[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Snowy2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 15:21

Atlas was gisteren met rijden een beetje dwars. Hij staat sinds een paar dagen met 3 merrie's op het land en 1 daarvan is hij altijd helemaal gek op geweest. Dus hij was erg afgeleid. Toen heb ik hem flink voorwaarts gereden en wat strakker op het bit. Hij was meteen met mij bezig en liep heerlijk lekker ontspannen.
Als ik er nu aan terug denk ben ik bang dat ik "te" heb gereden. Te veel been en te veel teugel. Wat denken jullie?

Bullymonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 18:34

Ingrid: ik krijg les van Michael Wanzenried. Europa's beste Parelli instructeur en Phillippe Karl instructeur. Heb eerder bij hem gelest. Hij is echt zo goed!

Al die zwetende paarden, wat goed, dan moeten ze wel hard aan het werk gezet worden. :D Ik krijg hier het zweet er niet op, terwijl ik toch zo mijn best doe. En ook echt te warm in de binnenbak, how intresting. Het doet de meeste paarden in ieder geval wel goed. En het is altijd wel een veel mooier zicht, al is dat geen reden opzich.

Jellie: veel bijleesplezier.

Snowy: Wat ik denk is dat het in ieder geval fijn is dat hij zijn aandacht weer bij jou had. Verder is het moeilijk te zeggen, gewicht op de teugel is naar mijn mening niet goed, teruggaan naar los contact is beter, want op de handrem blijven rijden lost meestal niks op. Maar wie weet deed je dat helemaal niet. Je zegt wel dat hij lekker ontspannen weer was, dus dat is al heel erg goed.

Vandaag heb ik mezelf een hele dag paarden en leuke dingen voor mezelf gegund. Vanmorgen had ik les met Aliso. We hebben nog wat aan de zijgangen gewerkt en aan de Spaanse pas. Hij deed het weer zo goed. Instructeur was wederom verbaasd over de vooruitgang. Later nog wat gespeeld met stijgeren, dat hij lang blijft staan en 's middags nog gesprongen, omdat ik overlegd had dat ik af en toe best twee keer kon rijden ivm zijn energie. Was ookal zo gaaf! Nu voel ik me weer helemaal blij en gelukkig en kan ik er weer lekker tegenaan.

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 19:55

Heey
Sorry even ego berichtje, dyio staat sinds vandaag te koop op bokt |( |(

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 23:16

Shanna: Mooi koppie heeft dat beest man! Wow! (Ik kijk nu alleen naar de foto die in beeld stond, dus niet doorgelinkt naar de rest) Ik ben ook een boevenliefhebber. Sam zou jij ook heel leuk vinden. haha.

Branka: Beda en Madelief gingen Furia scheren. Dat is toch behoorlijk dicht bij jou? Biedt ze wat aan en ze komen vast bij je.. ;)

Wanda: Ik mag binnenkort een lijstje komen halen van spullen die ik moet aanschaffen. Dan mag ik een keer aan het naaimachien werken en een halstertje slopen en weer in elkaar naaien. Laat ik nou net Despi zijn halster de muskatonhaak moeten vervangen. Dat wordt mijn leerhalster. Als ik dat goed doe, mag ik een halster maken met tierlantijntjes... Die wordt natuurlijk voor Sammie! *D Hij hoopt dat ik snel leer, zodat ik al snel zadels kan gaan leeghalen, zodat hij ander werk af kan maken. Als ik dat halster kan, wil ik ook voor Prince een passend hoofdstelletje maken. Ik denk dat ik een foto maak van Prince zijn bol en dan het hoofdstel meeneem. Alles zit nu op het laatste gaatje en de engelse neusriem zit redelijk goed, maar de sperriem valt helemaal verkeerd. Prince heeft namelijk nauwelijks een neus om een riempje omheen te binden. Momenteel rijdt Sabrina zonder sperriem. (Dit tot ongenoegen van de instructrice, maar daar heb ik dan weer schijt aan!)

En Ladyhawke is besteld hoor. Morgen zal ik hem wel hebben.

Madelief, als je Suevo mooi vindt, vindt je Sam ook mooi! Haha, hij lijkt er namelijk sprekend op. Het enige spaanse aan Sam is echter zijn naam...

Saida: Ik heb heerlijk gereden! En zelfs mijn concoursmaatje was lyrisch. Jammergenoeg was de jury met het verkeerde been uit bed gestapt. Dus geen winst, maar wel netjes middenmoot! Dat vond ik al heel positief.

Jus: Wat een plaatje, die zwarte PRE!

Elise: In zijn verband in de uitzending van Paul was het ook erg gaaf. haha, er is daaraan vooraf ook veel hylariteit geweest ook.

Hosante zie mijn Egootje... ;)

Bully: Naar mijn idee trokken ze de onderzoeksresultaten nogal uit hun verband. De rug lijdt niks met de rollkur en in de proef zijn de paarden dus echt in een houding gedwongen dmv hulpteugels (zonder ruiter erop) en op een loopband. Dus mijn vraag was meteen en de hals? Is dat al onderzocht? En hoe zit het met de psychische toestand van het paard? Maar nee, daar ging het niet om... :o? Sorry, maar dan is voor mij de positiviteit niet bewezen. Ik had een heel vieze nasmaak van deze les. Ze wist bij voorbaat al dat ik tegenstander was. Ik had in de pauze net een onderzoek aangehaald waar uit de heftiger angstreactie was gebleken. Zij was er veel meer op gebeten om te bewijzen dat de FEI-houding (die op de olympische spelen met het paardenhoofd op de loodlijn) veel meer impact heeft op een paardenrug. Daar lijdt een paardenrug wel mee. Beste manier bleek, hoe kan het ook anders, de voorwaarts neerwaarts wijze... *D

Cyrina: Nooit geweten dat de Spanjaarden trainen in Krefeld! Mooi filmpje!

Eline: Ja, dat weet ik, dat had je al eens verteld hè? De naam van de zadelmaker waar ik in de leer ga, noem ik niet. Uit respect voor hem. Hij kent bokt en niet iedereen is hier zo vriendelijk als ons. ;)

Angela: Momenteel is de markt heel slecht. Hopelijk duurt het nog lang voor ze Dijo verkocht hebben! Ik duim voor je. Gewoon elke dag genieten... :(:)

barrye

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 00:50

Leuk Anouk, de omschrijving van je les bij Schutte, daar heb je een goede aan. Ach MSFC is ook wel interessant, maar anders, weinig naai- en opvulwerk in de praktijdk.
Ik heb het geluk, of ongeluk dat mijn partner het vak al jaren beoefende voordat ik hem kende. dus toen ik eens wat wilde leren, begon hij dood leuk met me een gebruikt hoofdstel te geven met de mededeling: hier moeten andere gespen in. Maak de stiksels maar voorzichtig los, haal de draadjes er uit en naai netjes de andere gespen er weer in percies in de oude gaten. daar leer je tenminste een nette steek van leggen.

Tja daar zat ik dan te zweten. Ik kan nog geen half uur stik op een stoel zitten. Dat was wat anders ls een paardenrug.

Maar je zult zien, oefening baart kunst. Kun je straks mooi je eigen hoofdstellen aanpassen.

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 09:42

Bullymonster schreef:
Ingrid: ik krijg les van Michael Wanzenried. Europa's beste Parelli instructeur en Phillippe Karl instructeur. Heb eerder bij hem gelest. Hij is echt zo goed!

Gaaf hoor, ik ben jaren geleden in aanraking gekomen met Parelli, stalgenoten van mij waren daar heel intensief mee bezig en met hun hulp heb we Piropos angst voor dingen in de hand weggekregen en kon ik dus toewerken naar het rijden met de Garrocha maar das jaaaaren geleden, nu geven diezelfde mensen les aan mijn buren :D vind het nog steeds leuk om naar te kijken trouwens!
Citaat:
Al die zwetende paarden, wat goed, dan moeten ze wel hard aan het werk gezet worden. :D Ik krijg hier het zweet er niet op, terwijl ik toch zo mijn best doe. En ook echt te warm in de binnenbak, how intresting. Het doet de meeste paarden in ieder geval wel goed. En het is altijd wel een veel mooier zicht, al is dat geen reden opzich.

Op zich valt dat wel mee ;) ik werk zelf met interval training en over het algemeen zal mijn paard niet hijgend en schuimend van het zweet de baan uitkomen, eigenlijk heb ik nooit een overdreven bezweet paard maar met deze vacht hebben ze het al warmer bij aanvang, zweet bij flank en keel heb je zo voor elkaar daarvoor hoef je niet eens echt intensief voor te trainen (ga zelf maar eens een rondje rennen met een dons jas aan)
Piropo knapt er altijd weer ongelofelijk van op (niet alleen kwa uiterlijk :+ )

Snowy:
Soms is duidelijkheid heel erg nodig en vermoedelijk was jij even heel duidelijk, hij liep daarna ontspannen zeg je toch? Wellicht was het op het juiste moment ;)

Ik vermoed dat ik wel weet waar Piropos gedrag vandaan komt, volgens mij heb ik echt hier en daar wat te makkelijk gedacht over dingen want gister ben ik heel bewust op gaan letten en heb ik op mijn strepen gestaan en binnen no-time hoorde ik een hoop gekreun en gesteun en dat is over het algemeen een teken dat hij zijn lijf gebruikt (ja is een Piropo ding)
Hij voelde alweer wat beter dan afgelopen dagen dus zorgen dat ik straks ook weer heel goed blijf opletten, mijn instructrice had al gezegd dat hij in een andere niveau was gekomen, het speelniveau waren we gepasseerd en dat er nu meer van mij verwacht zou worden en voila hahaha ik kan aan de bak :D

Anouk; klinkt wel tof allemaal volgens mij is het even door het begin heen bijten? hihi hoe om te gaan met paarden :+

idefix4

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 11:11

Beda: Ja, dat is wel apart! Je mag ook niet onder het paardenhoofd door lopen. Dan ben je ook gezakt. Ik ben er overgens één van de weinigen die een proefmonster thuis heeft staan! Het gros heeft niet eens (meer) een paard. Dat was wel een heel aparte gewaarwording. Mss toch niet zo overbodig dan... :D

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 11:36

idefix4 schreef:
Branka: Beda en Madelief gingen Furia scheren. Dat is toch behoorlijk dicht bij jou? Biedt ze wat aan en ze komen vast bij je.. ;)

Bedankt voor de tip, maar gelukkig is Frío gisteren geschoren.
De stalgenoot die ik had gevraagd was gelukkig weer beter. Vooral vooral voor hemzelf, want ruim 39 graden koorts is niet niks!

cloris schreef:
Bullymonster schreef:

Op zich valt dat wel mee ;) ik werk zelf met interval training en over het algemeen zal mijn paard niet hijgend en schuimend van het zweet de baan uitkomen, eigenlijk heb ik nooit een overdreven bezweet paard maar met deze vacht hebben ze het al warmer bij aanvang, zweet bij flank en keel heb je zo voor elkaar daarvoor hoef je niet eens echt intensief voor te trainen (ga zelf maar eens een rondje rennen met een dons jas aan)
Piropo knapt er altijd weer ongelofelijk van op (niet alleen kwa uiterlijk :+ )

Ik kan mij bij Cloris aansluiten.
Onze binnenbak is op zich niet erg warm, de bakdeur staat vaak open. Maar Frío had het gewoon snel warm de laatste tijd. En ook bij lekker ontspannen aan het werk liep hij al flink te blazen. Na het rijden zweet hij flink na. En die vacht jeukte volgens mij bij hem gewoon. Heb nog niet meegemaakt dat hij zijn staart schuurde en zodra zijn regendeken af was stond hij te bijten bij zijn schouder of lende als hij daarbij kon.

Gisteravond is zijn vachtje er dus af gegaan. Meneer was superbraaf. Maakte er totaal niets van. Enige wat hij minder fijn vond was het scheerapparaat vlak achter zijn oren.
Buik reageerde hij veel rustiger op dan ik had verwacht. Hij stond wat met zijn hoofd te bibberen (met kleine oogjes) omdat het blijkbaar wel kriebelde maar niet echt vervelend was. Benen waren helemaal geen probleem. Achterbeen hield hij op een gegeven moment zelf omhoog.
Hij vond het wel lang duren, want na het scheren had hij veel haast om weer richting zijn stal te gaan. Onder zijn winterdeken voelde hij al vrij vlug lekker warm aan.
Heb nu een zilverwit/-grijs paard met wat spikkels :D

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 12:05

Snotteren jullie paarden ook momenteel?
Bij ons op stal zijn een aantal paarden met een loopneus (wit of glazig/doorzichtig snot. Niet geel/groen ofzo).
Is er iets (natuurlijks) om te geven dat ze daar beter doorheen komen? Jippe had gister ook wat snot zitten na het rijden. Hij brieste het eruit, recht in mijn haar :r :D

En daarbij nog een vraagje. Tijdens het rijden (45 minuten) heeft Jippe 3 keer gehoest. 1 kuch per keer, 3 keer achter elkaar. In box, poetsen etc niet. Dit hoesten was na de eerste draf en daaran niet meer gehoord. Kan dit gewoon zijn van een verkouden neus in combi met de koude en natte lucht gisteren?

Yunyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 12:51

Helleuw beste mensen! Ik ben al een tijdje niet meer echt actief op Bokt maar ik wilde mij wel weer eens in een gezellig topic wagen... Gezien ik sinds kort een Fries heb leek dit me wel een geschikte plek, of zit ik met mijn eerste bericht er meteen alweer naast? In dat geval excuus, ik heb gewoon nog geen koffie gehad vandaag :9k

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 13:25

Bullymonster -> Een 'gewone' wormenkuur waar ivermectine in is verwerkt pakt ook de grote en kleine bloedwormen (strongyliden) aan.

Lekker zo'n paardendagje, die heb ik meestal op vrijdag.
Kan ik mooi alle extra klusjes doen en extra veel aandacht geven aan Rints.

Lobke -> Heb je een foto van je sjieke geschoren Licor?

Angela -> Sterkte meis! :(:)

Anouk -> Toppie dat het zo super ging op concours!

Branka -> Frío ook weer een bontjasje uitgedaan, worden ze altijd lekker fris van!

Wanda -> Betere gel is er niet dan een beetje paardensnot! :D
Als je hem niet vaker hebt horen hoesten dan alleen gisteren 3x dan kan je er wel van uitgaan dat er niets aan de hand is.

Jantien -> Welkom hier! :+

Snowy2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 14:28

Bullymonster: Ik denk dat Atlas te veel met zijn gedachte bij de merrie is geweest. Hij is immers nog klophengst. Hij hinnikt ook steeds zachtjes naar haar. Zo romantisch. ;-)
Dat van die handrem heb je zeker gelijk in, maar ik houdt hem even vast en na het nageven laat ik hem weer iets los. Ik moet er weer een beetje een midden weg in zien te vinden denk ik. Bedankt voor je mening.

Anouk: Ik melde het omdat jij er om vroeg. Haha. Nee, er wordt veel meegelezen door mensen die niet zo aardig zijn als wij. Haha. Maar ook de vraag bij wie je in de leer bent heb ik niet gevraagd. Of zit er tegenwoordig nog een Eline hier?

Cloris: Ja, daarna ging hij ontspannen lopen en lekker briezen. Misschien was ik voor mijn gevoel te, maar wat je zegt hij ging daarna lekker lopen. Ik denk dat zijn hormonen weer door zijn lijf heen stromen met die merrie die hij zo leuk vind. Ook jij bedankt voor je mening.

Snowy2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 14:31

Gisteren met rijden was Atlas weer zo vervelend. Echt vervelend. Hij maakte steeds kleine bokjes en trok het bit uit mijn handen en brulde af en toe. En als ik wilde aangaloperen ging hij een soort steiger beweging maken, dit deed hij ook als ik niet aan wilde galoperen.
Ik denk toch dat zijn hormonen onder invloed zijn. Hij is ook zo gek op die merrie die er sinds een paar dagen weer bij staat.
Even doorbijten.

De zadelmaker is ook net geweest. En die vind mijn zadel na wat aanpassingen nog goed genoeg. Het was weer even wennen zo'n zadel tussen mijn billen, maar voelt wel weer lekker. Hij schuift nu ook niet meer naar links en ligt netjes in het midden. Mijn beugelriemen werden ook nog even na gekeken en wat denk je. Die waren precies even lang. ;-)

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 18:29

_Saida_ schreef:
Wanda -> Betere gel is er niet dan een beetje paardensnot! :D
Als je hem niet vaker hebt horen hoesten dan alleen gisteren 3x dan kan je er wel van uitgaan dat er niets aan de hand is.

Hmm tsja vandaag weer even in de paddock. Dat was zonet dus weer koude vochtige lucht. De 30 min stappen met Stefan op zijn rug alles OK alleen wel briesen. Toen paddock in en met maatjes aan het spelen. En toen stond ie even te hoesten. 4 of 5 kuchen en met zijn mond te kauwen alsof ie iets uit zijn keel weg moest werken. Slijm?

Dus tips voor middeltjes tegen verkoudheid bij paarden blijft welkom!

Bullymonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 19:00

Anouk: dat is zo jammer. Ze willen helemaal geen onderzoek doen, ze willen alleen iedereen overtuigen van het goede. Wat het ergst is, is dat er toch altijd een berg mensen is die daar nog in gelooft ook.

Fijn dat je zo goed ging met Sam. Jury is leuk, belangrijker is dat het voor jou goed voelde. En leuk zo'n cursus omgaan met paarden van de zadelmaker. Mag hopen dat de meeste mensen dat toch wel duidelijk is. Beetje jammer altijd.

Cloris: Leuk, van wie heb jij les gehad dan? Ik vind hem zo goed omdat hij naast dat hij een goede horseman is, ook nog eens heel goed klassiek kan rijden. En bij de mensen die wat kunnen is het altijd erg leuk om te zien.

Toch wel een goede dat scheren dan. En vooral erg mooi!

Branka: fijn dat het scheren ook zo makkelijk ging!

Saisa: ok, toch wel? De veulens hier hadden ooit bloedwormen en toen vertelde de dierenarts dat eigenlijk alleen een spuit rechtstreeks in de bloedbaan afdoende was. Maar Ivermectine is dus ook goed, handig om te weten.

Snowy: nou, dan zou ik me er niet druk om maken. Goed opgelost zou ik zeggen. Schattig altijd he, zo'n verliefd hinnikje.

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 20:02

Heey
dankjulliewel :)

Idefix : Dankje :), er zijn al reacties op de advertentie |( waarschijnlijk komen ze van het weekend al kijken ;( en ik ben ziek dus kan nu niet naar hem toe ;(
super dat de wedstrijd lekker ging :D.

snowy : Balen dat atlas vervelend was :( wel fijn dat je zadel weer past :).

zilfstar : Beterschap voor jippe, hopenlijk word het niet erger.

ik ben nog steeds ziek :(. heb nog steeds koorts :(

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 20:48

Jantien: Je zit helemaal goed hoor! Welkom!

Margot, dat gevoel heb ik ook heel sterk als het gaat om dit soort onderzoeken. En maar roepen dat een tegenstander dit heeft onderzocht. Deze toonde wel aan dat vwnw beter is voor je paard... ;)

Angela: Dat is wel balen! Dan is ie vast ook niet duur? Wat voor iets wil je vader dan wel voor je kopen?

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 21:06

idefix : hij is niet goedkoop, meer als 1900 euro ( ga de precieze prijs niet op internet zetten) en mijn vader wil een fries, maar we hebben geen stalling ( we hadden een fries op het oog maar niet kunnen kopen door o.a geen stalling) en ons budget is niet zo groot.

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 21:19

Bullymonster schreef:
ik krijg les van Michael Wanzenried.

Wat gaaf! Is hij dan hier ergens in de buurt of moet je er heen?
Naar aanleiding van jouw bericht ging ik weer eens wat parelli-surfen en kwam ik ook op de site van Berni Zambail. Die heb ik een paar jaar geleden gezien in Lunteren en had toen een filmpje gemaakt met mijn ubersimpele camera. Nu zag ik dat hij dat filmpje zelfs op zijn eigen site heeft staan! Nog nooit een filmpje van mij zoveel bekeken op Youtube :D

Ik moet ook nog ergens filmpjes van zijn klassieke dressuurrijden in cowboy-outfit hebben... moet ik eigenlijk eens gaan zoeken want vind hij misschien ook wel leuk om te hebben. Ken je hem ook?
Gut, hoe lang is het geleden zeg dat Parelli zelf hier simpel voor niet eens een volle tribune op het federatie-centrum Ermelo stond, jaar of 14? Toen hadden er nog weinig mensen van gehoord... en legde ie nog alles gewoon in 1x uit op de videobanden haha, later werd het allemaal veel commercieler systeem.

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 22:45

Wanda -> Foeneknof of Foenegriek is goed voor de luchtwegen en helpt ook de weerstand opbouwen.

Karina -> Wat een supergaaf gezicht zoals die man en z'n paard echt samen bezig zijn!
Ik ben ook wel eens met Rints bezig in de bak, lekker spelen, schijnbewegingen maken, rennen, snel omdraaien, maar dat is meer spelen, en lijkt niet echt op dit.
Lijkt me wel ontzettend leuk om te doen en te leren, en ik denk ook wel dat Rints hier ook een paard voor is!

Bullymonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 23:31

Anouk: het jammere is dat je dan andere wel nuttige dingen ook niet meer zomaar aanneemt. Teminste daarbij kan ik me iets voorstellen. Erg jammer.

Karina: ja wat een verschil he, het is nu echt groot. Berni is goed. Ik ga komend voorjaar naar Frankrijk om bij hem te lessen. Klinkt misschien heel slecht, maar ik vind wat hij doet in dit filmpje niet echt bijzonder. Zelf vind ik Mikey nog leuker. Ook alleen al gaaf dat hij een Spaanse hengst heeft. En hij is echt geweldig met zijn paarden. Jammergenoeg zijn er weinig filmpjes van hem.

Moppielover: ik weet niet je precieze budget, maar vandaag hoorde ik van een lesklant dat haar vriendin haar friese merrie van 10 verkocht. En ze was niet erg duur. Wat zonde voor je dat je bijrijdpaard weg moet. Heel veel sterkte! Het is trouwens echt een prachtpaardje.

Even ego
Vandaag beetje rare dag, was nog even met een klant meegeweest naar een handelsstal en had wat hengsten bekeken, voelde me gewoon naar nadat ik gezien had wat er met de arme beesten gedaan werd. Ik weet dat het gebeurd, maar normaal hoef ik het gelukkig niet te zien.

Vanavond werd alles geweldig. Aliso was zo super vandaag. Ging los op de grond spelen met hem, hij liep los recht en snel een flink stuk achteruit, bleef staan, stijgerde heel beheerst op commando, stond even op zijn achterbenen en kwam toen ik hem vroeg in galop terug. Ik had echt nooit durven dromen dat we zo snel zo'n fijne communicatie zouden hebben. Ik hoef het maar zo gek te bedenken en hij wil het voor me doen.

Daarna nog even gelangelijnd en ik kreeg eerst een prachtige travers in draf cadeau terwijl ik aan de binnenkant liep, voor het eerst. Hij boodt het spontaan aan. En toen ook nog een stukje piaffe, al konden we die al. Aliso haalt echt het beste in mij naar boven en andersom. Ik moest het gewoon even vertellen, vanaf mijn roze wolk. :D

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 09:30

Bullymonster schreef:
Cloris: Leuk, van wie heb jij les gehad dan? Ik vind hem zo goed omdat hij naast dat hij een goede horseman is, ook nog eens heel goed klassiek kan rijden. En bij de mensen die wat kunnen is het altijd erg leuk om te zien.

Ik heb geen les gehad hoor, zij hebben mij geholpen en wat tips gegeven ;)

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 11:00

Daar wil ik dan later alles van horen, hoor altijd leuk om andere inzichten en dingen te horen.

Anouk: ik rijd al mijn paarden zonder sperriem of helemaal zonder iets rond zijn neus.
Doet de pony zo goed zijn best is het nog niet goed, maar gelukkig kan je praten als brugman. :D
Wat betreft je wedstrijd altijd op je eigen gevoel afgaan en zo nu en dan even een filmpje laten maken en napraten met de jury om te vragen wat hun anders zouden willen zien. (Wil niet zeggen dat dat beter is hoor) :o
Ik ga het over 2 weken weer eens proberen dan ben ik ruim 1,5 jaar niet meer op concours geweest. Als ze niet in de stress raakt gaan we door en anders zeg ik lekker mijn startkaart op en wacht ik tot mijn pubertje zo ver is.

Branka:
Wel leuk heb je gelijk een ander paard.

Zilfstar, ik geef mijn paarden wel eens een kuurtje echina force (weet niet of het goed geschreven is hoor) en nat hooi als ik geen kuil heb dan hoor ik ze eigenlijk niet meer.

Yunyah: Welkom hier.

Snowy: gelukkig ligt je zadel goed en met je rijden komt het vast weer goed, gewoon lekker doorzetten.

Moppielover: idefix : hij is niet goedkoop, meer als 1900 euro ( ga de precieze prijs niet op internet zetten) en mijn vader wil een fries, maar we hebben geen stalling ( we hadden een fries op het oog maar niet kunnen kopen door o.a geen stalling) en ons budget is niet zo groot.
Er staat in brabant een kleine fries te koop voor 1500 euro en ze zou heel goed moeten kunnen lopen en hij moet weg. (je kunt hem vinder op de voorpagina onder bij het commentaar op Anky)

Karina: kan het filmpje hier niet zien maar ga zeker thuis nog kijken

Gisteren lekker gereden op Boukje en later even gestapt en gedraafd op Ashley (het pubertje) en ze was redelijk braaf wel even boos zijn met aandraven maar wel lekker vlot kunnen draven. Van het weekend les dus hopelijk kan hij me even vooruit helpen.

Ingrid.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 17:16

Vandaag geen gehoest gehoord bij paardlief en ook weinig snot. Mijn haar is nog schoon :+

Weer prachtige dingen hier gezien, leuke filmpjes en zo te horen zijn er een aantal leuk bezig met paard.

Moppielover: Beterschap!!

Hier gaat alles zijn gangetje. Ben lekker bezig met Jippe. Dinsdag weer lekker gereden: een half uur instensief gewerkt. En dat voelde ik de volgende dag aan mijn nekspieren!! Jippe heeft weer heerlijk gelopen, korte stukjes, maar het zit er aan te komen. Vooral de lange zijdes lukt, bochten komt ie toch omhoog. Veel rechte oversteekjes gemaakt en wat grote voltes. Jippe begint zijn balans weer goed terug te vinden. Het aan de teugel lopen zal ook wel helpen hierbij. Moet wel erg lachen als hij de aanleuning pakt en je hem met een heeeeel hoog stemmetje complimentjes geeft dat ie dan spontaan de rollkur ingaat. Oortjes verdwijnen de diepte in, teugels hangen los en die achterhand komt er dan onder.... alsof ik zweef!!! Echt het gevoel dat we gaan vliegen. Zo lichtvoetig is ie dan. Maar natuurlijk veeeeel te diep... En dat doet hij dus ook aan longe met bijzet: Jaaaaah Jippe goedzoo Oooohhh wat loop je mooi!!!! Floep: kin tegen de borst. En pompen met die voorbenen! Echt showen hoor.

En de galop. Ja dat kan ie wel maar vind ie moelijk vooral op de rechterhand. Dus als je (als paard) dan in de galop zit op de rechterhand en je houdt hem niet vol en je valt er abrupt uit in een heel hoog tempo draf en je ruiter anex jolige baas valt zo ongeveer tussen je oren omdat jij als paard je hoofd dfe lucht in steekt en daardoor is het teugelcontact even helemaal weg..... Ja dan keer je je zelf om op de linkerhand om vervolgens rustig in de draf te gaan met de oortjes naar voren van jaaaaa, nu wil ik wel galopperen!!!! Lollig beest. :Y)

Gisteren heeft zoonlief lekker rondgestapt in hoog tempo, bijna draf. En vandaag heb ik lekker de sokken gewassen (zaten allerlei troepjes op de huid, talg denk ik), staart en manen ge-detangler-d (kan dochterlief die morgen weer makkelijk kammen) hoefjes mooi schoon gemaakt. Beessie stond te glimmen. Lekker zonder bijzet longeerwerk gedaan en verder gegaan met het commando "Rustig" en ik ben trots :D Jippe gaat op het commando echt naar een heel rustig tempo, tegen de stap aan, zonder dat ik aan de longe trek ofzo. Moet hem dan wel stimuleren om niet in de stap te vallen maar het ziet er goed uit. Ik bouw de duur van die langzame draf op dus tussendoor laat ik hem steeds weer doordraven. Maar hij kan toch al bijna een volte rond het volhouden. Valkuil is gaan sloffen: het moet actief blijven, verzameld, in de aanleuning, achterbenen er goed onder. Maar dat gaat al goed. En je ziet hem gewoon zijn best doen.

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 20:35

Heey
Bullymonster : Dankjewel :). Helaas is dat paardje niet iets voor ons denk ik, mijn vader stelt nogal wat eisen waaronder dat het paard niet ouder als 4 mag zijn :(.

hosante: Dankjewel voor het meedenken maar ik denk niet dat ze iets voor ons is, we willen graag een grote fries omdat ik 1.78 hoog ben en nog groei ;).

zilfstar: Super dat het werken met jippe goed gaat :D. dat galoperen ken ik :P dat kan dyio ook heel goed op rechts :P. ( links doet ie goed maar rechts...)