Ik ging Baron op het land doen vanochtend en liep dus met baron richting zijn landje ik zag al een paard in een landje staan die net 2 weken geleden gecastreerd is.( 1 hele grote land is verdeeld in kleine stukjes land die je kan huren)
normaal staat daar op het land 1 merrie en in Hackney ruintje (allemaal wel van dezelfde eigenaar).
Ik bleef nog eventjes kletsen met een kennis die daar met zijn paard aan het grazen was op het loop pad.
uit eindelijk liep ik door en bracht Baron netjes naar zijn landje.
Ik deed het hek dicht en zag ineens 3 paarden aan komen rennen en vechtend.
Ik snel de rest van mijn hek dicht doen ik heb 3 draden in plaats van 2.
en hield Baron maar vast hij zit wel aan een longeer lijn als ik hem naar het land breng en die kwam nu goed van pas.
Zo kwamen er 3 paarden voor zijn land aan rennen en vechten met elkaar.
het was de merrie en de hackney ruin en die grote tuiger die 2 weken geleden gecastreerd is.
zo was echt vechten met elkaar zeg levens link op dat momend.
Baron door de dolle heen en wilde mee doen maar ik had hem goed vast aan de longe en stond maar in het midden van me land.
Baron om me heen rennen en groot maken al te graag wilde hij ze een pak slaag geven niemand mag bij zijn landje komen.
Toen de eigenaar aan kwam moest ie ze echt uit elkaar slaan met een soort riekje (wel met de achter kant en niet met de prik dingen)
Ze rende weer naar voren zodat de mensen ze een land in konden jagen om te voor komen dat ze de manege terrein op vliegen (met kinderen is dat dan gevaarlijk)
uit eindelijk waren ze uit elkaar en die tuiger deed nog eventjes heftig naast zijn baas.
Hij liep te trappelen en liep achteruit en weer voor uit.
Maar achter hem was een sloot normaal kijk je daar voor uit als je paard naar achteren loopt
Maar deze was zo door gedraaid dat zijn baas zei ga jij maar afkoelen en zo lag ie in de sloot en hij kroop eruit en had gelijk geen praatjes meer en liep rustig met zijn eigenaar weer mee terug.
Baron was eventjes op het land druk na dit gebeuren maar hij kwam snel weer bij en begon rustig te eten.
ik kon weer verder gaan om Llano tehalen.
Op het tussen pad naar Baron zijn landje toe heb ik altijd een extra schrikdraad zitten (hij heeft toch de laatste landje) zodat er geen andere paarden bij hem kunnen komen als we thuis zitten.
dus die deed ik maar gelijk dicht voordat ie tuiger weer in zijn bol krijgt.
toen Llano halen en alles was weer rustig.
gelukkig dat ik erbij was en dat ik Baron nog vast had anders had ie echt mee gedaan en waren we ver van huis geweest.
Normaal loop ik gelijk door en gooi Baron in zijn land en ga Llano halen.
gelukkig dat ik eventjes bleef kletsen en dat ik Baron nog vast had toen het gebeurde.
Ik moet er niet an denken dat het net gebeurde terwijl ik Llano ging halen.
Nu doe ik maar gelijk achter me alles dicht op het pad als Baron erop gaat dit wil ik niet nog een keer mee maken.
Nu is het goed gegaan maar de volgende keer kan het niet goed aflopen.
Normaal is het zo Baron op zijn land zetten en dan Llano halen en op zijn land zetten en dan pas het draad spannen op het pad.
Hoe het nou kwam dat het fout ging kijk de eigenaarresse haalde de tuiger uit het land.
Haar Man kwam met de merrie aan lopen en met de hackney pony.
om op het land te gooien.
Ineens nam de tuiger een mega sprong richting de hackney om aan te vallen.
Tuiger sprong dus los zo krachtig dat ie was.
en vloog de hackney aan die man moest ze wel los laten omdat hij anders ertussen kwam.
en zo vlogen ze door naar achteren waar Baron staat.
die 2 ruinen vechten om de merrie en de merrie trapte ook van zich af dus was echt heftig.
Ik dacht ze gaan nu dwars door me hek maar gelukkig gebeurde dat niet anders had ik voor me leven moet rennen.
Baron vond ik echt een knapperd ondanks dit allemaal hij heeft alleen maar om me heen gerend en niet eens geprobeerd om me om te trekken om ze aan tevallen.
hij heeft niet eens 1 ruk aan de lijn gegeven van laat me los zodat ik hem niet meer kon houden.
Hij was erg druk maar niet gevaarlijk tegen over mij

Bokken stijgeren, om me heen galoperen en brullen en erg groot maken oren plat in zijn nek maar hij keek wel uit dat ie mij niet bezeerde.
Ik heb hem de ruimte gegeven om uit te rennen zodat ik er toch niet tussen kwam met zijn zwiepende voor benen en achter benen.
. Maar gelukkig had ik mijn reddende engel de longeerzweep bij me en toen ik daar wild mee stond te zwiepen ging ze maar in galop de andere kant op....

!
hihi).
Fuur word ook steeds knapper zeg!
Heb zoveel te doen deze laatste weken voor school.. Maar vrijdag tm maandag heb ik manda weer voor mezelf dus dan wil ik toch wel 1x serieus rijden, en nog 1 x naar buiten. Zal waarschijnlijk de laatste x zijn voordat ze naar het land gaat ..
. Ag gut, was (stiekem) vast grappig om te zien maar hij zal het minder leuk gevonden hebben
Maar denk maar zo, je doet het voor een heeeeel goed doel, want dan kan je straks van het geld dat je gaat verdienen na je school een prachtige Anda kopen!!