Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Miichelle90 schreef:Staat Frio al met een deken om? Ik zag het weekend gewoon paarden die al een deken om hadden. terwijl het juist nu weer lekker weer aan het worden is!
En het gaat deze week weer heel erg omhoog met de temperatuur. Denk dat de beesten allemaal erg verharen doordat de zomer zo raar is geweest? Ene moment heel warm andere moment weer best fris.
BrankaZ schreef:Miichelle90 schreef:Staat Frio al met een deken om? Ik zag het weekend gewoon paarden die al een deken om hadden. terwijl het juist nu weer lekker weer aan het worden is!
En het gaat deze week weer heel erg omhoog met de temperatuur. Denk dat de beesten allemaal erg verharen doordat de zomer zo raar is geweest? Ene moment heel warm andere moment weer best fris.
Laatste dagen staat ie met een regendeken op (dunne katoenen voering, eigenlijk niets dus). Doe ik waarschijnlijk na vandaag weer af. Boven de 20 graden vind ik een deken te veel van het goede.
Maar al ver voordat ik aan een deken ging denken verhaarde hij al enorm. Dit jaar is hij erg vroeg begonnen en heeft ook al veel vacht aangemaakt.
Verharen heeft vooral met de lengte van de dagen te maken (die al flink korter zijn geworden), maar ik denk dat de slechte zomer zeker heeft bijgedragen. Frío heeft nog niet eerder zo snel zo'n lange vacht gehad sinds ik hem heb.
Lastige is dat stal niet om de hoek is en ze 's morgens geen dekens af willen doen. Dus alleen 's nachts een deken op lukt niet.
Xantha schreef:Xantha begint ook te verharen maar nog niet zo erg.
Dekens doe ik niet meer aan. Vorig jaar voor het eerst zonder en dat ging prima!
Echt ideaal, geen gedoe met dekens en zweetdekens en zo.
lakshmi schreef:Zelfs hier verharen de paarden al!! Het is ook ineens wel een stuk frisser met 'maar' 28 graden overdags en 's nachts nog wat frisser.. (oh kijk net het weerbericht en het schijnt zelfs te gaan regenen deze week ..