[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 16:36

Annash: ik snap het helemaal over Vaj :j dikke knuffel :(:)

Jellie: :wow: samenvattingqueen!!

Cyrina: thanks :D en jij bent een bofkont met al je prachtige paarden!!

Lakshmi: jep, ook in de zon :D vandaag welgeteld 25 graden, lekkerrr! Bij jou zal het nog een (paar) graadje(s) meer zijn? Wat een ontzettend schattige puppies hee… echt te lief om aan te zien!!!en mooi Flaafje met mooi hoofdstel! :9

Annash, kan ik de loop vd tijd wel eens navragen her en der of ze nog iemand nodig hebben?

Jus: hee! Landgenoot :’) jij zit nog zuidelijker dan ik :j

Yuntah: werkelijk een hele mooie fries!! En je vriend zit er netjes op zeg!

Jellie : fijn dat de TA geen werk te doen had :D

Lakshmi: wat een vervelend uitzicht daar :+
11 puppies???!?!?!?! DAMN!!! Wat een werk idd!!
en heerlijke Flaaf-foto’s!

Cloris: even in je profiel gespiekt en wat een prachtige dogo argentino’s. echt heel jammer dat je je maatjes kwijt bent. Napoleon is ook echt prachtig!!
Om over paarden maar te zwijgen, ongelooflijk!!!!!

Soeske: oh lekker egpyte!

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 16:51

_Saida_ schreef:
Wanda -> Als je het verhaal op Hoofcare hebt gelezen, dan zou je eigenlijk ook even de andere kant van het verhaal moeten lezen op Hoef Natuurlijk.
Het blijkt dat de eigenaresse van dat paard het zelf helemaal heeft verknald en heeft laten verknallen.
Moet je eens goed opletten hoe been- en hoefproblemen worden opgelost op de Hoofcare site, vrijwel altijd met een (aangepast) ijzer eronder.....

Je hebt natuurlijk bekappen volgens de Strasser methode, wat wel heeeeeel rigoreus te werk gaat, maar er zijn ook natuurlijk bekappers die een paard z'n hoeven heel rustig aan stukje bij beetje in de goede stand zetten, of zelfs niets doen als ze dat niet nodig vinden.
Met een beetje gezond verstand en jezelf goed laten informeren kom je al een heel eind.
* :D kzie dat Beda ook al had gereageerd en uitleg heeft gegeven.....*

Dank voor de input (iedereen trouwens!) Ja ik heb het verhaal op Hoefnatuurlijk ook gelezen. tsja er zijn altijd 2 kanten aan een verhaal. Maar het idee dat ik dus met slechte kennis/ ervaring de hoeven van mijn paard zo zou kunnen verknallen houdt mij toch etegen om zelf te gaan snijden. Voorlopig blijf ik lezen en ben ik van plan volgende week aan mijn smid te vragen hoe en wat ik zelf evt kan doen. Qua bijhouden dan.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 19:04

Hoe ik er momenteel aan toe ben:

Pfoe!!! wat een dagje...

Heb vandaag bitloos :D Lange teugelwerk gedaan. Nou dat sturen viel nog niet mee! Was voor Jippe ook de eerste keer en het leek mij slimmer dit eerst eens van op de grond te proberen ipv direct erop. Ga het bitloze hoofdstel met name gebruiken voor mijn zoon. Dan kan hij leren sturen etc zonder per ongeluk te hard in de mond te rukken. Heb ook wat VD gedaan: achteruit (ging redelijk goed) blijven staan (commando Halt) en omdraaien.

Annash
Blogger

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 22:39

Arie: vragen mag altijd! Wat heb jij in de buurt zitten? :)

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 09:13

Zilfstar schreef:
Dank voor de input (iedereen trouwens!) Ja ik heb het verhaal op Hoefnatuurlijk ook gelezen. tsja er zijn altijd 2 kanten aan een verhaal. Maar het idee dat ik dus met slechte kennis/ ervaring de hoeven van mijn paard zo zou kunnen verknallen houdt mij toch etegen om zelf te gaan snijden. Voorlopig blijf ik lezen en ben ik van plan volgende week aan mijn smid te vragen hoe en wat ik zelf evt kan doen. Qua bijhouden dan.

Je gaat niet snijden ;) je haalt de vijl erover en de rest laat je doen door een erkende hoefsmid of bekapper ;) snijden zou ik zelf ook niet doen hoor :o

Ariebombarie schreef:
Cloris: even in je profiel gespiekt en wat een prachtige dogo argentino’s. echt heel jammer dat je je maatjes kwijt bent. Napoleon is ook echt prachtig!!
Om over paarden maar te zwijgen, ongelooflijk!!!!!

Dankje, de reu met het vlekje was echt een prachtexemplaar met een nog mooier karakter, ik mis hem nog elke dag.. de teef was echt een dramaqueen en echt een meisje, minder mijn maatje maar ook zij was heel belangrijk.
Napoleon is gewoon een geschenk, een kadootje ik ben reuze blij met hem *D

De Skimmel is een verhaal apart mijn kanjer mijn droompaard, Elvis gaat trouwens onder het mes, ik ben er klaar mee, een ponyhengst van 85cm die meer 'ballen' heeft dan mijn hengst van 1.62.. zijn verzorgster durft al niet meer met hem over straat want hij neemt gewoon het rit met je aan met longeren en wandelen, nee Elvis is in een paar maanden tijd uitgegroeid tot eerste klas huftertje :+ hahaha nou goed als ruin kan hij hopelijk lekker bij Piropo staan *D

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 09:55

Goedemorgen,

Martine, worden bij jullie nooit tanden gevijld? pracht foto's *D

Ariebombarie, lekker zeg 25 graden *D

Zilfstar, soms heb je weleens van die dagen :\

Cloris, Elvis zijn ballen eraf.. wat een aap zeg haha..

Gisterenaaf hebben we lekker met de paarden gestapt. Jan had even een zijde draf gedaan en Flan zag dat hij wegdraafde en zette gelijk de achtervolging in :+ Die wilde graag achter t Pablootje aan :)) Iig lekker een half uur gestapt. Flan krijgt een flinke wintervacht en was zelfs bezweet..

Vanmorgen heb ik ze nog ff los gehad. Eerst Flan maar in de bak gezet en daarna Pablo. Kon ik in de tussentijd mooi Flan's prutje maken.
Toen ik ze weer ging halen, kwamen ze al braaf naar t hek toe. Dat is wel fijn. Flan deed dat vroeger nooit maar Pablo komt altijd gelijk naar t hek toe als hij je ziet. Op de terugweg dramde hij wel wat dus een paar x terug uit gezet. OP stal zet ik Pablo eerst aan zijn box vast en dan Flan haar box in. Stalbaas had net gevoerd dus Pablo was wel drukjes. Eerst gewacht tot hij netjes bleef staan. Toen wilde hij tot een stuk of 6x toe erg rap zijn box in maar heb hem steeds teruggezet tot hij netjes achter mij aan de box in ging. Bij t halster af doen werd hij weer even druk maar was toch wel tevreden met t 'eindresultaat'. T is zo moeilijk nog voor t ventje..

Had gisterenaaf lekker op bed tv gekeken. Had nog een afl. van Hole in the wall staan. Vindt zo'n maf programma... '

Nou genoeg gel*ld.. ga wat doen.. Fijne dag!

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 11:13

Ariebombarie schreef:
Idra schreef:
Wat leuk Arie, jij woont in mijn favoriete stad :D Mijn paard is overigens geboren in Barcelona (of toch in Vilafranca) bij Yeguada Montrubí. Daar geven ze helaas geen les, anders had ik je daar nog heen kunnen sturen :)
Spreek jij dan zowel castiliaans als catalaans?

Gisteren heeft mijn vriend wat foto's gemaakt van de training van mij en Licor, hij kan er alleen niet echt de juiste momenten uitkiezen :+ Maar ik zal eens kijken of ik dan een foto kan posten van zijn geschoren vachtje!

barcelona is idd ook mijn favoriete stad.. komt misschien nog wel voor amsterdam :=
vilafranca komt me idd bekend voor :D maar tis niet heel erg dichtbij geloof ik, woon hier ook nog maar 4 maandjes :')
ik ben bezig castellano te leren, catalaans kan ik redelijk lezen maar spreken daar waag ik me echt nog niet aan hahaha... lekkere mengelmoes van spaans, portugees, frans en italiaans :+

ook net ff in jouw profiel gespiekt en potverdorie :9 Licor is echt mijn tiepje ook hoor, al heb ik nog altijd meer een zwak voor schimmels (zoals Terroso :j ). ben benieuwd naar de fotootjes!

Adorno komt ook uit Barcelona vandaan :D
Bij Yeguada Farriols van Rafael Calvo

Lobke, wat een mooie plaatjes weer van Licor.
Moet wel even aan zijn nieuwe outfit wennen :+

Jellie, wat leuk dat je 2 paardjes het zo goed met elkaar kunnen vinden!
En Flan al een heuse teddybeer zeker :)

Shanna, heb je nooit meer iets van Vajnic gehoord?
Ik kan me heel goed voorstellen dat je hem enorm mist.

Cloris, goede beslissing zo te lezen van Elvis..
Wat een ettertje ...

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 12:31

Welkom Arianne, en lijkt me heerlijk wonen in Barcelona. Ik ben benieuwd hoe je les ging.

Anash: lekkere start gemaakt met je paard 186 pnt. Is niet slecht. Spannend dat je naar Derek gaat, ik wil er alles over horen.

Jellie: lekker op stal gewerkt.

Idra: Licor is heel mooi , kan filmpje hier helaas niet zien.

Yunyay: welkom en ik vind dat je een knap paard hebt.

Zilfstar: ik blijf er lekker van af van die voeten, alleen als er een ijzer loszit haal ik het eraf en bel ik de smit.

Welkom Marielle B, en je hebt een super leuk Fries. Ik heb zelf een fries van 1.67m en heel breed en rijd met een Barnsby, de andere merken konden toen geen boommaat 6 leveren.

Martine, leuke foto’s van Flaaf en de puppy’s

Ik heb van het weekend heerlijk gelest en weer een hoop bij geleerd. Boukje gaat het echt steeds beter doen.
Pedro had er vorig jaar een hard hoofd in toen ik binnenkwam met mijn tank maar momenteel vind hij haar goed gaan.

Ingrid.

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 12:53

Kelly, ja Flan heeft een prachtige donsvacht.. Zal een x foto's schieten..
Rond haar neus is ze zo mooi nu :D In de zomer ziet ie er niet zo uit ivm zon. Nu is hij weer harig en zacht..
Hoe gaat t met Adorno?

Hosante weer een hoop geleerd bij de les. Leuk dat Boukje t steeds beter gaat doen.

Tijd vliegt vandaag..

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 16:50

Yunyah -> Goasse is er echt eentje van de barokke types!
Wat een sokken heeft ie, en volgens mij zag ik ook een hele dikke vlecht of niet?
En jij bent ook één van de gelukkigen met zo'n apart fries dekje! (me too!)

Martine -> Heb ik iets gemist? Je hebt het nu over 11 puppekindjes ipv 12?
Wat kan je bij jou toch mooi rijden, mooi landschap!
En dat hoofdstel staat Flavio echt heel gaaf!

Wanda -> Je hoeft helemaal niet zelf te snijden in de hoeven van Jippe.
Je kan eventueel de hoefwand regelmatig even bijvijlen/rondvijlen, meer hoef je niet te doen.

Sterkte met je blauwe plekken!
Hoe gaat het nu met je hond?

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 17:13

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 17:28

Wat betreft het snijden: wat ik lees op hoefcare had die dame dat dus wel gedaan. Nou, Brrrr moet er echt niet aan denken. Ga idd mijn smid vragen hoe ik bij kan vijlen en wat en vooral hoe wel en hoe niet haha. Ben blij dat ik het topic geopend heb trouwens op Bokt. Ik heb vele reacties gehad, de sfeer is goed gebleven (!!! punt voor Bokt) en ik heb er goed over na kunnen denken.

Met de blauwe plekken gaat het redelijk. Vandaag maar niet gereden maar gelongeerd ivm mijn knie en heup. Met hond gaat het goed. Zodra hij bij gekomen is en uitgelaten is merk je er daarna niks meer van. Vaak pakt hij tijdens de laatste fase zijn botje al weer :P

Tsja het was hier 12 graden dus meneer was na 40 minuten longeren (waarvan 30 met bijzet) weer flink in het zweet. Na een kwartier uitstappen was ie nagenoeg droog, behalve dan zijn oksels zeg maar. Volgens mij hoef ik niet bang te zijn dat ie het koud heeft. Echt een wollige vacht heeft ie (nog?) niet maar zo te zien meer een wat langere vacht. En een speklaag :o

xxxNaatjuhxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 17:43

Heeey Iedereen !

lang lang geleden, heb gewoon geen tijd om jullie allemaal bij te houden :P
Probeer zo nu en dan is wat bij te lezen maar te vergeefs geloof dat ik zo ongeveer een 100 paginas te gaan heb dus dat gaat niet helemaal lukken :P

wel veel mooie en gave foto's gezien :D

21 oktober is Maya's Wendo de welsh K pony van me zusje overleden op 9 jarige leeftijd :( Hij had een abbses in z'n buikje dat is gaan lekken :( hij liet helaas niks merken en heeft ot de laatste dag alles gegeven wat hij kon. Ongelovelijk gewoon !
De DA zij dat hij heel veel pijn heeft gehad dus dat makten allesnog zwaarder aangezien hij zichzelf voor 100% gaf tijdens het rijden...

Met Betunero en Garbosa alles goed, al blijf ik twijfellen of dat Gabosa niet drachtig is,de Da zegt dat ze dat nu neit meer zou kunnen zien :S dus is het maarafwachten, ze is wel een ongelovelijk tonnetje geworden. Dus heb haar nog steeds niet ingereden want ze pas geen enkele singel !!!

hier nog een paar fotótjes, probeer zo nu en dan weer eens even te buurten hier ;)

Garbosa
Afbeelding

Afbeelding

Betunero
Afbeelding

Afbeelding

MarielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 17:54

Zilfstar, hoe reageert je paard op je hulpen met bitloos? Even goed als anders?/

Annash, heb de enquete gedaan hoor! Ze vroegen alleen niet naar het merk en wat voor biks ik voer.

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 17:56

Heey
xxxnaatjuhxx : Pfff sterkte voor je zusje ( en jou natuurlijk ook) :(:). Mooie foto's :D

hosante: fijn dat de lessen goed gingen :D.

gister avond op bente gereden :D. Wat een fijn paard is dat zeg :D. hij is 3,5 jaar oud, ongeveer 1,70 hoog en 9 keer onder het zadel geweest. Hij is heel braaf en rustig :D en hij rijd erg fijn :D.

dyio had al gelopen omdat er kopers geweest waren, misschien gaan die mensen hem kopen, en als hun hem kopen blijft hij wel lekker dichtbij :) hij blijft namenlijk in hetzelfde dorp als waar ie nu staat :)

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 18:38

MarielleB schreef:
Zilfstar, hoe reageert je paard op je hulpen met bitloos? Even goed als anders?

Nou ik deed het met Lange Teugel en ik zat er dus niet op. Had alleen dus teugel en stem en hij reageerde daar hetzelfde op als met bit. Dan is sturen ook nog niet je-van-het hahaha. Jippe vind het nog steeds wat vreemd dat ik achter/naast hem loop ipv dat ik erop zit. Hij pakt het tempo wel lekker op en ging in ene mooi drafje. Dus die lijn zette gewoon door ondanks dat het nu een keer zonder bit was.

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 19:32

Tis hier wel een stuk rustiger geworden he :D
Ik heb het zelf ook heel druk, studie is erg zwaar, deze weken heeft mijn nieuwe bijrijdster een kijkoperatie gehad, dus moest zelf iets meer tijd maken voor Fuur, volgende week komt ze als het goed is weer :D En werk natuurlijk ook nog.

Nog steeds geen huisje voor vriendlief en moi helaas.. Maar dat komt wel! Leuke verjaardag gehad, gezellig met vriendinnen uit eten bij de tapas bar.
En ons katertje Rocky wordt zaterdag gecastreerd, spannend!
Zo ziet hij er tegenwoordig uit:
Afbeelding

En Sanne had een aantal weken terug foto's van Furia en mij op het strand gemaakt! Hier de foto's:
[RIJ-ITP] Prachtige PRE Furia op het strand (shoot door Sanne)

Ben er heel blij mee!

Weer een hoop nieuwe namen gezien, nog van harte welkom :j

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 19:39

Madelief: dat katertje lijkt wel wat op mijn Solo! Foto's in mijn profiel.

Marielle: thanks voor het invullen!

Naatjuh: gave foto's, vooral die laatste! sterkte met het verlies van de pony.

Hosante: ik heb mijn kaartje voor Derek binnen, dus het is definitief ;)

Kelly: nee, ik heb niets meer van Vajnic gehoord... ;(

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 19:48

Shanna, ja zeker wel :D was me volgens al eens opgevallen toen ik je profiel zag. Heb je Solo al vanaf kitten?
Furia was half zwart en de achterkant grijs geboren :D
Leuk dat je in Spanje wilt gaan werken evt, zou natuurlijk ideaal zijn bij je zoektocht naar een mooi spaans paard :D

Nathalie, gave foto's hoor!
Zilfstar, had je topic gelezen, wat een dag zeg!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 19:58

Solo is hier gekomen met vier maanden, geloof ik :)
Iets later dus. Wel zo van de boerderij.

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 22:00

Naat wat erg voor je zusje :(:)

Madelief, leuke kat!

Ff tussen de NCIS reclame door... Mijn Blo dagje en Jan op de Fant..
Tegelijk de paarden gepoetst en gezadeld en naar de bak gegaan. Grootste deel van de tijd gestapt en een paar stukjes draf gedaan. Had bijna zandgehapt :+ Paabje schrok en maakte een rare draaibeweging... zag mijn laars op oog hoogte voorbij zweven maar gelukkig kon ik net blijven zitten haha.. Verder was ie retebraaf hoor. Ook met t bit in en uit doen. Dat is een soort van kliermomentje voor hem maar deed t netjes +:)+ Ging ook weer netjes beheersd stal in en stal uit. Ben weer trots op t ventje :+:
En de Fant heeft ook haar best gedaan met Jan.. Paar stukjes draf vielen niet tegen en verder is ze echt zooo lief :+:
Naja zit weer op de roze wolk....

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 22:03

super dat het zo lekker ging jellie :D

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 10:03

Goedemorgen,

Nou t is mijn m’n ochtendje wel :+ Had om 7 uur de paarden buitengezet. Moet vandaag ook voor Roosje zorgen dus met haar in de tussentijd gewandeld.
Flan was al hyperig toen ik haar buiten bracht. Pablo viel mee.. maar toen ik ze ging halen was hij wel schrikachtig. Moest hem een paar x op zijn plek zetten maar toen liep hij netjes mee.. Alleen vlakbij stal stond er zo’n grote dubbele vrachtwagen om de mest op te halen..
En de maakte net zo’n spannend geluid toen ik langs liep met de paarden… Dus de Fant en Blo waren enorm aan t stuiteren.. moest alle zeilen bijzetten om ze te houden :=
Pablo wilde nog over me heen denderen dus wij hebben even een ‘gesprekje’ gehad en daarna was hij keurig kalm. Flan als 1e in haar box gezet en daarna Paabje.. Die deed t eens stuk netter als gisteren +:)+
Mijn jatten liggen open dus ik ben al weer pleisters aan t plakken geweest :+
Toen ik wegging hoorde ik iemand roepen of ik kon helpen.. Was t de stalbazin.
Was t oude blinde/dove hondje ontsnapt maar die bijt in je fikken als je hem oppakt..
Gelukkig kon ze hem zo terugjagen.. Waarschijnlijk was hij er tussenuit gesneakt toen de vrachtwagen kwam..
Nu veilig op mijn werk en voorlopig blijf ik zitten waar ik zit :+

Fijne dag!

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 11:39

Hoihoi weer even bijgelezen. Normaal komt op woensdag mijn poetshulp (heb echt een hekel aan strijken en zij niet...) Maar haar hele gezin heeft de griep. Dus geen hulp. Op zich jammer, maar ben nu zelf aan de slag gegaan. En wat blijkt (wat ik al eerder dacht): ik werk harder dan zij!!

Zij komt 3 uur en in die tijd doet zij de strijk (wel netje trouwens, maar dat mag ook wel. Zij doet er veeeeel langer over dan ik), stofzuigt ze beneden en dweilt ze. En als er tijd over is doet ze wat ramen.

Ik ben nu nog geen 2 uur bezig en ik heb de was gesorteerd en er 1 in de machien gedaan, de wc gepoetst, ik heb de hele keuken grondig (!) schoongemaakt (dus niet effe snel doekje erover heen), de afwas (grote dingen) gedaan, heb beneden gestofzuigt en gedweild. Ga nu de strijk doen :r maar heb daar dus nog ruim een uur voor (als ik even haar werktijd aanhou). Dus vraag ik me af waarom ik nog een poets heb...

OK een paar klusjes die ik altijd op woensdag doe zijn nu nog niet gedaan (badkamer, boven stofzuigen) maar toch.

Snowy2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 14:30

Marielle: Leuke fries heb je. Hij lijkt me aardig groot voor een jaarling. Hoe hoog is hij nu?
Ja, ik heb ook een fries. Op die van mij ligt een Euroriding. Dat was ook het enige zadel wat bij die van mij goed lag.

Martine: Wat een onwijs leuke puppekindjes zijn dat!! Meer meer…..!!
En Flaaf ziet er ook weer geweldig uit.
Haha die Darius, lekker rommel aan het maken…..
Nog meer leuke foto’s van Flaaf. Leuk dat flamen.

Shanna: Ik weet geen adresje voor je, maar wel een leuk idee. Ik hoop voor je dat je een leuk adresje vind.

Jell: Ben je al wat opgeknapt?

Wanda: Onder dat dingetje (ik weet niet meer hoe het heet…) bij je stijgbeugel zit vaak een ijzer plaatje en daar staat het op. Ook aan de voorkant van je zadel op die knopjes.
Het gaat goed met jou en Jippe zo te lezen. Ik ben er even uit geweest, vandaar.

Yunyah: Jeetje, wat een dikke benen heeft jou fries voor zo’n maat. Ik vond de mijne altijd al dikke benen hebben. Haha.

Cloris: Volgens mij ligt het aan de hoogte van het paard. Wij hadden 2 shetlanderhengstjes op mijn vorige stal. Die waren ook altijd onwijs vervelend. Terwijl die van mij toch echt uiteindelijk lief werd.

Naatjuh: Onwijs gave foto’s joh!!

T/m 147