[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Hosante

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 21:52

Dan is een fries van net 1.56 niets inderdaad.
Dat hard galoperen kon Boukje ook heel goed maar momenteel gaat het super.

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 09:03

wanda: wat leuk dat jij en jippe zo goed gaan!

Die filmpjes van horsemanship zijn wel gaaf om te zien! Onder het mom van ik wil zoveel mogelijk met shannon proberen lijkt en lesje hierin me ook wel leuk! Het lastige alleen vind ik dat je zoveel mensen/stromingen hebt en aangezien ik er nog niet heel erg in verdiepd ben zie ik echt door de bomen het bos niet meer ;)

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 12:15

Hallo allemaal, sorry maar ben weinig aanwezig geweest! Na terugkomst in Tunesie gelijk een week met koorts op bed gelegen, en vannacht heeft onze Pita puppies gekregen! Twaalf....... Oeps! Zal m'n best doen het weer bij te houden hier :)

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 12:29

Zo joh, Da's heel wat Martine! Dat Pita het zelf gehaald heeft. Om je vraag te beantwoorden: honden genoeg hier, maar afhankelijk van welke ras dan wel, Abderrahim zou toch graag een reutje en een teefje willen selecteren. Ik zoek een rood katertje.
Fijn dat jij weer een beetje opgeknapt bent.
Mij lukt het bijlezen al niet meer, helaas ik loop paginaaaa's achter!

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 12:40

Jaaaaa hier weer een trotse mama! Kirsten heeft zojuist in de regen (je bent ruiter of je bent het niet! Ze wilde zelf!) een half uur op Jippe gereden. Ze heeft achterstevoren gezeten, op haar buik gehangen, op haar rug gelegen, op haar knieen gezeten en noem maar op. Allemaal in stap. In stilstand heeft ze met de handen helemaal los op zijn rug gestaan! Verder heeft ze heel veel gedraafd. De rijbak was vrij dus dan hebben we toch een grotere ruimte om te lopen dan in de longeerbak. Dus lekker een hele grote volte gemaakt (E-B) En maar draven. Jippe keek wel steeds wat zuur als ik hem aanspoorde door te gaan, want het blijft een verantwoordelijkheid voor zijn groot paard. Maar oh oh oh wat heeft mijn meissie een zit zeg! Die zat er echt op gelijmd. Dus ik Jippe even goed hard laten draven (dat wilde Kirsten ook wel eens voelen) en toen... sprong ie aan in galop. Nou dat heeft ze dus nog een keer gedaan want ze is dan misschien pas 4 (bijna 5! nog 1 maandje) maar ze vond het reuzestoer. En het zat zo lekker. Ja dat wil ik wel geloven. Als ze op Jippe in draf al zo goed door kan zitten, mee kan gaan met de beweging, dan is zijn galop helemaal heerlijk! Want itt de meeste Friezen die ik ken gooit Jippe in de galop dus niet hoog op. 't Is net een schommelstoel. En met Kirsten houdt hij zich in, dus een rustig net galopje. Kind straaaaalen natuurlijk hahaha. Ze is nu moe :+ Goh...

Stalgenootje moest ook lachen hoe Kirsten bezig was Jippe te poetsen. Dan hoor je zo'n klein hoog stemmetje heel beslist zeggen: Jippe LAAG! Kom eens omLAAG! En dan zie je die grote kop van hem zo naar beneden zakken, neus bijna op de grond, en Kirsten zijn manen kammen. Had ze gister expres met detangler gedaan. Nou dat was wel fijn want ze kon nu heel makkelijk de manen kammen. En zodra Jippe dreigde omhoog te gaan NEEEEEEE Jippe, omLAAG! Mini-mens van 1 meter nog een beetje die een paard van 1,56 africht :Y)

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 13:47

Leuk idd die filmpjes van NH! Zitten toch wel hele mooie dingen tussen hoor! Ik en Chico doen ook wat basic-dingetjes. Maar echt serieuze dingen die wat ingewikkelder worden kennen we niet. We het volgspelletje wat alleen in stap lukt ;) . En het los "longeren". Stoppen en naar me toe komen.. Verder eigenlijk niet zoveel, houd me er dan ook niet echt fanatiek mee bezig, maar vind het wel leuk te zien :D !

Bullymonster, ohh dat klinkt gaaaf! Kan je niet eens een foto of filmpje van jou en Aliso in actie spammen 8-) ?

Mies, ik en chico kunnen ook een paar kleine dingen, moet je echt eens proberen! Het is heel leuk :j . Je poown raakt ook heel erg op jou ingespeeld, en je kan echt samen "spelen" . :D

Zilstar, hihi weer helemaal trots :D !

Martine, tsjeeeeeeee... 12 pups :wow: Dat zijn er echt wel een héle hoop zeg.. := . Maar wel super schattig. Spammen! :D Hoe is het met Flaaf en Darius?!

Yunyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 13:59

Ik maak uit een aantal berichtjes op dat ik hier wel goed zit...moet ik me dan even voorstellen? Ik dacht in het beginbericht te lezen dat dat de bedoeling is.

Gave NH filmpjes trouwens. Ik vind dat erg interessant maar elke keer dat ik een boek open sla erover komt er een enorme lading informatie op me af die ik niet kan verwerken :? Bestaat er geen NH voor dummies? :o

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 18:29

Wenda: Pita is een amstaff en Bobby is half labrador, kwart berner sennen en kwart ?, het zullen dus wel flinke hondjes worden, iig vergeleken met die wolfjes van hier. Julie hebben toch al een hondje?

Ilona: ja erg he!! Eigenlijk waren het er 14, maar nu hebben er twee het niet gered.. Waren ook de twee die niet wilden drinken, we hebben het met een pipet geprobeerd maar ze hebben het niet gehaald :'( de rest lijkt gelukkig in goede gezondheid te verkeren :) ik zal even spammen :P met de paarden gaat het goed, hoewel Darius puberkunstjes begint te vertonen, zo bedacht hij dat het wel leuk was als hij op mijn rug zou klimmen, heb nu een gigantische bloederige streep op mn rug :S hoe gaat het met Chico? Vast heel goed :D laatste foto's zagen er iig goed uit :)

Heb niet echt goede foto's gemaakt nog, slecht licht helaas! Maar hier een ideetje:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bullymonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 20:19

Zilfstar: klinkt goed met Jippe. Zie het verhaal van die galop en oren helemaal voor me. :D En wat stoer van Kirsten.

Moppielover: hopelijk vind je snel iets leuks!

Michelle: het is altijd erg leuk om te doen. ;)

Martine: leuk dat je weer terug bent. En wat een schattige pups. Gaaf zeg! 12 is wel erg veel. Die Darius, dat is schrikken he, heb je erg veel last van je rug? En hoe is het met je geweldig mooie Flaaf?

Ilona: Leuk dat Chico bij je blijft! Weinig fimpjes van Aliso. Ik zal van de week eens kijken wat ik kan doen. Misschien zondag wel even. Alvast een foto'tje van beide heren in actie:
Bully's definitie van actie :D
Afbeelding
En Aliso
Afbeelding

Yunyah: nh voor dummies: haha Parelli? Het begint redelijk simpel opzich.

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 20:46

Ilona: nou dan kom jij me maar wat leren!

Martine: wat leuk! Op de foto is het net een hoopje met molletjes bij elkaar ;) Puppies blijven schattig!

Jantien: Als je zo'n boek vind laat het me weten ;)

wanda: Die dochter van jou heeft flink overwicht ;)!

margot: ja maar dan moet je wel weten hoe te beginnen ;)

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 20:51

heey
Martine: Jeetje, dat zijn veel schattige puppy's zeg :D
Zilfstar: leuk joh :D echt super dat jippe dan zo braaf is :D

ik voel me gelukkig een stuk beter :D Heb nog wel verhoging maar mag van de dokter weer gaan paardrijden enzo :)

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 21:48

Martine, wat een schattige pups maar

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 23:38

hoi iedereen!
ik vroeg me af of ik, ook als barokpaardliefhebster mee mag kletsen hier :D
zo ja, dan ga ik me uiteraard netjes voorstellen :j

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 08:11

Ariebombarie haha leuk dacht een man te verwachten, ik moet nu denken aan een kennis van de academie. Welkom. Voorstellen -lijkt me- mag altijd! Rijd je zelf een barok paard of ben je liefhebber pur sang?

Yunyah Welkom, nou ook in een voorstelronde, vooral foto's graag! :Y) NH voor Dummies? Gewoon beginnen en je eigen voor Dummie's gaan schrijven. Er zijn heel veel leuke sites van mede bokkers die tips en aanwijzingen op hun sites hebben uitgeschreven. Beetje googelen en op bokt zoeken en gewoon met je paard aan de slag en zien wat hij oppikt en welke streken hij wel of niet vertoont.

Martine , prachtige pups! Amstaff nooit van gehoord!
Nou ben ik ook niet de hondeliefhebber hoewel de honden mij schijnen 'lief te hebben'! Ik wil een rood katertje!
Heel verwarrend die honden liefde!
Wij hebben nu alleen nog hond Nour die dus ook mee is geweest de woestijn in. Mams & kleine pup zijn misschien weer verder getrokken naar weet ik waar,... of misschien bij iemand in huis opgenomen,...

Bullymonster Leuk die Bully als fauteuil! Onze Tornado kan dat ook zo goed! Ik heb eerder de neiging ernaast te gaan liggen en vind het altijd maar eng om erboven op te gaan zitten, alsof ik het paard kan indeuken ofzoiets. Heb jij geen last van zo te zien! hahaha! Gosh heeft ie ook nog zn ogen dicht. Hoe zoet!

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 11:06

Margot: ja het zijn er wel erg veel... Gisteren is er nog een overleden, dus nu nog 11 over. Er zaten een paar echt zwakkere ertussen.. Nu komt iedereen wel aan bod, maar we moeten wel opletten want ze gaat per ongeluk nog wel eens op een stel liggen.. Dus constant erbij blijven. Rug gaat wel weer gelukkig :) met Flavio gaat het heel goed :) het blijft een apart geval, hij loopt als een mak lammetje langs een merrie die naar hem staat te lonken, maar het stenen paardenbeeld (hier op de achtergrond: http://farm3.static.flickr.com/2582/397 ... 43a3_b.jpg) wordt hij altijd erg opgewonden van, probeert hij onder de staart te ruiken enzo..... Mafkees! Maar tussen ons gaat het heel goed :) Met jou en Aliso gaat het ook goed he, lekker vooruitgang zit erin bij hem he? Leuke foto's :) meer!!

Mies: hihi ja het zijn net een stel harige worstjes die hoge piepgeluidjes uitstoten :)

Angela: poepig he :D jij gelukkig weer beter, ook koorts gehad?

Ingrid: :) :) maar wat?

Ariebombarie: stel maar voor :)

Wenda: haha blijkbaar is het voorbestemd dat je toch iets met honden doet ;) ik ben zelf altijd meer een 'hondenmens' geweest, en ach gosh als je dit zo ziet.. 11 van die kleine piepende dingetjes... Dan wil jij er vast ook wel een ;) kom je trouwens nog richting Djerba binnenkort? Ik kan nu ook niet voor de Aid naar Tunis, er moet toch iemand bij de hondjes blijven. Douz festival is pas eind december toch? Denk je dat er nog een hotel een plekje zou hebben dan? Dan zouden we mooi jullie richting kunnen komen :D

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 11:30

Wat een schattige hondjes!!

En Bully leuke foto's!

Goedemorgen allemaal, het is weer weekend dus ik kan weer een berichtje plaatsen :+ ondanks dat ik zo wel weer aan 't werk ga.

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 11:34

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 11:57

Hehe net eindelijk ee nmailtje binnen dat mijn inschrijving voor de SICAB goed is binnengekomen...had nogal wat voeten in de aarde..

Ik durf niet meer....

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 12:16

:D
ik ben dus Arianne, al noemt iedereen me Arie ;)
Afbeelding
ik hou wel van een drankje (samen met mn vriend)
Afbeelding
ik ben wel een beetje gek :+
Afbeelding
ben werkelijk een chefkok *kuchkuch*
Afbeelding
af en toe doe ik ook nog wel eens wat met een peerd (van een vriendinnetje van me)
Afbeelding
maar momenteel houd ik me meer bezig met..
Afbeelding
en ijsjes eten hoort daarbij :+
Afbeelding

verder ben ik 29, woon ik dus in Barcelona samen met mijn vriend Juan, ennnnnn ga ik vanmiddag naar een PRE fokkerij waar ze ook les geven :D hopelijk zit ik vnamiddag dus nog op een prachtige PRE viervoeter :+:
overigens ben ik altijd al gek geweest van barokke paarden. in het verleden heb ik een Bolonais verzorgd en gereden en friezen heb ik ook gereden. een PRE is altijd wel een droom geweest :o

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 12:20

Arianne -> Grappig! Die 3e foto van onder is bij de Woody Ranch!
Daar ben ik afgelopen zomer en vorig jaar ook geweest.

Martine -> Wat een schatjes de pups!
Daar zal je straks je handen aan vol hebben! :D

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 12:25

Dat klinkt goed... Arie 8-)

Win is gisteren mee geweest naar een oefenproefje, gejureerd door LT jurylid Joyce Heuitink. Het ging nog niet helemaal zoals ik het hebben wilde :+ maar kwamen uit op 186, naast onvoldoendes hadden we ook al best veel zevens. De fouten nog even eruit voor januari en dan komt het wel goed. Win was wel hartstikke relaxed en helemaal niet kijkerig. Dat is echt een verandering met Vaj... die ik nog steeds enorm mis!

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 12:42

Wat leuk Arie, jij woont in mijn favoriete stad :D Mijn paard is overigens geboren in Barcelona (of toch in Vilafranca) bij Yeguada Montrubí. Daar geven ze helaas geen les, anders had ik je daar nog heen kunnen sturen :)
Spreek jij dan zowel castiliaans als catalaans?

Cyrina, wat spannend! Wat zou ik graag langskomen om jullie te supporteren :D

Shanna, niet slecht toch! Super!

Gisteren heeft mijn vriend wat foto's gemaakt van de training van mij en Licor, hij kan er alleen niet echt de juiste momenten uitkiezen :+ Maar ik zal eens kijken of ik dan een foto kan posten van zijn geschoren vachtje!

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 12:48

_Saida_ schreef:
Arianne -> Grappig! Die 3e foto van onder is bij de Woody Ranch!
Daar ben ik afgelopen zomer en vorig jaar ook geweest.

Martine -> Wat een schatjes de pups!
Daar zal je straks je handen aan vol hebben! :D

ja klopt :D we waren daar met een groep bokkers een weekend weg :D was echt super daar!

en idd wat een schattige puppies!! :+:

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 12:51

Annash schreef:
Dat klinkt goed... Arie 8-)

Win is gisteren mee geweest naar een oefenproefje, gejureerd door LT jurylid Joyce Heuitink. Het ging nog niet helemaal zoals ik het hebben wilde :+ maar kwamen uit op 186, naast onvoldoendes hadden we ook al best veel zevens. De fouten nog even eruit voor januari en dan komt het wel goed. Win was wel hartstikke relaxed en helemaal niet kijkerig. Dat is echt een verandering met Vaj... die ik nog steeds enorm mis!

186 zijn nette punten toch? fijn dat ie wel lekker relaxed was :)
net ff in je profiel gespiekt en kan zien waarom je Vaj mist :wow:

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 12:56

Idra schreef:
Wat leuk Arie, jij woont in mijn favoriete stad :D Mijn paard is overigens geboren in Barcelona (of toch in Vilafranca) bij Yeguada Montrubí. Daar geven ze helaas geen les, anders had ik je daar nog heen kunnen sturen :)
Spreek jij dan zowel castiliaans als catalaans?

Gisteren heeft mijn vriend wat foto's gemaakt van de training van mij en Licor, hij kan er alleen niet echt de juiste momenten uitkiezen :+ Maar ik zal eens kijken of ik dan een foto kan posten van zijn geschoren vachtje!

barcelona is idd ook mijn favoriete stad.. komt misschien nog wel voor amsterdam :=
vilafranca komt me idd bekend voor :D maar tis niet heel erg dichtbij geloof ik, woon hier ook nog maar 4 maandjes :')
ik ben bezig castellano te leren, catalaans kan ik redelijk lezen maar spreken daar waag ik me echt nog niet aan hahaha... lekkere mengelmoes van spaans, portugees, frans en italiaans :+

ook net ff in jouw profiel gespiekt en potverdorie :9 Licor is echt mijn tiepje ook hoor, al heb ik nog altijd meer een zwak voor schimmels (zoals Terroso :j ). ben benieuwd naar de fotootjes!