Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

KellyR

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 14:54

Gefeliciteerd Zsazsa, ben benieuwd hoe ze straks is als alle kreukels een beetje weg zijn :D

furioso

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 14:57

Gefeliciteeeerd zsa zsa! Ook een super leuke naam!!

Loraine1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 15:01

KellyR schreef:
Hij was vandaag al een stuk rustiger, shet er net bij gezet ipv apart in de bak. Dat vond hij nogal euhm geil. Meneer heeft wat klappen gehad voor zijn opdringerigheid :')

@xyzutu2 werkte gisteren ook niet. Shet had de rest opgegeten, boeide hem voor geen metwr. Maar ja, ga het vanavond weer proberen. Hij kreeg namelijk wel brokken waar hij vandaan komt dus hij moet weten hoe hij het moet eten.

Muesli ga ik trouwens niet doen. Een en al suiker en dat is nu echt niet iets wat hij nodig heeft. Even kijken of ik een vitaminebrok kan vinden voor hem.

@Furioso Xavier Pena heeft in België heel wat paarden staan. Meeste zijn razend enthousiast over hem, andere weer negatief...
Bo & Rindy sporthorses hebben zo nu en dan wat PRE's staan. Ze hebben nu een 5 jarige ruin die ze aan het beleren zijn. Vrij gunstig geprijsd volgens mij.
Stal la vie, heb ik de mijne vandaan gehaald maar heeft nu geen ruinen meer staan. Weet eerlijk gezegd niet wat voor paarden die merrie' s waren. Maar wellicht interessant om in de gaten te houden.
Stal buitengewoon heeft paarden in lagere prijsklassen, maar op deze paarden zit vaak wel veel werk. En zijn ook lang niet allemaal goed. Maar naar mijn weten zijn ze er wel eerlijk over. Zag op marktplaats altijd bemerkingen voorbij komen als ze wat hadden etc.
Rokven heeft ook gunstig geprijsde paarden. Alleen ken ik verder geen positieve verhalen over die stal..

Ik ben meeeeega enthousiast over Xavier Pena! Super man, heeft hem zelf gebracht terwijl we nog niet betaald hadden. Heeft alles doorgegeven wat we maar wilde weten en is geweldig lief voor zn paarden. Er is 1 negatieve ervaring hier op bokt, verder na een bericht op FB alleen maar positieve verhalen! Ik ben fan van Xavier, vraagt nu nog wekelijks naar mambo..

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 15:03

@loraine, ik zei ook de meeste :) ken hem verder zelf niet, dus vertel alleen wat ik gezien heb. Ik kwam op Facebook wel wat negatieve reacties tegen. Vandaar dat ik het er toch even bijzet. Maar er is uiteraard altijd wel 1 iemand die wil klagen.
Wel fijn dat hij nog contact houdt.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 15:05

Gefeliciteerd Zsazsa!

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 16:27

Weet iemand hier trouwens een goede instructeur die in omgeving Oostzaan werk is voor niet heel veel geld.
Op mp kom ik mensen tegen die 30 tot 60 euro per half uur vragen, dat vind ik zelf toch wel vrij heftig.
Plus ik weet niet of ik ze fijn les vind geven.

Geen gesjor in de mond en goed op de basis werken met juiste spieren aanspannen.
Wil volgende maand het rijden wat op gaan pakken. De basis van de overgangen en stop zit er goed in. Sturen redelijk, maar verder moet hij nog helemaal bevestigd worden.

somokkele

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 16:44

Mee lezer meld zich :D . Fijne lesgeefmensen in deze regio Kelly? Ik zweer bij Brigitte Noor, Tonia Ris is heel fijn voor de ontspanning en basis. Verder goede verhalen over Monya Spijkhoven, maar heb ik zelf niet eerder les van gehad.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 20:11

Gefeliciteerd ZsaZsa *\o/* *\o/*

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 17:19

Kan een bruine PRE schimmel worden? Ik zag net dat het paard van Somokkele van donker bruin naar schimmel is gegaan. Maar dat is een kruising... Dus ik hoop dat daar misschien het foutje zit :') (Niet naar bedoelt Somokkele!! maar ik wilde gewoon echt geen schimmel hehe)
Nu zie ik bij Casta ook grijze haren door zijn manen (waar ik eerst niet bij stil stond) maar nu denk ik steeds dat hij schimmel gaat worden :Y)

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 17:32

KellyR schreef:
Kan een bruine PRE schimmel worden? Ik zag net dat het paard van Somokkele van donker bruin naar schimmel is gegaan. Maar dat is een kruising... Dus ik hoop dat daar misschien het foutje zit :') (Niet naar bedoelt Somokkele!! maar ik wilde gewoon echt geen schimmel hehe)
Nu zie ik bij Casta ook grijze haren door zijn manen (waar ik eerst niet bij stil stond) maar nu denk ik steeds dat hij schimmel gaat worden :Y)

Ja dat kan.

Bij diva was ik daar ook heel bang voor maar die is gewoon een beetje stekelharig. Normaal zie je wel of ze schimmel gaan worden als ze wat ouder zijn hoor ;)

melrovers

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 21:14

Gefeliciteerd Zsazsa!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 22:06

Dar kan zeker kelly. Hoe oud is jouw paard. mijne is stekelharig (vermoed ik) en tijdens het verharen heeft hij echt veel witte haren ertussen
Laatst bijgewerkt door Lynn_Nikita op 01-06-17 22:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 22:08

Afbeelding
Afbeelding

Op de dorp valt het minder op dan in het echt. Is vooral bij de flanken

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 22:16

Hij is 4 en heeft veel grijze/witte haren door zijn manen. En de onderkant van staart is lichtgekleurd maar niet echt grijs/wit te noemen. En heb een wit vlekje op zijn kont gespot :o

Dus ik ga er maar vanuit dat hij bruin blijft. En anders ga ik in een hoekje huilen :')

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 08:10

Bij mijn schimmels kleurden de manen juist als laatste licht en werd de vacht zelf steeds lichter

somokkele

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 14:52

En zo zijn ze allemaal anders L_N ;-) . Bij mijn paard was de staart al een stukje wit en een paar grijze haren in zijn manen en de rest nog donkerbruin..... Nu met 10 jaar zie je wel dat het een echte schimmel is, op 4 jaar wist ik het wel, maar waren anderen erg verrast dat hij verschimmelde ;-)

Foto's in mijn profiel zijn van een bijna 4 jarige, geen wit te zien en onderstaande foto 2 jaar later en 6 jaar oud

Afbeelding

En nu, 4 jaar later en 10 jaar oud
Afbeelding

Dartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 15:53

KellyR schreef:
Hij was vandaag al een stuk rustiger, shet er net bij gezet ipv apart in de bak. Dat vond hij nogal euhm geil. Meneer heeft wat klappen gehad voor zijn opdringerigheid :')

@xyzutu2 werkte gisteren ook niet. Shet had de rest opgegeten, boeide hem voor geen metwr. Maar ja, ga het vanavond weer proberen. Hij kreeg namelijk wel brokken waar hij vandaan komt dus hij moet weten hoe hij het moet eten.

Muesli ga ik trouwens niet doen. Een en al suiker en dat is nu echt niet iets wat hij nodig heeft. Even kijken of ik een vitaminebrok kan vinden voor hem.

@Furioso Xavier Pena heeft in België heel wat paarden staan. Meeste zijn razend enthousiast over hem, andere weer negatief...
Bo & Rindy sporthorses hebben zo nu en dan wat PRE's staan. Ze hebben nu een 5 jarige ruin die ze aan het beleren zijn. Vrij gunstig geprijsd volgens mij.
Stal la vie, heb ik de mijne vandaan gehaald maar heeft nu geen ruinen meer staan. Weet eerlijk gezegd niet wat voor paarden die merrie' s waren. Maar wellicht interessant om in de gaten te houden.
Stal buitengewoon heeft paarden in lagere prijsklassen, maar op deze paarden zit vaak wel veel werk. En zijn ook lang niet allemaal goed. Maar naar mijn weten zijn ze er wel eerlijk over. Zag op marktplaats altijd bemerkingen voorbij komen als ze wat hadden etc.
Rokven heeft ook gunstig geprijsde paarden. Alleen ken ik verder geen positieve verhalen over die stal..

Ik heb mijn paard bij Rokven vandaan. Het is een handelsstal en ze hebben veel paarden. Ze hebben vorig jaar voor mij een merrie uit Spanje laten komen. Die bleek na 3 maanden maanblind te zijn. Zonder problemen hebben ze haar teruggenomen en een nieuwe merrie laten komen. Daar ben ik nu superblij mee :) Het is ook een kwestie van een beetje geluk hebben.

Ze hadden de laatste merrie ook niet zelf uitgezocht, dat heeft de tussenpersoon in Spanje gedaan. Ik heb aangegeven wat ik wilde; een vriendelijke, mensgerichte, nuchtere merrie van ongeveer 1.57. ongeveer 3 jr., onbeleerd en niet te duur. Kleur maakt niet uit, afstamming ook niet. Graag een beetje knap en niet teveel maaiend. Maar vooral een braaf paard. En dat heb ik gekregen.

Dartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 15:59

Afbeelding

Een belangrijke mijlpaal in mijn leven met Una. Voor de eerste keer dat ik er zelf opgezeten heb. Ze is nu 4 x onder het zadel geweest en heeft nog geen stap verkeerd gedaan. Ze is vorig jaar volkomen groen in Nederland aangekomen. Ik ben met haar aan de slag gegaan, veel grondwerk en wandelen.
Wat een nuchter en braaf paard is het!

Nu op ons gemak verder werken om haar goed in te rijden. Ik heb alle tijd, ze is pas 4.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 16:11

Dartel schreef:
[ [url=m/VsOQNU.jpg]Afbeelding[/url] ]

Een belangrijke mijlpaal in mijn leven met Una. Voor de eerste keer dat ik er zelf opgezeten heb. Ze is nu 4 x onder het zadel geweest en heeft nog geen stap verkeerd gedaan. Ze is vorig jaar volkomen groen in Nederland aangekomen. Ik ben met haar aan de slag gegaan, veel grondwerk en wandelen.
Wat een nuchter en braaf paard is het!

Nu op ons gemak verder werken om haar goed in te rijden. Ik heb alle tijd, ze is pas 4.

Fijn hoor :j

melrovers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 17:12

Heee, de rijbak uit Heinkenszand :-). Leuk dat het zo goed gaat Dartel.
Wij zijn ook langzaam onze 5-jarige merrie aan het beleren, paar maanden geleden is ze hier gekomen, nog zo groen als gras. Het is een prachtig nuchter dier, maar ze heeft wel tijd nodig voor alles dus we doen alles stapje voor stapje.

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 20:18

Veulen spam:
Afbeelding
Afbeelding

Ze doet het zo goed en kan echt lekker bewegen ook. Ze is te koop mochten jullie iemand weten. Ze krijgt Crusado papier.

nobje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 07:12

_Zsazsa_ schreef:
Veulen spam:

Ze doet het zo goed en kan echt lekker bewegen ook. Ze is te koop mochten jullie iemand weten. Ze krijgt Crusado papier.

*\o/* <3 Gefeliciteerd met je knappe merie veulen <3 *\o/*

wat een lieverd, ook namens haar halfbroertje vanmorgen en zijn mamma van harte gefeliciteerd
al vonden ze het wel wat vroeg vanmorgen toen ik ze het vertelde hi hi hi hi

En Floor ik zag je mooie aanwinst elders even voorbij komen. Wat een fantastisch lieve uitstraling heeft je nieuwe paardje. En erg leuk dat je een vlog had gemaakt van haar aankomst. Benieuwd wat voor mooie avonturen je allemaal nog met haar gaat beleven +:)+

Ik ben een beetje druk op moment ga later even het topic terug lezen.
Fijne pinksterdagen allemaal {:}

Afbeelding

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 09:14

Leuk Nobje echt een lief koppie. Onze Cuba is wel echt een poppetje en die van jullie echt een hengst.

Nog meer bokkers die weer gaan dekken dit jaar?
Ik ben afgelopen zaterdag gaan kijken bij Mojito (Favorito CLV) en jeetje wat een talent, die gaat nog ver komen! Nu kan ik helemaal niet wachten op mijn veulen van Els hopelijk deze week.

Ik heb dan ook besloten dat zowel Els als Calida weer door hem gedekt gaan worden. Calida is nogal een geweldenaar in beweging dus daar komt hopelijk een dressuurkanon uit. Hij kan ook zeker maat en correct beenwerk toevoegen bij haar. Zo leuk die hengsten zoektocht.

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 17:28

Wat een mooi veulen!
Ik heb vanochtend knappe Pluto weer gereden! En eens mooi gevochten. Hij word steeds witter :):) Afbeelding
Afbeelding

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 20:23

Leuk ZsaZsa, heb je beeldmateriaal van de hengst? Ik ben erg benieuwd naar het veulen, spannend hoor :D.

Lijkt me erg leuk de hengstenzoektocht. Ik ben wel van plan naar de premiekeuring te gaan, maar of ze al daadwerkelijk gedekt gaat worden volgend jaar betwijfel ik nog. Mijn wederhelft staat er totaal niet achter namelijk ;( .

Als ik de loterij toch eens zou winnen :z

Claudia, leuk dier! Zo vind ik een schimmel wel op zijn mooist :j Als ze nou eens zo bleven <<)