[HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Xantha

Re: [HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 15:29

Ik heb bij Xantha ook eens een portugese stang ingehad, met tongvrijheid.
Dat boogje is dus al te hoog voor haar, het bit wat ik nu heb heeft dat niet.

Ik heb deze
Afbeelding

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 15:32

Xantha schreef:
Ik heb bij Xantha ook eens een portugese stang ingehad, met tongvrijheid.
Dat boogje is dus al te hoog voor haar, het bit wat ik nu heb heeft dat niet.

Ik heb deze
Afbeelding

zou het dan idd het boogje zijn?
dat zou goed kunnen
ik ga toch de zaldi eens proberen. Kdoe nu wel alles gewoon met onderlegtrensje, maar ben bezig met de "zwaardere" oefeningen, en dan vind ik dubbele teugels in handen wel fijn.

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 15:42

Heey

Dankjulliewel :).

Debby: Super dat Xantha het zo goed deed :D Leuke foto's :D

Martine: Wat leuk :D Ben benieuwd hoe het gaat.

Michelle: Nikita is nog steeds lief :D Ze is wel een stuk actiever geworden maar in de omgang met mensen is ze nog steeds rustig en braaf :D
We zijn echt helemaal dol op haar.

Als ik het zo lees ben ik wel blij dat Nikita een redelijk normale mond heeft. Ze loopt erg lekker op een enkel gebroken bustrens.

Ik voel me weer een stuk beter :) Heb nog wel pijn met ademen maar voel me iig niet meer zo beroerd :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 16:16

Fijn angela!

Nombrado, ze was niet zomaar 3 stappen ofzo kreupel maar meer richting de 40 m...
Maar op de harde volte niets te zien.
Mocht dat over 3 weken nog zo zijn gaat dat been idd op de foto!

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 19:44

Debby - Stoere Xan en stoere Debs!!!
Ik heb ook een pelham voor Rints, maar dan een dubbelgebroken.
Gebruik die alleen als we naar buiten gaan met een groep, want dan is madam niet te houden en moet en zal ze vooraan lopen.
Ik heb dan ook de dubbele teugels eraan.
Die met stangwerking hangt eigenlijk altijd los, maar wanneer nodig is een lichte ophouding genoeg om madam bij me te houden.
Vindt ze niet fijn! :D

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 19:49

Heey dames,

ik ga straks even alles bij lezen!! Hier nog steeds geen gerommel :( Ik word het wachten erg zat!

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 20:51

_Saida_ schreef:
Debby - Stoere Xan en stoere Debs!!!
Ik heb ook een pelham voor Rints, maar dan een dubbelgebroken.
Gebruik die alleen als we naar buiten gaan met een groep, want dan is madam niet te houden en moet en zal ze vooraan lopen.
Ik heb dan ook de dubbele teugels eraan.
Die met stangwerking hangt eigenlijk altijd los, maar wanneer nodig is een lichte ophouding genoeg om madam bij me te houden.
Vindt ze niet fijn! :D

Kan ik mij ook iets bij voorstellen: schaarwerking in combi met de werking van een dubbelgebroken bit.
Eerlijk zou ik bij Frío beslist geen gebroken variant van een pelham (of welke variant van een stang) inhangen. Maar goed, hij loopt bij buitenritten ook het liefst achteraan. Tenzij er een galopje wordt gedaan, dan krijgt ie haast.
Lastigste bij hem is dat hij soms bij objecten ineens enorm panisch kan doen en opzij wil wegschieten. Hoofd bijna tussen mijn ogen. Daarom een martingaal tijdens buitenritten. Heb ik net iets meer te vertellen als hij zijn hoofd in de lucht gooit.

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 09:01

Angela super dat het zo goed gaat met Nikita en dat je jezelf ook zoveel beter voelt!

Michelle jeetje zeg ze laat wel op zich wachten he!! Pffff hopen dat ze er snel uitkomt nu...

Eerste ritje was heeeeerlijk weer! We zijn toch nog bijna een uur weggeweest, enkel stappen en af en toe een klein drafje. Men wat had hij er een zin in en wat was hij blij! Maar zo braaf, niks is eng, nog steeds Flaaf de onverschrokkene haha.

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 15:44

Ze houd inderdaad de spanning er goed in Martine!! Begin nu ook met vocht vasthouden in me voeten. Zal wel komen door het mooie/lekkere weer de afgelopen dagen.
En echt zo heerlijk voor je dat Flaaf zo braaf was gister met rijden! Heb je geen last van je buik gekregen??

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 16:49

Michelle, spannend en je bent al zo een poos aan het rommelen. En wachten duurt dan zo lang :-) .

Martine, weer lekker gereden op Flaaf. Dat was vast genieten.

Jolijn, wat balen dat ze niet goedgekeurd is. Duimen dat ze over 3 weken wel weer goed is.

Angela, fijn dat je je beter voelt en dat Nikita zo leuk is.

Nombrado, ik heb voor Nadiem een Myler bustrens. Hij heeft ook een vrij volle mond, dus had een dun bit nodig. Maar hij heeft wel een grote maat en in die grote maten zijn de bitten vaak nog eens extra dik. En hij houdt ook niet van onrust in zijn mond en een watertrens is te beweeglijk. Dit was voor hem de beste optie en bevalt erg goed.

Zondag schriktraining gedaan met mijn knappe man. Hij deed het zo goed. En op het einde kon hij ook echt voetballen, hij trapte echt tegen de bal. Ik was zo trots <3.

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 16:53

Spokie, ja word het wachten zo zat.. Telkens denk ik nu gaat het doorzetten.. Maar helaas.

Waar heb je schriktraining gehad? Mijn nicht heeft ook mee gedaan afgelopen zondag aan schriktraining met Maheeba.

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 17:15

Wij hadden op stal een eigen schriktraining georganiseerd. Niet zo uitgebreid als een professionele clinic, maar toch erg leuk. Ik heb al eerder gekeken bij een schriktraining dus wist wel hoe ik het aan moest pakken :-) .

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 17:23

:wave:

zo ben weer aardig bijgelezen hier...
drukke weekjes, kom weinig aan goed bijreageren toe...
solly... Y;(

zag wat bitjes voorbij komen, mijn ervaring is ook dat dunne rustige/stille bitjes het fijnst zijn voor de iberische paardjes, vaak met kleine mondjes, dikke tongen en een laag gehemelte...

Fifi rijd ik wel met een ietsje dikker bitje, maar kunststof, dat veert mooi mee en daar reageert ze minder extreem op...

dan wat over schriktrainingen, altijd leuk! :j

paard van robijntjah afgekeurd, jammer zeg...
duimen voor de herkansing!

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 19:24

BrankaZ schreef:
Kan ik mij ook iets bij voorstellen: schaarwerking in combi met de werking van een dubbelgebroken bit.
Eerlijk zou ik bij Frío beslist geen gebroken variant van een pelham (of welke variant van een stang) inhangen. Maar goed, hij loopt bij buitenritten ook het liefst achteraan. Tenzij er een galopje wordt gedaan, dan krijgt ie haast.
Lastigste bij hem is dat hij soms bij objecten ineens enorm panisch kan doen en opzij wil wegschieten. Hoofd bijna tussen mijn ogen. Daarom een martingaal tijdens buitenritten. Heb ik net iets meer te vertellen als hij zijn hoofd in de lucht gooit.

Het is idd een heftig bit, maar ik weet er wel mee om te gaan.
Rints rij ik altijd op een dubbelgebroken watertrens van KK, waar ze het super op doet.
Ik rij in principe alleen op het trensje, dan kan het ook geen last.
Die andere teugel heb ik zo goed als de hele rit alleen bij het gespje vast.
Pas als ze vervelend wordt pak ik die er losjes bij, en dan is een inieminiekleine ophouding al genoeg voor haar om zich te bedenken.
Ik heb het liever zo dan dat ik een ander bit gebruik en meer inwerking nodig heb.
Martingaal heb ik niets aan, want ze gooit haar hoofd niet in de lucht.
Ze krult juist helemaal op en begint te piafferen, of ze pakt het bit vast en dendert er gewoon doorheen. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 21:17

Schriktraining, leuk!

Heb net een supermooi halster gehad :+:

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 21:22

Spokie,
o okee. Ja mijn nicht had in Heenvliet een schriktraining. Der liepen 3 friezen bij, jeetje zeg die waren echt BOMPROOF.
Geweldig om te zien! Ik moet zeggen, Maheeba deed het ook heel erg goed. Normaal gesproken schrikt ze overal van en nu viel het echt reuze mee!

Wat voor halster heb je gehad Robijntjah??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 21:25

Een gestreepte met oranje, rood, bruin, geel en grijs :D
Moet er alleen even wat gaatjes bij laten maken want hij is te groot :')

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 21:40

O wat een leuke kleurtjes bij elkaar!!

Vind je het niet zonde om er gaatjes bij te maken??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 21:41

Niet als de schoenmaker dat op een nette manier kan doen :)

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 21:42

Nee true!!

Pff verharen jullie beesten ook zo erg?

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 21:53

Frío verhaart verschrikkelijk. Begint al flink wintervacht aan te maken. Heb eind oktober een afspraak staan om hem te scheren, maar als ik zijn vacht nu zie vraag ik mij af of dat niet erg laat is. Terwijl het normaal gesproken prima op tijd is.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 21:56

Bij ons op stal zijn ze ook allemaal heel flink in de rui en een aantal hebben ook al echt flink haar inderdaad, best vroeg naar mij idee, vooral met dit warme weer...
Komt misschien toch door de wisselvallige zomer...

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 22:01

Pf het is niet normaal hoe erg de katten en hond hier ook verharen! Kat lag net op de bank te slapen, staat op en ligt gewoon een dekentje van haren.

Staat Frio al met een deken om? Ik zag het weekend gewoon paarden die al een deken om hadden. terwijl het juist nu weer lekker weer aan het worden is!
En het gaat deze week weer heel erg omhoog met de temperatuur. Denk dat de beesten allemaal erg verharen doordat de zomer zo raar is geweest? Ene moment heel warm andere moment weer best fris.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 22:06

Bij ons staan ze ook al onder dunne waterdichte dekens, als het overdags warm is gaan die er wel vanaf hoor, maar 's avonds gaan ze er dan weer op, en bij slecht weer blijven ze er de hele dag op...

Ik streef ook naar eind okt scheren, kijk het even af hoe het zich ontwikkelt...
Fifi doet toch nog niet zo heel veel nu, dus voor haar is het nog niet dringend noodzakelijk nu...

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 22:07

Nadiem is ook enorm aan het verharen....wordt echt al een teddy. Hij stond al met ddeken, nu alleen 's nachts. De paarden zijn namelijk van het weekend weer het land op gegaan.

Michelle, met de schriktrainikng was Nadiem ook vrij bomproof. Alleen de bal was weer even spannend, want die maakt zon gek geluid als die stuitert of je ertegenaan schopt :-) . Paraplu en parasol boven hem geen probleem, zeiltje waar hij overheen moest, werd in gegraven......haha. Vlag over hem heen gedaan en bleef hangen aan zijn oren, dat vond hij irritant maar vond het niet eng.