Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Zsazsa_

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 20:31

Dais_ ik heb alleen maar gefilmd.
1 slechte foto kunnen maken. Filmpjes staan wel al op Facebook bij Caballos de Colores waar hij van is. Zo'n werkwillig lief en knap dier.
Afbeelding

Lolala73

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 11:31

Cyrina schreef:
Hoi,
allemaal ik lees hier wel eens mee en wil even reageren op het vreselijk vervelende verhaal van Little gift. Helaas iets wat best vaak gebeurt en wat niet nodig is, omdat het stamboek goed geregeld is om alles te controleren.

Via deze link kun je ALLE PREs vinden die leven of geleefd hebben. Staat het paard er niet in, dan is het een paard zonder papieren! Bij een veulen kan het natuurlijk nog aangevraagd moeten worden, maar zolang dat niet gedaan is staan ze hier niet bij.
http://www.lgancce.com/lgpreancce/asp-p ... px?lang=ES

Vul bij nombre de naam van het paard in en dan de code.

En dan als 2e. Neem ook als het paard hier bij staat maar de papieren niet bij de verkoper aanwezig zijn het paard NIET aan. Je weet nooit of een paard gestolen is of er ruzie is met degene waar hij van heeft gekocht etc en de palieren nooit komen.
En degene die de Carta Titularitad nog heeft blijft eigenaar ook al.heb je betaald. Daarnaast ben je als je een paard houdt zonder paspoort zelf ook nog eens strafbaar.

Helaas is heel paardenland in elk ras en in elke discipline doorspekt met mensen die allen maar op geld uit zijn.

Hallo allemaal, Ik probeer mijn paard in te vullen maar het lukt mij niet hoor, ik krijg elke keer dezelfde melding nml dit :Por favor, rellene algún dato del ejemplar, rellene el código de seguridad y pulse el botón BUSCAR. en ik hvul toch alle nummers in, wat zou ik verkeerd doen, weet iemand dat?

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 11:40

Waar probeer je wat in te vullen? Welke site en wat wil je doen?

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 11:44

Installeer de app, veel makkelijker :P

Als je het toch via de site wilt doen vul je de naam in bij 'NOMBRE DEL EJEMPLAR' en links naast het knopje 'buscar' (wat 'zoeken' betekend) zie je een plaatje en een leeg vakje. Dat plaatje bevat tekst/cijfers welke je over moet nemen in het lege vakje, anders zoekt hij niet.

Juist omdat ik dát zo onhandig vond (ik kan die plaatjes nooit goed ontcijferen en tik soms wel 3 x achtereen het verkeerde in :') ) heb ik de app geïnstalleerd. Veel makkelijker :)
Laatst bijgewerkt door Dais_ op 06-06-17 11:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Lolala73

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 11:46

eh welke app? Ben misschien niet zo heel handig....

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 11:48

In playstore tik je in 'PRE studbook app' en dan ga je hem vinden.
Zelfde logo als op de site zie je staan als het goed is :)

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 11:49

Lolala73

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 11:52

Ja gelukt met de app maar deze zegt no horse found with these criteria en dan begin ik natuurlijk angstige vermoedens te krijgen. De papieren die ik heb, met Carta lijken toch wel heel echt met dierenarts stempels, aftekeningen, brandmerk etc , is er iets dat je aan de papieren kan zien of het echt is of niet?

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 11:53

Lolala73 schreef:
Ja gelukt met de app maar deze zegt no horse found with these criteria en dan begin ik natuurlijk angstige vermoedens te krijgen. De papieren die ik heb, met Carta lijken toch wel heel echt met dierenarts stempels, aftekeningen, brandmerk etc , is er iets dat je aan de papieren kan zien of het echt is of niet?

Je mag me gerust eens een PB sturen met gegevens, kijk ik even voor je.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 11:54

Engels is ook een optie, maar dan blijf je wel met die code zitten die je over moet nemen :P

5 dagen over tijd... Sterkte voor Fee... :\

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 13:45

ZoeyDercks schreef:
http://www.lgancce.com/lgpreancce/asp-p ... px?lang=EN

Of je pakt gewoon de Engelse versie??

Hier helaas nog steeds geen veulen. 5 dagen over tijd en counting :/

Haha leuk he dat overtijd, Alegria was een maand overtijd :(:)

Die app ga ik ook downloaden, wist ik niet eens.

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 13:50

_Zsazsa_ schreef:
ZoeyDercks schreef:
http://www.lgancce.com/lgpreancce/asp-p ... px?lang=EN

Of je pakt gewoon de Engelse versie??

Hier helaas nog steeds geen veulen. 5 dagen over tijd en counting :/

Haha leuk he dat overtijd, Alegria was een maand overtijd :(:)

Die app ga ik ook downloaden, wist ik niet eens.

Een maand :(
Hoop dat wij die niet gaan halen!!
Ze is er lichamelijk al ruim een week klaar voor (Slappe banden, flinke uier, kleine harsjes). Fee doet niet aan echt harsen, die heeft alleen hars-zandkorrels. Maar dat heeft ze dus al ruim een week. Dus we zullen zien!

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 14:02

Kom tussendoor weer even binnen vallen.
Nog steeds ben ik bezig met de overschrijving wegens geen gehoor.

Maar snap ik het nu goed dat je voor de overschrijving van je paard moet betalen voor de overschrijving maar ook voor een eigenaarsnummer? |o
Duur grapje wat ik niet mee gerekend heb van 160 euro...

Is dit de enige manier om hem op mijn naam te laten zetten?

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 14:03

Alles is heel duur ja. Ik was rond de 500 kwijt voor mijn fokkersnummer overschrijvingen etc.

Dat moet inderdaad allemaal.

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 14:06

Jeetje wat een geld voor een administratieve klus van waarschijnlijk max 1 uur tijd :x

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 14:08

Tsja het hoort er eenmaal bij. Ik ben inderdaad ook een godsvermogen kwijt aan overschrijven en fokkersnummer.

Dan weten ze in Spanje bij het Stamboek ook van wie het paard is!

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 14:25

ZoeyDercks schreef:
Tsja het hoort er eenmaal bij. Ik ben inderdaad ook een godsvermogen kwijt aan overschrijven en fokkersnummer.

Dan weten ze in Spanje bij het Stamboek ook van wie het paard is!

Zal me verder een worst zijn dat ze dat ook in Spanje weten :')

Nemen ze de wijziging van de chip ook meteen mee? Of gaat dat dan alsnog apart?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 14:29

Die van mij heb ik nog altijd niet overgeschreven, heb geen 500 euro "over" :o

Hoe reageren jullie paarden op stroomdraad?
Gisteren een nieuw draadje gespannen waar eerst strotouw was en ze dus tegen gingen hangen.
Kim doet:
"O hellup hij doet pijn red me" :oo en rent een stukje weg om te gaan staan stressen.
Diva doet:
"Hoe dùrf je, stom touw" >;) ^) en doet 1 stap naar achteren om intens naar het touw te gaan staan kijken.

Stiekem vind ik het wel grappig om te zien dat ze zo verschillend reageren :+

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 14:47

Hoi! Mag ik meekletsen in jullie topic? :o Ik lees al een tijdje mee en vind het tof om veel te herkennen in jullie verhalen.

Ik lease sinds afgelopen zaterdag een lieve Andalusiërmerrie. Ze is nu 14 jaar, waarvan ze 7 jaar als fokmerrie is gebruikt. Daarna als buitenrijdpaard, waarbij de eigenaar altijd hetzelfde deed: een kort stukje stappen en dan in volle galop. In de bak is dus nog erg lastig en ook buiten een handgalopje is hard werken. Maar ze doet het super en als ze je goedgekeurd heeft gaat ze echt voor je door het vuur. <3

Dit is Sabby:

Afbeelding

Afbeelding

En dit is mijn uitzicht als we op buitenrit gaan:

Afbeelding

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 14:59

Wauw welkom, waar woon je dat je zo'n gaaf uitzicht hebt?! :D

Ik heb met Dantes vorige week vrijdag ons debuut gehad bij de KNHS. We hadden 177 en 175 punten en hij heeft het echt super gedaan. Op naar winst! :)

Linkje van de tweede proef
https://youtu.be/S_VJQshltlk

Eerste proef
https://youtu.be/NbMsuLNw8Ow

En de protocollen

Afbeelding
Afbeelding

En gister weer heel fijn getraind. Echt gaaf om te merken dat ik nu ook zonder instructrice fatsoenlijk kan rijden.

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 15:02

badeendje schreef:
Wauw welkom, waar woon je dat je zo'n gaaf uitzicht hebt?! :D

Nu nog op Lanzarote :D in september verhuizen we naar het vasteland, dus dan zal ik deze merrie wel achter moeten laten.. := maar dan koop ik mijn oude, Nederlandse leasepaard dus dat maakt wel weer veel goed

Je zit al bijna aan winst! Fijn dat er zoveel commentaar op je protocollen staat!

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 15:17

Fee komt nieteens in de buurt van het draad haha. Die houdt haar afstand wel.

Maar in het geval van je hebt een merrie: maar ze staat niet op je naam. Wat nou als je een veulen gaat fokken? Neem aan dat de Carta ook niet gedateerd staat op nu. Dus dan krijg je ook nog een boete voor te late overschrijving. Een paard wat niet op je naam staat kan ook niet APTA gekeurd worden oid.

Ik snap dat het veel geld is, maar dat wist je toch voor je aan een PRE begint?
Maar het paspoort hoort gewoon op de naam van de eigenaar te staan.
Dat word bij mij tenminste gecontroleerd bij entingen.

Voor mij was het ook veel geld (ben student met paard, auto, huis).

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 15:29

ZoeyDercks schreef:

Maar in het geval van je hebt een merrie: maar ze staat niet op je naam. Wat nou als je een veulen gaat fokken? Neem aan dat de Carta ook niet gedateerd staat op nu. Dus dan krijg je ook nog een boete voor te late overschrijving. Een paard wat niet op je naam staat kan ook niet APTA gekeurd worden oid.

Die 10 euro extra zouden dan nog best te doen zijn als boete.
Heb mijn paarden voorheen eigenlijk ook nooit op mijn naam gehad, nog geen last van gehad.
Als ik ga fokken doe ik het denk ik buiten het stamboek, zie binnen het stamboek weinig hengsten die me echt aanspreken in Nederland en als ze al echt bij ze passen betaal je goud geld en mag er echt helemaal niets meer tegen vallen wil je geen verlies draaien op een veulen.

Dat het zo mega duur was had ik niet verwacht nee, een Tinker op naam zetten kost 15 euro :Y)

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 15:34

Azmay schreef:
ZoeyDercks schreef:

Die 10 euro extra zouden dan nog best te doen zijn als boete.
Heb mijn paarden voorheen eigenlijk ook nooit op mijn naam gehad, nog geen last van gehad.
Als ik ga fokken doe ik het denk ik buiten het stamboek, zie binnen het stamboek weinig hengsten die me echt aanspreken in Nederland en als ze al echt bij ze passen betaal je goud geld en mag er echt helemaal niets meer tegen vallen wil je geen verlies draaien op een veulen.

Dat het zo mega duur was had ik niet verwacht nee, een Tinker op naam zetten kost 15 euro :Y)

Hmm ja voor buiten het stamboek maakt het niet zo heel veel uit.

Ik heb Fedra wel op naam staan, incl fokkersnummer gezien ze moet veulenen (en het veulen een volle PRE is). Omdat Fee mooie bloedlijnen heeft zou ik zo snel voor haar (in dit geval) niet buiten het stamboek gaan kijken. Maar de zoektocht naar een goede hengst zal best lastig worden gok ik zo. Dan spreken we wel over een paar jaar haha.

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 15:43

Het is ruin, dus fokken gaat überhaupt vrij lastig met hem.
Ben verder gewoon alleen huisdieren gewend en daar heb ik nooit wat voor hoeven te betalen.
Dus ja ik kijk mijn ogen nogal uit dat er voor een kleine administratieve werkzaamheid zoveel geld gevraagd wordt.

Paspoort staat nog op Spaanse naam en niet op naam van de verkoper hier in Nederland, dus aan die boete zit ik waarschijnlijk toch.
Het op naam hebben staan wil ik puur voor veiligheid. Maar voor dit geld wacht ik wel even op een wat goedkopere maand.

Naast het aankoop bedrag zit ik nu namelijk al om en nabij de 2000 _O- Dus ja ik wist dat het veel geld ging kosten.