Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Ik krijg hier het zweet er niet op, terwijl ik toch zo mijn best doe. En ook echt te warm in de binnenbak, how intresting. Het doet de meeste paarden in ieder geval wel goed. En het is altijd wel een veel mooier zicht, al is dat geen reden opzich.
Hij hoopt dat ik snel leer, zodat ik al snel zadels kan gaan leeghalen, zodat hij ander werk af kan maken. Als ik dat halster kan, wil ik ook voor Prince een passend hoofdstelletje maken. Ik denk dat ik een foto maak van Prince zijn bol en dan het hoofdstel meeneem. Alles zit nu op het laatste gaatje en de engelse neusriem zit redelijk goed, maar de sperriem valt helemaal verkeerd. Prince heeft namelijk nauwelijks een neus om een riempje omheen te binden. Momenteel rijdt Sabrina zonder sperriem. (Dit tot ongenoegen van de instructrice, maar daar heb ik dan weer schijt aan!)
Sorry, maar dan is voor mij de positiviteit niet bewezen. Ik had een heel vieze nasmaak van deze les. Ze wist bij voorbaat al dat ik tegenstander was. Ik had in de pauze net een onderzoek aangehaald waar uit de heftiger angstreactie was gebleken. Zij was er veel meer op gebeten om te bewijzen dat de FEI-houding (die op de olympische spelen met het paardenhoofd op de loodlijn) veel meer impact heeft op een paardenrug. Daar lijdt een paardenrug wel mee. Beste manier bleek, hoe kan het ook anders, de voorwaarts neerwaarts wijze...

Bullymonster schreef:Ingrid: ik krijg les van Michael Wanzenried. Europa's beste Parelli instructeur en Phillippe Karl instructeur. Heb eerder bij hem gelest. Hij is echt zo goed!
vind het nog steeds leuk om naar te kijken trouwens!Citaat:Al die zwetende paarden, wat goed, dan moeten ze wel hard aan het werk gezet worden.Ik krijg hier het zweet er niet op, terwijl ik toch zo mijn best doe. En ook echt te warm in de binnenbak, how intresting. Het doet de meeste paarden in ieder geval wel goed. En het is altijd wel een veel mooier zicht, al is dat geen reden opzich.
ik werk zelf met interval training en over het algemeen zal mijn paard niet hijgend en schuimend van het zweet de baan uitkomen, eigenlijk heb ik nooit een overdreven bezweet paard maar met deze vacht hebben ze het al warmer bij aanvang, zweet bij flank en keel heb je zo voor elkaar daarvoor hoef je niet eens echt intensief voor te trainen (ga zelf maar eens een rondje rennen met een dons jas aan)
)
idefix4 schreef:Branka: Beda en Madelief gingen Furia scheren. Dat is toch behoorlijk dicht bij jou? Biedt ze wat aan en ze komen vast bij je..
cloris schreef:Bullymonster schreef:Al die zwetende paarden, wat goed, dan moeten ze wel hard aan het werk gezet worden.Ik krijg hier het zweet er niet op, terwijl ik toch zo mijn best doe. En ook echt te warm in de binnenbak, how intresting. Het doet de meeste paarden in ieder geval wel goed. En het is altijd wel een veel mooier zicht, al is dat geen reden opzich.
Op zich valt dat wel meeik werk zelf met interval training en over het algemeen zal mijn paard niet hijgend en schuimend van het zweet de baan uitkomen, eigenlijk heb ik nooit een overdreven bezweet paard maar met deze vacht hebben ze het al warmer bij aanvang, zweet bij flank en keel heb je zo voor elkaar daarvoor hoef je niet eens echt intensief voor te trainen (ga zelf maar eens een rondje rennen met een dons jas aan)
Piropo knapt er altijd weer ongelofelijk van op (niet alleen kwa uiterlijk)

_Saida_ schreef:Wanda -> Betere gel is er niet dan een beetje paardensnot!![]()
Als je hem niet vaker hebt horen hoesten dan alleen gisteren 3x dan kan je er wel van uitgaan dat er niets aan de hand is.

, er zijn al reacties op de advertentie
waarschijnlijk komen ze van het weekend al kijken
en ik ben ziek dus kan nu niet naar hem toe
.
wel fijn dat je zadel weer past
.
. heb nog steeds koorts

Bullymonster schreef:ik krijg les van Michael Wanzenried.
Bullymonster schreef:Cloris: Leuk, van wie heb jij les gehad dan? Ik vind hem zo goed omdat hij naast dat hij een goede horseman is, ook nog eens heel goed klassiek kan rijden. En bij de mensen die wat kunnen is het altijd erg leuk om te zien.
Jippe gaat op het commando echt naar een heel rustig tempo, tegen de stap aan, zonder dat ik aan de longe trek ofzo. Moet hem dan wel stimuleren om niet in de stap te vallen maar het ziet er goed uit. Ik bouw de duur van die langzame draf op dus tussendoor laat ik hem steeds weer doordraven. Maar hij kan toch al bijna een volte rond het volhouden. Valkuil is gaan sloffen: het moet actief blijven, verzameld, in de aanleuning, achterbenen er goed onder. Maar dat gaat al goed. En je ziet hem gewoon zijn best doen.
. Helaas is dat paardje niet iets voor ons denk ik, mijn vader stelt nogal wat eisen waaronder dat het paard niet ouder als 4 mag zijn
.
.
. dat galoperen ken ik
dat kan dyio ook heel goed op rechts
. ( links doet ie goed maar rechts...)