Dais_ schreef:De bespiering op de bovenlijn (en in het algemeen) is wel een veelvoorkomend 'probleem' bij de PRE geloof ik. Ik hoor en zie het vooral erg veel voorkomen.
Mijn merrie is ook zo schraal qua bespiering en hoewel er wel verbetering in zit, gaat het gewoon echt niet hard.
De afgelopen maand zijn we vooral bezig geweest met trainen voor de keuring (trailerladen en stilstaan en longeren) en nu zie je toch dat ze weer wat hoekiger is. Gelukkig is de keuring achter de rug en kunnen we nu weer gericht krachttraining gaan doen.
Zolang ze een slechte bespiering heeft op die bovenlijn (en in het algemeen) ga ik er voorlopig echt nog niet op. Dan kun je wel naar haar leeftijd kijken en zeggen; het is tijd, maar kijk je naar haar lijf dan zie je dat dat nog geen goed plan is.
Klopt, maar goede training (aan de longe of ohz) kan natuurlijk wel je training helpen. Calida was ook schraal, maar niet heel slecht bespierd, pas nu we echt wat met haar doen zie ik haar breder worden. Niet te veel werk natuurlijk maar van niks doen worden ze ook niet gespierd en van alleen longe ben ik helemaal geen fan.