Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Dartel schreef:Met Jarana gaat het intussen weer goedGelukkig heb ik nog weinig vliegen gezien. We hebben al wel heel veel zwaluwen op stal, dat zal misschien ook wel helpen.
Ik heb even weinig tijd deze week. Ik ga met mijn teefje naar de reu voor een dekking. En gezien die reu op 3 uur afstand woont kost dat wel wat tijdHet is ook lastig plannen, je weet nooit hoe het gaat. Rana staat nu de hele dag op de wei, dus wat minder werk is geen probleem. Ik heb ook een bijrijder die haar een dag extra doet. Als alles achter de rug is dan ga ik werk maken van de persoon die haar even oppakt voor we er zelf op gaan.
Ninx schreef:Hallo allemaal, misschien is het niet handig deze vraag hier te stellen.... maar ik probeer het maar eens.
Gisteren heb ik voor het eerst op een PRE gereden.
Ik heb nu al een half leven IJslanders, en daarvoor arabieren kruisinkjes.
Maar goed, ik was erg onder de indruk.... echt heel erg onder de indruk. Veel comfort, heel licht, heel voorwaarts maar goed regelbaar temperament.
Verder beleefd, zacht, gevoelig.
Ongetwijfeld zijn er binnen het ras ook weer heel veel verschillen tussen onderlinge paarden. Maar ik vond dit toch een prachtige ervaring.
Nu vroeg ik me af welke gezondheidsproblemen dit ras kent? Bij de IJslander lijken dit helaas steeds meer te worden.
Over de PRE kan ik niet veel terugvinden. Behalve dan dat het een sober ras is.
Maar zijn er verdere zaken bekend die binnen dit ras spelen mbt gezondheid?