[HK] Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

blackparel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 22:18

zo ben ik ff heel snel erg weinig tijdt :o :o :o
zo hele erge leuke foto`s gezien en vooral van het net geboren schaapje :+:
probeer als ik even iets meer tijdt ob=ver hebt toch teproberen om bij telezen ,
maar een paar dagen niet geweest en mega veel bladzijdes verder :j
donderdag krijgen we bericht of ons huis is verkocht .
vanavond ff een bak in het land uit gezet met de boordjes er bij
niet een bak met helemaal een hek er om heen hoor ,het gaat er mij om dat we gewoon lekker kunnen oefenen voor de wedtstrijden en zo lekker kunnen rijden toch makelijker als er boordjes staan vindt ik .
romee mijn jongste dochter moer morgen middag naar het ziekenhuis toe ,ze krijgt oorbuise voor de 2e keer.
ook nog zo stunt belt het ziekenhuis mij gisteren op en zeg u kunt eerder komen met u dochter,
ik zij okee altijdt goed hoe eerder hoe beter dacht ik .
ja zij ze want haar neus amandelen moeten er ook uit ? ik dacht hm neusamandelen ik zij nee hoor
o zij ze dan staat er een verkeerde code op haar papieren ? hoe kan het .
nou had ze niet gebeld wat dan ,hadden ze het alle 2 gedaan ? ik vindt dat dit echt niet mag kunnen hoor
maar gelukkig werdt ik gebeld .
maar morgen zeg ik wel oorbuisjes he !!!!

amanda89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 22:32

Mies: Super mooie bak! Wil ik ook..
tsjillert: Hopen op mooi weer morgen.
Saida: Lukt vast wel die trailer. :P
moppielover: Niet zo fijn.
laulau85: Gaaf hoor. Ziet er top uit!
Cyrina: Geweldig! :D :z Heerlijk in het zonnetje.
Jolijn: Fijn dat het er niks is.
Lobke: Gaat goed zo te horen.. :) Ben benieuwd wat masaro van Terroso vindt.
Djemo: Spannend hoor.. nog even wachten tot donderdag!

Nou hier de rest van de foto's

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zijn er nog veel meer, maar daar ga ik jullie niet meer lastig vallen :P :+ .

Utixo

Re: [HK]Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 22:34

Oh, het zal je maar gebeuren :) Gaan ze opeens in de neus lopen wroeten!
Jolijn, gelukkig!
Frank, ik vind inderdaad dat de foto's wel in link gemogen hadden, maar de foto's ansich heb ik weinig problemen mee. Is enkel maar leerzaam toch? En rustig, het is niet je eigen zaakje ;)
Die foto's van Cyrina (volgens mij, ik kan even niet teruglezen, computer op m'n werk is weer traaaaaaaaaaaag), heerlijk! Ik wil ook zon!

Trouwens, wat ik nog vergeten was te vertellen, toen ik Irma in ging laden om naar de kliniek te gaan, deed madam wat mafs. Ze liep de trailer op, ik ging al onder de voorstang door, en er stond iemand achter om het schot dicht te gooien. Normaal blijft ze wel staan, vandaag dacht ze daar anders over en liep dus knoerthard weer terug. Ik moest dus wel het touw loslaten. Loopt ze de laadplank af, gaat op haar gat zitten, en toen het touw losschoot, kiepte ze achterover. Gelukkig kan ze nog wel wat hebben, maar het was een doldwaas gezicht, net een rolmops (uiteraard begon ik pas te lachen nadat ik zag dat ze niets had ;) ). Irma stond gelijk weer op, en liep vervolgens doodbraaf de trailer op. Toen ik wegreed begonnen alle paarden te hinniken, erg creepy.

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 22:38

amanda Hij is echt een droompaard,ik vind hem zóóó mooi :+:

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 23:00

Saida : Jah leuk he :D haha iederene word verliefd op tjardo.. naja tjardo... zen manen.. niet van tjardo:P

Ik ben officeel opgegeten door mijn shetland pownie
^^ Maari k ga slapen
weltrusten ^^

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 23:18

Mooiii Amanda!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 23:19

Ik ga lekker slapen!
Vreemde dag gehad :=

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 08:10

saida: Dat is ook niet helemaal waar, ik ken die stal en een vriendin van mij werkt er. Ze nemen niet de hengsten aan om banketstaaf te doen, het is een grote manege waar ook veel kinderen rondlopen dus ik vind het wel begrijpelijk dat ze wat voorzichtiger zijn met hengsten.

Ja de binnenbak en je knuffel zorgen ervoor dat mijn hart weer een beetje heelt :P
Is er geen paardentaxi bij jullie in de buurt?

laura: Krijg jij daar mail van? Leuk filmpje! Hij is wel mooi ontspannen!

Cyrina: Zo gaat het hier elke dag rond 2-3 uur... alles plat! En nu met die zon helemaal...zouden ze stiekem spaanse roots hebben ;)

karina: Ebay is wel leuk :P Die mini is ook grappig!! Al dames gemeld?

lobke: Leuk dat het zo goed ging!! daar hoef ik alleen nog maar van te dromen ;)

amanda: Leuke foto's! Lekker eigenwijs die laatste! En madelief zou die voorpluk is moeten zien ;) Ik had encanto zo ook ingevlochten voor de wedstrijd..ze vroeg of ik niet kon kiezen :P

benthe: Moet een gezicht geweest zijn! Het klinkt best grappig!

Zaterdag heb ik waarschijnlijk voor het eerst springles met shannon! Ben benieuwd...Vrijdag weer is lang teugelen proberen :D Ga en lekker afwisselend weekje tegemoet!

en daar gaan we weer...
Laatst bijgewerkt door Michelle_88 op 08-04-09 08:15, in het totaal 1 keer bewerkt

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 08:12

Karina schreef:
Aangezien husband hoopt dat het een veulen wordt wat goed genoeg is om geselecteerd te worden voor een veiling moet ie misschien sowieso maar Ebay heten :Y) .

Ja! Die naam ik leuk :D

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 08:18

Mies_Apollo schreef:
en daar gaan we weer...

Tja, sommigen zijn hardleers.....

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 08:28

Mies ja je kan instellen dat je je op een topic abonneert. Dan krijg je een mailtje als er weer iets gepost is. Of bedoelde je dat niet?

Hij wil nog steeds het tweede filmpje niet uploaden... grrrrrrr.
En dat was nou net die waar we draven....

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 08:32

Karina: Is er nou al een veulen uitgepoept?

Moppielover: Hopelijk knapt moppie snel weer op..

Saida: Ik zal voor een trailer duimen ;)

Laura: Hincapie en jij gaan goed :D

Cyrina: Heerlijk he, als ze zo allemaal liggen te genieten van het zonnetje! De Portugezen van Lisa liggen ook te bakken zodra het iets warmer wordt..

Mies: Ik kan oprecht zeggen dat ik super jaloers ben op jullie binnenbak!!!

Lobke: Wauw, wat een overwinning met Licor!! En Terroso blijft een droompaard :+:

Amanda: Nino lijkt wel steeds meer uit te zwaren..

Benthe: Lekkere drol, dat paard van jou, om zo van die laadklep af te gaan...

Jeetje, wat baal ik dat ik nu nog niet in Wedde ben... Zou nu graag naar Iggie en Dosie gaan, maar moet eerst nog een tentamen maken.. Daarna lekker in de stad wat drinken met vrienden. Dan op Vaidosa rijden, beetje loswerken, verder niet, want morgen hebben we les! En Iggie natuurlijk aandacht geven.

En dan naar vriendlief, want we zijn vandaag 2,5 jaar samen :):)

masaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 08:59

hallo allemaal ff snel een hoop mooie verhalen en foto's gezien helaas door bouwproblemen niet veel tijd gehad om te reageren.

Lobke de planning loopt nu voor het weekend van 25 april om jouw kant op te komen, moesten eerst even wat problemen oplossen met de stallen die ineens niet meer gebouwd mochten worden. Zo stom we hebben de oude stallen laten weghalen en wilden ze vervangen voor mooie en veilige stallen zodat ze bij het huis pasten en de binnenbak en nu hadden ze ineens een probleem.. dus ja dat moest eerst anders geen mooi huisje voor de paarden en dat is toch wel vereiste nr 1 :D :D :D .
Als het goed is gaan ze nu vandaag eindelijk bijna een maand later beginnen.

Jolijn gefeliciteerd dat alles goed is.

zooo nu snel naar de bouwput :D :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 09:15

Morgen!

Dalijk komt de fysio voor Robijn weer, erna even buitenrijden denk ik!

xxxNaatjuhxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 09:31

hahaha ik denk waaro zegt ze nou "morgen"
maar het is nog maar 9.30 uur... ben gewend asl ik vrij ben dat ik er pas om 12 uur ofzo uitkom :o

MORGEN iedereen :D
doe straks even bij reageren

mauss

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 09:42

goedemorgen allemaal

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 10:13

Nog geen veulen :(
Wat inhoud dat ik het dus ga missen terwijl ik hier al braaf anderhalve week paardentieten zit te staren. Tenzij ze er een olifantendracht van maakt en de boel dichtknijpt tot zaterdagavond,
Ik baal er behoorlijk van, het gaat niet prettig weg zo.... ook niet omdat de kat nog steeds heel ziek is.
Grote schapenverlosser Gab staat standby, evenals mijn ouders voor de tijden dat husband er niet is, dus het zal allemaal best goedkomen... maar ik heb me wel eens relaxter gevoeld ;( .

tsjillert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 10:32

nou zal niet zeggen dat het zo snel gaat :D :+
is anders zo een standaard zin he

zijn net wakker en me huis schoongemaakt moet ook wel eens he pfffffff
nu ff wat dingen doen en dan ff naar tsjilly
wou naar buiten maar weet niet hoe het weer meewerkt
we zien wel dan

he luitjes laterssssssss

tsjillert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 10:33

Karina schreef:
Nog geen veulen :(
Wat inhoud dat ik het dus ga missen terwijl ik hier al braaf anderhalve week paardentieten zit te staren. Tenzij ze er een olifantendracht van maakt en de boel dichtknijpt tot zaterdagavond,
Ik baal er behoorlijk van, het gaat niet prettig weg zo.... ook niet omdat de kat nog steeds heel ziek is.
Grote schapenverlosser Gab staat standby, evenals mijn ouders voor de tijden dat husband er niet is, dus het zal allemaal best goedkomen... maar ik heb me wel eens relaxter gevoeld ;( .

mss wel een vierling :+
het komt vanzelf meis
er is er nooit een blijven zitten

mauss

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 10:37

Ook wij verwachten 2 veulens. 1 eind van de maand en 1 de maand later.
Karina Wanneer is de merrie uitgerekend?

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 10:56

Whahaha je vertelt het wel lekker droog Karina :P Sterkte in ieder geval maar dat zal vast wel goedkomen toch?

Gab wat een verhaal met dat schaap! Maar wel hele mooie foto's, wat een schattig en vooral leuk getekend lam :+: Heeft ze hem al geaccepteerd inmiddels?

Suus die ik wil is precies hetzelfde maar dan de goedkopere versie ;) Het is mooi spul maar zo duur ;(

Naatje ik vind het maar een vreemd verhaal, gelukkig sta je dalijk op een stal die wel naar je zin is!

Ila jij en Chico zijn een heerlijk stel! Zo fijn dat jullie wat meer vertrouwen in elkaar krijgen, en gelijk heb je hoor, druk het maar de kop in. Met Suev ben ik heel naief geweest en samen met een 14-jarg meisje (het enige meisje die engels sprak op die spaanse stal daarzo) voor het eerst naar buiten gegaan, die ging zonder te overleggen keihard crossen en Suev hinnikkend erachteraan in volle rengalop 8)7 Jammer maar helaas door mij heeft hij daardoor wel geleerd door het bit heen te rennen :(

Evdpanne dat klinkt goed, lekker verder sparen dus :Y)

Mies hier zijn geen stallen in de buurt waar ze zomer en winter buiten kunnen en die verder aan al mijn andere eisen voldoen :o Vandaar dat ik ook zei, toen jullie gingen meeten, kom even langs mij! Ik dacht eigenlijk dat je dat wist haha :D De bedoeling is wel om zelf die kant op te verhuizen als de economie weer wat aantrekt, we hebben nu een koophuis en daar willen we wel een redelijke prijs voor kunnen krijgen. Mooie binnenbak trouwens, super hoor! Wij hebben er ook een (ik sta op hoeve het rondgors, misschien ken je dat wel?), echt heerlijk als het rotweer is ;)

Haha ladies jullie waren weer lekker bezig :D Nee hoor heb zeker geen bezwaar als jullie het nieuwe topic openen +:)+

Benthe hmm niet heel slecht nieuws over Irma dus, maar wel balen van die peesblessure :( Hahah lekkere dame, even een koprolletje :P

Saida leuk zo'n clinic, ik wil dat ook vaker gaan doen met Suevo nu ik zelf vervoer heb!

Laura dat ziet er al goed uit, ik vind het echt een heerlijk beest! Jij staat trouwens ook vlak bij mij (ik sta in Rijsbergen), ik stond vroeger in Etten Leur en dan gingen we ook vaak naar het liesbos! Heerlijk rijden daar hoor :j

Cyrina hahaha Suevo gisteren ook al, heb er een keischattige foto van gemaakt met mijn telefoon :P

Frank je bedoelt HI A zekers :P Ja dat klopt wel, maar zie uitleg Mies :D Hmmm okej, maar het zou wel leuk zijn als we met zn drieeen konden. Ik zal wel ff met Ila overleggen de 19e, en als jij er dan ook bent kunnen we het meteen kortsluiten.

Jolijn gelukkig was de echo goed! Wat een opluchting zeg :j

Lobke super hoor, weet jij (of iemand anders) of David regelmatig niet ergens in de buurt van Breda is? Zou ook zo graag eens een lesje van hem meepikken!

Amanda wat een super foto's, hij is zekers uitgezwaard! Hij is echt heel erg mooi :~

Mies (nog een keertje) veel plezier met de springles, dat lange teugelen wil ik dus ook leren. Had jij aan 1 clinic genoeg om zelf vooruit te kunnen of krijg jij ook af en toe nog les daarin?

Masaro balen van die vergunningen, is ook lekker logisch 8)7 Dat is ook weer bureaucratie ten top!

Verder nog een vraag aan Ila en alle anderen die parelli doen: hebben jullie de DVD's of alleen het boek "Natural Horseman Ship" of echt die pakketten? Ik heb gehoord dat de oude levels (dus de rode en blauwe) het beste zijn omdat die het duidelijkst zijn en dat je daar zelf mee aan de slag kan. Die nieuwere zijn veel minder duidelijk. En wat staat er in de boekjes die bij die pakketten zitten, heb je die echt nodig of kan ik ook bv die DVD's van mijn vriendin lenen? Antwoord mag ook via PB ;) :D

Verder liep Suevo voor het eerst sinds zijn onregelmatigheid weer zalig, ik ben daar heel blij mee want hij was de hele tijd maar zo ontzettend heet :roll: Waarschijnlijk om zelf aan te geven dat hij zich best goed voelt, maar ja hij moest toch even rustig aan doen voor dat rechterachterbeen. Dat het hem daarin zat werd mij gisteren weer extra bevestigd. In de rechtergalop wil hij altijd liever zijn achterhand even iets naar binnen zetten, om er minder gewicht op te hoeven dragen. Normaal kan je die er dan makkelijk onder plaatsen, maar gisteren begon meneertje toch te staartzwiepen in de bochten toen ik hem dat in de rechtergalop vroeg. Op de een of andere manier voel ik me daar wel beter onder, dan weet ik dat het vanuit het geopereerde been komt en dat er verder niets engs aan de hand lijkt te zijn. Misschien stom maar ik wil wel weten waar het hem dan steeds in zit als hij onregelmatig wordt.

Zometeen ga ik weer voor het eerst lessen na 3 weken rustig aan (meneer de stuiterbal was het daar dus duidelijk niet mee eens _O- ). Ik wil even een stapje terug, hem eerst weer wat sterker maken achter en heel voorzichtig aan, en dan van daaruit weer uitbouwen. Balen dat de cross er nu net is, wil zo graag die hindernissen met hem springen (de lage ponyhindernissen dan hehe) maar dat lijkt me nu nog niet echt slim. De mensen die trouwens vroegen naar hoe dat eruit ziet, heb de site van dat bos gevonden: http://www.sgwetten-leur.nl/ en dan klikken op hindernissen. Ze staan er niet allemaal, er is nog een wal en nog veel meer lage hindernissen. Als je bij de ponyhindernissen kijkt: die opsprong en gelijk daarna de oxer (dat was vroeger een dubbel van twee stijltjes) spring ik altijd, verder nog de lagere boomstammetjes maar die staan er allemaal niet op, en een smalletje (dat is een hindernis van ong maar een meter breed die tussen twee bomen is geplaatst, dus dat je ahw door een smal raampje moet springen). Ik ga binnenkort als zijn been weer helemaal goed is, naar de mosten, daar zijn een heleboel lage hindernissen. Heb er echt zo'n zin in :):)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 11:01

[quote="Karina"]Ik moet trouwens sowieso namen met een E hebben voor Ullkenney d'r veulen. Als het aan mij ligt word een hengst naar X-tremo van [naam verwijderd] vernoemd, maar dan dus gewoon met E, maar voor een merrie.... pffff.
quote]

Ah wat leuk Karina!!! Als 't dan een hengstje wordt, mag ik dan ook zijn peet-tante worden? :Y)

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 11:02

Leuk hoor weer al die veulentjes op komst!! Spannend allemaal!

Karina balen dat je het dan waarschijnlijk gaat missen! Maar wie weet wacht ze wel op jou hihi..

Ben trouwens jaloers op iedereen die vrij is. Ik heb ook zo een zin om lekker niks te doen. Maarja ik zit hier op mijn stage dus niks doen is er jammer genoeg niet bij...
Ben nu officieel handelingsplannen aan het typen..

Benthe veel plezier met buitenrijden!

masaro Hopen dat het nu dan echt gaan beginnen! Klinkt alsof het allemaal heel mooi gaat worden!

Sanne Gefeliciteerd met jullie 2 1/2 jaar samen zijn!

Malin waar sta jij dan precies? op pensionstal/manege of wat? Je moet dan wel iedere dag een eindje rijden zo te zien als je in H.I.A. woont...

Gisteren heeft Hincapie een lekker speeldagje gehad. Hij heeft lekker los mogen spelen en was helemaal dol. 's avonds ben ik hem nog lekker even gaan poetsen en wandelen en toen wastie ook stout. Hij wilde perse in de berm gras eten. Als dat niet mocht sprong hij heel fanatiek omhoog en probeerde het gewoon nog een keer. Ook spontaan schrikken en de berm in rennen is uitgeprobeerd haha...
Maarja hij voelt zich in ieder geval goed haha!
Vanavond gaan we weer er op zitten!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 11:03

Lijkt wel of sommige steeds kortere berichtjes plaatsen, gaat zo wel erg hard idd :+ .
Ik reageer even bij, wel zo gezellig :D .

Lobke: Knappe Licor!! Wat goed zeg... Jij zal ff trots zijn :D , wissels om de 2, zo gaaf!! Ik heb het ooit nog eens voor elkaar gekregen met Principe.. Maar dat was niet met de juiste aanleuning, ontspanning ect. maar hij deed het wel haha... Maar jij hebt het licor helemaal zelf aangeleerd, petje af hoor! :j En Terosso ook nog zo braaf! Wat een kanjer is het toch! Masaro moet niet te lang meer wachten, want straks issie voor dr neus verkocht ;)

Cyrina: Haha, die paarden van jou :D . Geweldige foto! En idd die kop van Engreida! Heel mooi! Ze zien er allemaal goed uit, maar in het bijzonder toch wel Taco! Die is ook echt nog om te smullen :9 .

Karina: He, het zit je niet mee ook :(:) . Hopen dat alles toch nog op de pootjes terecht komt! ;)

Amanda: Ninooo! Hij blijft een heeeerlijk barok spekkie ook :9

Benthe: Haha _O- . Moet stiekem ook wel lachen, gekke Irma!

Mies: Leuk zeg, springles! Vind het altijd leuk te zien! En shannon kan een aardig sprongetje maken volgens mij! Kickee 8-)

Laura: Leuk filmpje zeg! Hij toont relaxed! Goed dat je het zo rustig oppakt. Ook fijn heel de bak voor jezelf! Sta je op niet zo'n drukke manege?

Saida: Haha, wij denken wel een beetje hetzelfde idd :D . Ik wil idd ook niet zo'n paard dat als het zand/gras onder de voeten heeft er vandoor wil schieten.... Of op vaste plekken wil racen.. :n *Amanda is daar echt een voorbeeld van, die is bijna niet te houden soms...* . Ze mogen best een lekker galopje ect doen, maar wel wanneer ik dat wil! Maar ik blijf lekker consequent, dan komt het goed!
Zij zit ook op bokt, of niet? Frisiangirl geloof ik? Ik vind haar profielfoto's ook geweldig! Die kan rijden... Leuk om daar eens een clinic van te doen ja! Hoe staat het trouwens met de mannen van Mayke?

Sanne: Tsja, school... := Maar gelukkig heb je nog wel tijd voor je poppies :D . En wat leuk, alweer 2,5 jaar :+: !! Wat gaan jullie voor leuks doen?

Volgens mij was het zo iedereen ;) .

Gisteren weer naar buiten met Chico en de 2 andere meiden waar ik maandag ook mee ben geweest..
Ging weer superrrrrrr gister :+: . Hij was heerlijk braaf, súper licht in de hand, en niet schrikkerig :+: . Zat echt weer puur te genieten haha! Lekker ritje!
EDIT: Haha, er lagen piepkleine takjes op het ruiterpad.. Neemt meneer toch een sprong *lekker scheef ook := * hahaha :D :D . Was wel leuk!! Gekke my little pony :+:

Vandaag (en waars. morgen) mag die weer lekker los spelen met zn vriendje *\o/* Zal die wel weer ff leuk vinden!
Laatst bijgewerkt door Prinslover op 08-04-09 11:17, in het totaal 1 keer bewerkt

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 11:04

Laura ik sta op Hoeve het Rondgors, ken je dat? Is een pensionstal/zorgboererij naast de Pannehoef. Ja is een half uur heen en een half uur terug maar dat heb ik er wel voor over. De mentaliteit van de mensen is in Brabant ook heel anders, en de stal waar ik nu sta heb ik het echt zo naar mijn zin. Dus mijn eigen gemoedsrust en de gezondheid van mijn paarden zijn me dat wel waard :)