[HK]Barokke paardenliefhebbers kletsen door in deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Xantha

Re: Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 21:37

Nouvel, ik zag het gelijk, hij lag vandaag op de deurmat!!
Echt een hele gave foto!!

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 21:54

mooie foto's jasmijn, lekker genieten voor m in de kudde.

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 21:59

Ellis wat cool joh, dat je erop staat! Welke foto is het, ik ben namelijk geen lid?

Maar ik vind het echt heel leuk, jouw paardjes zijn ook super!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 22:08

Frank; Me zus heet Claudia Knipoog Welke kant ze op gaat weet ik echt niet... geen flauw idee ook Bloos En wat balen van die namen zeg. Dan baal je er ook wel even van op dat moment. Maar beter nu, dan dat je daar staat!

Sanne; Beter van je tentame! Komt vast omdat ik geduimd heb voor je Knipoog hahaha. En leuk weer foto's van Tib Haha! !

Nouvel; Helemaal super zeg!! Welke foto is het? Ik heb hem nog niet gezien...! Je zult vast veel reacties krijgen! Ik heb er ook 1 x op gestaan (en 1 x op een ander blad, of was dat nou ook de amazone? Hmm, ik weet t ff niet meer Bloos ) en kreeg toen veel reacties van mensen, was heel grappig! Vork

Malin: Jeetje, wat akelig zeg van je oma Ach gut .... Toch altijd weer heel vervelend om te zien hoe oudere mensen gaan aftakleen.. Verdrietig Sterkte ermee!! Hier gaat trouwens alles goed hoor! Bijna klaar met school hierna nog 1 week en als het goed is dan me diploma en werken...... Er staat me dus heel wat te wachten Nagelbijten / Gniffelen Ben bang dat het allemaal niet mee zal vallen haha, maar goed, alles went he zeggen ze Clown . Rijden met amanda op het moment op een laag pitje, maar dat bouwen we wel weer op als ze terug komt. Ze blijft zo'n 2 maanden staan op t land. En wat super zeg dat jij en Suevo zo goed gaan!! Ik hoop zo dat het geluk aan jullie zijde blijft, dat hebben jullie echt wel verdiend! Ja Vond het zo rot om iedere x te lezen dat er weer wat was Ach gut Maar word nu weer helemaal blij van je berichten!! Haha! . Als straks alles wat rustiger is wil ik eigenlijk wel een x langs komen om jou, suev en dink IRL te ontmoeten Bloos Haha! .

Lisenka: Hoe is het nu eigenlijk met jou? Ben je weer een beetje opgeknapt? Maak je nog van die leuke ritten met je fjordje? En hoe staat het nu met Halley? Hij loopt weer goed las ik laatst Pling ? Foto's van jou knappe man mogen altijd geplaatst worden he, dat weet je Haha! Haha! .

Michelle; Gefeliciflapstaart met je knappe merrie!! Haha! De dame is alweer 4 geworden lees ik! Echt leuk dat jij haar ook al van kleinst af aan kent, moet toch wel heel grappig zijn nu achter af. Ik had het al gevraagd in een paar berichten terug, maar je hebt er denk ik over heen gelezen... Hoe is het nu met Valerie? Is de pony al verkocht? En rijd ze nu bij jou?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 22:16

Hier is 'ie dan! Cool
Afbeelding

Wat gaaf dat een aantal van jullie het al had gezien!

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 22:36

Ilona : Was ook de amazone, stond je toen op met prinsjee (L)

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 22:40

Mies; Ja die weet ik! Ofcourse Knipoog Maar ik heb er ook een x opgestaan met een fries. Ook in de zee hihi. Knipoog Maar die was voor een ander blad volgens mij...

Ellis; Wauw! Kwijl Super foto zeg!! Hij is echt heel gaaf zo door de zee, kan je trots op zijn Ja

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 22:46

das nou echt een mooi plaatje voor zo'n blad!! geweldig. hoe komen jullie aan zo'n shoot? zelf opgegeven of loopt er net op dat moment een fotograaf over het strand die op zoek is?
oja nog ff reageren op sanne: tja toch verbaasde ik me vanmiddag hoeveel er nog af kwam. maarja ik had de kapster ook de opdracht gegeven om er "een goeie hoop" vanaf te halen. wel zo lekker als je veel zwemt in 30 graden.
nou eindelijk een paar plaatjes van vorige week van sam met z'n vriendinneke die hengstig was:

1. wat moet je nou van me?
Afbeelding

2. lekker knuffelen
Afbeelding

3. poseren
Afbeelding

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 23:11

frank; Heidi (Machonito) hier op bokt, haar man is fotograaf! Ik ken haar heel goed Tong uitsteken En kwam er per toevalig tegen toen ik ging buiten rijden. Voor de grap een paar foto's geschoten van mij, en die ter beschikking gezet voor de Amazone, zo doende. Maar echt "zomaar" kom je er niet in hoor.. Vaak bekende fotografen als Hypofocus en Marcel Knaapen hebben connecties met die paardenbladen -en moeten dus wel eens in opdracht fotograferen- Knipoog

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 23:27

ilona: Hij is verkocht aan charaz hier op bokt, gelukkig in de buurt.
Ze gaat nu beetje sita rijden en straks ook shannon Lachen Morgen gaan we lange laatste rit maken.....Komt wel goed, blijft jammer en balen maar gelukkig staat hij dichtbij en kunnen we hem makkelijk opzoeken en supporteren op wedstrijd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 23:39

Ellis Wow, wat een fave foto!! Ze hebben het wel heel mooi tussen de tekst bewerkt op de cover. Echt schitterend! Die Lusi's zijn toch maar weer knappe modellen hè!?! Vork

Frank Ahhhh lekker naar Mallorca! Die paar dagen dat ik in mei naar Barcelona ben geweest (met slecht weer...) lijken echt al weer zo lang geleden. Ben gewoon alweer aan vakantie toe! Geniet er extra van straks!!

Saida Ik heb Laurens vaker van dichtbij les zien geven. Was er zelf niet echt gecharmeerd van. Losrijden ging nog wel. Paard mocht met wat meer lengte in de hals lopen, maar wel wat dieper. Zag er nog enigzins ontspannen uit. Maar toen hij opgepakt moest worden zag het er niet meer uit. Het was allemaal erg geforceerd. Paard moest in de zijgang en voorwaarts, maar werd van voren strak gehouden en kon dus niet vooruit en snapte er helemaal niks meer van. Ik houd verder de Nederlandse dressuurtop niet echt in de gaten, maar hij heeft tot nu toe toch ook maar met één paard in het A-kader mee gereden?

Mies Nog gefeliciteerd met je paardje!

De mensen die vandaag ons huisje hebben bezichtigd hadden gisteren het appartement van de onderbuurman bekeken. De makelaar had toen tegen hen gezegd dat die van ons ook in de verkoop kwam. Dus toen hadden ze gelijk een afspraak gemaakt voor vanmiddag. We hebben nog geen reactie van onze makelaar gekregen over wat ze van ons huisje vonden. Ik ben benieuwd. Want voor de €2000,- verschil in vraagprijs krijgen ze bij ons wel wat meer dan bij de onderbuurman.

Met X gaat alles verder z'n gangetje. Hij wordt met rijden wat brutaler nu. Vorige week donderdag vond hij het ook tijd dat ik even met m'n billen op het zand zat ipv op het zadel. Ben er dus afgevallen. Zondag weer gelest en toen was hij braaf. Vanavond ook weer les gehad en toen schoot hij een keertje weg. Merk wel dat ik toch wat onzekerder ben na de val. Maar als ik hem dan ook aan het werk hou dan heeft hij geen tijd om zelf plannetjes te gaan bedenken. Hij heeft nu ook wel de leeftijd dat hij zichzelf gaat ontwikkelen en kijken tot hoever hij kan gaan, maar in de omgang is hij nog super braaf!

Zaterdag heb ik weer les en waarschijnlijk dinsdag ook weer. Heb even een paar lesjes extra achter elkaar gepland zodat hij wat meer in het ritme komt. Moet wel een keer zelfstandig kunnen gaan rijden. Maar het is voor mij ook allemaal de eerste keer en leer elke keer weer beter te reageren. Dus we doen het lekker stapje voor stapje, maar dan is het resultaat er ook wel naar straks.

Van het weekend komt er een vrouwtje voor de tweede keer proefdraaien. Daarna ga ik beslissen of ik haar een maand op proef laat komen of dat ik het afkap. Mijn gevoel zegt nu nog meer de tweede optie. Ben het zoeken een beetje zat. Daarnaast weet ik niet of ze zelf bijdehand genoeg is om met zo'n jong paard om te gaan. Ze moet wel echt de leiding nemen en dat heeft ze vorige keer tijdens het freestylen nogal vaak af laten weten. Voor haar was het wel de eerste keer, maar ik kan zo wel zien of iemand initiatief durft te nemen en snel leert. Dat viel dus nog wel mee. Nou ja, zondag tweede poging en dan weet ik meer.

Duik nu m'n bedje in. Maak weer lange dagen deze week met al dat gereis van Rotterdam naar het oosten van het land. Dinsdagavond kwam ik net na de aftrap thuis en vanavond was het ook alweer 20:15....

Dus truste allemaal! Slapen

En sorry voor degenen waar ik vergeten ben op te reageren! Ach gut

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 23:41

Yenneke schreef:
peetisgreat schreef:
zo yenneke ook en mooie flatje waar je nu woont waarom ga je weg, heb ik denk ik gemist,
het gaat hiet hard met de verhuizingen hihi we steken elkaar lekker aan

Hahaha ja, ik zag idd allemaal foto's voorbij komen Knipoog
Maar we waren al een tijdje op zoek naar een ander huis. Voornamelijk vanwege de ruimte. We zijn maar met z'n tweetjes, maar missen echt de ruimte en een tuin. Op het balkon kan je niet echt zitten.
Nu hebben we een huis gekocht met zelfs een tuin aan het water. Had de link al eens eerder geplaatst, maar hier nog een keertje Vork
http://www.funda.nl/WoningAanbod/Koop/D ... ject&hbx=1
Heel anders dan waar we nu wonen. Echt een oude dijkwoning.

jaaaaaaaaaaaaaaaa die was heel gaaf de woning aan de dijk echt super hoor

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 23:56

ik weet het niet meerrrrrrrrr wou alles bij schrijven maar weet niet meer wat bij wie hoort Bloos doe het dan maar zo jullie snappen het dan zelf wel

mooie strand foto hihi die weet ik nouvel
een heel mooie stelletje gezien met hele lieve katjes
we mogen allemaal mee naar spanje hihi kunne mss een vliegtuigje huren wordt wel leuk al die paarden gekken erin
zal de piloot gek worden van ons Clown
ohja saida wat een verhala van je lieve paardje hoop echt dat je haar bij je kan zetten en dat de boer er mee instemt dit verdient ze niet

er was een paardje jarig van meis van ahrte heeft hij wel slogroom gebak gehad ????????tsjillert lust geen slagroom heb ik vorig jaar aan hem gegeven hij keek me toch vies aan

ilona mijn wedstrijdtdebuut Haha! Haha! nee die komt er waarschijnlijk niet al moet ik zeggen hij gaat wel heerlijk lopen dus zeg nooit nooit eerst celine maar eens laten wennen aan de wedstridjen vrijdag heeft ze er een en zaterdag dus erg druk ze doet met roxy en tsjillert mee

iemand geslaagd voor het exmane was de laaste die je moest doen maar hoop dat het goed ging

en nu ben ik echt alles kwijt .........duik me bed in morgen vroeg dag en moet weer les geven op stal dus moet wel een beetje uitgerust zijn

ohja we staan zaterdag op een bradrie hihihi met paardenspullen lachu he dus ben je in de buurt van vroomshoop we staan er op de markt hihihihihi

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 07:59

Ellis Wat gaaf dat je op de cover staat!!!
Is ook een hele mooie foto, hoor!
Yenneke Ik hou de dressuurtop ook niet in de gaten, hoor.
Ben alleen maar bezig met m'n eigen ding.
Ik ben meer van de klassieke dressuur, dat vind ik veel vriendelijker voor paarden.

Rintske was gisteren heel lief.
Ik ging haar wei even uitmesten maar zo'n kruiwagen met riek is wel heul eng natuurlijk!
Uiteindelijk kwam ze toch haar appeltje bij me halen.
In haar stal ben ik bij haar gaan staan en kreeg ik veel snuffeltjes en knuffels.
Ben zo blij met m'n moppie!

Straks even naar de manege op en neer, kijken of ik de boer zie en hem vragen over Grytsje.
Ik hoop echt dat hij er mee instemd en de kosten op zich wil nemen, zoniet, dan kan het helaas niet doorgaan.
Ik kan niet de kosten op me nemen voor Grytsje, ik heb mijn eigen paard, en bovendien is hij straks de lachende derde als ze weer goed op de been is.
Maar mijn liefde, tijd en energie wil ik er graag in steken, geen probleem.
Hopelijk ziet hij in dat ze steeds verder achteruit gaat en dat dit ook geen doen is.

Vandaag ook Mayke helpen met haar 4 mannen.
Ze heeft heel erg last van haar heup en rug en het lijkt net alsof ze pas is bevallen oid.
Ze kan amper uit haar stoel komen........

En ik heb een zadel!!!
Het is een 2e hands Zaldi New Kent, via Mayke met een mooi prijsje.
De longeerring is ook al weer een klein stukje verder af, de onderste planken zitten nu rondom erop.
Dus over een paar weekjes ga ik er op!!! Go jij! Go jij!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 09:14

Nouvel: Wat een gave foto! Die is echt super mooit gelukt Lachen.
Saida: Hopelijk ziet de boer dat ook in.... Eigenlijk hopen op een beetje gevoel... Mijn verzorgpaard staat ook op stal bij een boer, maar die heeft ook echt zo'n instelling van als ze dood gaan zijn ze dood. Omdat hij van die enorme kuddes schapen heeft en koeien waar hij niet echt aan gehecht is en het gewoon als geld ziet.... Hij begrijpt gewoon niet dat je van dieren apart kunt houden. Hij kan vol trots over zijn 'kudde' praten, maar nooit over een dier apart...

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 09:21

Frank; Leuke foto's van Sam! Hij ziet er ook lief uit hoor, lekker koppie heeft ie!

Saida: Ik hoop het zo voor jou, en vooral voor Gryts! Ze verdient wel beter dan dit!! Heel veel succes. Leuk Mayke helpen met dr 4 mannen! Haha! Lijkt me heerlijk om nog eens met een anda bezig te zijn, maar ik moet nog ff geduld hebben Tong uitsteken

Yenneke; Xje word brutaler lees ik! Ik zou ook meteen onzeker zijn na een val.... Maar dat is ook wel logisch, dat heeft iedereen wel denk ik Lachen . Hopelijk was het de 1e en de laatste keer! Een paar extra lessen is misschien wel een goed idee, zo weet je zeker dat je het helemaal goed doet! Jammer dat het zo lastig is met verzorgsters... Het is dat ik amanda al heb, anders was ik zeker wel geintresseerd! Ja

Peet; jammer hoor dat jij geen wedstrijd debuut wil Tong uitsteken Maar celine vind het vast leuk om te doen Knipoog

Mies; Gelukkig maar dat ie nog dichtbij staat. Zo kun je hem toch nog af en toe opzoeken en volgen op bokt! En nog meer geluk voor haar dat ze jou als vriendin heeft Haha! . Erg lief dat ze op Sita mag, en straks ook op Shannon! Pling

horsieslii

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 09:29

Heey! ik probeer hier meer te komen, maar heb het de laatste tijd druk gehad met leren, en thuis enzo.Ik moet nu nog leren voor volgende week, proefwerk week heb ik dan. Hopen dat ik voldoendes haal. Ga vandaag naar Anne, heb vandaag vrij van school. En leren, en zondag eindelijk weer een buitenritje maken, dus kan ik lekker uitleven met Anne! Haha! is echt lang geleden een buitenritje.Ik laat ook foto's maken Lachen

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 10:32

Ik probeer braaf bij te lezen maar iedere keer als ik inlog heb ik een blz of 9 of 10 te lezen dus ik moet bekennen dat er niet veel blijft hangen en ik dus een boel mis van wat er speelt.

Heb natuurlijk wel de super gave foto van Ellis gezien, super dat je op de cover staat! Maar die foto is het dan ook meer dan waard.

Ik heb ook nog 2 foto's die ik echt even wil delen! Vorige week is Iris bij mij komen fotograveren en aangezien ik weinig foto's heb van mij in het zadel ben ik des te blijer met deze 2 mooie galopfoto's! Haha!

Afbeelding

Afbeelding

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 11:12

El, gaaaaaaaaaaaaaaaaf, *jaloers* hihi
Regine, leuke fotos!
mama poes is er nog steeds niet, kga nu maar gauw huisje zoeken voor ze...

Banditto

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 11:28

Goedemorgen,

Ik lees en volg bijna iedere dag dit forum maar vondt het nu toch wel eens tijd worden dat ik mezelf ging voorstellen............ Knipoog
Ik ben Joyce 24 jaar, woon samen met mn vriend en twee boeffies van katjes & twee vissen in Heemskerk. En natuurlijk in het bezit, van mijn grootste trots, Bandito! Haha!
Ik was vroeger een echt Penny meisje en was van ijn 6e altijd in de weer met paardjes. Op mijn 12e ben ik gestopt alhoewel ik op vakantie altijd paard gerden heb. Maar drie jaar geleden begon een toch weer te kriebelen. Ik heb een drukke kantoorbaan en vondt het dus heerlijk om af en toe een bos en strand rit te maken. Dat beviel zo goed dat ik een bijrijdpaardje ben gaan zoeken. Dat heb ik 3 jaar gedaan en daar heb ik veel van geleerd.........toch wilde graag een eigen paardje een Andalusier (heb zelf spaans bloed) en wat ik bij de real escuela in andalucia heb gezien staat nog steeds op mijn netvlies.........wat een geweldig ras, ik was meteen verkocht!
Na een goede zoektocht heb ik Bandito is een 6 jarige PRE andalusier ruin gekocht. Ik heb hem nu ongeveer 4 maanden en het is echt een schat maar af en toe een echte Bandito. Hij was wel al gereden bij de fokker tot M nivo (springen en dressuur) dus heeft hij al een behoorlijke basis. We hebben wekelijks prive les en ook al een paar keer een buitenrit gemaakt. Het gaat geweldig!
In mijn profiel zien jullie wat leuke fotos van mijn kanjer!

Adios,

Joyce

PS: kan iemand mij helpen met mijn avanter????????

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 11:49

He, paardnaamgenoot van mijn paard!
Mijn 2 jarige cruzado heet ook Bandito.
Welkom!

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 12:11

yenneke: Extra lessen kan zeker geen kwaad, als je je daarna weer wat zekerder voelt kun je toch weer beter rijden. Het kunnen soms zulke monsters zijn!!!
Als je gevoel niet goed is zou ik het niet doen, het is toch belangrijk dat er goed mee omgegaan wordt!

saida: Heb je al met zadel gelongeerd???? Wel foto's als je erop zit!

ilona: Minste wat ik kan doen....vanavond wordt hij al opgehaald dus we gaan straks nog rondje in het bos rijden, eigenlijk hadden we een lange rit gepland omdat hij zondag pas zou gaan, maar het is nu eerder geworden.

joyce: Welkom, tjsha na lang meelezen moet je ook meekletsen!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 12:14

Welkom Banditto!

Ik kom net van school vandaan.... De laatste bijeenkomst gehad Lachen (eindelijk!!). Het was wel heel gezellig. We gingen een kwaliteiten spel doen waarbij je voor iedereen uit je groep drie goede kwaliteiten moest kiezen en één aandachtspunt (minder goede kwaliteit). Mijn groepsgenoten hebben mij als volgt omschreven: Altijd vrolijk, eerlijk, betrouwbaar, doorzetter, makkelijke prater, openhartig, vriendelijk en serieus (de rest weet ik niet meer). De negatieve dingen waren: soms te kritisch (volgens mijn docent Tong uitsteken) en de andere hadden verlegen... (wat ik ook best wel ben Knipoog ). Ze vonden wel dat ik daarin gegroeit het laatste jaar. Toch best leuk dat mijn groepje dit beeld over mij heeft Lachen, klopt ook wel met hoe ik ben en is ook wel positief Haha!.

Banditto

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 12:17

HOLA naamgenoot!
Hihi ik had het idd al gezien.
Helaas was de profielnaam Bandito al weg dus heet ik nu Banditto met dubbel t......grrrr.
Bandito komt van een Nederlandse andalusier fokker (koerthuis) en die heeft eigenlijk een taalfout gemaakt want in het spaans is het Bandido en geen Bandito. Dat heeft jouw fokker dus ook verkeerd gedaan, grappig!
Als je kijkt in de PRE stamboeken site (http://www.ancce.es)zie je namelijk heel veel Bandido's en Bandida's maar één Bandito en dat is die van mij:-)))))))! Ik zie alleen dat jij een Cruzado hebt daarom staat hij er niet bij.
Leuk om mn naamgenoot te ontmoeten!
Joyce & Dito

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 12:21

esther: Leuk dat de laatste bijeenkomst zo geslaagd was!!! Ook leuk om te horen van andere dag je gegroeid bent!!