[HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

laulau85

Re: [HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 22:10

Hier ook alleen snachts een deken op hoor. Terwijl hij twee weken terug een paar dagen hem ook op had maar het is nu inderdaad weer warm. Maar snachts best fris dus dan maar heen en weer s ochtends en s avonds...

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 22:14

Ja het gaat snel dit jaar!
Hoe gaat het nu met fifi ellis??

Spokie, Leuk he zo'n schriktraining! Ik vond het vooral leuk om te zien hoe Maheeba het deed maar ook echt die friezen vond ik geweldig. Met het zeiltje stonden die friezen echt ingepakt als een cadeau. En bewogen niet eens, ze gooide ook rotjes keken ze ook niet naar om! Terwijl er bij 1 fries een rotje onder zijn hoef klapte. Beest bleef gewoon staan! Ik had keihard gaan rennen denk als paard zijnde. Maar met zo'n training zie je ook wel hoe de ruiter het verschil maakt, der was een paard en die bleef elke keer kloten. Maar dat kwam echt omdat de ruiter het zelf eng vond, paard kort ging houden in plaats van voorwaarts rijden.
Heb je foto's van je schriktraining met Nadiem??

Ja 's avonds is het fris, maar overdag is het nog wel warm voor een deken. Het is ook zo raar weer, ene moment heel warm andere moment weer zo fris. Einde van de week hebben ze alweer 25 graden voorspeld. Het is toch ongelofelijk? Wij gaan de herfst in en de zon gaat schijnen

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 22:35

Er zijn wel foto's gemaakt, maar die heb ik nog niet. Als ik ze heb, zal ik ze plaatsen :-) .

Vandeweek schijnt het 's nachts ook weer warm te worden, dus dan ook de deken 's nachts maar af. Nu nog wel even 's nachts op.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 23:10

Ik heb nu ook 's nachts de dekens erop, omdat het 's morgens vroeg nog zo fris is als ze naar buiten gaan, maar op stal is het ook eigenlijk te warm...
lastig nu, ik vind dit weer heerlijk, maar een paar graden frisser is qua dekens wel wat praktischer... 8-)

Fifi gaat best goed, we bouwen heel rustig op en dat lijkt ze goed op te pakken.
Op dit moment even rustig aan, want ze heeft vorige week een ijzer afgetrapt en haar hoef daarbij een stukje afgescheurd.
Woensdag komt de hoefsmid, dus tot die tijd blijven we even in de bak om de hoef te sparen, dus alleen wat teugelen en longeren...
Dat begint ze nu al weer zat te worden, dus het wordt tijd dat haar ijzertje er weer onder zit! :D

Nu ze weer wat werkt bouw ik het voer ook rustig op en ze gaat nu eindelijk ook in de bovenlijn weer wat bijkomen, dus dat is wel fijn! :j

gisteren zijn we trouwens weer even bij opfok wezen kijken, 't wordt al een echte kerel! 8-)
[ITP] Op bezoek bij mijn 18 maanden oude 'wilde' Lusitano hengst!

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 23:56

Hier nog geen deken op, ook niet 's nachts en ze staat gewoon buiten.
Haar vacht is wel voller, maar niet langer.
Zaterdag voor het eerst weer op m'n meisje d'r rug gehobbeld, sinds 3 maanden! *\o/*
Wat voelt dat vertrouwt zeg!
Gisteren heeft Lisanne haar gestapt en vanmiddag ik weer.
Heerlijk met ons 2-tjes! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 08:29

Mo is ook nog niet echt aan het verharen...
Krijgt ook geen deken op aangezien we heeeeel rustig aan gaan beleren deze winter.

Fijn dat Fifil zo goed gaat Ellis, gun ik jullie echt!

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 08:51

Miichelle90 schreef:
Staat Frio al met een deken om? Ik zag het weekend gewoon paarden die al een deken om hadden. terwijl het juist nu weer lekker weer aan het worden is!
En het gaat deze week weer heel erg omhoog met de temperatuur. Denk dat de beesten allemaal erg verharen doordat de zomer zo raar is geweest? Ene moment heel warm andere moment weer best fris.

Laatste dagen staat ie met een regendeken op (dunne katoenen voering, eigenlijk niets dus). Doe ik waarschijnlijk na vandaag weer af. Boven de 20 graden vind ik een deken te veel van het goede.
Maar al ver voordat ik aan een deken ging denken verhaarde hij al enorm. Dit jaar is hij erg vroeg begonnen en heeft ook al veel vacht aangemaakt.
Verharen heeft vooral met de lengte van de dagen te maken (die al flink korter zijn geworden), maar ik denk dat de slechte zomer zeker heeft bijgedragen. Frío heeft nog niet eerder zo snel zo'n lange vacht gehad sinds ik hem heb.
Lastige is dat stal niet om de hoek is en ze 's morgens geen dekens af willen doen. Dus alleen 's nachts een deken op lukt niet.

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 11:26

heike heeft ook al volledig een deken om hoor :j

overdags een zomerdeken katoen
en savonds/snachts en 0 grams regendeken.
en met deze temperaturen en zonwerende vliegendeken overdags

zal vanmiddag nog even bijreageren nu teveel aan mijn hoofd maar dat leg ik later wel uit

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 12:00

BrankaZ schreef:
Miichelle90 schreef:
Staat Frio al met een deken om? Ik zag het weekend gewoon paarden die al een deken om hadden. terwijl het juist nu weer lekker weer aan het worden is!
En het gaat deze week weer heel erg omhoog met de temperatuur. Denk dat de beesten allemaal erg verharen doordat de zomer zo raar is geweest? Ene moment heel warm andere moment weer best fris.

Laatste dagen staat ie met een regendeken op (dunne katoenen voering, eigenlijk niets dus). Doe ik waarschijnlijk na vandaag weer af. Boven de 20 graden vind ik een deken te veel van het goede.
Maar al ver voordat ik aan een deken ging denken verhaarde hij al enorm. Dit jaar is hij erg vroeg begonnen en heeft ook al veel vacht aangemaakt.
Verharen heeft vooral met de lengte van de dagen te maken (die al flink korter zijn geworden), maar ik denk dat de slechte zomer zeker heeft bijgedragen. Frío heeft nog niet eerder zo snel zo'n lange vacht gehad sinds ik hem heb.
Lastige is dat stal niet om de hoek is en ze 's morgens geen dekens af willen doen. Dus alleen 's nachts een deken op lukt niet.

En heb je daar geen kennissen die je daarbij willen helpen?
Of een groepje vormen dat jullie omstebeurt dekens op/af doen bij elkaars paarden?

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 12:41

Martine, lekker op Flaaf gereden zag ik op FB met bijpassend foto'tje erbij :D . Wat een heerlijk dier is dat ook he! Alles goed verder met jou, de beeb en de paardjes?

Mies, je staat op klappen!! Hoe is het nu? Red je het nog een beetje? Rommelt het al :P ?

Saida, weer heerlijk met Rints bezig.. Wat zal dat genieten zijn <3 .

Denise, oh oh.. :(:) . Hopelijk alles een beetje okee?

Ellis, wat een knappe kanjer heb je. Wat wordt ie groot :wow: . Leuke foto's weer.. En fifi ook langzaam aan weer back on track.. :) .

Anita, haha die Nadiem gewoon aan de voetbal! Lefgozer! Ik zie het Chico niet snel doen haha :D . Schriktraining lijkt me wel heel leuk, maar dan wel aan de hand haha.. Zie me echt zandhappen. Daarom respect dat het zo goed ging!

Deb, oohh die Xantha <3 . Vindt het zo'n mooie merrie om te zien, heerlijke foto's weer. Jullie genieten altijd zo samen!

De rest ben ik een beetje kwijt.. :o . Hier alles goed opzich.. Ben wel (helaas ;( ) opzoek naar een nieuwe baan, maar met Chico gaat het top. Hij staat nu op een andere muesli en is zó relaxt geworden.. Heerlijk rijden. Staleigenaresse ging laatst ook even op Chico! Ze reed er echt zo leuk mee weg, heerlijk om ook eens van de zijkant weer je paardje te zien :D . Hij kan zo lekker lopen, ben best trots! Nog een mooie foto om ff te spammen van Miran en Chico, knap stel!

Net gewassen
Afbeelding

Sukkel :P
Afbeelding

En Chicky met Miran
Afbeelding[/quote]

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 13:05

Hoi,

Ik ben weer terug van een geweldig ponykamp :). Zal vanavond even een verslagje maken! Het was echt een heerlijk weekend en we hadden natuurlijk topweer! En er stonden ook nog twee barokkies op die stal :P (nou ja de tweede arriveerde net op onze laatste dag met het transport uit Portugal).

Ilona: Balen dat je op zoek moet naar een nieuwe baan! Hopelijk vind je snel wat! Chico ziet er goed uit zeg!
Ellis: Knappe man is het ook! En wat groeien ze toch snel!

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 15:52

Ilona - Knappe Chico!!! <3
Wat worden z'n manen al lang joh! :9

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 17:00

Heey

Ellis: Ga zo je topic bekijken :D

Martine: Super dat je lekker hebt gereden :D

Iloon: Balen dat je op zoek moet naar een nieuwe baan :(:) Wel super dat het chico goed gaat :D
Leuke foto's van je knappe man <3.

Nikita zit ook al behoorlijk dik in het haar. Ze staat dan ook te zweten met dit weer. Ze krijgt geen deken om. Alleen een zweetdeken na het werken/rijden. We gaan haar waarschijnlijk ook niet scheren.

Nouchka verhaart echt verschrikkelijk. Ze word ook al lekker wollig.

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 17:21

Iloon, balen van je baan zeg!! Hopelijk vind je snel iets anders! :(:)
Chico ziet er goed uit!

Esther, ben benieuwd naar je verslag. :D

Saida, lekker weer gereden!! Heerlijk joh! *\o/*

Xantha begint ook te verharen maar nog niet zo erg.
Dekens doe ik niet meer aan. Vorig jaar voor het eerst zonder en dat ging prima!
Echt ideaal, geen gedoe met dekens en zweetdekens en zo.
Vanavond heb ik weer les, weet alleen nog niet of ik ga rijden of dat ik Esther erop zet.
Ik ben al een paar dagen niet lekker :\

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 21:17

Xantha, beterschap! Hoop dat je snel opknapt

Iloon, ik hoop dat je snel een andere baan vind! Ik sta inderdaad op klappen.. Vandaag had ik wel even het idee dat we heel snel de baby in onze handen zouden hebben maar helaas.

Ik moest op controle komen bij de verloskundige zoals wekelijks. Ze ging het hartje luisteren en vond dat ze het hartje te weinig slagen maakte. Ging ze tellen en even kijken of het niet mijn hart was die ze hoorde. Maar was echt van de baby, uiteindelijk moest ik even plassen kwam ik terug en had ze het ziekenhuis al gebeld dat ik eraan kwam.
Weer aan de CTG en een echo gekregen, hartje ging uiteindelijk goeie pieken en dalen maken. Op de echo was ook alles goed te zien en deed beeb het gewoon heel goed.
Wel kan het zijn dat hartje wat minder snel klopt merendeels omdat ze gewoon heel lui is! Maar mocht gewoon naar huis.
Stiekem had ik gehoopt om ingeleid te worden.

Rest ga ik straks of morgenochtend even bij lezen!!

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 21:23

Tsjonge,de beeb houdt jullie aardig bezig ;)
(en ons ook....kijk steeds of er al wat geboren is :D )

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 21:28

Borderjay, ja de verloskundige zei nog ; met Samantha ging alles zo lekker en zo makkelijk en nu is het echt een tegenvaller.
Maar we zijn wel heel erg nieuwsgierig naar het kleine duiveltje hihi

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 22:24

Zelfs hier verharen de paarden al!! Het is ook ineens wel een stuk frisser met 'maar' 28 graden overdags en 's nachts nog wat frisser.. (oh kijk net het weerbericht en het schijnt zelfs te gaan regenen deze week huh!)

Ilona wat ziet hij er knap uit zeg! Loopt lekker ook! Hier gaat alles goed, kleine doet het ook goed :) ooh ben ook zo blij met Flaafje, wat een heerlijk beest is hij toch geworden <3 zag je vakantiefoto's, ziet er gezellig uit joh! Doet me wel een beetje aan hier denken qua sfeer bij het uitgaan haha!

Michelle pffffff zeg balen dat ze nog steeds op zich laat wachten, ja met die hitte zo daar ben je het zeker wel goed zat zo onderhand? Je wilt haar gewoon in je armen nu he! Schrok je van wat ze zei, van de hartslag? Was het nu uiteindelijk gewoon een foutje dat het niet goed opgemeten werd oid?

Esther benieuwd naar je verhaal :D

Hier niet veel bijzonders, was erg moe vandaag want had slecht geslapen, maar wel een gezellige avond gehad nog nu net met een stel vriendin op bezoek :)
Met de paarden alles goed, alleen Mabrouk had een wondje aan de zijkant van z'n hoofd en is daar enorm aan gaan schuren en nu ligt het behoorlijk open :( DA heeft er al naar gekeken, hopen dat het snel beter gaat..

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 22:32

Xantha schreef:
Xantha begint ook te verharen maar nog niet zo erg.
Dekens doe ik niet meer aan. Vorig jaar voor het eerst zonder en dat ging prima!
Echt ideaal, geen gedoe met dekens en zweetdekens en zo.

Helaas een paard dat nu al zo dik in vacht zit dat hij na het rijden drijfnat is (niet zo heel gek met deze temperaturen), maar ook nog eens uren nat blijft. En het is een enorme koukleum. Hij wordt behoorlijk sloom zonder deken.
En ach.... hij blijft ook schoner :+

Vandaag weer les gehad van Rien van der Schaft. Na een dip door wat pech enkele weken geleden zaten we wel in een steigende lijn, maar ging het nog niet helemaal lekker. Springen zaterdag hielp wel.
Maar vandaag ging het echt erg fijn. Frío liet zich goed rijden. Rien was ook tevreden over ons. Vond Frío t.o.v. de vorige les in juni ook vooruit gegaan. Dat is altijd fijn om te horen.

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 22:52

Branka, gaaf les van Rien vd Schaft. Wat hebben jullie allemaal gedaan in de les? Nadiem wordt nu ook al teddy, dus is nu ook erg nat na het werk. Ik heb hem vandaag maar even gedoucht. Ging hij daarna in de blubber liggen rollen....had ik een zwart paard.....zucht. Maar meneer was blij :).

Michelle, dat is schrikken zeg. Gelukkig is alles goed.

Iloon, leuke foto's van je knappe man. Hij ziet er super uit. Welke muesli voer je nu? En balen van je baan.

Deb, heb je nog les gehad?

Esther, leuk ponykamp! Foto's.....!

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 23:30

Vooral op het achterbeen rijden. O.a. met behulp van een pasje achterhand opzij zetten en daar vanuit draf of galop. Wel voorwaarts, maar ook flink op de achterhand zetten/rijden.
Frío valt nogal terug als hij nageeft en vindt het best lastig om nageeflijk te blijven als ik hem dan weer voorwaartser rij. Moeten vooral wel door blijven gaan met wat we doen, maar de dingen die we in de les deden kunnen we er goed aan toevoegen.

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 00:10

Debby - Ik zit er ook aan te denken om dit jaar eens zonder dekens te proberen.
In principe maakt Rints niet zo'n heel dikke wintervacht aan.
Het wordt wel voller en donziger, maar de haren worden niet langer, net als bij die teddybeertjes. ;)
Lijkt mij ook wel erg gemakkelijk zonder dat gedoe met die dekens!
Denk jij goed om jezelf? Niet ziek worden, hoor!

Branka - Altijd leuk om te horen dat jullie vooruit zijn gegaan!

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 08:50

lakshmi schreef:
Zelfs hier verharen de paarden al!! Het is ook ineens wel een stuk frisser met 'maar' 28 graden overdags en 's nachts nog wat frisser.. (oh kijk net het weerbericht en het schijnt zelfs te gaan regenen deze week ..

Even snel reageren, want ik moest toch wel heel hard lachen toen ik dit las :') _O- _O-
Hoe 'koud' is het bij jullie eigenlijk in de winter?

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 09:19

Sanne haha ja erg he! Flavio, Mouza en Mabrouk zijn echt al flink aan het verharen! De rest nog niet echt, die zitten wat strakker in hun velletje ook. Het wordt van de week ineens gek weer, vrij veel wind, wat regen en de temperaturen zakken zelfs tot 25 overdag :wow: voor ons wel fijn voor de afwisseling trouwens := het zal daarna ook vast wel weer wat lekkerder worden nog weer. In december/januari/februari kan het best fris worden, 15 graden gemiddeld ongeveer maar met echt een flinke wind zodat het best guur is. 's Nachts kan het nog wel wat kouder worden dan, daarbij is het hier erg vochtig omdat je aan zee zit dus het kan best heel kil aanvoelen al snel. Soms heb je wel een echt mooie dag nog ertussen met tot 25 graden en zon, en het is iig wel vaak nog lekker weer om bezig te zijn, paard te rijden enzo :) Jullie hebben nog steeds heerlijk nazomer weer he? Heb je nog wat speciaals gedaan, lekker ervan geprofiteerd?

Hoop vanmiddag nog een ritje te kunnen maken maar het waait nu wel erg hard :=

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 09:25

Ilona – oeh knappe chico hij ziet er goed uit alleen balen dat je opzoek bent naar een andere baan hopelijk heb je snel iets nieuws gevonden

Ellis – jou knapperd ziet er ook goed uit zeg :j

Debby – mooie foto’s van jou en xantha

Esther – fijn dat je zo’n heerlijk weekend hebt gehad en super dat shaggy zo braaf was heb je ook foto’s gemaakt?

Michelle – nog niks had ook wel gedacht dat je het mooie wondertje al in je armen zou hebben

Martine – hopelijk geneest het wondje snel bij mabroek gelukkig heeft de da er al naar gekeken

Branka – fijn dat rien ook zo tevreden was altijd leuk om de bevestiging te krijgen dat je paard voorruit is gegaan
Heike is nu ook al drijfnat als mijn schoonmoeder of instructrise hem heeft gereden.

Nou ik ben langzaam weer bijna de oude alleen nu hebben we een hond die geopereerd is.
Hij was al een week aan het spugen en toen de medicijnen niet aansloegen besloten ze om een foto te maken, a.d.h.v. de foto dacht ze dat er wat in zijn maag zat en besloot ze hem open te maken alleen toen ze hem geopereerd had bleek dat er niks in zijn maag zat, dus nu weten we helaas nog niks, nu dus eerst maar even wachten tot hij hersteld is van de operatie en dan gaan we verder kijken.