Toen voor 't eerst erop in de groooote bak

Lange manen zijn ook zo onpraktisch

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Janinevv schreef:Lange manen vind ik wel enorm tof! Alleen niet handig nee. Die van Tjitske vind ik zo al behoorlijk lang en dan is ze net goed twee haha
Donderdag even afspraak maken voor de tandarts.
Wat balen dat ze zo geblesseerd is, hopelijk een snel en voorspoedig herstel
kusvoorjou schreef:Wauw dat zadel van hier boven is echt gaaf!
Wat fijn dat dije zo relaxed is, super mooi paard vind ik het! Had je deze nu voor verkoop of zelf houden? Ik lees zoveel verhalen haha!
Donderdag komt Inge hoevers bij Floris. Zij is chiropractor/fysio. Ik wil dat hij ook helemaal lekker en los in z’n lijf zit voor dat we echt wat vaker met hem bezig gaan onder het zadel. Ben heel benieuwd!
xHylkje schreef:Hallo allemaal! Hier even een tijdje afwezig geweest, maar probeer de draad weer op te pakken!![]()
Boemel, wat een gave fries heb je! Daar ga je ongetwijfeld veel plezier aan beleven, geniet er van! En hopen op een mooi herstel van je andere paard.
Kusvoorjou, wat stoer! Hij staat er super relaxed bij zeg, ik vind dat jullie hem heel mooi en rustig beleren zo.
Utopia, wat gaat Dije ook goed zeg! Mooi dier, hij lijkt zo koel en rustig. Fijn om te zien!
Mijn merrie heeft ook niet zulke lange manen, aan de ene kant inderdaad lekker makkelijk met vlechten, maar zou het toch met lange manen ook heel mooi vinden![]()
Ik zit ook midden in de zadel-struggles... We hadden hier een tegenvaller, ze was vorig jaar met 6 en 12 weken nog drachtig gescand dus daarna afwachten (dachten we), maar werd niet erg dik en kreeg geen uier. Toch maar op laten voelen en bleek inderdaad leeg met een CL dat was blijven zitten, waardoor ze ook niet hengstig werd... Erg balen, direct maar weer geprobeerd te insemineren en nu wachten tot de 6-weken scan. Ondertussen het rijden dus weer opgepakt, en zadel na laten kijken omdat ze wat weg schoot en veel spanning had tijdens het rijden. Dat was niet gek, ze blijkt een heel lang schouder te hebben waardoor de singelstoten (als het zadel goed achter het schouder ligt) bijna halverwege de buik komen en bijna ieder zadel naar voren 'trekken' waardoor druk tegen de schouder ontstaat. De zadelpasser die langs is geweest had hier geen oplossing voor. Van mijn instructrice heb ik nu drie verschillende Fryso zadels mogen gebruiken en dat bevalt mij heel goed, dus volgende week komt Tweespan langs om een Fryso aan te meten... Hopelijk hebben die iets wat haar wel past!
sannahtris schreef:xHylkje schreef:Hallo allemaal! Hier even een tijdje afwezig geweest, maar probeer de draad weer op te pakken!![]()
Boemel, wat een gave fries heb je! Daar ga je ongetwijfeld veel plezier aan beleven, geniet er van! En hopen op een mooi herstel van je andere paard.
Kusvoorjou, wat stoer! Hij staat er super relaxed bij zeg, ik vind dat jullie hem heel mooi en rustig beleren zo.
Utopia, wat gaat Dije ook goed zeg! Mooi dier, hij lijkt zo koel en rustig. Fijn om te zien!
Mijn merrie heeft ook niet zulke lange manen, aan de ene kant inderdaad lekker makkelijk met vlechten, maar zou het toch met lange manen ook heel mooi vinden![]()
Ik zit ook midden in de zadel-struggles... We hadden hier een tegenvaller, ze was vorig jaar met 6 en 12 weken nog drachtig gescand dus daarna afwachten (dachten we), maar werd niet erg dik en kreeg geen uier. Toch maar op laten voelen en bleek inderdaad leeg met een CL dat was blijven zitten, waardoor ze ook niet hengstig werd... Erg balen, direct maar weer geprobeerd te insemineren en nu wachten tot de 6-weken scan. Ondertussen het rijden dus weer opgepakt, en zadel na laten kijken omdat ze wat weg schoot en veel spanning had tijdens het rijden. Dat was niet gek, ze blijkt een heel lang schouder te hebben waardoor de singelstoten (als het zadel goed achter het schouder ligt) bijna halverwege de buik komen en bijna ieder zadel naar voren 'trekken' waardoor druk tegen de schouder ontstaat. De zadelpasser die langs is geweest had hier geen oplossing voor. Van mijn instructrice heb ik nu drie verschillende Fryso zadels mogen gebruiken en dat bevalt mij heel goed, dus volgende week komt Tweespan langs om een Fryso aan te meten... Hopelijk hebben die iets wat haar wel past!
Wat vervelend zeg voor jullie vooral omdat die 6 weken nog goed was.. mijn merrie is ook drachtig toch nog maar vandaag scan laten doen gewoon even extra check alles gaat goed gaan nu al ri de 5e maand
Ik herken het hele euvel met zadelmaker ben er al tijd mee bezig ik wil ook een fryso je merkt zo veel verschil met rijden alleen twijfel of nu wel verstandig is om een nieuwe aan te schaffen terwijl haar hele lichaam gaat veranderen iemand tips?
AnneJ1995 schreef:Knappe paarden komen er weer voorbij!
Vind je aanwinst er mooi uitzien Boemel!
Hier hebben we een KM Exclusive, waanzinnig blij mee
In het Friese wedstrijd topic had ik het al geplaatst, maar we hebben vorige week maarliefst 4 winstpunten binnengesleept!Zó trots!
[ [url=m/MLbf9H.jpg]Afbeelding[/url] ]