[HK]Barokke paardenliefhebbers kletsen door in deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

flamon

Re: De Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 23:49

Heidi: de foto van machonito is echt super schattig vind hetm echt leuk Knipoog

ik ga vlug weer bij lezen meiden
wat gaan we snel Haha!

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 23:55

Al een aardig buikje! Heb je 't over Laurens van Lieren?

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 01:02

Ik zat wat te zoeken en ik kwam dit tegen:

http://link.marktplaats.nl/157162002

Arm paardje.. Hopen dat hij een leuke eigenaar krijgt die veel tijd aan hem spendeert. Zal een leuk weidemaatje voor Fuego kunnen zijn hihi, maar dat kan offcourse niet.

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 01:08

Zo net lekker in de manege les gereden Haha!
hahahah baron had het eventjes niet meer hij was heerlijk druk.
Maar niet zo opgewonden als gisteren.
Ik reed in een les mee met maar 8 merries en 1 ruin Tong uitsteken
arme Baron met zijn jeukende ballen hahahaha Ach gut
Aantal waren heerlijk hengstig maar hierop reageerde hij niet zo heftig. Bloos
Hij werd niet uitgedaagt met een heerlijk kontje en dan kan je gerust gewoon door rijden. Bloos

Toch zijn er mensen die afvragen waarom wij hem als hengst houden Bloos
aantal vinden het zielig voor het paard zelf omdat ze niet met andere paarden kunnen spelen of op het land kunnen of rijden met merries in de bak zonder gevaar.

Nou is Baron zielig ?? Hij mag altijd heerlijk met een merrie knuffelen die voor hem staat (met haar hoofdje dan)
Mag altijd met Llano knuffelen en spelen en begroeten (Llano staat wel in zijn stal hoor buitenbox)
Baron loopt braaf in de lessen mee met 8 a 9 merries (hij is wel eventjes in het begin druk maar daarna is ie ontspannen en loopt ie rustig zijn oefeningetjes tedoen.)
Tenzij hij word uitgedaagt door een lekkere pis merrie waarvan de persoon die erop zit niet begrijpt dat Baron echt hengst kan worden.
Baron mag gewoon iedere zomer het land op hij loopt naast Llano en heeft gewoon een eigenstukje.
Uhh is ie nou dan zo zielig als hengst Bloos

Ik heb niet het gevoel dat Baron diep ongelukkig is en in een zware depressie zit omdat ie ballen heeft Tong uitsteken

Ach mensen kletsen maar wat hahahhaa
en veel mensen weten niet eens dat ie hengst is en als ze het NA de les horen kijken ze zo van op Haha!

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 01:18

Essssss schreef:
Ik zat wat te zoeken en ik kwam dit tegen:

http://link.marktplaats.nl/157162002

Arm paardje.. Hopen dat hij een leuke eigenaar krijgt die veel tijd aan hem spendeert. Zal een leuk weidemaatje voor Fuego kunnen zijn hihi, maar dat kan offcourse niet.

Hmmmm weet je waar ik bang voor ben dat ie bij een handelaar terecht komt en dat ze hem gewoon als rijpaard verkopen en het beestje zal lijden van de pijn Verdrietig
Of bij mensen terecht komen en toch proberen terijden lukt het niet dan weer verkocht worden.

Ik had voor me zelf een andere oplossing gevonden dan dit ik zou nooit zo mijn paard op de Marktplaats zetten Bloos

1 kijken of ie echt geen pijn heeft en naar een rusthuis brengen waar je nog altijd contact mee heb en 100% zeker weet dat ie niet meer bereden word of 100 x doorverkocht worden.

2 als je niet van de slachthuis houd laat hem dat gewoon inslapen.

Nee ik vind dit echt zielig of ie echt afgedankt is Verdrietig

cruesli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 01:35

@_saida_: ja klopt ik had gehoord van die traumeel druppels, ik kijk nog even hoe het zo
verbeterd en anders ga ik die ook halen
Sil is zelf meer zichzelf aan het worden. Hij is weer erg het mannetje en erg druk en
brutaal, steekt ook elke keer zijn neus uit naar de andere paarden, gelukkig maar! Hij heeft
nog niet bij de kudde gestaan, nog maar mooi alleen tot alles genezen is en daarna kijken
we wel weer verder.

Ennum, je rijdt die Anda keurig hoor, leuk paard ook Lachen

@Lindy1982: Flink buikje heb je al voor nog maar 10 weken, mooi!

@Essssss: Och got dat paardje van de advertentie.. als ik geld had om hem te onderhouden
mocht hij zo komen, maar ja, dat pensiongeld he..

En ik zit weer in de nacht Haha! Nog maar net begonnen, dus nog eventjes te gaan. Maar daarna
ben ik lekker 4 daagjes vrij, dus tijd voor Sil! Haha!

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 01:59

Ik vind het ook al zo zielig.. Idd ik zou hem het liefst overnemen of overkopen. Maar idd dat pensiongeld.. Leek me een leuk weidemaatje voor Fuego, lekker rust hebben en niemand die hem berijd. Laten we maar hopen dat dat paardje een fijne eigenaar krijgt die aan hem denkt.. En niet een zadel errop gooit en errop gaat rijden, of een handelaar.

@ Machonito: HAhah gekke baron. Ajoh, niet naar luisteren. Als Baron happy is en jij, is er niets aan de hand. En zoals jij het omschrijft is hij meer dan gelukkig! Haha!

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 02:06

Even snel berichtje van mij in nieuwe topic om het niet kwijt te raken, al lukt het bijlezen vaak niet helemaal.

Zit hier helemaal te smelten bij de foto's van Barón van Heidi, zoals sommigen van jullie wel weten ben ik zijn vroegere baasje die met veel verdriet ooit afscheid heeft moeten nemen en ik vind hem nog steeds helemaal geweldig...
Ik heb het eerder nog niet aangekund maar als het goed is ga ik hem binnenkort ook "live" terugzien, zelfs als ik dat al typ dan slaat mijn hart zo ongeveer een slag over!

Ik heb een Quarterhorse-ruin van 16, Rico, en sinds kort een 6 jarige Lusitano hengst: Veludo.
Veludo is nog helemaal groen en ik begin nu rustig met hem voorbereiden op een leven als rijpaard Haha!
Rico heeft een carriere als westernpaard achter de rug maar is nu met mij helemaal op de klassieke tour en hij doet het super.
Ook is hij een geweldige leermeester voor onze dochters van 12 en 13.

Ik zag zo ongeveer mijn ideale paard voorbij komen geloof ik, Fidel de lusitano x quarter, wat wil een mens nog meer voor moois verenigd hebben in een paard? Tong uitsteken

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 02:39

Ah.. Nou gelukkig heeft hij het heel goed! Lekker dat je hem echt kan zien, je zal vast heel blij zijn, maar natuurlijk ook wel emoties.

Ik ga slapen denk ik! Haha!

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 09:52

Het lijkt erop dat het hier net is bij te houden als je heeeeel goed bij blijft lezen hahahaha!!

Zag weer mooie paardjes voorbij komen, maar om echt gericht te reageren laat ik nog even gaan, nog iets meer mensen leren kennen..

Mijn man is nu op cursus bij Hypofocus, hij werdt 40 jaar (jawel!!) en ik was de net-niet-op-tijd-of-net-te-laat-paardenfoto's meer dan zat. Dus twee vliegen in één klap, hij een leuk verjaardagskado (hobbyfotograaf) en ik eindelijk leuke originele foto's van Bregh Haha! . Althans, het laatste hoop ik dan maar, hij heeft wel ter inspiratie op Femke haar site gekeken.

Verder kan ik de komende 10 dagen nog niet rijden, ben vorige week zondag behoorlijk hard op de boom van het zadel geklapt Clown en dat heeft toch wel wat schade achtergelaten Huilen . Meer details staan op het FPF Blooperstopic en in het Peesjestopic hier op bokt Knipoog .

Dus als het goed is gaan we vanmiddag leuke standfoto's maken van Bregh, toen ik haar kocht was ze veel te zwaar dus enig verschil nu zou leuk zijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 10:21

Hey Karina,

Veludo komt bij Gemma van Dijk vandaan! Daar heb ik X-tremo ook gekocht. Hij is toch aardig aan de maat?

Hoe zit het bij jou met de papieren? Heb jij alles al binnen? Ik namelijk nog niet. Heb het nu ook door twee verschillende mensen uit laten zoeken en er is zelfs nooit een aanvraag binnen gekomen bij het APSL of de aanvraag was niet volledig waardoor de aanvraag niet in behandeling is genomen! Gemma heeft in het koopcontract opgenomen dat zij de papieraanvraag afhandelt, dus dit gaat nog een (juridisch) staartje krijgen ben ik bang...

En welkom natuurlijk!! Knipoog

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 10:42

Breghje, dat is leuk zo'n cursus. Ik denk alleen niet dat ik mijn vriend er naartoe krijg. Maar dat zou wel leuk zijn.

Karina, kan me voorstellen dat je het moeilijk vind om bij Baron te gaan kijken. Ik vond het ook moeilijk om te gaan kijken bij Lobke (mijn verzorgpaardje, die ik zou gaan kopen na mijn studie). Maar ze stond er zo goed bij, dat ik alleen maar blij voor haar kon zijn (was alleen nog steeds een beetje jaloers Knipoog).

Heidi, je weet zelf het beste of je paard gelukkig is of niet. Wil je nog gaan dekken met Baron, of je wilt hem gewoon hengst houden omdat hij hengst is? Ik heb vandeweek een stuk gelezen dat er alleen hengsten en merries bestaan. Ruinen zouden voor de gemakkelijke mens zijn. Dan ben ik het daar niet geheel mee eens, maar vond het wel erg grappig om te lezen. Baron staat heerlijk daar zeg. En wat een ontzettend vriendelijke uitstraling heeft hij. Macho heeft een hele felle uitstraling.

Lindy, leuk buikje heb je al. Spannend de echo. En ik ben al 2 keer wezen kijken bij LvL. En ik vond het eerst wel een leuke vent (knul), maar hij is me inderdaad erg tegengevallen. Ik vond hem ook wel arrogant. Maar aan de andere kant heeft hij natuurlijk ook niet veel tijd, aangezien er zoveel combinaties voorbij komen die dag. En iedereen wil wel met hem praten omdat hij bekend is, dus hij zal dit veel meer af moeten kappen.

Saida, ik vind het er goed uitzien. Ik zie er helemaal niet aan af dat je nog maar 1 jaar rijdt. Als ik af en toe bij HAW kijk naar mensen die van kind af aan al rijden. Lekker doorgaan zo. Ziet er lekker ontspannen uit, al mag je wel iets trotser op Gemelo zitten hoor (hoofd iets meer rechtop). Het is een prachtig beestje.
En lekker die stalgenoten die gewoon staan toe te kijken. Dan zou ik wel erg geirriteerd zijn. Is ook niet zo'n leuke ervaring voor Grytsje om weg te zijn van haar veulen.

Esss, ik dacht al, wat groeien Fuego zijn manen snel. Wat geef je hem? Is inderdaad een prachtig dier. Fuego heeft een heerlijk ondeugend koppie.

Nikitah86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 11:21

Goede morgen allemaal!

@t Ess: Wat een mooi paard staat er bij fue in de buurt!! (Fue mag er natuurlijk ook wel wezen!)

@t Saida: ik ben juist echt niet van de actiefilms... Ben wat dat betreft echt zo'n meisjemeisje en kan heerlijk genieten van romantische komedies! (wat dit dus ook was). Ging over een vader die aan zijn dochter vertelde hoe hij haar moeder had leren kennen. Erg leuk neergezet!
Je foto's zien er mooi uit, leuk paard ook!

Ik heb gister lekker even met Sam gewandeld.. Nu ga ik poetsen (pfft, woonde ik nog maar bij paps en mams!!) en dan na het boodschappen doen weer lekker naar stal! Het zonnetje schijnt dus ik heb er weer zin in!

Fijne dag allemaal!

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 11:30

Hoi Lindy
Ik ben ook zwanger, zit nu op 22 weken, bij mij begint het echt de laatste weken echt te groeien, kan nu ook niet meer op mijn paard rijden omdat ik teveel last van mijn buik heb, gelukkig dat ik een goede bijrijdster heb.

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 11:49

hallo!
Zondag op maandag gaat het vriezen en sneeuwen toch ?? Kunnen we mooie fotos maken Haha!

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 11:54

SandravdB schreef:
Hoi Lindy
Ik ben ook zwanger, zit nu op 22 weken, bij mij begint het echt de laatste weken echt te groeien, kan nu ook niet meer op mijn paard rijden omdat ik teveel last van mijn buik heb, gelukkig dat ik een goede bijrijdster heb.

Wat leuk 2 zwangeren! Voor allebei het eerste kindje ook? Veel last gehad of viel het mee?

Ik heb zelf door kunnen rijden tot ongeveer de 5e maand, toen vond de Haf waar ik op reed dat ik er niet meer op kwam. Hij wist overigens ook eerder dan ik dat ik zwanger was, het was echt zo'n poldercrosser maar dat was over... kon doen wat ik wilde, meer dan een sukkeldrafje zo vlak mogelijk zat er niet meer in. Lief he!

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 12:08

Jeetje jullie gaan echt veeeeeeeeeeeeeeel te hard. Dit hou ik nooit meer bij!

Ik heb leuke foto's gezien van Machonito, enamorado, esmee, lobke, ilona en nog een paar geloof ik!

En een berichtje van madelief uit Barcelona!! Haha!

Sandra: Jij ook gefeliciteerd met een kleine op komst!

Ik ga morgen bij de ouders van het veulen kijken, spannend!!! Hebben jullie misschien nog tips waar ik op moet letten?

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 12:17

Karina schreef:
Even snel berichtje van mij in nieuwe topic om het niet kwijt te raken, al lukt het bijlezen vaak niet helemaal.

Zit hier helemaal te smelten bij de foto's van Barón van Heidi, zoals sommigen van jullie wel weten ben ik zijn vroegere baasje die met veel verdriet ooit afscheid heeft moeten nemen en ik vind hem nog steeds helemaal geweldig...
Ik heb het eerder nog niet aangekund maar als het goed is ga ik hem binnenkort ook "live" terugzien, zelfs als ik dat al typ dan slaat mijn hart zo ongeveer een slag over!

Ik heb een Quarterhorse-ruin van 16, Rico, en sinds kort een 6 jarige Lusitano hengst: Veludo.
Veludo is nog helemaal groen en ik begin nu rustig met hem voorbereiden op een leven als rijpaard Haha!
Rico heeft een carriere als westernpaard achter de rug maar is nu met mij helemaal op de klassieke tour en hij doet het super.
Ook is hij een geweldige leermeester voor onze dochters van 12 en 13.

Ik zag zo ongeveer mijn ideale paard voorbij komen geloof ik, Fidel de lusitano x quarter, wat wil een mens nog meer voor moois verenigd hebben in een paard? Tong uitsteken

Doei! Doei! Doei! Doei!
hallo Karina
Leuk je ben er weer Haha!

ja Baron ga je echt binnen kort weer zien en dat na een lange tijd van meer dan 2 jaar inmiddels Bloos

Volgens mij moet je man zo aan je hangen om je van Baron aftekrekken als ik moet rijden hahahahahaa
nou je mag er gerust eventjes op hoor Haha!
ene niet stiekum een strik mee nemen om op Baron te plakken van kijk een mooi kadootje voor mij Tong uitsteken Clown
hahaaha ohh wat zal jij weer genieten zeg om zijn zachte neusje en zijn trouwe ogen weer tezien en te benuffelen.

Baron is wel wat veranderd meer praatjes gekregen meer mannetje geworden.
Hij is super vrolijk en wil graag stoer doen met rijden.
en met merries pronken Haha!

Ik zie je de 13 de Doei!

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 12:34

spokie79 schreef:
Heidi, je weet zelf het beste of je paard gelukkig is of niet. Wil je nog gaan dekken met Baron, of je wilt hem gewoon hengst houden omdat hij hengst is? Ik heb vandeweek een stuk gelezen dat er alleen hengsten en merries bestaan. Ruinen zouden voor de gemakkelijke mens zijn. Dan ben ik het daar niet geheel mee eens, maar vond het wel erg grappig om te lezen. Baron staat heerlijk daar zeg. En wat een ontzettend vriendelijke uitstraling heeft hij. Macho heeft een hele felle uitstraling.

Nee met Baron gaan we nooit dekken
Baron is nu nog steeds een heertje die erg lief is voor mens en dier.
hij pronkt alleen maar wat met de merries maar voor de rest heb je geen last.
alleen in het voorjaar is ie een beetje druk maar dit is gekomen sinds er meerdere hengsten is komen testaan op de manege.
1 ervan heeft nu al gedekt en daarna gaat zijn ballen eraf.
maar die is echt sterk en link.
Baron is vrolijk hij glimd en zijn ogen stralen en hij hinnekt als ik kom hij praat met me dus als ik dit allemaal bijelkaar gooi is hij best gelukkig

Baron gedraagt zich netjes ook als je ernaast loopt
meerder mensen geloven niet dat ie een hengst is meesten denken dat ie een ruin is en sommige zeiden van wat een leuk merrie heb je zeg tot ze eventje eronder moesten kijken van mij. Tong uitsteken
er hangt echt een mannelijk geslacht onder hahahahaha.

1 x in de 2 weken komt er een gehandicapt meisje waar Baron gek op is en zij op hem.
Baron is heeel voorzichtig met haar .
meisje heet toevallig ook Carina alleen met een C Haha!
ze kan kleine stukjes lopen geen grote afstanden dan zit ze in een rolstoel.
ze wandeld met Baron lekker over de terrein heen en merrie of geen merrie maak niet uit Baron doet dan echt niks raar.
hij is alleen maar bezig om heeell voorzichtig tedoen om haar niet tebezeren.
Ze heeft al op Baron gezeten en hij was 100 x rustiger dan bij mij Haha!

ik heb Baron niet omdat hij een hengst is en dat ik daar mee pronk.
tuurlijk vind ik hem zo leuker omdat ie meer pit heeft dan Llano.

maar ik heb nooit op deze manier een paard gezocht van IK MOET EEN HENGST nee Baron kwam gewoon gezellig in mijn straatje en hij is gewoon erg braaf.

Ik ken mensen die perseen een hengst willen omdat het een naam heeft en om stoer tedoen.

Ik heb hier voor ook een hengst gehad nou mooi dat ie balloos werd omdat ie echt gevaarlijk was ik was er gewoon bang van geworden.
toen ie een ruin was zag ik echter geen verschil hij bleef dominand tegen over mensen en dier.
heb enge dingen met hem mee gemaakt ondanks dat ie al lang een ruin was.

ik heb hem verkocht omdat ik echt bang was geworden en daarna kwam ik Baron tegen die mij helemaal weer boven op heb geholpen met mijn angsten.

Hij is wel drukjes maar handelbaar zoals iedere anda Haha!

Met die kleine pitbul Machonito dekken we wel aan hem kan je zien hoe fell hij is.
Met Macho moet ik echt uit kijken hij valt gerust kinderen aan en zelfs dieren
Hij valt zelfs Baron aan echt een pitbul
Mij valt ie gelukkig niet aan ik ben toch zijn mama hahahahaha

Denk dat het ook met het ras temaken heeft
Baron een anda en Macho een falabella Haha!
Macho is een goedgekeurde dekhengstje Haha!

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 13:15

Yenneke schreef:
Hey Karina,

Veludo komt bij Gemma van Dijk vandaan! Daar heb ik X-tremo ook gekocht. Hij is toch aardig aan de maat?

Hoe zit het bij jou met de papieren? Heb jij alles al binnen? Ik namelijk nog niet. Heb het nu ook door twee verschillende mensen uit laten zoeken en er is zelfs nooit een aanvraag binnen gekomen bij het APSL of de aanvraag was niet volledig waardoor de aanvraag niet in behandeling is genomen! Gemma heeft in het koopcontract opgenomen dat zij de papieraanvraag afhandelt, dus dit gaat nog een (juridisch) staartje krijgen ben ik bang...

En welkom natuurlijk!! Knipoog

Hoi Yenneke,

Veludo is niet zo groot hoor, hij is er 1 van een tweeling dus altijd wat achtergebleven. Hij is nu 6 maar ziet er eigenlijk uit als een 3-jarige. Maar ik moet zeggen dat hij wel een stuk groter lijkt als dat de meetstok aangeeft Haha! Ik zou zweren dat ie zeker 1.60m was maar dat haalt ie lang niet.

Wat ontzettend vervelend voor je dat het zo'n toestand is met de papieren. Gelukkig maar dat er wel wat over in het contract is opgenomen!
Papieren van Veludo waren er allemaal al gelukkig, hij is ook wel een jaartje ouder als X-tremo zou dat schelen? Maar dan nog... ze zijn natuurlijk al 5 en 6! Het zou gewoon voor elkaar moeten zijn. Ik heb de eerste keer dat we gingen ook even naar X-acto gekeken maar ik had van beiden van te voren al opgezocht of ze al in het studbook stonden, X-acto niet en Veludo wel.
Ik vond dat wel heel belangrijk, want op papieren is de aankoop van mijn vorige 'projekt' afgeketst en dat is toch heel erg vervelend.

Ik ben nu hard aan het denken of ik hem hengst laat of ga ruinen... Wij houden de paarden in open stallen met paddocks (en straks weer op de wei) en met zoveel mogelijk sociaal contact. Veludo staat nu samen met mijn shet-ruintje en dat gaat op zich wel goed, maar we hebben ook een merrie (die staat samen met Rico) en je blijft toch aan het opletten... zeker omdat onze dochters natuurlijk nog wel eens niet in de gaten hebben wat wel of niet kan, en daar wel veel rondlopen en met de paarden aan het klooien zijn.

Ik zou het wel leuk vinden om hem nog eens voor de hengstenkeuring te doen gewoon voor de hobby. Maar dit jaar ga ik nog niet redden om hem echt goed voor te stellen omdat ie nu nog niet eens zadelmak is, dus wordt het pas weer over 2 jaar, en eigenlijk wil ik hem toch niet laten dekken Cool . Dat heb ik met mijn painthengst vroeger wel altijd gedaan maar ik vond het eerlijk gezegd altijd maar een hoop gedoe en verantwoording...
Dus tja.... en omdat ie al 6 is wil ik het niet te lang uitstellen ALS ik het doe...

Dillema's hoor! Je kunt beter een ruin kopen, is de keus al gemaakt Haha!

Barón was altijd heel zoet en beleefd, die had echt een late roeping om nog eens een beetje hengst te worden Knipoog

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 13:17

Lindy -> Ow, wat een lief buikje!
Ben benieuwd hoe de echo gaat!
Ja dat was mij ook al opgevallen dat ik veel onthoofd ben....... misschien vond ze Gemelo's koppie leuker dan die van mij? Tong uitsteken Haha!

Heidi -> Als Baron gewoon lekker mee kan lessen, 's zomers de wei op kan en verder geen last heeft van zijn hengst-zijn, dan zou ik ook niet weten wat er zielig aan is........

Christy -> Gelukkig dat Sil steeds meer zijn 'oude' ik aan het worden is.
Is het de bedoeling dat hij straks weer terug gaat de kudde in?
Enne bedankt voor je compliment!
Ik ben erg blij dat ik die stap heb genomen om bij Mayke les te nemen.
Ik wil graag leren, maar bij ons op de manege vind ik dat er maar weinig mogelijkheden zijn.
En een eigen instructeur naar de manege toehalen mag niet, we moeten het doen met de al aanwezige instructrices.
Maar goed, in een groepsles krijg je stukken minder aandacht plus dat ik Grytsje dan niet in die ontspanning krijg.
Privéles kan ik ook niet wekelijks krijgen want óf ze hebben het te druk, óf ze kunnen niet elke week oppas regelen, óf ze komen maar 1x in de maand en die avond zit al vol, óf van die personen wil ik geen les.......
Dus vandaar dat ik het buiten de manege ben gaan zoeken. Clown

Breghje -> Het lijkt idd wel of het in dit nieuwe topic nóg sneller gaat!
Auwie! Met je d**s op de boom van je zadel geklapt, dat doet echt pijn!
Beterschap!

Spokie -> Thanks voor je compliment!
Ik vind het best wel moeilijk om mezelf op foto's terug te zien, dit was ook voor mij de eerste keer dat er rijfoto's werden gemaakt, maar ik moest ook toegeven dat het in mijn hoofd erger was dan op de plaatjes.
Er is nog genoeg waar we aan moeten werken, zoals idd mijn hoofd rechterop, maar eerst moet het gevoel komen ipv steeds te moeten nadenken, en dat kan ik alleen maar doen door veel te oefenen.

Nikitah -> Soms zou ik ook wel eens iemand willen hebben die alle troep opruimt en voor me schoonmaakt.......

Sandra -> Wat leuk! Nog iemand die zwanger is!
Gefeliciteerd!

Straks even boodschapjes doen en dan weer naar mijn 2 kinders.
Als het niet te druk is dan ga ik Grytsje en Cipke weer eventjes uit elkaar halen.
Hopelijk gaat dan wel alles goed en worden we niet achterna gezeten door andere paarden.........

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 13:21

Machonito schreef:
[ Doei! Doei! Doei! Doei!
hallo Karina
Leuk je ben er weer Haha!

ja Baron ga je echt binnen kort weer zien en dat na een lange tijd van meer dan 2 jaar inmiddels Bloos

Het is zelfs al 2,5 jaar volgens mij! En nog steeds als ik foto's zie dan hoor ik in mijn hoofd gewoon de geluidjes die hij kan maken alsof ie naast me staat.
Ben echt zo ontzettend blij dat hij zo'n geweldige baas heeft getroffen, hij had het echt niet beter kunnen treffen hoor als bij jou en Marcel.
Als ik Bunschoten zonder al te veel janken door kom dan kom ik ook een keer bij jullie op stal hoor!

Bij mij ging Barón trouwens ook gewoon samen met Lito los in de bak en in de wei, zelfs ook nog wel eens met een andere ruin erbij, maar ik weet ook niet of dat nu nog zou gaan hoor, hij klinkt inderdaad alsof hij nu wel wat meer weet van wie die ballen zijn die hij bij zich heeft Haha!

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 13:32

@Breghje: Gefeliciteert, en wat leuk! Haha! Oei, beterschap.

@ Spokie: Hahaha Nagelbijten / Gniffelen. Jaaa, hij word ook steeds ondeugender.

@ Nikitah: Poetse!! Hihi.

@ Saida: Have fun Lachen.

Ik ga zo naar Fuego toe. Dus even klaarmaken. Daaaag!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 13:54

He Karina, jij ook hier,gezellig. Sterkte als je er heen gaat, lijkt me erg moeilijk.
Weer leuke fotos voorbij zien komen. Het gaat echt té hard hier om te reageren.
Maandag mag het niet gaat sneeuwen, Goya en Bram gaan mee, dus geen sneeuw onderweg graag haha.
Vanmorgen lekker gereden, in de harde wind, straks even oefenen met trailer laden.. Ben benieuwd..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 16:47

Karina Ik zit eigenlijk met hetzelfde 'probleem' als jij! Ruinen of niet...?? Had ook zoiets dat het me leuk lijkt om hem een keer voor te brengen op de hengstenkeuring. X-tremo is meer het moderne type Lusitano met een super karakter. Ik sta nu op een stal met een ruin en een merrie dus op zich wel rustig en van de zomer gaan ze ook het land op en krijgt hij een eigen stukje.

Het klopt dat X-acto ook nog geen papieren heeft. Iemand anders hier op bokt wilde ook naar hem gaan kijken, maar heeft dat uiteindelijk niet gedaan. Volgens mij is ze sowieso niet helemaal zorgvuldig geweest met X-tremo z'n jaargang wat betreft het aanvragen van de papieren.

In het koopcontract stond dat hij werd geleverd door verkoper inc. afhandeling van de stamboekpapieren die reeds zijn aangevraagd. Betekent dat zij dit zou doen. Toch?? Of heb ik dit verkeerd gelezen... Begin dan soms aan mijzelf te twijfelen.
Maar dan nog... Stel dat ik het straks alsnog zelf moet gaan aanvragen dan kan ze mee een deel van het aankoopbedrag terugbetalen, want dan is hij cruzado en heb ik gewoon te veel voor hem betaald.
Wel jammer dit allemaal, want ik had goed vertrouwen in haar... Heb jij nog wel eens contact met haar?

Saida Ik vind het er ook netjes uitzien hoor voor als je nog maar een jaar rijdt!! Ook wel leuk dat je nu van een ervaren paard kunt leren. Dan kun je dingen echt goed voelen.

Ik ben net even naar Hyporama in Rotterdam geweest. Er is weer tentenkamp. Heb toch best wel behoorlijk wat spulletjes gekocht! Een zweetdekentje, zadeldekje, grote poetskist, jas, borstel, spons, snoepjes en niet te vergeten een LONGEERZWEEPJE Knipoog Haha!
Zag ook een heel mooi leren halster, maar die heb ik toch maar laten hangen. Wanneer doe je die nu om? Niet als hij buiten staat en op wedstrijd of wat gaan we voorlopig nog niet. Knipoog

Ohhhh ben ook zo benieuwd naar morgen hoe hij het gaat doen! Morgenochtend wordt het nog redelijk weer. Ben ook benieuwd of ik er zelf ook al even op mag of dat ik tot de volgende keer moet wachten. Nou het maakt mij niet uit, als hij maar braaf is!