[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 23:14

jus schreef:
Hoi allemaal , ik vind die bruine PRE met die doorgezakte rug echt niks , zonde hoor zit mooi hoofd op.

Citaat:
Zwart eerlijk gezegd niet, vind het net veredelde Friesen en dan ga ik liever op zoek naar een goede Fries.

Sorry hoor totaal niet mee eens , de bewegingen en karakter en uiterlijk zijn zo anders bij een PRE dan een Fries.

Hier een zwarte PRE van een leerling vind niet veel weg hebben van een Fries waar er ook een paar van op stal staan dus ik heb vergelijking :D

http://img30.imageshack.us/img30/1756/ikerb.jpg

Het is ook maar mijn smaak waar ik het over heb ;) En deze lijkt zeker niet op een Fries, maar mijn smaak is het niet. Maar goed, het is een foto en dat is slechts een moment opname.

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 09:14

Jellie, Lekker dat je paarden zich zo goed gedragen en dat Flan lekker lijkt op te knappen. Wat betreft je kleding probleem, heel herkenbaar als je paarden en honden hebt. Ik heb voor de paarden altijd oude kleren aan want al sta ik op een meter afstand dan zit er al een vlek op.

Branka, Leuk dat je zo fijn hebt gelest, ik probeer het ook wel een beetje bij te houden maar ik werk voornamelijk aan de hand en niet aan de lange teugel. Verder scheer ik mijn paarden nooit en woon ik ook niet bij je in de buurt dus ik weet helaas niemand.

Anouk, zo te lezen een leerzame dag gehad in Barneveld, ik heb zelf een Engelse zadelmaker en die zit nu in Belgie.
Hoe is je proef gegaan.

Zilfstar, ben benieuwd hoe het wordt!!!

Jus, Wat een geweldig mooi paard zeg die zou ik zo meenemen (als ik geld had) :D . Nu ben ik ook niet zo schimmel liefhebber, hoewel als het een goed paard is met uitstraling geef ik er niet om.

Zo even een update over mijn pubertje, vrijdag alleen gestapt en dat ging prima alleen als ik iets meer voorwaarts wou ging ze uit nijd de spaanse pas oefenen maar dat vind ik niet zo erg, zaterdag mijn zadel teruggehad en gisteren weer gereden en toen liep ze na 1 of 2 bokken gewoon door dus grootste probleem was waarschijnlijk toch mijn zadel. *D

Ingrid.

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 09:21

Bonjour dames :D Tja over smaak valt niet te twisten he en alhoewel we hier een paar prachtige bruine hebben (in dit topic) is bruin zeker niet mijn kleur maar dat zal te maken hebben met het feit dat 99% van de paarden die ik zie bruin zijn :D
Zwart vind ik persoonlijk wel heel mooi maar het mist net ff dat wat ik zo mooi vind aan een Iberisch paard, tja ik ben dus van de skimmels he maar dan wel zilver zoals Piropo (jaja ik stel ook nog enige eisen)

Verder gaat het prima hier, is Piropo alleen een ongelofelijke boef de laatste tijd met rijden, hij doet echt vreemd en of het nou komt omdat ik ergens niet duidelijk genoeg ben of dat er ergens iets dwars zit ben ik nog niet achter maar daar wordt aan gewerkt, feit blijft dat hij een apart menneke is }>

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 11:45

jus schreef:
Hoi allemaal , ik vind die bruine PRE met die doorgezakte rug echt niks , zonde hoor zit mooi hoofd op.

Citaat:
Zwart eerlijk gezegd niet, vind het net veredelde Friesen en dan ga ik liever op zoek naar een goede Fries.

Sorry hoor totaal niet mee eens , de bewegingen en karakter en uiterlijk zijn zo anders bij een PRE dan een Fries.

Hier een zwarte PRE van een leerling vind niet veel weg hebben van een Fries waar er ook een paar van op stal staan dus ik heb vergelijking :D

http://img30.imageshack.us/img30/1756/ikerb.jpg

Ik kan me de opmerking enigzins wel voorstellen.
Een zwarte PRE en een fries hebben qua barokke bouw best wel wat van elkaar weg.
Alleen de benen vind ik bij een fries veel grover ivm een PRE.
Maar qua karakter en beweging zijn er wel erg grote verschillen, hoor!

Zelf vind ik de PRE hier op de foto heel gaaf, maar een hele donkerbruine of zwartbruine vind ik ook errug mooi om te zien.
Ik ben dus weer helemaal niet van de schimmels en andere lichte kleuren.
Ik vind ze wel mooi om te zien, maar ik zou er zelf niet snel voor kiezen.

Bullymonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 12:20

Shanna, mooie foto's van je knappe dame! DIe bruine, hmm ja, zijn rug vind ik ook wel wat jammer.

Kleur maakt me nu echt helemaal niets uit. Ik vind wit wel wat hebben, alleen is dat weer niet praktisch. Een zwarte pre vind ik nog totaal niet op een fries lijken. Al heb ik ooit ook maar een hele mooie gezien in Spanje.

Branka: leuk dat je les zo goed ging.

Anouk: Interessant om de rollkur te bespreken. Hoe stonden ze er tegenover? Hoe ging je proef?

Zilfstar: gaaf dat je wat gaat laten maken. Ben benieuwd naar het ontwerp.

Ingrid: wat goed om te horen dat het nu beter gaat!

Hier een rustig dagje vandaag. Weekend lesgeven was leuk. Leuke nieuwe mensen leren kennen. En iedereen vond de les fijn. Nu even rustig aan doen en vanmiddag met Aliso aan de slag. Lekker even rijden en heb ook berg nieuwe plannen voor spectaculaire dingen op de grond. Ik heb net voor over een paar weken 5 privelessen geboekt met een Zwitserse instructeur, dus we hebben een goed vooruitzicht.

Bonny_CT

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 13:50

heey madelief... Heb zojuist furia in levende lijven gezien :D haha gingen via het clusius waar ik stage loop les paard geven bij jitske op stal en toen had ze het over een furia. Dus ik zeg he van wie is die en toen zei ze van jou.. Leuk dier joh maar hij lijkt op de foto's echt stuk groter en als jij er op zit :) maar wel lekker koppie

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 17:04

Branka, leuk om je enthousiastme te lezen :D ! Wat leuk dat het weer een goede les was en dat knappe Frío zo zijn best deed! *D Zijn er nog plaatjes van?
Succes met het zoeken van iemand om te scheren..

Cloor, hihi, stoute Piropo! Misschien heeft het toch met de voeten te maken? Heeft ie dit nooit eerder gehad met nattigheid? Wel vreemd, achja, paarden blijven je verbazen he :D ! Succes met je wedstrijd de 22e!

Bullymonster, leuk dat de lessen weer goed zijn gegaan. Altijd fijn om tevreden klanten te hebben, of niet ;) ? Ben je nog hartelijk begroet door je paadjes?

Shanna, ik kan nu ff niet de foto's zien. Zal er vast weer leuk uitzien :D . Gaaaaaaave kop heeft die bruine! Echt super veel uitstraling :9 . Alleen toen ik de rest van de foto's zag toen bleef er nog weinig van over................. :o Ik vind zo'n rug echt niet mooi, het is toch wel vrij extreem vind ik, zonde zeg!! Ik snap ook wel dat jij een ander soort type zoekt, zeker voor jouw doeleinde..

Jus, oeef.. das een hele gave zwarte :9 !!

Ingrid, oh, wat kan een zadel dan toch belangrijk zijn he :j . Hopelijk is het nu opgelost!

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 19:28

als ik een scheer apparaat had gehad had ik hem wel willen scheren.. daar genoeg ervaring mee, heb echter geen apparaat

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 20:45

Bonny, wat grappig!! Wie ging je lesgeven dan?
Ja Fuur en ik staan al 3 jaar bij Jitske op stal :D Kwam Furia wel ten positieve ter sprake? ;)

Judtih: Wauw, vind die zwarte op die foto heel veel uitstraling hebben, ben benieuwd naar meer plaatjes :D

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 20:51

jah hoor.. ze zei al die staat hier al zo lang...

Ik loop stage op het vmbo in alkmaar clusius en daar geeft jitske les en loop bij een collega van haar stage en we hadden paarden les. die gingen we dus bij jitske op stal geven... ik hoorde die naam en dacht aan jou hahaha.. :) zit daar wel in een super fijne omgeving..

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 20:58

Ik ben juist van of schimmel of zwart (lekker zwart-wit dus, haha) maar ja is een bruine of vos mooi..dan is hij mooi. Ik vind zwarte PRE's juist zelden op Friezen lijken.

Voor mensen die het leuk vinden, hier een filmpje van het Spaanse dressuurteam in training;

http://www.hippotv.tv/index.php?id=1557&from=MovieId

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 20:58

Ja zekers!! Alleen beetje modderig nu, das wel erg lastig.. Maarja wat wil je met al die regen. Leuk joh, als je nog een keer heen gaat moet je me een seintje geven hoor, van te voren :P

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 21:04

komt goed zal ik doen, is dan zoiezo onder schooltijd he... met die leerlingen mee..

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 21:23

Piropo stond helemaal te snurken toen ik hem ging scheren, haha hij heeft een jachtmodel :+ rug en benen niet geschoren dit keer omdat hij van 06.30 tot gemiddeld 20.30 buiten staat tis wel een apart gezicht moet ik eerlijk zeggen, een mengeling van wit (winterhaar) en zilver hihi maar goed, het moest in dit jaargetijde maar even functioneel gezien het binnenseizoen met wedstrijden, hij zweette zichzelf rot in die binnenbanen.

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 21:28

Dus Piropo heeft ook geen last meer van zn vachtje, lekker! Ik merkte met Furia vandaag wel weer verschil met rijden, hij had denk ik toch behoorlijk last van zijn vacht, was best traag geworden. Nu is ie weer lekker voorwaarts zichzelf! We hadden lekker gereden vandaag, oefeningen van zaterdag beetje meegepakt :j

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 21:51

Sanne -> Jeetje joh! Dat Igneo zo snel al weer wormen heeft en dan ook nog eens bloedwormen!
Ik ga er vanuit dat je elke 8 weken een kuur geeft, en lees hier dat de wei elke dag wordt gemest, dan moet dat toch eigenlijk niet kunnen?
Wat zegt de DA hierover?

Cyrina -> Leuk filmpje! Alles lekker ontspannen, en zo te zien met veel beloning tussendoor!

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 21:58

Ik kom hier helaas bijna nooit meer, jullie gaan echt te snel voor mij :o Desondanks wilde ik jullie wel graag attenderen op de boktveulen verkiezingen. Het zou natuurlijk helemaal top zijn als jullie op Llevado zouden stemmen, maar het is gewoon sowieso leuk als er veel mensen stemmen! :)

Bullymonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 22:31

Amable: ik stem wel hoor. Leuk!

Saida: Een "gewone" wormenkuur helpt dacht ik ook niet tegen bloedwormen.

Cloris: beter functioneel en zo heerlijk lang naar buiten kunnen. Fijn voor Piropo. En hij is ongetwijeld nog steeds heel knap.

Cyrina: mooi filmpje.

Ilona: dankje! Ja, geweldig, die blije mensen. Het is zo fijn om zowel de mensen als hun paarden te kunnen helpen. Eigen paardjes waren ook weer blij. Aliso begon heel vrolijk te praten toen ik aankwam. :D Hoe is het met jouw mooie Chico?

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 23:37

Cyrina schreef:
Ik ben juist van of schimmel of zwart (lekker zwart-wit dus, haha) maar ja is een bruine of vos mooi..dan is hij mooi. Ik vind zwarte PRE's juist zelden op Friezen lijken.

Voor mensen die het leuk vinden, hier een filmpje van het Spaanse dressuurteam in training;

http://www.hippotv.tv/index.php?id=1557&from=MovieId

Bedankt voor de link Cyrina :)
Licor is gisteren ook (voor de eerste keer) geschoren, the full monty! Hij was vandaag lekker fris in het werk, hij ziet er best chiquie uit nu, ik had gevreesd voor een grijsbruin paard, maar hij is eerder erg donkerbruin geworden :) Hij heeft zich geweldig gedragen, geen voet verkeerd gezet. :)

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 08:52

Bullymonster, Lekker lesgegeven lees ik wel en de paardjes ook weer blij je te zien altijd leuk. Ben benieuwd naar die instructeur.
Sanne, lastig weer wormen, ik had van de zomer ook bij Boukje last van wormen maar geen bloedwormen heb ze toen heel zwaar ontwormd een paar weken geleden een mestmonster laten doen en nu is het weer goed.

Ik scheer mijn paardjes nooit maar rij ook eigenlijk altijd buiten en de vacht valt nog mee.
De enkele keer dat ik in een bak rij zijn op 1 hand te tellen, behalve dit weekend met de les dan moet ze 2 dagen binnen lopen.

Ingrid.

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 09:08

Ik rijd zelf ook nooit (meer) binnen hoor, heb sinds een jaar alleen nog een buitenbak omdat ik de paarden aan huis heb gezet, de ellende met dit kwakkelweer is dat het elke keer niet echt koud is en bij flinke training is hij goed bezweet bij keel/hals en buik, op wedstrijd rijd ik dus wel in een binnenbak en dan is het voor hem echt te warm. Daarbij heeft Piropo last van zijn vacht, hij heeft jeuk en houdt vaak vocht vast het is eigenlijk de eerste keer dat hij een jachtmodel heeft gekregen normaal scheer ik mijn paarden zoals Lobke de 'full monty' maar omdat hij zoveel buitenstaat is het idd niet fair t.o.v. hem vind ik.
Hij kwam trouwens ongelofelijk schoon onder dat haar vandaan en dan zijn ze weer zo ongelofelijk knap *D zo'n patroontje scheelt trouwens wel in tijd, ik was zo klaar eigenlijk :D

Blij dat Fuur zich lekker voelt Madelief er kwam nogal wat vanaf zeg ongelofelijk en zo'n ander type vacht als Piropo, Fuur was echt een teddybeer :D

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 09:20

Mogge allemaal. Even vlug voor ik aan het werk ga (wordt een drukke dag).
Stalgenoot is gelukkig weer beter. In eerste plaats vooral voor hem wel zo prettig want hij was behoorlijk ziek door die griep. Hij gaat vanavond Frío scheren. Frío zijn vacht is niet extreem lang, maar wel vreselijk dik. Hij staat dus ook heel snel te pompen omdat hij het erg warm heeft en zweet flink na. Ook heeft hij er gewoon jeuk door. Wat dat betreft is het voor hem wel prettig als hij geschoren is.
Frío wordt overigens ook helemaal geschoren (op zijn hoofd waarschijnlijk na). We zijn wel erg benieuwd hoe hij er onder vandaan komt, vermoed zelf gespikkeld.

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 10:31

Ik rijd ook niet veel binnen (1 keer per week en op wedstrijd), maar Licor zweette zich echt een ongeluk, werd er wat lomer van en ik moest 3 uur wachten vooraleer hij droog was en ik zijn outdoordeken terug kon opleggen. Licor verhuist eind deze week naar een binnenstal en gaat dan enkel nog in de namiddag buiten (helaas), daarom durfde ik het wel aan. Het is de eerste keer in 6,5 jaar dat ik hem scheer.

Het was inderdaad ook best warm voor de tijd van het jaar, daarom ook dat hij zo vreselijk zweette denk ik.

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 12:29

:wave:
Lig al weer een paar dagen achter.. vanmiddag ff bijlezen :)

Fijne dag!

Snowy2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 15:18

Ilona: Mijn vriendin die moest pas geleden haar paard verkopen, die was ze net aan het inrijden. Heel onverwachts was dat allemaal. Het leek haar leuk om Atlas te doen, maar ze kon het niet aan om op stal te komen. Dat was erg jammer.
Daarna had ik er eentje waar Atlas erg depressief van werd en die liep ook de kantjes er van af. Uiteindelijk heb ik hem van de 5x dat zij hem deed, zelf 2x gedaan en toen was ik het zat. Vooral omdat Atlas zijn manen weer ging schuren (zenuwexeem).
Nu is er dan iemand geweest waar ik meteen voor wil gaan. Hij heeft zich enorm misdragen, maar ze is helemaal gek op hem. Ze moet nu nog wachten tot haar oude verzorgpaard verkocht is. Vind ik wel zo netjes van haar.

Anouk: Leuk zo’n leeravond bij de zadelmaker. ;-)
Mijn zadelmaker heet Ninon Schutte van zadelatelier.

Angela: Wat vervelend voor je zeg….