[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 16:46

Hoe lang wou je blijven Shanna ?

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 16:57

Ik zit te denken aan minimaal drie maanden (moet wel klikken natuurlijk). Ik ben beschikbaar vanaf oktober 2010. Verlenging is wat mij betreft een optie als het bevalt. :) Ik spreek prima Engels en heb basiskennis van Spaans. Verder beschik ik ook wel over een talenknobbeltje en leer ik graag talen!

MarielleB

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 19:04

Zijn er ook mensen die hier een fries hebben? En zo ja, wat voor zadel hebben jullie er dan op?

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 19:08

Heey
Welkom MarielleB :D Ik had een fries ( 27 mei hebben we hem inlaten slapen) en daar had ik de night rider neptunus opliggen maar dat paste niet meer omdat hij te breed was geworden voor het zadel.

Lakshmi : Mooie foto's, ze zijn echt heel schattig :D.

vandaag weer gereden, ging erg lekker :D hij liep heerlijk en deed goed zijn best :D

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 19:10

marielleb leuke paardjes.

Martine, Darius een ondeugd met t losgaan :D
Schattige foto's! Mooi hoofdstel heft Flaafje om.

Heb heel de dag al buikpijn :(
Vanmorgen hebben we allebei een half uurtje op de paarden gestapt.
Was wel weer leuk. Eind v.d. week als t goed is weer een lesje met Pablo. Heb er zin in!
Verder lekker de middag op bed film gekeken en nog wat gepit.
Net terug van stal. Flan en Pablo nog los gehad met tinkerdin.
Helaas ging t gieten van de regen..

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 19:21

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 21:51

Afbeelding
Aaaaahhhhh! *SMELT!!!*
Kan je er niet eentje meesmokkelen als je weer naar NL komt? ;)

Wanda -> Als je het verhaal op Hoofcare hebt gelezen, dan zou je eigenlijk ook even de andere kant van het verhaal moeten lezen op Hoef Natuurlijk.
Het blijkt dat de eigenaresse van dat paard het zelf helemaal heeft verknald en heeft laten verknallen.
Moet je eens goed opletten hoe been- en hoefproblemen worden opgelost op de Hoofcare site, vrijwel altijd met een (aangepast) ijzer eronder.....

Je hebt natuurlijk bekappen volgens de Strasser methode, wat wel heeeeeel rigoreus te werk gaat, maar er zijn ook natuurlijk bekappers die een paard z'n hoeven heel rustig aan stukje bij beetje in de goede stand zetten, of zelfs niets doen als ze dat niet nodig vinden.
Met een beetje gezond verstand en jezelf goed laten informeren kom je al een heel eind.
* :D kzie dat Beda ook al had gereageerd en uitleg heeft gegeven.....*

MarielleB -> Welkom hier! :+
Ik heb voor mijn friese merrie een Zaldi Lander, wat ik een heel erg fijn zadel vind!

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 21:51

MarielleB schreef:
Zijn er ook mensen die hier een fries hebben? En zo ja, wat voor zadel hebben jullie er dan op?

Heb een Fries van 159 cm, barokke bouw. Heb een VZH zadel erop van 17 inch. Maar welk merk kan ik niet zo snel terug vinden. Wie weet waar dat allemaal kan staan?

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 09:09

lakshmi schreef:
Oh en ik moet nog een paar fotootjes van de puppies plaatsen, spam spam, mag het??

Afbeelding
Afbeelding

En nog een van Flaafje :D
Afbeelding

Mag het vraagt ze dan... dat MOET wat een heerlijke pupsels zeg!!!!

En Flaaf ziet er ook bijzonder knap uit *D

Jasmijn heerlijke fotos van jouw kanjer, ik zal straks even reageren ;)

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 09:21

Goedemorgen,

Nu aan de slag..
Net lekker de paarden een half uurtje beweging gegeven.
Vanaaf weer naar stal :) Oh nee de paardenta komt nog tussendoor...
FIjne dag!

Bullymonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 10:05

Goedemorgen iedereen!

Allemaal een fijne dag.

Straks ga ik bijlezen. Alleen die foto van Flaaf heb ik al gezien, wat een lekkerding is het toch. Helemaal op deze foto. Veel meer Spam graag! Ook van de pups natuurlijk.

En even snel over het bekappen. Er is niet een strasserbekapper meer in Nederland. De 3 mensen die deze opleiding hebben gedaan zijn uiteindelijk allemaal bij iets anders terecht gekomen. Zij helpen stuk voor stuk heel veel paarden met hoefproblemen. Ik vind het idee van "natuurlijk" bekappen wel een mooie: zoveel bekappen als nodig en meer niet. Al hoort daar ook grotendeels een andere manier van paarden houden bij. Zelf bekappen is overigens zolang je de zool aanhoudt als punt om de wand in te korten erg simpel. Een eendaagse cursus is niet genoeg, maar als je daarna lang onder begeleiding van je bekapper werkt, waarom niet. Je hebt een idee hoe de voeten moeten zijn en kan het tussendoor fijn bijhouden waar nodig. In het begin is het eng, maar zeker als je hulp krijgt en het kan leren is het handig, de voeten blijven iedere moment netjes van vorm.

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 10:52

even snel:

Wat een schattige puppy foto's!! En flaaf staat er inderdaad ook mooi op!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 12:21

Leuke fotos van puppies! En van Flaaf!
Bullymonster, dat is niet helemaal waar. Ik weet een vrouw die bekapt nog steeds via de strasser methode, met alle gevolgen van dien, dat paard liep kreupel en als ie dan weer moest liep ie net weer een beetje goed.
MarielleB, welkom, je woont vlakbij mij!

Bullymonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 12:56

soeske schreef:
Leuke fotos van puppies! En van Flaaf!
Bullymonster, dat is niet helemaal waar. Ik weet een vrouw die bekapt nog steeds via de strasser methode, met alle gevolgen van dien, dat paard liep kreupel en als ie dan weer moest liep ie net weer een beetje goed.
MarielleB, welkom, je woont vlakbij mij!

Dan vraag ik me toch af wie dat is. Want zowel Karen als Petra doen dit bij mijn weten niet meer. Petra komt bij ons en zij houdt de zool aan en Karen was laatst met haar mee, zij was aan het vertellen over het nut van de mustangroll, want niet van Strasser afkomt.

Yunyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 13:18

MarielleB schreef:

Ik heb een Fries van 1.67m, klassieke type. Daar zat een Tweespan Fryso Legacy (fit 4) op, maar dat vond ik véél te diep voor mijn dikke billen := Dus nu heb ik een Rossner Amerika, die had ik destijds ook voor mijn Tinker (ook wat ronder type) en bevalt nu voor de tweede keer heel goed. Voor mijn Tinker had ik een mediumwijde boom (die was ook niet zo groot) en voor de Fries een wijde boom, die overeen komt met de Fryso fit 4.

Hier een impressie van hoe dat lijkt:
Afbeelding
En meteen even nog voor 't voorstelrondje: dit is dus m'n vriend op Goasse :)
Ziet er netjes uit toch, voor iemand die 10 maanden rijdt!?
Ik heb hem gisterochtend les gegeven daar is deze foto van.

En ik ging even uitstappen...dit ben ik met Gos
Afbeelding

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 13:20

Bullymonster, ik weet niet meer hoe ze heet, sorry. Ik weet dat het zo`n 2 jaar geleden is dat ze t deed

Bullymonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 13:21

soeske schreef:
Bullymonster, ik weet niet meer hoe ze heet, sorry. Ik weet dat het zo`n 2 jaar geleden is dat ze t deed

Inderdaad, 2 jaar geleden. Nu zijn ze er niet meer. ;) Of teminste hebben ze allemaal hun werkwijze bijgesteld.

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 14:07

TA is geweest. Hoefde niets bij Paabje te gebeuren.
Was er ook best braaf mee. Klein beetje drammen met de klem maar t viel me reuze mee. Over een halfjaartje komt ie nog een x.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 14:08

Bullymonster schreef:
soeske schreef:

Inderdaad, 2 jaar geleden. Nu zijn ze er niet meer. ;) Of teminste hebben ze allemaal hun werkwijze bijgesteld.

Jah, 2 of 1 jaar, zoiets. Nou, mooi dat ze hun werkwijze hebben bijgesteld

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 14:17

Shanna: thanks :D en leuk zo'n tijdje ertussenuit :) op yardandgroom.com staan veel baantjes :)

Angela: leuk he! Lekker gereden dus!

Marielle: ja, het wordt een klein monstertje die Darius! Hoofdstel komt bij Animo vandaan :) de paardentandarts komt langs, mooi zo. Haha hier snappen ze daar niets van..

Saida: hihi volgens mij is het verboden! Hier zijn de regels niet zo streng qua paspoort e.d., wordt dus lastig.. Anders had ik het graag gedaan :)

Cloris: poepies he!! Jij hebt toch Dogo Argentino's? Ook zulke prachtige honden!!

Margot: ok zal er nog wat opgooien ;) en over natuurlijk bekappen, Flaafjes hoeven zijn achter altijd perfect, voor worden ze wel snel lang dus af en toe even bijsnijden. Je hebt hier ook geen echte experts lopen helaas.. Dus is toch zelf een beetje vijlen en knippen, gelukkig kan de staljongen het aardig..

Mies en Soeske, dank jullie :D

Yunyah: prachtige Fries!!

Gisteren een heerlijke buitenrit gemaakt met Flavio, prachtig weer, onderweg niemand tegengekomen, door het binnenland tussen de olijfbomen gereden. Zo'n landschap:

Afbeelding

Met de puppy's gaat het goed, alleen wordt Pita een beetje onrustig vandaag, dan weer uitgeput en dan weer opstaan en heen en weer drentelen.. Soms heeft ze niet zo'n zin in eten, dan weer heel veel. Het is ook vermoeiend, 11 van die kleine wurmpjes..

Hier nog een paar foto's van Flaafje dan :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
(ja ik weet dat zadel en hoofdstel niet echt bij elkaar passen :o )

Pupjes zal ik zo nog even op de foto zetten :) het is wel echt een fulltime baan zeg, non stop nest verschonen, eten en drinken koken en geven, maar wat een blijdschap geven die pieperds ook :D

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 14:23

Gaaave foto's van Flaaf Martine!! En nog gefeliciteerd met je pups :D Die zien er ook schattig uit!

Snowy2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 14:29

Bullymonster: Zo’n zacht hinnikje is zeker schattig. Hij blijft het steeds doen als hij haar ziet. De charmeur. Haha.
Leuke foto’s, vooral die actiefoto van Bully. Zo eentje heb ik er ook van Atlas in het weiland. Opperste concentratie, knap toch van ze. ;-)

Angela: Ach, Atlas mag best een keertje vervelend zijn. Vroeger was ik blij als hij een keertje naar mij luisterde. Nu vind ik het vervelend als hij een keertje vervelend doet, dus ik moet eigenlijk helemaal niet klagen. ;-)

Martine: Gefeliciteerd met je puppies.

T/m 145

Yunyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 15:06

Wauw Lakshmi, wat een landschap :wow: Is het daar niet vreselijk heet?
En wat heeft Flaaf een onweerstaanbaar gouden koppie zeg! Daar zou Yunyah écht wel voor vallen... :~

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 15:10

lakshmi schreef:
Cloris: poepies he!! Jij hebt toch Dogo Argentino's? Ook zulke prachtige honden!!

Ik heb zo'n 15-16 jaar Dogo Argentino's gehad vorig jaar ben ik beide verloren ;( Ik heb expres dit keer gekozen voor een kruising (uit Portugal) omdat ik zoveel verdriet had toen ik Fangio verloor en ik bang was dat ik elke Dogo ging vergelijken met hem.. vandaar maar goed Napoleon is een kruising Portugese Pointer, Dogo Argentino en het zou me niets verbazen als er iets van Pitb. in zit ;) maar tis zo'n lekker knaapje, wel veel handzamer kwa formaat maar veel drukker dan de Argentijnen ooit waren :+

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 15:14

Mooie fotos weer van Flaaf. Mooie omgeving!!
Ik ga volgende week naar Egypte, hoe is het weer nu in Tunesie? Vergelijkbaar met Egypte?