[FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 14:13

17, 18 en 19 juli ben ik er 3 dagen achter elkaar opgekropen :D En dan maar een paar minuutjes, beetje stap/draf beide kanten op en oefenen met sturen, veel belonen :D

Afbeelding

Afbeelding

Toen voor 't eerst erop in de groooote bak :P Vooral aan de longeerlijn, achter mijn vriend aan, uitgestapt, en als laatste nog een rondje helemaal los +:)+ <3 Even leren dat de grote bak vooral leuk is en niet eng :P Tot nu toe alleen nog maar 'gereden' in z'n paddock, maar dat wordt nu toch wel erg klein om lekker te kunnen draven, dus we moeten langzaam opschalen :P

Afbeelding

Lange manen zijn ook zo onpraktisch _O- Mijn Quarter heeft manen van 1.20m., mooi is 't wel, maar handig niet :') Maar het doet dan ook weer teveel pijn om 't te knippen :')

boemel

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 14:19

Dat ziet er fijn relaxed uit!

Jinthe1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 14:46

Wat heerlijk zo zeg, hij ziet er inderdaad relaxed uit. Lange manen zijn mooi maar praktisch is anders ja :+ Ik probeer de vlecht bij de merrie met lange manen zo lang mogelijk te laten zitten :') Vorig jaar heeft een veulen er wel 15 cm afgetrokken, dat vond ik dan toch wel jammer maar jeee, wat een werk :')

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 14:54

Thanks :D Voelt ook heel relaxed :j Probeer ook vooral geen druk bij Dije neer te leggen, en hem helemaal de hemel in te prijzen als ie ineens iets goed doet. Dan zie je 'm groeien van trots _O- <3

Ohh da's dan ook weer heel erg zonde inderdaad! Ik probeer bij Jay m'n vlecht er ook altijd zo lang mogelijk in te laten zitten _O- Ziet er op een gegeven moment niet meer uit :') Maar als ik het los laat heb ik echt in 1 dag tijd één grote dreadlock.. :r

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 15:33

Aahh Dije, ik vind het echt een lekker ventje <3
En niet z'n manen knippen hoor, dat is zonde!

Ik lees nog steeds stiekem met jullie mee maar ik heb niet zoveel te melden.
Zag een knappe boemel voorbij komen en vlechtjes bij Janinevv.

Bij mijn puppy is gister de zadelpasser geweest, ik kon een oudere KN overnemen van iemand maar helaas kunnen we daar niet te lang mee rijden. De zadelpasser verwacht dat de boom over 2 maanden te krap gaat worden. Gelukkig was het zadel van m'n bijrijdster wel goed passend te maken, dus zij kan lekker aan de gang.
Pup liep ook lekker gisteravond, daarna buiten nog even uitgestapt...heel relaxed allemaal. Ik ben trots op het ventje.

Jinthe1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 16:43

Hier was mijn zadel ook te smal geworden. Heb sinds gister een Custom Wolfgang solo met monoblad. Daar liep ze een heel stuk fijner onder. Wat een enorm verschil kan een zadel maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 16:47

Over zadels gesproken, welke hebben jullie?
Ik had voor Emma een Arno Brandt met medium wijde boom gekocht, maar zadelmaker vond hem toch wat knellen aan de achterkant. Euroriding Luxor van mijn verzorgster past wel, maar waarschijnlijk niet voor lang.
Dus ben een beetje aan het kijken, overweeg een Fryso maar wellicht is 1 met een wisselbare boom ook wel ideaal.

Lange manen <3 maar ik vlecht ze wel steeds in anders zitten ze in de weg :')

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 16:59

Ik heb een Sella zadel. Boombreedte is op de koudpers eenvoudig te verbreden of te versmallen.

1 van mijn 2 Friezen is ernstig geblesseerd. Hopelijk komt ze volgend jaar weer onder het zadel.
Ze is nu echt hartstikke dik geworden. Ik denk dat ik straks maar start met een simpele Wintec en als ik zeker weet dat ze niet opnieuw in haar blessure vervalt, een 2e Sella op maat laat maken.

Dit is m

Afbeelding

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 17:02

Lange manen vind ik wel enorm tof! Alleen niet handig nee. Die van Tjitske vind ik zo al behoorlijk lang en dan is ze net goed twee haha

Donderdag even afspraak maken voor de tandarts.

Wat balen dat ze zo geblesseerd is, hopelijk een snel en voorspoedig herstel

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 17:07

Janinevv schreef:
Lange manen vind ik wel enorm tof! Alleen niet handig nee. Die van Tjitske vind ik zo al behoorlijk lang en dan is ze net goed twee haha

Donderdag even afspraak maken voor de tandarts.

Wat balen dat ze zo geblesseerd is, hopelijk een snel en voorspoedig herstel

Tussenpeesblessure. Ze is pas 6 jaar. Staat nu 1 jaar in de wei en heeft 14 laserbehandelingen gehad. Ik hoop er ook het beste van. Ze is geen makkelijk paard, wel een leuk paard :D

Als ze volgend jaar niet goed blijkt, dan zal ik haar helaas weg moeten doen als draagmerrie of fokmerrie. Heb haar zelf in pension staan en 25km van huis, dus voor mij helaas niet haalbaar om zelf te fokken.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 17:13

Ach wat zonde zeg! Ik duim toch dan dat ze goed mag herstellen.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 17:34

Janinevv schreef:
Ach wat zonde zeg! Ik duim toch dan dat ze goed mag herstellen.

Dankjewel :o

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 22:47

Wauw dat zadel van hier boven is echt gaaf!

Wat fijn dat dije zo relaxed is, super mooi paard vind ik het! Had je deze nu voor verkoop of zelf houden? Ik lees zoveel verhalen haha!

Donderdag komt Inge hoevers bij Floris. Zij is chiropractor/fysio. Ik wil dat hij ook helemaal lekker en los in z’n lijf zit voor dat we echt wat vaker met hem bezig gaan onder het zadel. Ben heel benieuwd!

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 00:52

kusvoorjou schreef:
Wauw dat zadel van hier boven is echt gaaf!

Wat fijn dat dije zo relaxed is, super mooi paard vind ik het! Had je deze nu voor verkoop of zelf houden? Ik lees zoveel verhalen haha!

Donderdag komt Inge hoevers bij Floris. Zij is chiropractor/fysio. Ik wil dat hij ook helemaal lekker en los in z’n lijf zit voor dat we echt wat vaker met hem bezig gaan onder het zadel. Ben heel benieuwd!

Goed dat je dat doet! De problemen voor zijn en een eerlijke start. Mooi!

xHylkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 12:08

Hallo allemaal! Hier even een tijdje afwezig geweest, maar probeer de draad weer op te pakken! :D

Boemel, wat een gave fries heb je! Daar ga je ongetwijfeld veel plezier aan beleven, geniet er van! En hopen op een mooi herstel van je andere paard.

Kusvoorjou, wat stoer! Hij staat er super relaxed bij zeg, ik vind dat jullie hem heel mooi en rustig beleren zo.

Utopia, wat gaat Dije ook goed zeg! Mooi dier, hij lijkt zo koel en rustig. Fijn om te zien!

Mijn merrie heeft ook niet zulke lange manen, aan de ene kant inderdaad lekker makkelijk met vlechten, maar zou het toch met lange manen ook heel mooi vinden :Y)

Ik zit ook midden in de zadel-struggles... We hadden hier een tegenvaller, ze was vorig jaar met 6 en 12 weken nog drachtig gescand dus daarna afwachten (dachten we), maar werd niet erg dik en kreeg geen uier. Toch maar op laten voelen en bleek inderdaad leeg met een CL dat was blijven zitten, waardoor ze ook niet hengstig werd... Erg balen, direct maar weer geprobeerd te insemineren en nu wachten tot de 6-weken scan. Ondertussen het rijden dus weer opgepakt, en zadel na laten kijken omdat ze wat weg schoot en veel spanning had tijdens het rijden. Dat was niet gek, ze blijkt een heel lang schouder te hebben waardoor de singelstoten (als het zadel goed achter het schouder ligt) bijna halverwege de buik komen en bijna ieder zadel naar voren 'trekken' waardoor druk tegen de schouder ontstaat. De zadelpasser die langs is geweest had hier geen oplossing voor. Van mijn instructrice heb ik nu drie verschillende Fryso zadels mogen gebruiken en dat bevalt mij heel goed, dus volgende week komt Tweespan langs om een Fryso aan te meten... Hopelijk hebben die iets wat haar wel past!

sannahtris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 12:31

xHylkje schreef:
Hallo allemaal! Hier even een tijdje afwezig geweest, maar probeer de draad weer op te pakken! :D

Boemel, wat een gave fries heb je! Daar ga je ongetwijfeld veel plezier aan beleven, geniet er van! En hopen op een mooi herstel van je andere paard.

Kusvoorjou, wat stoer! Hij staat er super relaxed bij zeg, ik vind dat jullie hem heel mooi en rustig beleren zo.

Utopia, wat gaat Dije ook goed zeg! Mooi dier, hij lijkt zo koel en rustig. Fijn om te zien!

Mijn merrie heeft ook niet zulke lange manen, aan de ene kant inderdaad lekker makkelijk met vlechten, maar zou het toch met lange manen ook heel mooi vinden :Y)

Ik zit ook midden in de zadel-struggles... We hadden hier een tegenvaller, ze was vorig jaar met 6 en 12 weken nog drachtig gescand dus daarna afwachten (dachten we), maar werd niet erg dik en kreeg geen uier. Toch maar op laten voelen en bleek inderdaad leeg met een CL dat was blijven zitten, waardoor ze ook niet hengstig werd... Erg balen, direct maar weer geprobeerd te insemineren en nu wachten tot de 6-weken scan. Ondertussen het rijden dus weer opgepakt, en zadel na laten kijken omdat ze wat weg schoot en veel spanning had tijdens het rijden. Dat was niet gek, ze blijkt een heel lang schouder te hebben waardoor de singelstoten (als het zadel goed achter het schouder ligt) bijna halverwege de buik komen en bijna ieder zadel naar voren 'trekken' waardoor druk tegen de schouder ontstaat. De zadelpasser die langs is geweest had hier geen oplossing voor. Van mijn instructrice heb ik nu drie verschillende Fryso zadels mogen gebruiken en dat bevalt mij heel goed, dus volgende week komt Tweespan langs om een Fryso aan te meten... Hopelijk hebben die iets wat haar wel past!

Wat vervelend zeg voor jullie vooral omdat die 6 weken nog goed was.. mijn merrie is ook drachtig toch nog maar vandaag scan laten doen gewoon even extra check alles gaat goed gaan nu al ri de 5e maand

Ik herken het hele euvel met zadelmaker ben er al tijd mee bezig ik wil ook een fryso je merkt zo veel verschil met rijden alleen twijfel of nu wel verstandig is om een nieuwe aan te schaffen terwijl haar hele lichaam gaat veranderen iemand tips?

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 12:42

sannahtris schreef:
xHylkje schreef:

Wat vervelend zeg voor jullie vooral omdat die 6 weken nog goed was.. mijn merrie is ook drachtig toch nog maar vandaag scan laten doen gewoon even extra check alles gaat goed gaan nu al ri de 5e maand

Ik herken het hele euvel met zadelmaker ben er al tijd mee bezig ik wil ook een fryso je merkt zo veel verschil met rijden alleen twijfel of nu wel verstandig is om een nieuwe aan te schaffen terwijl haar hele lichaam gaat veranderen iemand tips?

Ik durfde voor mijn jonge Fries ook geen zadel met vaste boommaat aan te schaffen. Het is toch een hele aanschaf. En best wat gedoe.

Wilde daarom persé een zadel met aanpasbare boom. Ik had eerst een Bates, maar ik zat zelf veel te breed en kreeg last van mn heupen. Dus toen toch maar weer op zoek.

Ook Kent en Masters geprobeerd, maar kwam met mn knieën niet lekker weg.

Ben toen voor Sella gegaan (aanpasbaar kopijzer). En gelukkig maar, want tussen het aanmeten en het leveren 7 weken later zat al een verschil in boombreedte. (Lekker getraind met leenzadel :D ) Bij een niet aanpasbaar zadel had ik dan al mooi staan kijken.

Mijn nieuwe Fries past het zadel na een kleine aanpassing ook. Ik verwacht dat ze meer spieren gaat krijgen en dat over ca 5/6 maanden de boom wat verbreed moet worden.
Dit kan gelukkig terplekke op stal.

Als je toch voor Fryso gaat, zou ik bij een paard in de groei zelf geen nieuwe kopen.

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 13:53

Mijn puppy is 4 en hij krijgt ook geen nieuw zadel en ook niet 1 met een vaste boom. De Kent&Masters van m'n bijrijdster ligt nu na een kleine aanpassing goed dus zij kan rijden.
De zadelpasser raadde aan om voor de komende jaren een zadel te kiezen met een verwisselbaar kopijzer en pas over 4 of 5 jaar iets aan te meten.
Puppy liep maandag erg lekker om die K&M, dus ik ga mijn KN verkopen en rustig op zoek naar een tweedehands K&M.

Hylkje, balen dat jouw merrie toch niet drachtig is en dan ook nog zadelissues.

Kever

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 14:29

Knappe paarden komen er weer voorbij!
Vind je aanwinst er mooi uitzien Boemel!

Hier hebben we een KM Exclusive, waanzinnig blij mee :D

In het Friese wedstrijd topic had ik het al geplaatst, maar we hebben vorige week maarliefst 4 winstpunten binnengesleept! <3 Zó trots!
Afbeelding

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 14:38

Wauw wat goed Anne!! _/-\o_ Ziet er ook erg fijn uit!!

Dije is voor de verkoop kusvoorjou, maar ik word regelmatig overgehaald (geprobeerd althans) om 'm toch zelf te houden _O-

Rot Hylkje, als je er zo op verheugd.. :(:) Hopelijk nu wel drachtig!!

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 14:43

AnneJ1995 schreef:
Knappe paarden komen er weer voorbij!
Vind je aanwinst er mooi uitzien Boemel!

Hier hebben we een KM Exclusive, waanzinnig blij mee :D

In het Friese wedstrijd topic had ik het al geplaatst, maar we hebben vorige week maarliefst 4 winstpunten binnengesleept! <3 Zó trots!
[ [url=m/MLbf9H.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dankjewel, ben ook heel blij met haar!
Gefeliciteerd met je wp! Daar mag je absoluut trots op zijn.
Laatst bijgewerkt door boemel op 29-07-20 15:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 15:01

4 winstpunten, netjes Anne!!

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 15:57

Wow, 4 winst punten! Wat goed Anne. Ziet er keurig uit!

Ohhh nou bij deze, dije moet je houden! Is leuk!!!! Haha

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 16:10

Hahaha _O- Zou zeker leuk zijn ja :D :+:

Kever

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 00:12

Bedankt voor de felicitaties :D

Poeh Utopia, zou zo’n knapperd als Dije ook wel moeilijk kunnen wegdoen lijkt me.. O:)