[HK]Barokke paardenliefhebbers kletsen door in deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Saida_

Re: Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 22:52

Ik kom weer ff binnen waaien!
Zag net foto's van een hele brave Desperado!
Super hoor, dat het zo goed gaat!
En foto's van Janske met een heel gaaf rondgenaaid hoofdstel!
Verder wordt er hier zoveel slap geouweneeld, 't is niet bij te houden!

Vanavond zadels gepast bij Rintske.
Mijn vriendin Mayke verkoopt zadels van het merk Zaldi en sinds kort ook een Cavaletti die zij samen met Allart heeft ontwikkeld.
Ze had nog een 2e hands New Kent liggen en ze had een Hannover meegenomen.
De New Kent had een boom van 32,5 maar mocht eigenlijk nét ietsje breder, en de Hannover had een boom van 33, lag op zich heel mooi, maar we zijn bang dat als ze spieren gaat krijgen dat het dan weer te breed wordt.
De New Kent zou ik wel kunnen gebruiken voor heel in het begin als ik er hooguit 10 min. op zit, maar als we verder gaan moet ik weer een ander zadel kopen.
't Is nog niet gemakkelijk........

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 07:07

Die zadels zijn idd een gedoe.... Dan liggen ze goed als je ze koopt en dan worden ze weer wat dikker of dunner en dan ligt ie weer niet goed.... Je zou eigenlijk een hele voorraad moeten hebben Tong uitsteken.

EL4a1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 08:08

@Frank: Ja misschien ben je dan wel iets te voorzichtig geweest maarja het is toch een lief beest! (allbei trouwens)
Maar met mijn lieveling paard is het voortaan zo erg, ik reed gister met een vriendin ik op mijn lieveling zei op de crossfries! ze draafde nogal hard dus ik gallopeerde bij en toen vloog er een vogel weg en dat is natuurlijk wel keiiiiii eng Tong uitsteken dan moet je echt een bok geven en nog harder gaan galloperen haha ik had echt zoown lol!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 09:35

Mijn verzorgfries is heel goed in het vinden van dingen om van te schrikken Tong uitsteken. Kan die weer lekker gek doen Knipoog. Hij wordt dan gewoon lekker jolig en dan heb ik weer eens mijn handen vol aan hem Knipoog.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 09:38

Frank; Hè wat jammer nou! Ook geen rijke vriend ergens om de hoek wonen ROFL Haha! ?

Saida; Zadels zijn echt rampen volgens mij... Maar hopelijk kan je toch wat leusk vinden wat jezelf ook prettig vind Knipoog

Gister was ik nog even langs stal geweest om weer even bij te kletsen met Maris, de eigenaresse van manda. Amanda gaat de 30e het land op samen met een ander haffie van stal. Ze komt in Maasland te staan, waar Xtremo van Yenneke ook staat (wel op een andere wei, dus níet op dezelfde stal ofzo). Dus wie weet meeten Yenneke en ik nog eens Knipoog . Het zullen wel 2 rustigere maanden worden. Maar dat geeft ook niet aangezien ik dan volop kan bezig houden met me nieuwe baan.. Foto's van manda komen er trouwens aan, maar op dit moment staat me pc helemaal vol, en kan er niks meer bij... Dus zal alles eerst leeg moeten halen enzo. Aangezien dat allemaal tijd kost, en ik nog een aantal belangrijke zaken voor school moet doen, zal ik ff kijken wanneer ik ze plaats.. Knipoog

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 10:12

Frank: Wat een leuke foto's weer. Wat is het ook een lieverd. Al die aandacht vindt hij ook superleuk.

Saïda: Zadels, praat me er niet van. Ik heb nu voor Halley een Fryso zadel. Ik ben er heel blij mee. Verwacht niet dat hij hier nog uit gaat groeien, omdat hij nu 8 is. Het is zijn 3e zadel, in 3 jaar tijd. Duur grapje dus.

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 10:38

Saida: Haha, gekke Rintske, boos omdat ze niet uit de wei mocht Tong uitsteken Ik ken ook een Fries, die erg lastig was met zijn achterhoeven (ivb met mok), dat was precies zoals je beschrijft, maar nog een stadium erger denk ik en wel echt gevaarlijk.. Fijn dat ze daarna zo lief was Tong uitsteken
Zadels... Ja dat hoor je overal en van iedereen dat het mega lastig is een zadel te vinden dat voldoet aan alle eisen..

Nu we het toch over zadels hebben, ik heb dus ook een wintec. Wanneer besluiten jullie er een bredere boom in te zetten? Ik ben geen zadelexpert, wil er ook met mijn instructeur naar kijken maar vroeg me ook af hoe je dat bepaald. Heb nl het idee dat er wel een bredere in kan, maar qua ligging met rijden heb ik geen verschil oid gemerkt.

Frank: Heerlijk buiten gereden dus zo te lezen... Lekker hoor! Wat schattig zo met je kinderen en wat is hij braaf zeg!!
Peet: Wat is Tsjillert toch knahap!Echt een schatje Lovers
Anita: Zo, das zeker lekker, onverwachts naar Egypte! Clown
Ook lekker bijgekleurd? Zou wel oppassen met die darmklachten als je uit Egypte komt, had je entingen gehaald? Wordt wel geadviseerd voor Egypte dacht ik zo, voor je t weet heb je een enge ziekte.
Sanne: Een vader van 1 van de kinderen was gretig aan het fotograferen. Ze hebben een weblog dus zal die in die gaten houden voor foto's en ze dan hier plaatsen Haha!
Leuk, op veulen-kraamvisite!
Flamon: En hoe is je wedstrijd gegaan?
Bit is idd lastig te zeggen... Nu moet ik zeggen dat als een bit te groot of klein is je dit altijd snel doorkrijgt want het paard heeft er vrijwel direcht last van (uitgescheurde mondhoeken/wondjes).
Ilona: ja, was wel ff fijn in de prijzen te zitten na dat drama van vorige week... Was toch niet naar Paradiso geweest, scheen niet zo veel aan te zijn dus naar wat kroegen en een club geweest uiteindelijk... Was wel leuk! Foto's van Manda, leuk Haha! ! Oja ik ben vandaag in Rotterdam, vanavond dan, Laurens van Lieren Night, bij jou in de buurt dus Haha!
Mies: nee, was toch maar in mn apenpakje gegaan Tong uitsteken
Fijn dat het beter gaat met jou en Shannon, gewoon er van genieten en ontspannen inderdaad! En weer lekker geld verdienen dus!
Djemo: Hij ziet er weer goed uit hoor in het opvallende setje Knipoog
Zoe_Iris Dankje Haha!
Hij (?) ziet er goed uit!! Wel groot haha, hoe groot is ie?
Esmee: Spannend hoor, ben echt benieuwd hoe je het gaat doen! Je start gewoon tussen de pony's denk ik?

Voor de rest ben ik nog beetje moe Gaaaap Vandaag hele dag werken en vanavond CHIO in Rotterdam, Laurens van Lieren Night vrijkaartjes dus leuk!! Had t alleen niet erg gevonden om op tijd in mn bed te liggen Bloos

Oja en eindelijk mijn perfecte schoenen gevonden waar ik al lang naar op zoek was, maar telkens nét niet kennen jullie het? Mooi zwarte pumps, geen extreem dunne naaldhakken maar ook geen blokken, maar wel flink hoog Haha! met een ronde neus, precies wat ik zocht dus ben helemaal happy!!

En komend weekend dus lekker ontspannen in een hotelletje... en dan nog 2 weken en dan beginnen mijn vakanties!! Echt zo onwijs veel zin in Go jij! Go jij!

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 11:14

Lisenka -> Voor Rintske wordt dit een eerste zadel, mar ik weet nu al dat als we aan het trainen zijn en ze spieren krijgt ik weer een ander zadel zal moeten aanschaffen.
Daarom wil ik er nu ook nog niet teveel aan uitgeven.

Madelief -> Er zit een behoorlijk eigenzinnig koppie op Rintske, daar ben ik idd al achter, hahaha!
Ja zadels,...... ik hoop dat ik binnenkort een goed liggend zadel vind, wil toch eigenlijk wel een beetje gaan beginnen met af en toe erop gaan zitten.
Een zadel ligt goed als;
~ je aan beide kanten van de schoft genoeg ruimte hebt,
~ de ruggegraat helemaal vrij ligt,
~ het zadel niet wipt,
~ je het zadel (gesingeld) niet over de schouders naar voren kan trekken,
~ je je vingers zonder moeite tussen het zadel en de schouders naar beneden kan bewegen,
~ de schouders vrij liggen,
~ de kussens goed aansluiten op de rug (kan je voelen als het zadel los ligt),
~ zo ongeveer.......

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 12:24

Jasmijn: Je foto's komen er aan!! Ik ga er vanmiddag mee bezig.

Michelle: Ik sta inmiddels door al die veulentjes wel op ontploffen van de spanning! Gelukkig duurt het nog maar 2 maanden!
Wat heerlijk dat Shannon zo ontspannen wordt als jij dat ook bent, dan reageert ze in ieder geval wel goed op je.

Iris: Wouwie, wat heb jij je benen mooi recht liggen! Dat wil ik ook, mijn tenen leven altijd zo erg een eigen leven...

Fanny: Dat hoofdstel is echt super mooi, het past mooi bij je paardje!

Frank: Volgens mij is jou hengst wel redelijk bomproof Knipoog En erg leuk die foto's met je kinderen!

Madelief: Dat heb ik inderdaad ook altijd met schoenen, ik moet er echt voor vallen anders vindt ik ze niet leuk genoeg. Ik moet gewoon in 1 klap verliefd zijn Tong uitsteken

Ik heb foto's van mezelf op Tiberius, Lisa heeft er maandag een paar gemaakt, niet zo veel, maar toch wel wat om een impressie te geven. Vrijdag gaat kaatje89 met me mee en dan hoop ik dat ik jullie meer foto's kan laten zien. Ik zal die van gisteren zo meteen even uploaden.

Het veulentje bij Lisa was echt super lief en heel dapper. Hij vindt het helemaal niet erg om geaaid te worden en zo, dus ik heb een beetje met hem zitten kroelen. Hij stond nog op stal, daar was het nogal donker, dus ik heb nog geen foto's, ik wilde namelijk liever niet flitsen.

Verder ging het rijden op Tiberius heel goed, hij liep heel ontspannen en hij was een strenge leermeester. Iets te veel been en daar ging de kont in de lucht Tong uitsteken

Vandaag tentamen gehad, ging wel redelijk, ik hoop dat ik hem heb gehaald!

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 12:30

esther: Jammer dat je nu minder kan rijden! In de vakantie misschien weer wat meer!

saida: Die vent is zo eng dat ik daar echt niet vrijwillig in de buurt kom...maarja mn boze blikken doen soms wonderen! Zadels zijn echt heel lastig. Ik had ook een mooie gekocht, maar die was net te klein dus weer terug. Die ze nu heeft ligt gelukkig perfect dus die mag ik voorloig nog gebruiken tot ze zich wat meer ontwikkeld heeft.

iris: Mooie foto's! Hoe groot is hij wel niet!

frank: Volgens mij ben je je nieuwe paard al weer kwijt Knipoog Tsjah een michelle en een andalusier is dan ook gewoon een goede combinatie Tong uitsteken

peet: Eenmalig fokken of??

ess: Succes zondag!

fanny: Gelukkig dat je toch mag starten!! En tuurlijk moet je je nieuwe hoofdstel showe! *edit: mooi!! staat sjiek!

ilona: We gaan wel samen naar de miljonairsfair Tong uitsteken moeten we dr wel 1 kunnen vinden toch! (of we zoeken gewoon een spaanse knar met veel centen) Als je het rijden mist kom je gewoon een keer met mij een rit maken!

madelief: je moet 2 vingers (max moeilijk 3) tussen de schoft en het zadel kunnen doen...zodra 3 makkelijk wordt moet je boom breder.
Zo zoek ik nog steeds naar witte pumps Tong uitsteken

sanne: ben benieuwd naar de foto's!

Sita is zoooo''n knappe pownie! Gister ging ze voor het eerst helemaal in dr eentje *met mij op dr rug* een buitenritje maken! Op een enge boom en container na was ze heel dapper. Dr was best veel laiwaai en killer schapen maar ze stapte vrolijk door! Shannon zou dr wat van kunnen leren, maar sita mag wel wat pit van shannon krijgen.
Ik had gister les en moest zo om dr lachen, ik moest de volte kleiner maken en toen kwam ze met dr benen in de knoop en dat was wel even spannend...verder is ze super aan mn been...ik wilde naar galop en gaf iets te enthousiast been...dus met een enorme sprong zo in galop!
Ik had nog wat leuke foto's gemaakt...zal ze zo plaatsen!

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 12:34

Sanne -> Ben wel zeer benieuwd naar de foto's van die nieuwe man in je leven, hahaha!

Michelle -> Ik weet nog wat!
Je kan ook zo'n 'BRUL'-shirt kopen bij de Blokker, misschien dat dat afschrikt? (hihi)

Zoë_Iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 12:41

hahhaa Luitje is 'maar' 1.70 ... ik daarentegen ben 1.64 maar het gaat goed Haha!

Sanne: thnx voor je compliment! Ik werk er ook best hard aan, aan mijn houding. Wat ook wel fijn is aan dit zadel is dat het je niet in een houding zet, omdat ik niet zo groot ben zijn die zadels vaak niet zo handig voor mij.
Dan pas ik er eigenlijk niet goed in en word ik in een verkeerde houding gezet.
Wel steek ik af en toe mijn benen nog iets naar voren, daar blijven ze zo makkelijk van zichzelf liggen haha, voor zijn bolle buikje liggen ze goed klem Knipoog.
Eigenlijk moeten ze echt op zn buik liggen en dan kan ik ook makkelijker kleine hulpen geven, achja weer een nieuw punt om aan te werken Haha!
Ik ben benieuwd naar jou foto's!

Mies: ben ooko heel benieuwd naar jouw foto's Haha!

madelief, haha dat van schoenen ken ik Haha! inmiddels heb ik er best veel maar er is altijd wel iets wat ik liever anders zou willen Tong uitsteken

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 12:42

Tjsah, maar zo zou shannon die vinden als ik aan het rijden ben Tong uitsteken Gelukkig is dr een tweeling onderweg (of geboren) en naast een kind van 1 jaar heeft ie vast niet veel tijd meer! (moet hem ook een beetje te vriend houden want hij heeft nog een mooi weitje waar die niks mee doet...dus wil pierre het mss huren)

Iris; maar 1.70..alsof het niks is...maar hij heeft ook veel body!

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 12:46

mmm, de meeste foto's zijn zwaar mislukt en ik moet nog heeeeeel hard aan mijn houding werken... dat ga ik dan morgen maar eens doen voordat Karin vrijdag foto's komt maken...

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 12:48

mislukt in kwaliteit of moment?

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 12:50

de meeste in moment.. Tibi staat heel vaak maar half op de foto...

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 12:52

Jongens wees alsjeblieft niet te streng voor me.....

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik weet dat ik echt heel erg op mijn beenligging moet letten!

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 12:54

zo slecht is je houding toch niet...beugels wat langer zodat je jezelf langer kan maken in je hele houding en het is al een stuk beter! Je armen zijn netjes...mooie knik! Mooi paard ook, maar ookal kent ie alle kunstjes kun je wel zien dat hij niet eenvoudig te rijden is!

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 12:55

ik dacht zelf ook al dat mijn beugels een gaatje langer moesten aan de foto's te zien, altijd wel fijn als je daar bevestiging in krijgt.

En hij is inderdaad geen paard waar je op stapt en mee weg rijdt, hij is heel moeilijk naar de ontspanning toe te rijden.

Edit: Spelfout

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 13:10

Onze veulentjes zijn helemaal EK-proof!

Sharedon en schocolat de billebijter!
Afbeelding

Maar durf is aan zijn kont te komen!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 13:11

Ze zijn iig de goede kleur...
Wat zijn ze trouwens hard gegroeid!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 13:25

Zasread: Je tenen steken ook wel een beetje naar buiten idd, maar goed je gaat ook op je been ligging letten Lachen. En verder kijk je ook een beetje naar beneden... (ik doe dat allebei ook Knipoog, ben de hele tijd aan het kijken offie goed loopt Tong uitsteken, maar daardoor breng ik Atje weer uit balans...).

Verder heb ik niet echt puntjes ofzo (maar ik zie dat ook allemaal nog niet.... ben nu zelf ook niet zo'n geweldige ruiter). Ik vind het wel een leuk paard en tja oefening baart kunst zeggen ze altijd Knipoog.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 13:34

Madelief: Leuk naar CHIO. Ik zou misschien ook gaan, maar heb t nu ook ff te druk met andere dingen enzo. Laatste examens enzo, en moet nog heel wat doen dus lijkt me niet echt verstandig als ik me diploma nog wil halen Knipoog . Wel een leuke stapavond heb ik gelezen Haha! !

Saida: Handige tips over het zadel Lachen Meeste dingen wist ik wel, maar er staan toch nog handige dingen tussen. Maar blijft lastig met zadels...

Sanne: Leuke foto's zeg van jou en Tib!! Haha! Hij ziet er zo al gelijk meer paard uit zeg maar Pling . Rijden ziet er opzich best netjes uit, alleen je benen is nog een beetje slordig. En let op die knik bij je pols. Je mag ook best trots zitten hoor, op zo'n leuke spanjaard Knipoog haha. Maar ik ken het hoor, vreselijk vind k foto's waar ik mezelf op zie rijden. Rolleyes Het ziet er nooit uit, terwijl het voor me gevoel wel zo is Huilen van het lachen . Maarja, blijven oefenen denk ik altijd maar ROFL

Mies: Okee, zal ik onthouden haha! Haha! . En wat leuk dat sita ook zo goed gaat buiten!! Knap paard hoor! Rij je haar nog veel, of heb je nu al je tijd nodig voor Shannon? En hoe staat het met Valerie en dr verzorgpony? Foto's van de veulentjes zijn sweet Lovers . Ze groeien als kool zeg Knipoog

Aline

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 13:44

Pff, kan het hier niet goed bijhouden, maar ik zie alweer heel veel leuke foto's voorbij komen!

Sanne, leuk om foto's van jou op Tiberius te zien!! Hoe groot is hij nou ook alweer? Staat je goed! Ja

Mies_Apollo, heerlijk hè als veulentjes zo met elkaar kunnen spelen en rennen en ravotten!!
Die van ons moet nog eventjes op haar 'speel'-kameraadjes wachten, Fiesta en Rama moeten eerst nog 'even' bevallen Haha!

Ik heb al heel wat maffe filmpjes van Dicha inmiddels, maar gisteren was toch wel weer eentje met erg komische momenten, zie hier ons jonge springbokje Knipoog : http://www.youtube.com/watch?v=32C4IztvGTE
Ze heeft haar naam dus gekregen!

En hier nog een paar foto's van gisteren:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 13:54

Dicha Lovers Ik kijk elke dag uit naar de filmpjes!
Dat mag je straks ook wel doen met Fiesta haar veulentje Knipoog

Tiberius is 1.60m