[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Annash
Blogger

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 12:47

Neuh... hahaha... maar toch bedankt. :D
En bovendien kan ik nog niks kopen. Maar wat jij noemt is niet wat ik zoek. :)

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 12:50

Hij is geweldig Annash, die zou ik ook wel willen hebben.
Ingrid.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 12:52

Qua karakter zou ik 'm ook wel willen hebben. Qua type/bewegingen is 't niet helemaal wat ik zoek, denk ik. Maar dat blijft lastig te zien van een foto ;)

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 13:59

madelief88 schreef:
ik hou normaal niet zo van bruine PRE's

Hela }>

;)

Ik vind die foto prachtig, maar als ik dan naar de site ga kijken (http://www.majestic-andalusians.com/maj ... page4.html), vind ik zijn bouw en beweging toch niet zo geweldig. hij heeft een ietwat verzonken rug (heeft Licor ook, en dat is echt niet handig met rijden ;) ook al heeft hij het veel minder dan dit paard) en op de video staan zijn bewegingen me ook niet aan. Op die site vertragen ze ook altijd de video's, dat geeft zo'n vertekend beeld, krabbelpasjes vallen dan ook niet meer op...

Sorry om je roze wolk even te doorprikken Shanna, maar er bestaan veel betere paarden voor jouw doeleinden en voor die prijsklasse :D

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 16:48

:D Maar voor Licor ook een uitzondering hoor!! Die vind ik ook errug gaaf :j Maar voor de rest ben ik meer een schimmel-mens :P

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 18:24

Idra schreef:
madelief88 schreef:
ik hou normaal niet zo van bruine PRE's

Hela }>

;)

Ik vind die foto prachtig, maar als ik dan naar de site ga kijken (http://www.majestic-andalusians.com/maj ... page4.html), vind ik zijn bouw en beweging toch niet zo geweldig. hij heeft een ietwat verzonken rug (heeft Licor ook, en dat is echt niet handig met rijden ;) ook al heeft hij het veel minder dan dit paard) en op de video staan zijn bewegingen me ook niet aan. Op die site vertragen ze ook altijd de video's, dat geeft zo'n vertekend beeld, krabbelpasjes vallen dan ook niet meer op...

Sorry om je roze wolk even te doorprikken Shanna, maar er bestaan veel betere paarden voor jouw doeleinden en voor die prijsklasse :D

Even teruglezen Lobke :D
Mijn reactie boven die van jou:

Annash schreef:
Qua karakter zou ik 'm ook wel willen hebben. Qua type/bewegingen is 't niet helemaal wat ik zoek, denk ik. Maar dat blijft lastig te zien van een foto ;)

Dus we dachten hetzelfde :D :+

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 19:06

Ja dat had ik gelezen hoor, maar ik dacht dat je nog geen filmpje gezien had, omdat je enkel van foto spreekt :D

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 19:12

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 19:13

Oh haha, film staat er keigroot onder _O-
Film bevestigt wel wat ik van de foto's al dacht, wat jij ook zegt Lobke. En da's niet wat ik zoek. Zeker niet voor dat geld. :+

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 19:52

Wauw wat een mooooie paard zeg, echt een kwijl kwijl paard, ik hou van bruine PRE's, en of zwarte.

Ik heb alles weer bij gelezen, en iedereen veel plezier weer he met de paarden, en of maken vorderingen.

Ga zooo doooor.

Mijn paard wordt de volgende week hier gebracht en dan is hij weer terug bij mij, ik kan haast niet wachten, ik ben zo blij.

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 20:36

Heey
Sorry dat ik even niet ben geweest maar heb griep :( ( waarschijnlijk geen mexicaanse of de lichte versie ervan) heb vanaf dinsdag koorts, buikpijn hoofdpijn enz.. De koorts heb ik nog steeds maar verder voel ik me wel redelijk.

vanmiddag te horen gekregen dat ze morgen foto's gaan maken van dyio dus hij gaat binnenkort weg |(

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 23:53

Ik vind een bruine PRE wel geweldig, hoewel qua type een schimmel mij meestal meer aanspreekt. Zwart eerlijk gezegd niet, vind het net veredelde Friesen en dan ga ik liever op zoek naar een goede Fries.

Vandaag les gehad van Piet Bakker. Was vanochtend als eerste aan de beurt. Bewust door Brenda zo ingedeeld omdat het wel leuk was om te beginnen met iemand die al eens met de lange teugel wat heeft gedaan. Frío ging geweldig. Les was ook erg leuk en hij liep op een gegeven moment super te sjouwen. Ook schouder buiten in draf, hij ging alles steeds makkelijker doen. Liep ook heel duidelijk tegen mijn fout aan die ik onder het zadel ook heb.
Verder deden Brenda en Peter (Symphonic die af en toe het topic heeft bezocht) mee en nog 7 stalgenoten die nog niet eerder aan de lange teugel hadden gewerkt. Iedereen kwam razend enthousiast de bak uit. Piet Bakker geeft dan ook geweldig les en maakt je gewoon super enthousiast.
Voor herhaling vatbaar.

Verder is Frío nog niet geschoren. De stalgenoot die Frío zou scheren is helaas door griep gevelt. Vooral voor hem erg vervelend. Voor mij wat onhandig omdat ik niemand weet die Frío nu kan scheren. Aangezien ik volgende week wedstrijd heb kan ik daar niet te lang meer mee wachten en ik merk dat Frío aan een gevoerde deken toe is. Het liefst wil ik hem laten scheren, maar zelf heb ik er geen ervaring mee en aangezien hij voor zover ik weet ook nog nooit geschoren is lijkt mij dat niet handig. Ik hoop dus dat de stalgenoot morgen of maandag tijd heeft anders vrees ik dat er een gevoerde deken opgaat en het scheren niet gaat lukken. Want langer wachten met een warmere deken wil ik niet en langer wachten met scheren tot mogelijk vlak voor de wedstrijd is niet zo slim.
Dus als jullie iemand weten die in de omgeving van Alkmaar op korte termijn beschikbaar is om een paard te scheren hoor ik het graag!

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 23:56

Mies_Apollo schreef:
anouk: Ik dacht ook zoiets te zien inderdaad, in een zijstraatje.
Ik vond de kwaliteit van de haflingers wel goed dit jaar! Stonden erg mooie tussen.

Ik ging niet om een paard te kopen, wel voor spulletjes...ik zou er nog wel een paardje vandaan durven halen, maar zonder al te hoge verwachtingen... meer een opknapproject.. al vond ik dat er dit jaar toch redelijke paarden tussen stonden. Mooie friese veulentjes en de haflingerkwaliteit was ook hoog!

Hier staan er weer 2 bij! New Forest veulens... Opa kon het niet laten. Ze komen echter niet van de markt. Dat dacht ik in eerste instantie. Ze komen bij Van de Rakt vandaan uit Nistelrode. Ben benieuwd wat ie daar nou weer mee wil gaan doen. Ik heb een bang vermoeden...

Hosante - Sam is super opgevoed. Die blijft keurig op stal staan! Prince vertrekt ook als ie de kans krijgt...
Wat onhandig dat ze dat doet. Ik heb het ook eens gezien bij een merrie op de pension waar sam stond. Die deed het echter heel heftig op de onkunde van haar ruiters. Hypergevoelig op de mond. Hopelijk vind je de oorzaak snel en kun je het oplossen. Is longeren anders geen optie, dan kun je kijken wanneer ze het doet?

Bente - Ook al zo druk? Hoe gaat het!

Jellie - Dat is wel balen idd dat ze zo in galop gaat! Dat wordt stal... Jammer, het weer is nog redelijk. Hier is de wei jammergenoeg veel te nat. Zo te lezen een leuk dagje.. Ik moet echt een keer komen kijken! Jammergenoeg heb ik het tot de kerstvakantie gewoon echt razend druk...

Wanda - Hebben ze die daar? Dan ga ik hem ook bestellen, ik heb er korting volgens mij... *D Ik dacht dat ik hem had, maar dat bleek dus van niet. Mooi plaatje. Even geduld, dan zou ik hem kunnen maken. Heb vandaag mijn huiswerk gekregen van de zadelmaker.

Margot (toch, bullymonster?) - Zo te lezen geniet jij intens van je paardjes

Ilona - Hai! Wat is die Chic toch een gek! Haha, mooie foto's!

Shanna - Hoe gaat het met jou?

Jellie - Ja, dat merk ik hier ook met Sam. Een vriendin van mij helpt graag met poetsen als ze Sam komt rijden (eens per jaar) en dan staat Sam echt zo van: Huh? is er haast bij? En dan wordt hij ook altijd erg trubbelig. Het is wennen voor ze, maar ook dat gaat goed komen!

Eline: Hoe heet je zadelmaker? Pure interesse...

De rest lees ik nog wel. Ben erg moe. Had weer een dagje Barneveld. Vandaag veel geleerd over exterieur van paarden en biomechanica. We hebben de rollkur uitgebreid besproken! Ook hebben we geleerd hoe je kan zien of een paard smal is of breed en we hebben leren kijken naar hoge schoft of juist niet en nog meer van die dingen. Ik ben helemaal stuk en een snurkende man naast me is ook niet echt een uitdaging om wakker te blijven.

Duimen jullie morgen? Ik moet om 13 uur starten in Haarsteeg... We rijden één proef...

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 23:57

Met Shanna gaat het goed ondanks alle drukte :j Met jou ook?
En ik duik nu in bed, ben moe := Ben al veel langer op dan normaal dus uit mijn ritme :')

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 00:01

Oef Lobke - Wouw! Hoog kwijlgehalte! Op sommige foto's vind ik zijn hals wel apart, maar de rijfoto's maken alles goed!

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 01:05

idefix4 schreef:
Wanda - Hebben ze die daar? Dan ga ik hem ook bestellen, ik heb er korting volgens mij... *D Ik dacht dat ik hem had, maar dat bleek dus van niet. Mooi plaatje. Even geduld, dan zou ik hem kunnen maken. Heb vandaag mijn huiswerk gekregen van de zadelmaker.

Ik neem aan dat je Ladyhawke bedoeld bij BOL.com? Ja die hebben ze en had hem met 2 werkdagen in huis!

Heb inmiddels contact met portugese tuigmakerij die wrs ontwerp voor mij gaat maken van het tuig. Wordt dan ong als in Ladyhawke maar met iets versierselen en ben nog in afwachting van prijsopgaaf voor bijpassende frontriem en neusriem (met sperriem). Niet zoals Goliath draagt in de film, maar eigen idee op basis van het voortuig. Probeerde binnen een budget te blijven (namelijk hetgeen ik bijna bij elkaar gespaard heb voor voortuig bij Animo) maar manlief vond dat als ik het zo graag wilde ik best iets van de reservepot voor Jippe kon gebruiken :D Kijk dat had ik zelf wel al bedacht maar vond dat niet kloppen. Dit is iets wat ik graag wil, niet noodzakelijk is enzo. Dus manlief werkt in dit soort gevallen als mijn tweede geweten en zoiets bespreken we dus altijd. En als hij dan fiat geeft over iets wat ik zelf nog niet eens voorgesteld heb :P weet ik dat ik goed zit.

Idefix: hoeveel geduld zou ik moeten hebben :D

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 08:25

wanda: Ben benieuwd hoe het uiteindelijk gaat worden!

anouk: succes!

Shanna: Jij en win gaan goed! Topic ziet er netjes uit!!

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 11:25

madelief88 schreef:
:D Maar voor Licor ook een uitzondering hoor!! Die vind ik ook errug gaaf :j Maar voor de rest ben ik meer een schimmel-mens :P

Tsssk en Suevo dan? >;)

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 16:32

Haha, oja die is natuurlijk ook bruin :D Suevo is natuurlijk ook een kanjer!!! (nog bruinen vergeten O:) ?)

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 17:05

Shanna -> Leuke foto's van je nieuwe vriendinnetje!

Anouk -> Ben helaas te laat met duimen, maar ik hoop voor je dat je voor jouw gevoel een goede proef hebt laten zien!

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 20:20

Mies_Apollo schreef:
wanda: Ben benieuwd hoe het uiteindelijk gaat worden!

Ik ook :D
Heb helaas nog niks terug gehoord. Dus hoop dat ze gewoon in het weekend niet werkt en dat ik morgen weer wat hoor.

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 21:01

madelief88 schreef:
Haha, oja die is natuurlijk ook bruin :D Suevo is natuurlijk ook een kanjer!!! (nog bruinen vergeten O:) ?)

Hahaha gelukkig :D Nou um ik vind Sam van Marit ook best een heel erg lekker snoepje hoor O:)

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 21:56

Hoi allemaal , ik vind die bruine PRE met die doorgezakte rug echt niks , zonde hoor zit mooi hoofd op.

Citaat:
Zwart eerlijk gezegd niet, vind het net veredelde Friesen en dan ga ik liever op zoek naar een goede Fries.

Sorry hoor totaal niet mee eens , de bewegingen en karakter en uiterlijk zijn zo anders bij een PRE dan een Fries.

Hier een zwarte PRE van een leerling vind niet veel weg hebben van een Fries waar er ook een paar van op stal staan dus ik heb vergelijking :D

Afbeelding

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 22:04

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 22:26

_O- super grappig! Het is alleen oud, was al zo bij Ruben van der Meer zo, de uitsmijters. Die hadden ook die stieken om t gezicht.

Ik vind de bruine wel mooi, maar idd niet zo in ze lijf. Ik kan nooit zeggen wat ik er dan aan zie, zie alleen dat t niet klopt.

Ik ben er nog wel hoor, lees braaf af en toe bij maar ik heb weinig tot geen tijd op iedereen te reageren dus vandaar dat ik er weinig ben.