[HK]Barokke paardenliefhebbers kletsen door in deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Prinslover

Re: Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 20:48

Fanny; Oh, wist ik ook niet Knipoog Vertel?!

Zoe_Iris: Leuk je advertentie! Ziet er goed uit, mooie foto's heb je gemaakt! En al een hoop reacties lees ik Ja

Saida; Ja ik heb ook zoiets van "mijn tijd komt nog wel! Haha! ".

Zoë_Iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 21:16

ja, veel proberen er wel wat vanaf te pingelen Haha! maar als je ziet hoeveel tijd het kost is het niet duur dus daar ga k niet in mee haha.
kijken hoeveel er dan nog overblijven Knipoog

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 21:58

Het is idd niet zo duur Lachen. En je krijgt er nog cd-rommetjes bij ook Tong uitsteken, ach ja typisch nederlands he.....

Bij mij in de buurt is er ook wel een plek waar je mooie fotoshoot kan doen, alleen kan ik daar niet heen rijden Tong uitsteken. Dat is dan wel weer een beetje jammer....

Zoë_Iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 22:29

kun je daar niet te paard komen?

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 22:32

mensen wat een leesvoer weer zeg. ook leuke foto's gezien o.a. van sanne. ik hou het kort, ben net klaar met werken en g zo naar bed. volgende week moeten jullie het zonder mij stellen, misschien dat ik af en toe een berichtje plant vanuit het mooie mallorca. zal wel een hoop in te halen hebben op 1 juli.... pfffff zie er nou al tegenop haha

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 22:33

klopt dat ik daar nooit wat over heb verteld.
zal binnekort wat meer vertellen Knipoog

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 22:40

Hallo allemaal gaat het lekker hier.. Sorry ben de laatste tijd niet veel hier aanwezig geweest.. erg druk op het moment..

Ben vandaag weer op de echo geweest
( 20 weken ) alles was in orde heb alleen een klein kindje.. Moet over 10 dagen weer op echo voor een second opinion maar dan in het ziekenhuis om te kijken of ik echt een klein kindje heb of dat ze een mismeting hebben gemaakt..
Het is in ieder geval gezond en dat is het belangrijkst..
Mijn man zijn zus heeft ook net twee kindjes gekregen en dat waren ook twee hele kleine kindjes 4 pondertjes.. dus het zit wel in de familie bij hem..

Vanavond even gewandeld met indiena summer en foto's van gemaakt

Afbeelding

[KS-ITP] Indiena summer showen ( dicaprio du bois xBaccarav v/d Corij

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 22:49

Trusten iedereen Doei, doei

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 22:54

ik ga ook mijn mandje in doei doei trusten

blackparel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 22:58

nou met mij herder desteny gaat het gelukkig Pling weer goed (ze had tegen een auto aan gezeten) de hegtingen zijn weer uit haar pootje het gaat je is nog niet helemaal dicht maar ziet er netjes uit het had anders af kunnen lopen ging echt zo hard zo klap vergeet dat nooit meer gelukkig is alles weer goe mat desteny Pling
hier nog wat foto`s van mijn super herders liss en desteny hoop niet dat ik jullie verveel met al die foto`s Pling
Afbeelding
dit is liss de ouste herder novenber 1 jaar geweest
Afbeelding
foto model zelf Nagelbijten / Gniffelen
Afbeelding
links is liss rechts is desteny Vingers aflikken
[img][/img]
desteny februarie 1 jaar geweest :
Afbeelding
hier gaapt liss wat kan een foto dan anders worden he !!!! ze is zo lief Lovers
Afbeelding
eind dit jaar laat ik liss deken
Afbeelding

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 22:59

mooie hondjes Haha!

EL4a1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 23:06

Leuke honden joh!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 23:11

Leuke honden zeg! Haha! Die gaap foto is lachen ROFL

Lindy; super mooi beestje hoor!! Haha! Ze kan lekker lopen!

Frank; kan ik niet mee in je koffer Tong uitsteken ? Heerlijk naar Mallorca! Geniet ervan!

Ik ga ook maar is me bedje opzoeken! Doei! Doei iedereen!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 23:15

Zoë_Iris schreef:
kun je daar niet te paard komen?

Ja dat kan wel, maar mijn verzorgpaard is niet helemaal verkeersmak Lachen. Maar ja hier zijn veel mooie plekjes, een meer, het strand de duinen en ook wel een bos maar daar mag je niet in Tong uitsteken.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 23:16

Leuke honden trouwens djemo Knipoog. Die gaap foto ziet er idd heel gevaarlijk uit Tong uitsteken. Maar als ze dan weer zo lief kijken op een andere foto ben je dat zo weer vergeten Haha!.

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 08:12

Djemo: Wat een mooie herders.

Frank: Ik wil ook mee naar Mallorca. Alvast veel plezier gewenst.

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 08:49

ohhhhhhhhh ik denk dat ik me pc maar bij me tandenborstel neer zet dan kan ik niet vergeten om een dag niet te kijken hier pfffffffffff hou het echt niet bij een dagje niet geweest en 5 blaadjes verder
maar wel gezellig

ff wat anders trouwens ik zou een weekend (friezen)houden op 12 13 14 september maar nu zijn er veel afvallers mss een leuk idee om van hier iets te doen paarden kunnen mee en er is een mooie slaapgelgenheid
lijkt mij wel erg leuk
bossen voor de deur dus met rijden zit het wel goed
kijk maar f in me onderschrift daar vindt het plaats

moet me nu aankleden me hond heeft hoge nood en tsjillert wil wel eten hebben denk ik hihihi tot vanmiddagggggggggggggggggg Haha!

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 08:55

Hallo ik zal me ff voorstellen (ben nieuw op het forum) Bloos

Ben daniella ben 19 jaar en ik ga me oude hobby oppakken...
toen ik een jaar of 9 was heb ik ong 2 jaar les gehad en eigen pony gehad een new forest was ongeveer 2 jaar in mn bezit en
doordat ie wild was geworden en allemaal probleempjes en een nieuwe school dus minder tijd hebben we besloten hem weg te doen helaas.
Daarna heb ik 2x nog gereden ofzo tot nu ik dus al 19 ben (wat gaat de tijd tog snel)

en nu een jaartje geleden ongeveer heeft de oom van mijn vriend een Fries gekochteen merrie toen nog 2,5jaar en nu dus 3,5 Haha!
dus hij is nu ongeveer 3 weken weg en word rijklaar gemaakt
hij komt volgende week terug en dan begint het rijden weer voor mij waar ik onwijs veel zin in heb...

nou heb ik een aantal vragen omdat het allemaal nieuw voro me is met een jong paard en zelf dingen te kopen dus weet de maten niet

mijn oude zadel die ik nog steeds hebt past waarschijnlijk wel op het paard (gaan we dit weekend ff testen)
- maar nou mn eerste vraag hoe kan ik meten wat voor maat singel ik moet hebben?
(gewoon van beide lussen emt gaatjes meten onder de buik door tot de andere kant? en die lengte ook in singel?)

- en het bit hoe weet ik welk bit ik moet hebben? ikzelf denk ong 13,5?

- en wat is beter dubbelgebroken of enkel?

de manen zitten ook paar dikke klitten is wat ik erg zonde vind wat dr manen zijn prachtig Haha! heeft iemand nog trukjes om die er handig uit te krijgen

Verder nog iemand tips voor mij om te beginnen met een jonge fries?:D

(foto's volgen nog)

(sorry voor eht lange verhaal Tong uitsteken) Clown

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 10:32

madelief88 schreef:
Vandaag hele dag werken en vanavond CHIO in Rotterdam, Laurens van Lieren Night vrijkaartjes dus leuk!! Had t alleen niet erg gevonden om op tijd in mn bed te liggen Bloos

Dan ben je vast Marcel tegen gekomen hij is daar om foto,s temaken Cheese!
Hij is er nu weer heen
Ik geloof dat ie bijna de hele week daar zit en in het weekend in Breda om foto's temaken Haha!

Zoë_Iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 10:53

Evdpanne: poe lastig! Hier heb je niet zoveel plekjes die echt mooi zijn en de echt mooie plekjes die er zijn zijn ook nog eens niet toegankelijk voor paard en ruiter!

Djemo: grappig die gaapfoto haha

_Daniella: misschien dat je over ‘tuig-vragen’ beter bij het harnachement topic kunt zijn?
Over welk bit beter is: dat verschilt imo per paard!
Als je oude zadel dat van je pony is past dat waarschijnlijk niet op de Fries, ik neem aan dat die een stukje breder is Knipoog

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 12:35

Frank -> Een hele fijne vakantie toegewenst voor jou en je gezin daar in het zonnige Mallorca!

Lindy -> Mooie foto's van Indiena Summer!
Ga je haar houden?

Marielle -> Wat een mooie herders heb je!
Ik vind het altijd mooie honden om te zien, maar zou er zelf niet eentje willen hebben, die lange haren.........

Petra -> Zou graag meewillen, maar Bruintje kan dat niet trekken en rintske is dan nog lang zover nog niet......
Misschien dat we volgend jaar iets kunnen plannen met de mensen hier in het topic?

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 13:08

Daniella -> Doei! Welkom hier!
Spannend hè om te beginnen met een jonge fries!?
De mijne is in april net 3 geworden, nu 3,5 week bij mij en voor ons gaat het ook beginnen.

Wat je zadel betreft, ik zou er een erkend zadelmaker naar laten kijken of het zadel wel goed ligt op de rug.
Dat is toch best wel heel erg belangrijk.
Ik zou ook eerder kiezen voor een zadelmaker dan een zadelverkoper aangezien die mensen er veel meer kijk op hebben.
De singellengte is weer afhankelijk van of je een vzh-zadel hebt of een dressuurzadel, en van de omvang van je paard.
Dit kun je het beste even opmeten wanneer het juiste zadel erop ligt.
Om te beginnen kan je beter een dubbelgebroken bit nemen, dat ligt wat rustiger in de mond.
13,5 is een veelvoorkomende maat, maar is niet gezegd dat die past bij jouw paard.
Bij de meeste verkopers mag je het bit gerust wel even passen, hoor.
Als het dan niet goed is breng je het toch weer terug?
De manen ontklitten is even een karweitje, maar kan je het beste gewoon met je handen doen.
Met een borstel of kam trek je ze sneller kapot.
Als je ze daarna was, laat opdrogen en er wat EquiShine op spuit dan klit het ook niet meer de eerste paar weken.
Hoe je wilt gaan opbouwen met je jonge fries is voor elk persoon verschillend.
Toen Rintske hier kwam heb ik haar eerst een week de tijd gegeven om een beetje te wennen, deed haar alleen wat borstelen en zat bij haar in de stal of in het weiland.
Zo kon ze wennen aan haar nieuwe omgeving en aan mij.
De week er na ben ik rustig aan begonnen met longeren, dit kon ze al dus dat was mooi meegenomen.
Nu kon ze wennen aan mijn stem en mijn commando's.
Tegelijkertijd ben ik een beetje bezig om haar te laten wennen aan vreemde dingen.
Zo ligt er sinds vorige week een voetbal in de binnenbak waar we mee spelen.
Mijn volgende stap is om plastic slingers op te hangen in de bak, eens kijken hoe ze daar op reageert.
Rijden doe ik nog niet op haar, maar daar gaan we wel binnenkort mee beginnen.
Ze is wel al zadelmak.
Omdat je paard nog erg jong is kan je beter rustig aan doen, niet meteen een uur erop.
En omdat hij/zij nog maar net is ingereden kan je beter nog begeleiding erbij nemen.

Ik ben wel benieuwd naar je mooie fries!
Heb je al foto's?
En wat is zijn/haar afstamming?

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 13:33

Sanne: Haha, kan me wel voorstellen dat je de hele tijd blijft kijken naar Tibi maar dan doe je maar zwijmelen als je ernaast staat Tong uitsteken
evdpanne: Dat is zeker vervelend, een "vriendelijke" opmerking... Ik heb gelukkig nooit problemen gehad met "gezellige" eigenaren, zelf ben ik volgens mij ook vrij makkelijk met de bijrijdster/verzorgster voor Furia.
Ilona: En, stageverslag afgekregen? Maar uhm, moet je die niet inleveren voordat je een voldoende krijgt voor je stage ?
Mies: Hahaha, zou wel makkelijk zijn he een rijke man Haha! !
Flamon: ooh fijn een nieuwe rijbroek! Ik vind een leren zitvlak dus helemaal niets he Nagelbijten / Gniffelen Heb dan echt het idee dat je amper nog kan bewegen laat staan bewegingen van je paard kan merken Tong uitsteken Wat voor merrie en hengsten heb je daar staan dan??
Zoe_Iris: Ik woon beetje uit de buurt voor jou Tong uitsteken
Frank: Mallorca, lekker hoor! Veel plezier, moet je knappe Desperado nu zonder jouw goede zorgen?
Lindy1982: Fijn dat alles goed is met je babytje, spannend hoor Pling Leuke foto ga nog in je topic kijken.
Djemo: Mooooie herders! Ben echt gek van ze, echt prachtig...!
Peet: whahahaha wat een goede je tandenborstel neerzetten zodat je ons niet vergeet Tong uitsteken
_Daniella: Welkom!
Over je bit, over het al;gemeen bevalt een dubbelgebroken bij de meeste paarden het beste, maar dit verschilt ook per paard! Maar voor het beleren is dat zeker heel goed geschikt.
Maat moet je toch echt even kijken, als ik de maat noem die Furia heeft staan de meeste ook te kijken omdat hij een heel klein mondje heeft.
Manen: Equishine (die oranje-fles zegmaar), gewoon paar keer in de week inspuiten ermee en uitkammen met een speciale staart/manen borstel, of wassen en daarna cowboy-magic er in doen schijnt ook erg goed te werken Haha!
Heid: he, lees je berichtje te laat anders had ik ff rondgekeken of ik hem ook niet ergens zag lopen. Heb m namelijk niet gezien.

Gisteren dus naar CHIO Laurens van Lieren Night, was wel leuk op zich, vooral Laurens nieuwe kur vond ik erg leuk! Qua manier van lesgeven (er was ook een clinic) lijkt hij erg op mijn instructeur, dat is wel grappig.
Was toch al weer best laat dat we naar huis gingen, vanuit rotterdam naar Alkmaar is natuurlijk een flink eind. Bij haarlem stapte er een bezopen gozer in, kwam al met zulke verhalen de cabine (of hoe zo iets heet in de trein Clown ) in en toen ie 4 meiden zag zitten plofte ie natuurlijk bij ons neer. Was wel grappig maar ook best irritant hij was echt heel bezopen. Nouja, toen waren we ergens bij castricum ofzo, stapte er een gozer in met een snowboard, en ik zag m al zo kijken ;') . En ja hoor, die komt er ook bij, maar die was niet helemaal 100%, en natúúrlijk vond ie mij helemaal geweldig.
Dus zat ik opgescheept met een gek die de hele tijd naar me zat te staren en een gesprek probeerde aan te knopen, brrr..
En alle andere meiden moesten er bij Heiloo uit Clown Nou écht niet dat ik bij die 2 engerds in mn eentje bleef zitten, dus ik zei dat ik er ook uitmoest, maar loop vervolgens gewoon de trein verder in die gasten vet mijn naam schreeuwen. Brrr, was blij dat ik thuis was, wel weer kort nachtje 5 uurtjes geslapen.

En nu weer op werk, wel onwijze zin om vanavond lekker naar Fuur te gaan, even flink tijd aan hem besteden heb m gisteren gemist Lovers En van t weekend moet ik m ook al missen...

Oja, hier nog wat fotootjes van de onderlinge wedstrijd van onlangs, geen rijfoto's maar toch wel weer even leuk Haha!

Afbeelding

Klaar! Hahaha Clown Ik trek me toch een koppen op die foto's, laat ik dus ook maar niet allemaal hier zien Tong uitsteken

Afbeelding

Zoë_Iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 14:20

oeh ja dat ken ik, van die fijne types in de trein! Slimme truc van je Haha! om een coupé verder weer in te stappen haha!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 14:23

Daar word je idd niet blij van in de trein.... Ik loop dan meestal ook altijd even door naar een andere coupe Tong uitsteken. Maar de laatste tijd kom ik alleen maar iemand tegen die ik wil zien in de trein Lachen.