1 slechte foto kunnen maken. Filmpjes staan wel al op Facebook bij Caballos de Colores waar hij van is. Zo'n werkwillig lief en knap dier.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Cyrina schreef:Hoi,
allemaal ik lees hier wel eens mee en wil even reageren op het vreselijk vervelende verhaal van Little gift. Helaas iets wat best vaak gebeurt en wat niet nodig is, omdat het stamboek goed geregeld is om alles te controleren.
Via deze link kun je ALLE PREs vinden die leven of geleefd hebben. Staat het paard er niet in, dan is het een paard zonder papieren! Bij een veulen kan het natuurlijk nog aangevraagd moeten worden, maar zolang dat niet gedaan is staan ze hier niet bij.
http://www.lgancce.com/lgpreancce/asp-p ... px?lang=ES
Vul bij nombre de naam van het paard in en dan de code.
En dan als 2e. Neem ook als het paard hier bij staat maar de papieren niet bij de verkoper aanwezig zijn het paard NIET aan. Je weet nooit of een paard gestolen is of er ruzie is met degene waar hij van heeft gekocht etc en de palieren nooit komen.
En degene die de Carta Titularitad nog heeft blijft eigenaar ook al.heb je betaald. Daarnaast ben je als je een paard houdt zonder paspoort zelf ook nog eens strafbaar.
Helaas is heel paardenland in elk ras en in elke discipline doorspekt met mensen die allen maar op geld uit zijn.
Lolala73 schreef:Ja gelukt met de app maar deze zegt no horse found with these criteria en dan begin ik natuurlijk angstige vermoedens te krijgen. De papieren die ik heb, met Carta lijken toch wel heel echt met dierenarts stempels, aftekeningen, brandmerk etc , is er iets dat je aan de papieren kan zien of het echt is of niet?
ZoeyDercks schreef:http://www.lgancce.com/lgpreancce/asp-p ... px?lang=EN
Of je pakt gewoon de Engelse versie??
Hier helaas nog steeds geen veulen. 5 dagen over tijd en counting :/
_Zsazsa_ schreef:ZoeyDercks schreef:http://www.lgancce.com/lgpreancce/asp-p ... px?lang=EN
Of je pakt gewoon de Engelse versie??
Hier helaas nog steeds geen veulen. 5 dagen over tijd en counting :/
Haha leuk he dat overtijd, Alegria was een maand overtijd![]()
Die app ga ik ook downloaden, wist ik niet eens.
ZoeyDercks schreef:Tsja het hoort er eenmaal bij. Ik ben inderdaad ook een godsvermogen kwijt aan overschrijven en fokkersnummer.
Dan weten ze in Spanje bij het Stamboek ook van wie het paard is!
badeendje schreef:Wauw welkom, waar woon je dat je zo'n gaaf uitzicht hebt?!
ZoeyDercks schreef:Fee komt nieteens in de buurt van het draad haha. Die houdt haar afstand wel.
Maar in het geval van je hebt een merrie: maar ze staat niet op je naam. Wat nou als je een veulen gaat fokken? Neem aan dat de Carta ook niet gedateerd staat op nu. Dus dan krijg je ook nog een boete voor te late overschrijving. Een paard wat niet op je naam staat kan ook niet APTA gekeurd worden oid.
Ik snap dat het veel geld is, maar dat wist je toch voor je aan een PRE begint?
Maar het paspoort hoort gewoon op de naam van de eigenaar te staan.
Dat word bij mij tenminste gecontroleerd bij entingen.
Voor mij was het ook veel geld (ben student met paard, auto, huis).
Azmay schreef:ZoeyDercks schreef:Fee komt nieteens in de buurt van het draad haha. Die houdt haar afstand wel.
Maar in het geval van je hebt een merrie: maar ze staat niet op je naam. Wat nou als je een veulen gaat fokken? Neem aan dat de Carta ook niet gedateerd staat op nu. Dus dan krijg je ook nog een boete voor te late overschrijving. Een paard wat niet op je naam staat kan ook niet APTA gekeurd worden oid.
Ik snap dat het veel geld is, maar dat wist je toch voor je aan een PRE begint?
Maar het paspoort hoort gewoon op de naam van de eigenaar te staan.
Dat word bij mij tenminste gecontroleerd bij entingen.
Voor mij was het ook veel geld (ben student met paard, auto, huis).
Die 10 euro extra zouden dan nog best te doen zijn als boete.
Heb mijn paarden voorheen eigenlijk ook nooit op mijn naam gehad, nog geen last van gehad.
Als ik ga fokken doe ik het denk ik buiten het stamboek, zie binnen het stamboek weinig hengsten die me echt aanspreken in Nederland en als ze al echt bij ze passen betaal je goud geld en mag er echt helemaal niets meer tegen vallen wil je geen verlies draaien op een veulen.
Dat het zo mega duur was had ik niet verwacht nee, een Tinker op naam zetten kost 15 euro