[HK] Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 17:10

Sanne en johan: Gefeliciteerd!!!!!!

laura: Dat bedoelde ik ja...krijg je dan niet ontzettend veel mail? Ik kijk altijd bij eigen berichten..
Hopelijk is hincapie snel hersteld!

karina: Niet de meest ideale situatie om weg te gaan nee...hopelijk poept ze het vanavond nog snel uit..of ben je dan al weg?

malin: Die ken ik niet nee... Ik weet niet of ik het zou kunnen, paardje zo ver weg. Hoog eisenpakket ;)?
Ik heb me na de clinic wel meteen ingeschreven voor de volgende, maar je kan zeker even zelf vooruit...vooral de draf en het schouderbuitenwaarts hebben nog heel wat oefening nodig. Verder moest ik stappen, halthouden en van hand veranderen...en met de overgang terug mag ze dan wat nagefelijker blijven en de overgang iets vloeiender maken..Shannon heeft een hele goede rem...ho is vol het anker uit ;)
NH Doe ik niet aan dus kan je dr niks over vertellen
Een vriendin van mij gaat die sgw ook rijden! Wil dat ook nog wel is doen! Hoe heb jij je ervoor aangemeld?
Kun je niet gewoon rijden zonder te springen?

Ilona: Heerlijk zoveel buiten rijden! Zal chic zn conditie wel goed doen! *helemaal veluwe proof!* Alleen als ik dat zo hoor hebben we allemaal gekke paarden die kunnen schrikken van hele normale dingen..zal een leuke rit worden :P
Zelf springen ging op zich wel goed..ze schat het goed in en gaat vrij recht, maar vind het wel fijn om een keer les te krijgen :) En zoieso is ze een vriendin en wilde nog is komen kijken, dus komt mooi uit. Worden wel foto's gemaakt...en maandag ook van de dressuurles!

Denise: Dat stellen ze makkelijk vast...of heb je er vaker last van? Paardrijden geneest ;)

benthe: Ik lig sinds vorige week ook weer onder het tosti ijzer... wil natuurlijk wel mooi kleurtje hebben op de veluwe!

cloris: Sterkte!

En waar zijn we nou weer mee bezig! Heb ik al het duitse geband uit mn leven..gaan we hier duits praten...denk het toch niet he!
Over de snelheid-kwaliteit van het topic..ben ik het er mee eens dat er wat meer 'loze' berichtjes tussen komen. Aan de ene kant zul je dat altijd hebben en houden en vind ik het geen grote ramp, zolang er wel op elkaar gereageerd wordt. Om eerlijk te zijn scroll ik vaak over die berichten en lees ik de langere beter door.
Ik snap dat mensen niet altijd tijd hebben, heb ik ook niet..maar het is zeker geen ramp als er niet helemaal teruggelezen wordt. Het wordt pas vervelend als mensen alleen hun eigen verhaal kunnen doen.

laulau85

Re: [HK]Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 17:13

Mies je krijgt er pas weer een nadat je opnieuw hebt gekeken. Dus als ik drie dagen hier niet kijk krijg ik maar 1 mailtje. En op zo veel topics zit ik eigenlijk niet dus dat scheelt.

Volgens mij ben ik trouwens heeeel slecht. Ben nu pas de foto's aan het uitzoeken van de vakantie...
En kom er toch echt niet doorheen. Waren met 5 man op vakantie en 4 camera's mee (echt erg eigenlijk) dus hadden samen geloof ik 3000 foto's...
Dit heb ik nou al teruggebracht naar 900 haha maar wil er maar 200 overhouden max...
(we waren maar 1 week op vakantie echt te erg voor woorden...)

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 17:16

Zo 800 haha...

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 17:17

Moest deze even met jullie delen:
Afbeelding
v.l.n.r. hyena, koe, giraf, wilde paarden, zwijntjes, kudu, struis, zebra en gemsbok
Alleen de giraf en hyena hebben we niet gezien in het echt...

tsjillert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 17:59

cloris sterkte met dit verlies

sanne van harte

iloon ben je niet boos was een geintje hoor :P
we hebben het heor juist super met elkaar en als de een dna anders reageert dan de ander ach zowatt
lief en leed delen we hier echt fijn zo`n uitlaat klep

leuke foto`s van al die wildoverstekende beesten
hahaha
die van dat paard wil k kunnen we op de weg plaatsen he

super als je die dieren op vakantie ziet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 18:08

Cloris: jeetje, sterkte zeg!

Leuke foto's van dat overstekend wild :')

Nou, kreeg dikke complimenten van de fysio, alle problemen zijn weg, peerd is weer een stuk ronder en er hoeven geen behandelingen meer :D

Erna een heerlijke lange buitenrit gemaakt, gaat ook steeds beter, en net 2 uurtjes lesgegeven!

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 18:13

Prinslover schreef:
Ik wil niemand dingen opleggen, laat dat even duidelijk zijn :D . Maar ik persoonlijk vind het jammer dat er soms de hele dag door van die berichten geplaatst worden wat echt niks toevoegd.. Ik vind het niet erg hoor dat het soms gebeurd, maar soms alleen vervelend. Nogmaals ik spreek voor mezelf :+ . Ik begrijp dat niet iedereen altijd kan bijreageren! En is ook totaal niet erg, soms een ego berichtje met iets vertellen echt "nieuws" wat je wilt delen, super, hartstikke leuk *D .
Maar ik doel meer op berichten als:
----------------------------------------------
Goedemiddag. Heb tentame vandaag. Zo paardje doen! :wave:
-----------------------------------------------
Vind ik dus wel jammer, we hebben er zo weinig aan, en iedereen vind het zó snel gaan dat er op de echte verhalen bijna niet gereageerd wordt, omdat het niet meer aan te lezen valt door onzin berichten van 3 pagina's lang ;) . Het wordt zo'n ikke ikke ikke topic.. Zonde van het topic.
Maar nogmaals, trek je niks van mij aan, post lekker door. Dit is gewoon mijn persoonlijke mening hoor :+

Iloon, daarom ben ik ook de draad een beetje kwijt geraakt en reageer ik bijna niet meer. Met werken en paardje en niet de hele dag op internet kunnen zitten, kan ik het allemaal niet meer volgen. Probeer dan alleen de lange berichten nog te lezen om een beetje bij te blijven. Inderdaad een hele gezellig sfeer hier, maar jammer dat ik dan te weinig tijd heb om er nog bij te horen. Dus van mij af en toe alleen even een kreet als ik echt iets te melden heb of echt op iemand wil reageren. Vind alle voortgangsverhalen wel heel leul om te volgen (zoals van jouw knapperd, Iloon).

Cloris, wat erg van je Dogo. Maar leuk dat je weer een nieuwe 'clown 'hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 18:15

Nou, ik merk zelf dat ik heel slecht lange verhalen kan lezen, dat lukt gewoon niet altijd even goed...

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 18:41

ik ben er ook al sinds het begin bij, en hoewel ik het soms lastig vind om alles bij te houden, vind ik het wel een leuk topic om mee te lezen :) Alleen, terugreageren op iedereen is bijna onmogelijk, ik vind het net als cloris juist leuk dat je ff binnen kunt vallen en een berichtje kunt neerzetten. Ik kom hier graag mooie paarden kijken :D

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 18:46

Heey
Ik probeer zoveel mogenlijk te reageren maar er word zoveel gepraat dat ik niet alles meer weet.

@ prinslover : Super dat ie weer braaf was :D
@ benthe : Gek dametje zeg :P
@ cloris : Jeetje zeg :(:) Heel veel sterkte :(:).
@ robijntjah : Fijn dat ze geen behandelingen meer hoeft :D.
@ cyrina : Krijgen ze bij spierbevangenheid ook harde en pijnlijke spieren??

Moppie is nog steeds ontzettend stijf :(.
Sinds gister ochtend zijn zijn spieren heel hard en pijnlijk :(.
Ik wil er echt de DA bij hebben maar mijn ouders niet :(.

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 19:03

Jolynn; ik hoop dat jouw oudje nog een tijdje bij je blijft hoor, ze geven je zoveel zeker in zo'n moeilijk tijd waarin jij nu ook zit...

Prinslover; Met het verlies van Fangio heb ik het nog steeds wel moeilijk hoor, hij was zo ongelofelijk speciaal, Chira ook hoor maar toch anders en haar lijfje was echt op.. ;(

_Saida_ : dat idee had ik ook, ze heeft gewoon gewacht.

Napoleon brengt wel heel veel vrolijkheid in huis ;)

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 19:11

Heel even in t kort:

Iloon, alvast gefeliciteerd voor morgen! Join the group :P.
Sanne, ook gefeliciteerd met je 2,5 jaar :D.
Cloris, jeetje, alweer afscheid moeten nemen van één van je kanjers, wat zwaar.. Sterkte ermee.

Mies mooie binnenbak!!

Voor de rest vele mooie foto's voorbij zien komen.
Oh, nog even korte mededeling: Bandiet gaat verhuizen en komt per 1 mei gezellig bij Furia te staan!!

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 20:07

Karina: Jammer dat het veulen er nog steeds niet is! Misschien moet je het veulen toefluisteren dat ie overdatum is ;)

Ilona: Was nog helemaal vergeten te reageren op je verhaal over Amanda en Chico. Chico wordt een volwassen vent, zo koel blijven terwijl er zo'n rampestamper mee is. Wat is het toch een toppertje :+:
Johan en ik moeten nog verzinnen of we er nog wat aan gaan doen :P We hebben allebei niet echt veel tijd voor een dagje uit, dus misschien dat we dit weekend uiteten gaan.
Haha, volgens mij maak jij nu alleen nog maar buitenritten, en groot gelijk heb je ;) Jullie zijn echt super bezig!

Mies: Jaheur, ga jij maar weer springen, kan je niet gewoon 1 ding kiezen die je gaat doen ;) Al die afwisseling is helemaal niet goed voor je paard :+

Malin: Fijn dat Suevo weer aan de betere hand is, hopelijk kan je snel met hem gaan crossen ;)

Denise: :(:) Wat vervelend dat je zo benauwd bent, hopelijk gaat het snel weer over.

Benthe: Lekker dat zonnebanken!!

Laura: Balen dat Hincapie wat spieren heeft verrekt :(:)
Wat een onwijs grappige verkeersborden :')

Cloris: Wat een verschrikkelijk verlies, in zo'n korte tijd, 2 maatjes :(:) Heel veel sterkte!!
Beetje dubbel, maar wat een leukertje die Napoleon!

Jasmijn: Super dat Bandito naar Furia zijn stal kan :D Hoe gaat het met jou, Ditos en Rick?

Debby: :(:) Jeetje heftig hoor, die kuren , ben je na die kuren kankervrij?

Straks wat foto's van de buitenrit zondag met Vaidosa en Bondosa.

Ik ben altijd graag lang van stof, dus van mij krijgen jullie uitgebreide samenvatting en reacties :P
Ego-berichtjes met inhoud zijn zeker welkom, inhoudsloze hoeven van mij niet...
Verder is en blijft dit een toptopic!!

Mijn tentamen ging vandaag vet poedersuiker... dus dat is nog maar even afwachten wat voor cijfer het wordt. Er waren 2 boeken die je kon leren, maar je mocht kiezen, want ze zaten in een overgangsfase van het ene naar het andere boek. Dus ik heb het nieuwe boek geleerd, maar dat was schijnbaar toch heel anders. Want heel veel termen die in het tentamen stonden had ik nog nooit eerder gezien... beetje stom. En ze hadden nog wel beloofd dat het tentamen boekneutraal zou zijn, ik ga dus even een klacht indienen :(

Toen was het ook nog eens prutweer, dus hebben we besloten om maar volgende week een terrasje te pakken.

Thuis heb ik nog even geshopt, ik heb versiersels gehaald voor in Dosie haar manen 19 april en ik heb een pad gekocht die bij mijn jurk past voor onder het zadel.

Daarna ben ik naar Igneo en Dosie gegaan, jeetje wat kan een veulen veranderen in 3 dagen :wow: Igneo wordt zowaar een slungel, hij groeit nu echt hard... Maarja, hij gaat ook op naar het naarlingschap...
Met Dosie heb ik een heerlijke lange buitenrit gemaakt en wat geoefend met aanspringen en schakelen in galop en dat ging super goed :D Daar is zo'n lang zandpad dan wel weer superhandig voor!! +:)+

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 20:27

Balen van je tentamen! Hopelijk heeft het indienen van een klacht nog succes, maar ik het daar weinig goede ervaringen mee... Wij hadden voor strafrecht ooit ook een vreselijk boek, op het tentamen waren bijna alleen maar onvoldoendes. Er was één mooie voldoende en die persoon had dus een ander boek van een docent gehad.... Terwijl niemand wist dat dat boek goed was (zet dat dan gewoon op het blackboard). Dus ja ook een klacht ingediend, nooit meer wat van gehoord.

En iggie alweer bijna een jaar :). Ga je wel een hele mooie verjaardagstaart voor m maken!!

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 20:36

Nee joh, dat nog lang niet :P In augustus pas, mijn vriendje wordt bijna 8 maanden, haha

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 20:47

Ach ja Augustus klinkt voor mij alweer zo dichtbij :P. Hoop dat het snel zo ver is dan ben ik eindelijk afgestudeerd (hoop ik) :D.

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 21:02

Heey
Balen van je tentamen zasread :(:).

Moppie's spieren zijn niet meer hard en pijnlijk *\o/*
Hij is ook minder stijf en weer vrolijk *\o/*
Hij heeft vandaag ook weer heerlijk liggen rollen ( dat doet ie bijna elke dag maar door de stijfheid heeft ie dat bijna een week lang niet gedaan).:D

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 21:24

Jeetje Yenneke, wat vreselijk van de vriend van je zus :\ Ik zal hier heel hard duimen dat die kans die hij heeft, waar wordt gemaakt!

Jolynn, sterkte met de chemo, wat een vreselijk naar ding is dat toch. Mijn mama heeft twee jaar geleden ook borstkanker gehad, was een vreselijke periode en de chemo was ook het zwaarste stuk.
Moet je daarna nog bestraald?

Cloris, nogmaals veel sterkte.
Jouw nieuwe hondenvriend ziet er wel heel lief uit :+:

Ok, masaro, dan zien we je wel komen ;)

Oei Laura, hopelijk maar gewoon spierpijn inderdaad! Komt wel vaker voor bij jonge paarden :)

Ow Sanne, jammer van je examen!
Even je verstand op nul bij de paardjes kan toch deugd doen dan, hè? :)

:o ik kan hier ook niet goed bijlezen en reageren. Ik vind het hier ook heel gezellig, maar ik heb gewoon tijd tekort. Ik ben ook nog eens erg actief in een HK-topic (van de Belgjes :D) dus twee topics intensief volgen is erg moeilijk! Maar ik blijf wel dapper proberen hoor, haha!

tsjillert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 21:27

lekker dan zasread van je tentamen echt ff een klacht indienen meis mss valt het dan nog mee
en mss heb je het nog wel gehaald je weet maar nooit
hoe en wat
laat het maar weten

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 21:53

8&^*(%$^&*%$%^*&%$*%^$(& NET EEN HEEL VERHAAL GETYPT, is alles weg!!! Ik was een half uur bezig met heel fanatiek met 2 schermen open aan t bijreageren.... sorry jongens!

Heel veel sterkte aan Debs en Cloortje :(:) Wat een leuke is Napoleon, Luna en ik willen hem snel eens IRL bewonderen :j

Mies ik sta zo ver weg omdat ze hier puur uit plaatsgebrek niet zomer en winter buiten kunnen, en zowel Dinkey (chronisch luchtwegprobleem) als Suevo (luchtzuiger en chronische stalbenen) hebben een medische reden waarom ze dat wel moeten. Maar dat heb ik er wel voor over, ik sta liever op een stal waar ze allebei goed staan en het naar hun zin hebben, en dat ik lang in de auto moet zitten, als dat hun gezondheid eronder moet leiden.

:wave: naar Lobke, Anita, Yenneke en Jasmijn! Leuk weer even wat van jullie te horen!

Verder heb ik echt geen puf meer om alles nog een keer te doen :(

PS! Les ging super, liep weer helemaal goed! Ook nog een nieuwe jodphur-broek gekocht en mijn AR-opleidings juf daar even gesproken, we gaan de training aanpassen. Super!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 21:55

Ik kopieer tegenwoordig mijn tekst even voor de zekerheid :P. Ben het ook al een paar keer kwijt geraakt ;).

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 22:02

Ik doe dat ook idd, alles in word... het is al zo vaak verdwenen..

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 22:06

moppielover schreef:
Heey
Ik probeer zoveel mogenlijk te reageren maar er word zoveel gepraat dat ik niet alles meer weet.

@ prinslover : Super dat ie weer braaf was :D
@ benthe : Gek dametje zeg :P
@ cloris : Jeetje zeg :(:) Heel veel sterkte :(:).
@ robijntjah : Fijn dat ze geen behandelingen meer hoeft :D.
@ cyrina : Krijgen ze bij spierbevangenheid ook harde en pijnlijke spieren??

Moppie is nog steeds ontzettend stijf :(.
Sinds gister ochtend zijn zijn spieren heel hard en pijnlijk :(.
Ik wil er echt de DA bij hebben maar mijn ouders niet :(.

Yep, dat is precies spierbevangenheid....echt haal er een dierenarts bij als je het niet zeker weet!!! Het kan je je paard kosten!!!.
Een paard wat spierbevangen is moet je niet laten lopen als het zelf niet wil, het word dan alleen maar erger! En het mag absoluut geen krachtvoer, spierbevangenheid ontstaat door te veel suikers, bijvoorbeeld als een paard een dag heel hard gewerkt heeft en de dag er na rust heeft, maar nog evenveel voer krijgt.

Een paard wat in lichte maten spierbevangen is, kun je goed krijgen door geen krachtvoer meer te verstrekken (en ook geen heel rijk hooi) en zorg dat het paard warm blijft door bijv. een deken, dit zou je zowiezo kunnen doen, kan geen kwaad.

Als de spierbevangeheid echt ernstig is, dan zit het paard echt helemaal vast, dan moet hij metacam hebben, een onstekingsremmer/ pijnstiller.

Sanne; balen van je tentamen.
Debby; heftig hoor!

Edit; moppielover; zag dat het weer beter gaat. Maar doe rustig aan, denk dat het toch een lichte spierbevangeheid is geweest en daar moeten ze altijd weer van herstellen.

Als er iemand anders in de buurt is die

Buitenzinnig

Iloon, wil best bijreageren maar weet t niet meer van 10 pag. ofzo hihi.
Sanne, gefeliciteerd met jullie 2.5 jaar!
Cloris, heel veel sterkte.. Beetje dubbel, maar gefeliciteerd met je nieuwe hond..

Verder weet ik eht ff niet meer, ben ook aardig moe..
Vandaag lammetjesdag gehad, was voor een opdracht voor school. Erg leuk, waren best veel mensen (stuk of 400) op af gekomen met hun kinderen.

zasread

Bondosa en Vaidosa

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Op deze foto vind ik Vaidosa net een groot paard lijken
Afbeelding