen dat je zo lang niets mag doen, gelukkig heb je de mogelijkheid om op het strand te rijden.

Lusitana fijn dat het met je hand weer beter gaat.

Enamorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 22:34

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 22:56

vicky,jeetje wat een blessure,ben je wel even mee zoet zeg!!

wel goed dat je er zo achter gekomen bent,en niet hebt gedacht dat het geklier was...heb ik nl wel 1x gehad,en dat is echt heel erg.. Bloos Verdrietig

en redina,kijk zo heb ik het graag,als ik om foto's vraag,dat jij ze dan maakt Tong uitsteken

voor evt wessel fans...

viewtopic.php?f=10&t=740089&start=0&st=0&sk=t&sd=a

wesseltje een beetje aan het werk... Haha!

en nicky nu ook weer je wasmachine kapot...pffff,kan ook nooit gewoon gaan bij jullie he??

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 23:41

alles of niks he ..maar mijn 7 jaar zit er nu toch bijna op ..je zou denken dat het tijd word voor die andere 7 jaar

redina ..hij is zooo mooi , vind dat echt een rpachtkleur en mmoi paardje

wesseltje ook weer heerlijk (as usual zou je bijna zeggen)

dames ..verwisselbare boom betekend ehelaas niet verwisselbare pasvorm .. veel mensen staren zich daar op blind

het DUK'S zadel komt als het goed is en dezer dagen binnen , zal ik direct eens mooie fotos maken (als mjin camera het dan weer doet ..ben bang dat die nu ook echt op is ,,sparen voor een nieuwe dan maar .. Boos! )

wat een pech vicky , schiet niet op zo

Yritja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 08:59

Hallo, ik ben er ook weer. Ach gut Ik zou een anda mogen kopen, maar die is net voor mijn neus aan iemand anders verkocht. (zie in profiel de foto's van dit beestje). Zij lag in onze prijsklasse, maar ik vroeg me af of ik nog kans heb op een andere Anda met het max. bedrag van 3000. Liefst merrie, niet ouder dan 9, niet jonger dan 4 en hoeft geen papieren. Of zou ik gewoon naar andere paarden moeten gaan kijken.

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 09:56

WHOW Redina foto nummer 6 is wel onwijs gaaf zeg! Jammer van de achtergrond, maar misschien kun je die wat wegpoetsen!! Je hebt echt een knappe man hoor!!

En Kimmie ook natuurlijk een mooie vent! Hij gaat volgens mij wel heel goed he!! Heb je er al op gehangen/gezeten?

Jammer Yritja, dat ze voor je neus weg is. DAt is wel ontzettend balen!! Ik weet niks anders voor je, maar je loopt vast vanzelf tegen je droompaardje aan.

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 11:20

Nou ik heb nog een nieuwtje:

Farruquito (Jessica) is gisteren bevallen van een zoon en hij heet Harm.

cojolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 11:26

Farruquito (Jessica) gefeliciteerd met je zoon Harm, viel de bevalling een beetje mee?

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 12:24

Jessica, gefeliciteerd!
Lees nog wel veel mee, zit nu voor stage op Vlieland..

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 12:24

cojolly schreef:
Farruquito (Jessica) gefeliciteerd met je zoon Harm, viel de bevalling een beetje mee?

Ja gefeliciteerd.
En nu kan je mooi bij de aankomst van je paardje zijn Knipoog.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 14:32

Farruquito : Gefeliciteerd !! Haha! Wat leuk een zoontje erbij ! Heel veel geluk met je kleine mannetje! Knipoog

Kimmie: Ik had al een berichtje geplaatst, hij ziet er weer op en top uit hoor OK dan!

Soeske: En hoe is je stage daar? Ben vergeten wat voor stage het is Bloos Volgens mij had je dat namelijk wel verteld.. Nagelbijten / Gniffelen

Frappa: Jou dag gister klinkt echt heeerlijk Haha! Doe mij er ook zo 1 ! Al is dat natuurlijk wel vermoeiend, maar mis het wel hoor. Ik rij nu nog maar 2 x per week....

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 15:25

Farruquito > Gefeliciteerd met Harm!!!!!!

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 15:44

Farruquito Gefeliciteeeeeeeeeeeerd

Enamorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 15:49

Farruquito: Gefeleciteerd!!! Foto's!!!

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 16:28

Farruquito> Gefeliciteerd met jullie zoon!
En idd snel foto's Knipoog

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 18:26

Even uit de meeleeshoek om Jessica met de geboorte van haar zoon Harm te feliciteren!

PatriesjeMR2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 18:47

Gefeliciteerd met je zoontje Jessica!!! Hopelijk is alles voorspoedig verlopen. Go jij! Go jij!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 18:52

Farruquito: Afbeelding Afbeelding Afbeelding

wat leuk,een zoon,wel snel foto's plaatsen he????

Afbeelding

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 19:04

Farruquito, van harte gefeliciteerd! Haha!

Ik heb ook wel leuk nieuws; na maanden afzien, liep Picasso vandaag werkelijk waar de sterren van de hemel! Ik heb regelmatig gedacht: 'Ik stop ermee, hij is te moeilijk' Want elke keer lag ik er wel weer naast, en ik zat elke week wel onder de blauwe plekken, omdat hij me weer een trap had gegeven, en pas waren we met z'n tweeën tussen de bakrand gekomen, enz. Ik dacht dat het nooit meer iets zou worden en heb 'm zelfs een keer op stal gezet, en ben gewoon huilend weggegaan omdat hij zo drakerig bezig was. Ik ben wel een doorzetter, maar het is me gewoon een paar keer te veel geworden.

Vandaag zadelde ik 'm net als alle andere keren, en ik wilde eerst een bosritje maken, maar het leek me toch makkelijker om even een dressuurtraining in de bak te doen. Hij was eerst een beetje kijkerig, en ik moest 'm door de hoeken heen schoppen, ik had zoiets: 'Laat maar, dit wordt al niets meer, ik heb geen zin in weer een gevecht.' Maar goed, toch nog even er op gebleven, lekker losgestapt. Ik pakte de teugels aan gaf 'm wat been en "WOPLA" Picasso stapte netjes rond aan de teugel, geen valse krul, niet sterk worden, maar volledige ontspanning. Dus ik draaf aan, hij was nog wat lastig in de hoeken, maar na een paar keer er door heen te hebben gereden ging er ergens een knopje om. Hupla, meneer aan de teugel, lekker ontspannen briesend de bak door. Zonder gehang, zonder ge-'draak' en gejengel. Ik was helemaal trots op 'm, en bleef 'm maar belonen. Hij voelde zich ook helemaal trots. En zo hebben we echt super gereden. Zelfs de galop was volledig gecontroleerd zonder rare sprongen en proberen door de bakrand heen te rennen. Zelfs in galop begon hij los te laten, naar beneden te komen en ik kon 'm puur op m'n zit sturen. Normaal moest ik 'm zo'n beetje omtrekken, want anders liep hij dwars door de bakrand heen, maar nu helemaal niets. Ik was zo trots op 'm, zo ontzettend blij. Wat geeft dat toch een heerlijk voldaan gevoel. Ik heb maanden gedacht dat ik het niet kon, dat ik te lievig en te zacht voor 'm was. Want mensen in mijn omgeving rukte hun paard in de krul met een slof, en als ze die niet hadden rukte ze 'm wel eigenhandig in de krul.

Maar al m'n moeite is beloond! En ik ben zo blij. Het was werkelijk waar afzien, met bloed, zweet en tranen, maar het is me het wel waard geweest. Hij liep zo goed, ik ben helemaal trots. Het geeft me zo'n voldaan gevoel, eindelijk kan ik ook van m'n paard genieten.

Ik moest het gewoon kwijt, het was zo geweldig. Vork

orban

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 19:26

Jessica proficiat met jullie kleine spruit Harm.