Lolieloes je had gereageerd in mijn topic denkend dat je in dit topic reageerde

En je maakte daar je excuces voor.. maar ik vond het alleen maar leuk hoor... ik weet heel weinig van het barokke paard dus alle tips zijn welkom hi hi hi
Als je van AVS en KWPN paard overgaat heb je soms best veel vragen hi hi hi hi hi...
badeendje schreef:Especial schreef:Ah dankje TS en ZoutenootjesIk moet nodig nieuwe foto's van hem maken, de foto die ik hier had neergezet is 2 jaar oud haha.
Zal hem hier dan posten zodra ik nieuwe heb
Een cruzado is inderdaad een kruising zoals de naam al zegt. Tussen een PRE en een ander ras. Als mijn PRE nu een KWPN merrie dekt kan ik voor het veulen een Cruzado paspoort aanvragen.
Veel mensen noemen hun kruising of papierloze 'PRE' een Andalusiër, omdat maar weinig mensen de term Cruzado nog kennen en/of gebruiken. Elke paardeneigenaar in Nederland snapt bij de term Andalusiër dat het om een (deels) Spaans paard gaat, dus daarom blijft die term overal nog wel hangen. Maar noem een volle PRE met papieren geen Andalusiër want daarmee beledig je de eigenaren![]()
Wait what.. Het is ook niet handig zo, de taalbarriere haha. Goede uitleg hoor. Ik noem Dantes gewoon altijd een andalusier, maar het is een PRE. Ach ja. Mensen weten vaak ook niet wat PRE
en_Zsazsa_ schreef:Ik hoorde via de wandelgangen 20 mei in Berlicum. Of dat waar is weet ik ook nog niet. Ik zit er ook nogal op te wachten omdat ik een hoogdrachtige merrie meeneem dus als het te krap word qua tijd heb ik een probleem.
En ga je naar de keuring ?
gaaf
welke rubrieken ga je lopen ?

en ps.... waar je ook een paard koopt.. ik zou indien mogelijk zo uitgebreid mogelijk laten keuren. En kopen in de zomer... mocht je zomer eczeem willen vermeiden zie het tenminste (als ze niet aan de kust staan

werk ze allemaal