[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 12:56

Arianne: welkom!

Shanna: logisch dat je Vaj nog steeds mist. Afscheid heb je niet kunnen nemen, dat maakt het niet makkelijker. Maar wel fijn dat Win haar best voor je doet!

Verder ego: vraag mij af of Frío voor hij bij mij kwam echt niet eens eerder is geschoren. Hij leek ongeveer het makkelijkste paard dat je kan vinden om te scheren (enige plekjes die hij niet zo fijn vond waren liezen en vlak bij zijn oren). Hij hield zelfs zijn been omhoog om het te laten scheren.
Verder is hij tot nu toe totaal niet rillerig. (Gelukkig!)
Hij heeft het tijdens/na het rijden een stuk minder warm en zweet ook eigenlijk niet meer na. Jeuk is ook een stuk minder.
Actie geslaagd! :D

Annash
Blogger

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 13:16

Arie: Vaj was niet alleen een bijzonder getalenteerd paard, maar hij was ook echt mijn maatje. De band die ik met hem heb (eeh... had?) is abrupt verbroken en dat raakt je heel diep. Vaj viel onder de categorie 'Once in a lifetime'.

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 14:03

:wave: Ben echt schandalig qua bijlezen := Nu gelukkig weekend dus weer alle tijd :D

Fijne dag!

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 14:33

Zag nog discussie over kleuren pre's.. goed paard heeft geen kleur :D

Moppie geveld geweest door de griep...

Branka, gelest bij Piet Bakker.

Anouk 2 nieuwe veulens erbij op stal.. Ik hoor t wel als je een x tijd hebt :)
Veel geleerd in Barneveld.

Zilfstar, gaaf dat je contact hebt met die tuigmakerij.. ben benieuwd!

Hosante t lijkt er dus op dat t zadel niet helemaal lekker lag op t Pubertje..
Hoop dat t zo goed blijft gaan :j

Bully, leuk lesgegeven vorig weekend +:)+

Cyrina, leuk filmpje van t spaanse team.

Diverse paardjes zijn weer geschoren.. Doe ik maar niet.
Flan krijgt lekker wintervachtje en Pablo een deken op..

Eline, balen dat t met die ene verzorgster niet goed ging.. wel netjes van de 'nieuwe'..

Bully gewerkt aan de spaanse pas..

Moppie Dyio te koop :(:)

Anouk leuk dat je aan t naaimachine mag werken :)

Zilfstar mijn paardjes snotteren niet..

Yunyah, heb je ooit eens in een tinkertopic gezeten ofzo? Je avatar en naam komen bekend voor :D

Eline handen vol aan Atlas.. Zadelmaker geweest +:)+

Leuke filmpjes gezien..

Bully akelig gevoel bij de handelsstal :\

Martine ziek geweest maar gelukkig weer boven Jan :D
Gefeliciteerd met de pups :) Wel een hoop 12, jeetje haha..
Wat een schatjes..

Bully leuke pica's *D

Ariebombarie welkom.

Ben weer beetje bij :D

Ben nog niet zo lang onder de douche uit.. was wel ff lekker.. had t stro tot in mijn bh zitten :)) Was erg leuk vanmorgen met t mesten en opstrooien en voeren :) Ik had op stal meegeholpen. (Stalbaas gaat vandaag de losgooibak in 2 stukken verdelen.)
Had de paarden ook al lekker een uur buiten gehad. Later nog gewandeld met de Fant.
Pablo maar even laten staan want ze waren met grote kranen bezig op t erf.
Heb er al 1 gepasseerd die draaide en lichten aan had. Vond ie spannend maar heel goed gedaan dus beloond. Wil t dus goed afgesloten houden. Later vandaag gaan we weer.
Laatst bijgewerkt door Jellie op 14-11-09 14:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 14:34

Shanna; dat is toch super netjes!!

Lobke; dat zou leuk zijn!!!!

Arie; welkom hier!! Bofkont dat je daar woont!

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 15:17

Voilà:

Filmpje: werkpirouette en wissels om de twee

Weinig echt goede foto's, maar nu hebben jullie een idee van Licors nieuwe kleurtje :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Braaf paard :)
Afbeelding

Yunyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 15:37

bedouin schreef:
Yunyah Welkom, nou ook in een voorstelronde, vooral foto's graag! :Y)

Nou vooruit maar dan...ik heet Jantien, ik ben 24 en sinds 9 oktober ben ik samen met m'n vriend Jeroen trotse eigenaar van een lieve Fries genaamd Goasse. Voor wie die naam kent...hij was eerst inderdaad van een andere bokker (die tevens onze instructrice is, zo komen we aan het paard). Hij is heel stoer maar stiekem schuilt daar een gezellige theeleut onder :9k vooral het "koekje d'rbij" heeft dan trouwens zijn interesse...
Ik ben zelf inmiddels alweer 17 jaar actief met de paarden waarvan ik 14 jaar Yunyah heb, de pony in mijn avatar, een Welsh NWR van inmiddels 30 jaren jong. En daarnaast nog een Shet genaamd Karel die denkt dat hij de wereld regeert >;) Mijn vriend rijdt sinds februari en pakt dat super op, is ook echt helemaal weg van paarden en alles eromheen +:)+ dus gezellig onze gezamenlijke hobby nu!

Nog even wat over ons Gosje...dat is een donkere, sexy man van 15 met lange golvende lokken. Voor zijn knipoog smelten werkelijk álle merries. Nouja, alle merries behalve die op stal dan. En die in de wei. En die......ach laat maar, hij is gewoon onweerstaanbaar dus ;) Hij vindt zichzelf heel wat als er anderen bij zijn, maar als hij alleen is laat hij zich wel stiekem in een donker hoekje van de bak graag door Jeroen kussen. Hij is een halsterhoudini en staat te balen als 'ie daarom aan de halsband moet. En hij ligt graag in de poep, hoezee (NOT)!

Dit is een oncharmante foto van hem :D
Voor de charmante foto's verwijs ik naar mijn profiel...
Afbeelding

En dit ben ik overigens zelf

Jellie schreef:
Yunyah, heb je ooit eens in een tinkertopic gezeten ofzo? Je avatar en naam komen bekend voor :D

Dat kan best zijn, ik heb een tijd een Tinker gehad genaamd Bertus.
Paarden met dikke konten zijn the best *\o/*

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 16:05

Arie en Yunyah: welkom. Yunyah: mooie Fries hoor! Ik hoop dat mijn Jipope eerdaags ook zo'n voorlok heeft. Zijn huidige lok komt slechts tot boven zijn ogen. Maar hij heeft wel heel volle dikke manen dus ik heb hoop! Haha.

Vraagje: Wie kan mij vertellen hoe moeilijk het is om zelf de hoeven van een paard bij te houden? Jippe staat niet op ijzers en heeft goede hoeven. Is bij mij ook makkelijk en bij de smit ook. Omdat ik echt zo'n type ben van: alles zelf willen kunnen (met regelmatige controle van een expert hoor) en doen vroeg ik me dus af of je zelf die hoeven bij kunt houden. Ik neem aan dat je niet zomaar even een vijl kunt kopen en een braampje weghalen of kan dat geen kwaad? Begrijp me niet verkeerd; Jippes hoeven zijn mij heilig! Dus als iemand weet of je er ook ergens ene goede cursus voor kunt volgen hou ik mij aanbevolen voor links en info. Ik hoef geen hoefsmit te worden maar een beetje kennis over de hoeven en evt de mogelijkheid zelf iets bij te werken lijkt mij prettig. Ik heb wel eens gehoord over natuurlijk bekappen en ik weet niet in hoeverre dit anders is dan mijn hoefsmitse doet (die knijpt de hoefrand kort en werkt de straal vaak bij en alles wat daar aan die onderkant bij zit. En dan doet ze nog ietsje aan de buitenkant vijlen en de hoef even insmeren). Dus info welkom! Maak misschien ook even een topicje aan met daarbij in acht genoemen dat ik wel weer kritiek erop zal krijgen. Dat schijnt Bokt-eigen te zijn.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 18:16

Leuk om Licor zo te zien!!!

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 18:53

Oehhhh....Lobke...maak me gek! :wow: :~

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 19:05

Wanda gewoon meelezen op [BEH] Kijk-en-vergelijk foto's (on)beslagen paardenhoeven II en foto's plaatsen. Wanneer je kritiek even niet leuk vind dan kies je de -voor jou - meest sympatieke poster uit en stuur je een pb. Heb ik ook gedaan. Ik werd overladen met handige websites en tips! Succes en gewoon beginnen en doen.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 19:30

Zo, ik ga 2 december naar Derek Ogilvie :Y)

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 20:03

bedouin schreef:
Wanda gewoon meelezen op [BEH] Kijk-en-vergelijk foto's (on)beslagen paardenhoeven II en foto's plaatsen. Wanneer je kritiek even niet leuk vind dan kies je de -voor jou - meest sympatieke poster uit en stuur je een pb. Heb ik ook gedaan. Ik werd overladen met handige websites en tips! Succes en gewoon beginnen en doen.

Ja dat topic lees ik regelmatig.
Heb toich de stoute schoenen aan gedaan en een topic gemaakt waarin ik ervaringen vraag met natuurlijk bekappen. Ben niet ontevreden over mijn hoefsmitse, zelfs verre van dat. Ze heeft alle rust en geduld gehad met Jippe toen hij nog zo van de wap was in het begin. Zij komt weer over 2 weken en dan ga ik vragen OF en zo ja HOE ik Jippes hoeven evt bij kan houden tussendoor.

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 20:42

Yunyah had effe teruggezocht en zag dat ik je van tinkerpraat deel 3 kan herinneren..
Leuke fries heb je nu!

Zilfstar, ik heb helaas de benen van Flan naar de knoppen geholpen door een Natuurlijk bekapper in te schakelen.. K wou dat ik t nooit gedaan had |o
Zal zelf ook nooit zo'n cursus meer gaan volgen.. Wilde t eerst wel maar goed ben helemaal genezen.
Al moet ieder doen wat hij zelf wil, uiteraard.
We hebben wel een vijl en als er een braam aan zit, vijlen we die zelf weg.
Verder laat ik een gewone smid komen.

Shanna, wat gaaf naar Derek Ogilvie.. lijkt me wel apart..

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 21:06

Heey
Arianne : Welkom :D
jantien : Ook welkom :D Mooie fries :D
Idra : Wat is licor een knappert ....

vandaag weer even gereden :). Ben nog niet helemaal beter en dat was wel te merken. ging niet erg lekker, dyio was erg druk en ik kon er niet mee omgaan dus is er een ander meisje die hem weleens rijd opgegaan, ging goed dus daarna ben ik er weer opgegaan en toen ging het ook wel goed :)

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 21:11

Jellie schreef:
Zilfstar, ik heb helaas de benen van Flan naar de knoppen geholpen door een Natuurlijk bekapper in te schakelen.. K wou dat ik t nooit gedaan had |o
Zal zelf ook nooit zo'n cursus meer gaan volgen.. Wilde t eerst wel maar goed ben helemaal genezen.
Al moet ieder doen wat hij zelf wil, uiteraard.
We hebben wel een vijl en als er een braam aan zit, vijlen we die zelf weg.
Verder laat ik een gewone smid komen.

..

Heb net op Hoofcare ook een heel verhaal gelezen. Brrrr Ik zei al: de hoeven zijn mij heilig! Ben steeds meer overtuigd dat ik aan de hoefsmit gewoon ga vragen wat ik evt zelf kan doen aan tussendoor bijhouden. Maar zelf an 1 dagje cursus een beetje aan de hoeven van mijn paard gaan snijden.... Het idee gaat mij steeds meer tegenstaan. En het gaat mij ook idd niet om de kosten. De mijne staat al blootvoets (altijd al) en loopt prima. OK bij begin werk en bij uitstappen (lees sloffen...) tikt ie zichzelf aan maar dat heeft niks met hoeven te maken. Als ie eenmaal vlot doorloopt/ echt aan het werk is hoor ik niks meer trouwens. Nee het ging mij meer om: als er een braampje zit kan ik die dan zelf weghalen? En zo ja waarmee en hoe.

Wat betreft dat aantikken... ik heb peesjes liggen maar hoor daar goede en slechte verhalen over. En Jippe wil ze niet meer om :Y) EN ik zie na het werk ook niks aan zijn benen (al wil dat niet alles zeggen natuurlijk) Dus dat vind ik nog een lastig punt. Wel of geen peesjes doen.... Oh jongens! Een eigen paard: wat een vragen komen daarbij kijken hahaha (ik denk er met liefde over na hoor maar dat er ZOVEEL onderwerpen of beter vraagstukken waren!!! Hoeven, Dekens, Voer, Peesjes....)

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 21:19

Jantien, wat een superknappe fries heb je daar, echt een ontzettend mooi dier!

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 21:47

Er is nogal wat verschil tussen NB en NB, dat ligt met name in de verschillende methodes, de Strasser Methode zou ik ook nooooit willen toepassen maar de methode van witte lijn en zool aanhouden is prima en zeker niets engs, problemen zoals ook omschreven op die site komen met name voort doordat mensen echte problemen denken te kunnen oplossen na 1 dag cursus en dat kan dus niet, wat men vergeet te melden op die site zijn de succes verhalen, maar die komen ze niet goed uit he ;)
Piropo wordt sinds hij van de ijzers is ook Natuurlijk Bekapt en gister is er een smid geweest die zich daar op heeft toegelegd om ze weer eens helemaal na te kijken en hij was zo klaar want zijn hoeven waren prima. Het paard van mijn buurvrouw is 19 en heeft echt hele slechte voeten door de speciale ijzers die hij altijd heeft onder gehad, zijn zool is nog maar heel dun en daar mag ook echt niets aan gedaan worden alleen wat bijvijlen aan de wand en voor het loopwerk worden er nu schoenen aangemeten. Ik ben er reuze tevreden over maar ik ben ook niet het type wat alles zomaar geloofd, gelukkig staat mijn reguliere smid overal open voor en kan ik altijd samen met hem overleggen *D

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 21:50

lakshmi schreef:
Margot: ja het zijn er wel erg veel... Gisteren is er nog een overleden, dus nu nog 11 over. Er zaten een paar echt zwakkere ertussen.. Nu komt iedereen wel aan bod, maar we moeten wel opletten want ze gaat per ongeluk nog wel eens op een stel liggen.. Dus constant erbij blijven. Rug gaat wel weer gelukkig :) met Flavio gaat het heel goed :) het blijft een apart geval, hij loopt als een mak lammetje langs een merrie die naar hem staat te lonken, maar het stenen paardenbeeld (hier op de achtergrond: http://farm3.static.flickr.com/2582/397 ... 43a3_b.jpg) wordt hij altijd erg opgewonden van, probeert hij onder de staart te ruiken enzo..... Mafkees! Maar tussen ons gaat het heel goed :) Met jou en Aliso gaat het ook goed he, lekker vooruitgang zit erin bij hem he? Leuke foto's :) meer!!

Mies: hihi ja het zijn net een stel harige worstjes die hoge piepgeluidjes uitstoten :)

Angela: poepig he :D jij gelukkig weer beter, ook koorts gehad?

Ingrid: :) :) maar wat?
Ariebombarie: stel maar voor :)

Wenda: haha blijkbaar is het voorbestemd dat je toch iets met honden doet ;) ik ben zelf altijd meer een 'hondenmens' geweest, en ach gosh als je dit zo ziet.. 11 van die kleine piepende dingetjes... Dan wil jij er vast ook wel een ;) kom je trouwens nog richting Djerba binnenkort? Ik kan nu ook niet voor de Aid naar Tunis, er moet toch iemand bij de hondjes blijven. Douz festival is pas eind december toch? Denk je dat er nog een hotel een plekje zou hebben dan? Dan zouden we mooi jullie richting kunnen komen :D

Ik wou zeggen dat is veel .

MarielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 23:18

Hallo Allemaal,

MAg ik hier ook meekletsen? Ik heb een andalusiër gereden en ik heb een fries!

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 23:23

Welkom naamgenootje :)

MarielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 23:32

Ok de foto's zijn ondertussen opgeladen dus ik kan mij nu even goed gaan voorstellen
Ik ben dus Mariëlle ben 20 jaar en woon in Friesland. Ik heb een tijdje op een andalusiër gereden maar inmiddels ben ik verhuisd. Ik heb nu mijn eigen friese jaarling Baas Boppe Baas oftewel Baaske

Hier wat foto's
Van Argura, oftewel kuurtje
inrijden voor de caprillieproef... goh wat hadden we er een zin in!
Afbeelding

Wat kijken we toch lief! Wel foutloos gesprongen trouwen, niet dat het hoog was maar ze had ook nog nooit gesprongen
Afbeelding

Hier had ze een peesblessure en gingen we iedere dag wandelen
Afbeelding
Afbeelding

Hier wat foto\s van Baaske:

Hij zet graag zijn staart erop
Afbeelding

Draf
Afbeelding

Galop
Afbeelding

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 14:52

Idra: wow dat ziet er netjes uit zeg op dat filmpje! Mooi kleurtje heeft ie ook zo geschoren!

Yunyah: wat een leuke foto van je Friese kerel :D :D :D heb i kzeker ook nog een zwak voor, voor het Friese ras :j Trouwens ook erg leuk dat je je hobby samen met je vriend beoefent :#

Zilfstar: ik kan je helaas van geen raad voorzien wat betreft zelf hoeven bijhouden..

Annash: gaaafffff!!! Wil ik ook echt nog een keer heen!!! Lijkt me echt een aparte ervaring!
Natuurlijk bekappen, ik hoor er slechte dingen over en ook goeie… Ben blij dat i kde keuze niet hoef te maken iig..

Moppielover: :D :wave:

MarielleB waah gave fries zeg!!

bokt doet lastig bij mij :\

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 15:12

Arie: leuke foto's en introductie, lekker hoor jij zit dus ook in de zon :D

Saida: haha ja ik houd mijn hart al vast! Er zijn er een paar die nu al steeds op onderzoek uitgaan en dan overal vanaf rollen, haha dat wordt nog wat! Hoe gaat het met jou en Rintske?

Marielle: thanks, ja het zijn er wel een beetje te veel.. Mama wordt er ook behoorlijk moe van, ligt nu zwaar te snurken! Hihi ik lees dat jij ook lekker in de poep hebt gestaan :D

Lobke: waauw, wat ziet hij er goed uit! Staat hem heel goed dat 'nieuwe kleurtje' :)

Yunyah: welkom :) wat een knapperd je fries, hij is wel goed in gekke bekken trekken ;)

MarielleB: ook welkom! Wat een uitslover jouw fries :D

Vanmiddag gelukkig weer naar de paarden, door het gedoe met de puppies heb ik twee dagen over moeten slaan.. Maar de staleigenaars zijn nog op babybezoek geweest en verzekerden ons dat alles goed gaat. Alleen moeten ze nu steeds de staljongens pushen om Darius buiten te zetten, hij maakt namelijk elke keer zo'n rotzooi van de grote bak dat ze daarna wel een kwartier bezig zijn met opruimen *D hindernissen gooit hij om, pionnen slingert hij de lucht in of gooit ze naar de paarden die naast de bak staan :') 's nachts begint het nu aardig af te koelen, dus Flavio heeft zijn deken dan al om. Hoewel hij nooit een deken om zal hebben gehad keek hij niet op of om toen ik hem de eerste keer omdeed :) hij is zo relaxt geworden..
Oh en ik moet nog een paar fotootjes van de puppies plaatsen, spam spam, mag het??

Afbeelding
Afbeelding

En nog een van Flaafje :D
Afbeelding

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 16:44

Goedemiddag! Flaaf staat er knap op.
Ik heb de paardjes al gedaan.

A.s. voorjaar ga ik afstuderen en ik zit te denken om daarna een tijdje naar het buitenland te gaan, voor de taal & cultuur. Een Engelstalig land is oké, maar Spanje en werken met PRE's klinkt eigenlijk ook wel heel aantrekkelijk...
Dus als iemand nog een leuk adres weet waar ze tijdelijk versterking van een dressuuramazone kunnen gebruiken... :+