[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sandr0

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 13:45

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 15:35

Zal er zo even heen gaan.

wil melden dat i gisteren naar de eerste hulp moest in het ziekenhuis voor ene röntgenfoto van mijn hand, waar ik ene tra tegen had gehad van Branca. Ik wilde een daas doodslaan, maar dat wilde ze niet hebben. Ironisch genoeg bleek de daas een modderspat. Hand is gelukkig niet gebroken.

Ik ben ook bij de handelaar gewest en die kon me meer over de hengst die Branca gedekt heet vertellen. Het was een zwart "picasso" (roan), heel jonge hengt. Dus kan ook wel gewoon een nog donkere schimmel zijn geweest.

Dus ik reken voor het gemak op een zwartgeboren schimmeltje, al of niet veranderlijk. Ik heb geen idee welke kleur zijn en haar ouders hadden er is natuurlijk altijd nog een klein kansje op atavisme (terugslag op grootouder).

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 15:40

Lusitana, dat deed vast zeer. Wel fijn dat hij niet gebroken is.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 15:43

auw ..fijn dat die niet gebroken is ..

nou hier geven we de hoop op ,.. we hadden tevroeg gejuigd , de 2e hands wasmachine ..tja laat ik het zo zeggen , serre staat weer blank

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 16:05

Lusitana schreef:
Ik ben ook bij de handelaar gewest en die kon me meer over de hengst die Branca gedekt heet vertellen. Het was een zwart "picasso" (roan), heel jonge hengt. Dus kan ook wel gewoon een nog donkere schimmel zijn geweest.

Ben ik nou dom, of is dat een kleur ofzo? Of heette die hengst zo? Clown

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 17:33

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 18:09

Spokie, knap hoor!

Lusitana, jee vervelend van je hand, dat is altijd even schrikken!
gelukkig dat het mee valt...

Leuk dat je waarschijnlijk weet wie de vader van het veulen is!
Spannend hoor!

Jee, blijft lastig dat je niet terug kunt scrollen...
heb wel alles zo tussen door bijgelezen maar nu ik een reaktie aan het typen ben weet ik het allemaal niet meer...

PatriesjeMR2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 18:59

Auw Lusitana...da's echt pijnlijk. Gelukkig maar dat het niet gebroken is. Maar je zal er evengoed wel even last van hebben denk ik. Beterschap!

Lees ik weer over stukke wasmachines en natte vloeren.... sommige mensen zit het ook niet mee.... maar het zal een keer beter worden. De zon schijnt ook weer... Knipoog

Fijn dat het zo lekker gaat met Sam!! Fijn om te horen. Je klinkt echt gelukkig met hem Tong uitsteken

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 19:40

Nouvel het is echt vervelend dat je niet kan terug scrollen Scheve mond Vergeet de hele tijd om op dingen te reageren. Nagelbijten / Gniffelen Ik heb iig een hele boel foto's voorbij zien komen, waar ik ook een reactie heb geplaatst. Het is ook wel mooi weer om foto's te maken zeg! Jammer dat ik vanmiddag Jielt niet kon doen (ging sporten), anders ook even leuke plaatjes geschoten..

Kimmie216: Wat een mooie hengst zeg Bloos! Jeetje minaa, echt een geweldig dier, en ik vind ook dat je altijd van die super foto's maakt! Hij heeft mooie ruime gangen zeg. Echt een leuke man Haha!

Kjoetie: Yippie is ook een kleine donder zeg, haha Haha! Echt geweldig hoor, heb ook reactie in je topic geplaatst!

Lusitano: Jammer zeg van je auto. Die dingen kosten ook zo duur! Als ik me rijbewijs straks heb, dan mag ik gelukkig de auto van me broer lenen! Fijn dat het ook goed gaat met Sam, houden zo OK dan!

Lusitana: Wat vervelend van je hand zeg! Gelukkig niet gebroken, maar kan als nog wel pijn doen.. Leuk dat je iets meer info hebt over de hengst. Ben best benieuwd wat daar uit komt! Lachen

Farriquito: Ik geloof dat ik het zo schreef hihi! Nog een week wachten pfff Slapen Daar zou ik langzamer hand ook een beetje gek van worden Nagelbijten / Gniffelen En ook nog eens uitgerekend op die dag! Word een spannend weekend dan Knipoog Hoop dat alles goed op zn pootjes terrecht komt, en dat je 2 schatjes krijgt Haha!

Pff.. ben de rest alweer vergeten Verdrietig Voor iedereen waar k niet op heb gereageerd, sorry Bloos

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 19:42

Picassox schreef:
Lusitana schreef:

Ben ik nou dom, of is dat een kleur ofzo? Of heette die hengst zo? Clown

Jij bent hier ook niet meer zo vaak aanwezig he. En je stalgenootje (ben even dr boktnaam kwijt Scheve mond ) zie ik hier ook weinig. Hoe is het met haar paardjes? En met jou picasso? Knipoog

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 21:28

Ik heb hetzelfde probleem met dat niet terug kunnen scrollen, onthou echt niet wie er nu wat gezegd heeft Bloos ik ga toch een poging doen!

Lusitano: Dat is balen zeg, die auto... het is al allemaal duur genoeg. Wel fijn dat je lekker hebt genoten van je Sam, ik mis het nu ook wel erg om een paard te hebben om te rijden, met dit mooie weer..

Spokie: leuke tekening al! Als je wilt kan ik je hier en daar wel wat op weg helpen, kijk maar in mijn profiel voor wat tekeningen van mij.. als je vragen hebt hoor ik het graag!

Lusitana: Au, klinkt pijnlijk... veel beterschap daarmee! ben benieuwd wat er uit je merrie komt rollen.

Farriquito: Ik duim voor je mee! Haha!

Verder iedereen leuke foto's, ik heb geloof ik niet in alle topics gereageerd, maar heb ze wel allemaal gezien, heb erg weinig tijd om te posten, dus ik ben vooral in meeleesmodus Haha! En bedankt voor jullie leuke reacties op Yippes, ze is zo stout.. en zo leuk Haha! mevrouw de hertogin speelt het inderdaad erg leuk Lachen

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 21:32

kjoetie schreef:
...
Spokie: leuke tekening al! Als je wilt kan ik je hier en daar wel wat op weg helpen, kijk maar in mijn profiel voor wat tekeningen van mij.. als je vragen hebt hoor ik het graag!
...

Jij kan inderdaad goed tekenen. Als je tips, op- of aanmerkingen hebt hoor ik het graag van je.

cojolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 22:43

spokie mooi gedaan hoor, vind het heel knap.

Lusitana beterschap, kan heel pijnlijk zijn hoor, kneuzen is vaak net zo pijnlijk als breken

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 23:25

beterschap lustiano,

ik heb een vraagje aan jullie,

ik heb zoals jullie weten een jonge barokke friese hengst van 3 jaar.
nu moet ik nog een zadel kopen,
maar ik ben bang dat ik na een tijdje weer een ander passend zadel moet kopen.
ivm het groeien van de spieren
wie kent dit en zou bv met een oud zadeltje begingen wat wel goed past he !!!!!!! en na hoeveel tijd zal je weer moeten kopen gemiddeld dan he Knipoog

of zouden jullie gewoon een goed zadel al durven te kopen

graag advies van jullie

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 23:28

Ik ben destijds met mijn eigen 3 jarige merrie met een 2e hands zadel begonnen.

Toen ze een jaar of 6 was volgens mij heb ik een nieuw zadel gekocht via een ruitersportzaak die meerdere zadels kwamen passen.
Mijn gebruikte zadel heb ik toen in kunnen ruilen.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 23:34

ligt eraan .. maike was al ingereden toen ik der kreeg en is bijna 3 boomaten gegroeid in minder dan een jaar Bloos

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 23:34

Peetisgreat: Heb er niet zo veel verstand van hoor. Net als wat nouvel zegt, een 2e hands zadel kan ook, mits die goed past. Ik heb ergens gelezen, weet niet meer waar, kan hier ook wel zijn Haha! Dat een wintec zadel met verwisselbare boom wel wat kan zijn. Lachen

vicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 00:01

kimmie261 schreef:
heej vicky,hoe is het met jou??en larena??

en kjoetie,jij moet gewoon niet zeuren... gekocht is gekocht... Ja

Met mij alles goed.
Larena heeft al vanaf eind nov rust.
Ze heeft een ontsteking in haar hoefbanden.
Heeft nog geen pas kreupel gelopen. Af en toe neem ik haar mee naar buiten en verder staat ze maar te staan.

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 08:59

Ontsteking in de hoefbanden? hoe kom je daar in godsnaam achter joh.. maar als ze dan al zo lang stil staat is knap waardeloos

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 09:49

Even wat reacties plaatsen,zodat ik weet waar ik gebeleven ben en jullie weten dat ik nog leef Haha!

sandrO> mooie foto's joh!
Dat kan je wel aan Nikki overlaten,idd handig zo'n bijrijdster Knipoog

Lusitana>Hoe is het met je hand?

Spokie> Knap getekend hoor.
Ik zou willen dat ik dat kon,lijkt me zo gaf.

Vicky>Ja,hoe kom je daar in hemelsnaam achter,zeker als ze nog geen pas kreupel heeft gelopen?

En toen wist ik het verder niet meer..... Bloos

Hier gaat alles iig goed.
Heb de laatste dagen lekker samen met mijn meisje genoten van het mooie weer.
Wat ziet de wereld er dan gelijk anders uit,heerlijk!!

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 10:27

Prinslover schreef:
Peetisgreat: Heb er niet zo veel verstand van hoor. Net als wat nouvel zegt, een 2e hands zadel kan ook, mits die goed past. Ik heb ergens gelezen, weet niet meer waar, kan hier ook wel zijn Haha! Dat een wintec zadel met verwisselbare boom wel wat kan zijn. Lachen

Ik heb een Harry's Horse met verwisselbare boom. En ben er echt superblij mee. Toen ik hem kocht lag hij echt super, maar ze is nu afgevallen en moet dus een boommaat smaller in. Dan ligt hij weer perfect. Anders had ik nu dus een ander zadel moeten kopen.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 11:21

morge ..wat een heerljkweertje

frappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 11:35

hoi allemaal,

ben alweer een tijdje niet geweest wel een beetje meegelezen. Maar ik ga nu echt weer wat meer posten.
En lees vanaf nu ook echt weer even mee. vind het toch wel gezellig om alles te lezen over de barokke paardjes van jullie !!
Met Mio gaat het goed, is helemaal genezen van zijn operatie. En we zijn weer druk aan het werk.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 11:37

Hier ook.

Met mijn hand gaat het goed hoor, ik kan hem redelijk gebruiken. Op de scooter heb ik er het meeste last van als ik de voorrem moet gebruiken, wat gelukkig zelden is. Omdat het mij rechterhand is, blijf ik hem vanzelf gebruiken, is meteen fysiotherapie. De zwelling is bijna weg en het is ook lang zo blauw niet meer. Ik heb zo´n spray voor sportblessures (je weet wel wat je in voetbalwedstrijden gebruikt ziet). Doet wonderen.

Ik heb haar gewassen met Hexaderma, want ze heeft een of andere mijt (dat had ze al toen ik haar kocht, maar omdat het nog zo koud was kon ik het niet behandelen). Het heeft goed geholpen, maar ik moet het nog een paar keer herhalen om uitgekomen eitjes ook te doden.

@peet, je zult nog door diverse zadels gaan. Ik heb geloof ik nog nooit van mijn leven een nieuw zadel gekocht. Vind het de investering echt niet waard, want er komt een moment dat je paard het niet meer past en dan krijg je niet eens de helft er meer voor. Als je een tweedehands zadel weer verkoopt, ligt de verkoopprijs veel dichter bij de aankoopsprijs.

En ik heb toch ook wel fanatiek wedstrijden gereden (dressuur en springen)enzo.

Ik ga nu toevallig een nieuw zadel voor Branca kopen, maar dat wordt kunststof.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 11:47

hey frappa tijdje niet gezien
fijn lusitana dat het beter gaat met je hand
hier worden we al zachtjes gek van de midgies
dat word wat vd zomer